La Helmikuu 2016

Kyllä neuvolassa kuunnellaan sydänäänet. Toi doppler on kyllä kiva olls kotona, kun noita neuvola käyntejä oo niin usein. Toki voihan neuvolassa käydä ylimääräisessä sydänkuuntelussa jos haluaa :)
 
Mä olin yks päivä näkevinäni linea negran itelläni, mutta en oo nyt peilistä katsonut muutamaan päivään, että näkyykö se vieläkin oikeesti, kun en sitä suoraan mahaan katsomalla kyllä näe.

Mulla noussut paino kesäkuulta (ennen plussaa) 3-4 kg. Ekasta neuvolasta luulen, että on noussut noin kilon ja siitä on nelisen viikkoa. Vaikea sanoa tarkkaan, kun neuvolan vaaka näytti vähän eriä kuin meidän - mun mielestä se näytti noin kilon enemmän.

Mulla oli eka neuvola rv 9 ja lääkärineuvola ens viikolla rv 14. Siitä seuraava neuvola sitten rv 17. Meillä näkyy netissä äitiysneuvolan aikataulu terkkarin sivuilla. Sen mukaan neuvolat olis sitten tuosta eteenpäin noin kuukauden välein ja ihan lopussa sitten 1-2 vikon välein.
 
Noita käyntejä on kyl mun mielestä tosi harvoin, kun yli puolivälin saa mennä ennekun on käynyt 3 kertaa virallisissa neuvoloissa... (+2ultraa)
Näin ensisynnyttäjän ihmetyttää... Vaikka ei siis mulla mitään huolia oo eikä mitään vaivoja, joiden takia haluisin käydä useemmin... Jotenkin vaan outoo, et tosiaan ennen puoliväliä on 2 neuvolaa...
 
Missä kohtaa tunnette vauvan liikkeitä, te jotka jo tunnette. Minä olen nyt tuntenut muljahduksia, mutta mielestäni ne tuntuu liian korkealla. Navan korkeudella ja vähä ylempänäkin hieman sivussa. Voiko ne olla liikkeitä, eikö vauva oo aika matalalla? Ainaki ultraus tehtiin tosi alhaalta.
 
Itse tunnen liikkeitä navan alapuolella ja kummallakin puolella mahaa.. Myös ihan alas tulee potkuja.. tosi hentosia... nyt on parin päivän aikana silti selvästi vahvistunut ku monia kertoja päivässä tuntuu mukellus tuolta. :)
 
Mä luulin, että linea negra on loppuraskauden juttu, mutta kyllä mullekin on ilmestynyt haalea viiva navan alapuolelle. Ensin luulin sitä painaumaksi housujen saumasta, mutta ei se ole siitä hävinnyt :D. Samoin navan sisusta on tummentunut. Liikkeitä luulen tunteneeni muutaman kerran, sellaista hyvin hentoa pulputusta juuri navan alapuolella. Ensin ajattelin sen olevan vain suolen toimintaa. Mutta tänään juuri luin jostain, että moni ensimmäistä odottava sotkee liikkeet ilmavaivoihin.

Mä oon käynyt ekassa neuvolassa 8+0, neuvolalääkärissä 8+6 (jossa ultrattiin) ja sikiöseulonnassa 12+6. Seuraava neuvola on rv:lla 16. Rakenneultrakin jo varattiin viikolle 20.

Mun paino on noussut myös vaan jotain kilon puolentoista luokkaa. Kiitos turvotuksen ja ummetuksen olo on kuitenkin kuin tankkerilla. Tunnen itseni läskiksi, ja vaatekriisi on sen mukainen. Viikonloppuna mennään häihin, eikä se helpota asiaa. Mur.
 
Minäkin luulen eilen illalla tunteneeni liikkeitä. Navan alapuolella oikealla ihan kuin joku olisi pienesti hivellyt tai kutittanut sisältä päin:) kesti vielä niin kauan ja kohta liikkui ihan pikkasen että osasin ajatella liikkeiksi.
Jotenkin kummallisesti oli pari päivää ollut sellanen olo että vauva liikkuu ja pystyisin tuntea liikkeet jos osaisin erottaa ne kaikista muista mahan vellonnoista :D
Meillä ens viikolla kolmas normi neuvola jo. Sillon 16+4
Oon myös käyny kahesti lääkärineuvolassa joista toinen oli kylläiin ylimääräinen.

