La Helmikuu 2016

Mulla kans välillä tulee ihan selvästi liikkeitä mut sit saattaa olla päivä ettei tunne mitään! Ja varsinkin silloin ku oikein yrittää kuulostella niin varmana ei tunnu mitään :D sit joskus taas tulee useita peräjälkeen! Täälläkin istukka edessä että vaimentaa varmasti..
 
KuplaKameli, mulla on pelko että voi tulla samanlaisia uutisia kuin sulla. Kahden vuoden ajan on tiedetty, että mun äiti tulee kuolemaan syöpään, mutta ajankohtaa ei voi ennustaa - voi mennä vuosi tai kymmenen. Onneksi pääsi näkemään ensimmäisen lapsenlapsensa, ja ovat tytön kanssa tosi läheisiä. Nyt toivotaan että hyvä tuuri jatkuu tämänkin raskauden yli.

Mulla on taikauskoinen pelko. Mun isä aikanaan sai syöpädiagnoosin samana päivänä kun mulla alkoi ekat menkat, ja kuoli pari vuotta myöhemmin. Nyt äiti sai diagnoosinsa samana päivänä kun plussasin esikoisesta. Ens kuussa meillä on mun ultra ja äidin tomografia samana päivänä...
 
Voih, ompa täällä monella vaikeita ja surullisia tilanteita! Voimia myös sulle hki!

Ja ei täälläkään mitään liikkeitä oo tuntunut... rv 16+0
 
HKI00550: toivotaan että pelätään turhaan. Äitini on sairastanut yli kuukauden keuhkokuumetta, eikä mitkään antibiootit tepsi. Itse syöpää ei ole päästy tilanteen takia hoitamaan toukokuun jälkeen, mikä on nyt jo ilmennyt leviämisenä. Päivä kerrallaan mennään. Tsemppiä päiviin.
 
Voimia teille. Oman vanhemman sairastaminen on uskomattoman rankkaa :(

(tietenkin kaikkien läheisten sairastaminen on).
 
Kylläpä täällä on monen isä tai äiti tai molemmat syöpään sairastuneet :o hui miten yleistä tuntuu sekin olevan.. saa tuntemaan oman elämänsäkin seitin ohueksi...
 
Mä olen bb kärsinyt vuoden aikamoisesta kuolema-ahdistuksesta oman isän kuoleman jälkeen. Onneksi tää raskaus on vienyt ajatukset pois omasta kuolevaisuudesta

Muistakaa mainita asiasta neuvolassa jos olisitte kiinnostuneita pääsemään psykologille. Mulle tarjottiin lähetettä (joka on puhelinajalle :D)
 
No mulla on kyllä murheita ton kuolemanpelon suhteen.. eikä kai syyttä kun niitä muutoksia papa-kokeessa... hyi että taas alko ahdistamaan koko asia.. kyl mä aattelin neuvolassakin jutella asiasta ens kerralla kun pyysin sen ylimääräisen käynnin.. haluun sinne ilman miestä mennä että saan kaiken oman päänsisällön ulos.. Ku vaikka mies nyt kyllä tietää kaiken tästä asiasta ja oon hälle ennemmänku tarpeeks jutellu ja itkenu jne. niin on vaan saatava puhua jollekin ulkopuoliselle rauhassa asiasta..
 
onko teillä muilla ollut vatsa "kireänä"? täällä on kiristellyt koko päivän, tuntuu kuin vatsa olis paisunut kertaheitolla suuremmaksi ja kun kokeilee niin se on sellainen vähän pinkeä. mitään kipuja ei juuri ole, mietin että mahtaako olla suolistoperäistä vai mitä hittoa :D
 
On ja nimenomaan ylävatsa on ihan pinkeä pallo. Just jotenkin tänään on ollu inhottavan kipeä maha. Mä luulen, että mulla se johtuu ummetuksesta.
 
Joo ei se elämä tosiaan anna lomaa vaikeista asioista raskaudenkaan aikana. Toivotaan kovin, että kaikki saavat pitää vanhempansa raskauden ajan. Onneksi syöpätilanteissakin voi tulla huomattaviakin "jatkoaikoja" ennustettiin verrattuna. Mutta väistämättähän näitä asioita ja välirikkoja ym. murehtii, vaikka kuinka pitäisi olla stressaamatta.
 
joo, sama homma M3L et nimenomaan toi ylävatsa on sellanen kireän pinkeä pallo. ärsyttävä fiilis. ummetusta veikkaan minäkin, tai jotain vastaavaa. vähän aristaa kun painan tuosta oikealta puolelta ylhäällä ja tuntuu sellainen "kireä lihas" .
 
Mulle ainakin sanottiin et mulla on eteisistukka, menee kuulemma pitkään ennen kuin liikkeet alkaa tuntumaan. Mut siis näillä mun viikoilla ne nyt ei tunnu vielä muutenkaan. Jäätävä paineen tunne vaan alavatsalla ja häntäluun seudulla.
 
9021ec424aaca7363a21bd204eb557c0

Tänään otettu kuva ja viikot 13+3 :) kasvaa pikku hiljaa :)
Kuis muilla ?
 
Mites teillä on ollut ton hemoglobiinin kanssa? Mul ei oo koskaan ollut alle 140 ja nyt oli tippunu 123:n. Tuli ilmi muissa yhteyksissä kun neuvolan juttujen kautta, eikä siihen oo kukaan ottanut kantaa. kuinka alas sen pitäis pudota että on tarvetta lisäraudalle?
 
Muistaakseni raja on 110, ennenkuin on tarve lisäraudalle. Mulla ei ees neuvolassa mitattu hemoglobiinia keskiviikkona. Noissa monivitskuissa on rautaa jonkun verran ja sit syön pari kertaa viikossa maksamakkaraa nam :)
 
Mulla ekassa neuvolassa oli hemoglobiini 156 (yhdellä yli viitearvon) ja nyt lääkärineuvolan yhteydessä kun mitattiin oli jotain 130.. Eli laskenut on, mut ei liikaa, ainakaan vielä.

raskauden aikanahan toi hemoglobiini yleensä laskee... :)
 
130 on käsittääkseni se ihanne hemoglobiiniarvo? Mulla oli jtn 138 ja ootan ens kertaa että mitattais uudestaan ku viimeks ei mitattu.
 
terveyskirjaston mukaan viitearvot on nää: Naiset: 117–155 g/l
Eli varmaan jos menee alle ton 117 niin aletaan miettii sitä lisärautaa?
 
Takaisin
Top