Mulla paino pudonnut tähän mennessä vajaa kilon. Kauhulla jo odotan kun alkaa vaa'an lukemat nousemaan :D
 
Minäkin olen tässä muutamana viime päivänä epäillyt tunteneeni pikkuisen potkuja. Varsinkin iltaisin tuntuu jotain liikettä selvästi navan alapuolella, jännää!
 
minulla olisi tänään työmaalla kertominen edessä, jännittää ihan kamalasti :O aloitin tosiaan uudessa työssä viikko sitten ja haluaisin saada tämän pois sydämeltä ettei tarvitsisi enää piilotella tuota mahaa jne. Onneksi naisvaltainen työporukka ja esimieskin on nainen joten eiköhän ne ymmärrä. Mutta silti hirvittää uutena työntekijänä mennä paukauttamaan että TADAA, jäänkin mammalomalle, lälläslää :D hui miten jännittääkin.
 
Huh, tsemppiä tunturikettu! Kerro sitten miten meni. Mun uuden työn alottaminen on vielä edessä päin ja tuskailen pitäisikö kertoa heti ekana päivänä.
 
Täällä on tuntunu liikkeet jo reilun viikon ja siis ihan säännöllisesti ja nyt en oo tuntenut ainakaan yhtä selvästi / lainkaan pian 4 päivään... :/ joten en tiedä että onko nyt sitten sattunut jotain vai onko vauva nyt niin perätilassa tai jossain että ei tunne. Repäisy kipuja on kuitenkin vielä ollu tällä viikolla. Rv 16+3
 
Mekin päästiin eilen ultraan. Siellä se ihanainen polskutteli <3 Voi kun tuntui hienolta nähdä! Hassusti jotenkin toisen kohdalla on enemmän huolissaan, logiikalla että "voiko kahdesti mennä kaikki hyvin"... Tuplakiitollisuus... Tänään pitikin päästä sitten ostamaan muutama äitiysjuttu :-)

Pikkuinen oli sen verran suuri, että laskettua aikaa heivattiin noin viikkoa alemmaksi, siis 16.2. tällä erää.

"Hivaisuja" olen tuntenut jo useamman viikon. Ihana tunne <3
 
Täällä rv 16 ja hyvin tuntuu jo pikkuisen liikut. <3 navan alla ja molemmin puolin. :)
 
huh, nyt on esimiehelle kerrottu ja hyvin meni :D sanoi jopa että "katoinki ku tulit sisään että ootko raskaana", näkyy kuulemma jo tosi selvästi :D harmihan tässä on että soppari on määräaikainen ja loppuu äitiysloman aikana, että en nyt sitten tiedä tuunko palaamaan tähän hommaan enää, että halutaanko meikäläistä takaisin.. mielelläni kyllä voisin töitä jatkaakin, sillä mukavaa on ollut ja tuntuu että hallitsen homman :) ip-ohjaajana toimin siis tällä hetkellä.
 
Tunturikettu, en minäkää ku ihan satunaisesti sillon tällön saata tuntea. Mut mulla on istukka eesaä
 
Tattiina, mul on vähän sama että viime viikolla tunsin selvemmin liikkeitä ja tällä viiikolla on ollu hiljasempaa. :o oon kyl dopplerilla kuunnellu joka päivä niin siel sydän kyllä tykyttää :) ja kuuluu liikkeetkin kun häviää aina kuulolta välillä ja muljuaa oudosti tai jtn sellasta :D jospa se kohdun nousu ylemmäs tms muu voi vaikuttaa asiaan ettei tunnu niin selkeästi aina. Ja se tietty että minne päin toinen poksuttelee.
 
Kyllä ne liikkeet sieltä alkaa tuntumaan.. esikoisesta minä tunsin vasta 18 vkon lopulla ja yks kaveri alkoi tuntemaan liikkeet vasta joskus 22 viikolla.. se on niin yksilöllistä. :) hyvää kannattaa odottaa. <3
 
Takaisin
Top