La Helmikuu 2016

Sanoin heti radi-neuvontakäynnillä, että minulla kyllä tuottaa vaikeuksia saada alas noin paljon hiilihydraatteja päivässä, kuin siinä ohjeessa käsketään. No, mittasin sokereita kotona kaksi viikkoa, ja sitten tuli saman terkan soittoaika. Ensin käytiin läpi sokeriarvot, ja sitten terkka kysyi, olenko muuttanut ruokailuani. Totesin, että en ole, en syö läheskään niin paljoa hiilihydraatteja kuin ohjeessa käsketään, ja terkka totesi, että arvot ovat niin hyvät, ettei tarvitsekaan muuttaa mitään. Joten en aiokaan ruveta syömään tuota hillitöntä hiilihydraattimäärää.
 
mulla taas on noi arvot heitelleet älyttömästi (ruokailun jälkeiset 5,0-10,3) ja pikkuhiljaa alkaa keho tottumaan vissiin tähän ruokavalioon. oon siis aika tarkalleen koittanut tota ruokavaliota noudattaa... oon varmaan ennenkin syöny melkee yhtä paljon hiilihydraatteja, oon vaan syöny ne sipseinä/karkkeina/muina herkkuina... Nyt vaan syön noita terveellisempiä hiilihydraatteja. :)
 
Mulla on torstaina sokerirasitus. Mä oon jo nyt ihan varma, että mulle todetaan radi, kun kattelin vanhoja verikoetuloksia, niin paastosokerit on olleet viime mittauksessa 6,1. Noh, katotaan miten käy. Kaippa sen kanssakin pystyy elämään. :)
 
Huomenta. :) parisen tuntia vielä odottamista ja pääsee neuvolaan kuuntelemaan pienen sydänääniä <3 sen jälkeen lääkärille ja kuulee eiliset tulokset rasituksesta. :)
 
Mulla on huomenna neuvola.
Päätin just, etten enää ikinä oo raskaana ku meillä asuu vaippapöksy. Tervemenoa aamupala! Tuo pikkunen väänti sellasen hajupommin että oksennus tuli. Lapsi vielä karkasi kylppäristä, ku osaa avata ovet ja juoksi sänkyysä peppu paskassa. Ja eiku pyykille.
 
Mä oon itse muistisairaiden ikäihmisten parissa.. Voin sanoa ettei niidenkään eritteet ruusuilta tuoksu.. ja määrällisesti jotain ihan kaameaa välillä.
Eilen teki vähän kyllä hajut huonoa, mutta ei oo ollut laatottaminen kuitenkaan kertaakaan lähellä. :grin
On sitä pahempiakin hajuja kuin uloste. Sairaalassa joskus työskennellessä mätääntyneet haavat oli kyl yks sellainen, mitä en nyt kyllä kestäis.. :hungover:

Huomen aamulla ennen töihin menoa np uä :Heartbigred:happy093
 
Joooo... hyhh.. yäh. Ite oon ollu hoitokodeissa ja ne eritteet ne vasta saa jopa ei-raskaana olevanki välillä yökkimään. Hrrrrr... :eek:Nyt ku oon "vaan" kotona niin toi lapsen kakka on tarpeeks ällöttävää. :cool:
 
Voi vitalis! Paastoarvo oli 5.4 eli nyt on sitte mittailut taas edessä. Puuuh :mad: ja mulla tulee niin kipeäksi sormenpäät siitä hommasta että. :( vaikka on pienet neulat ja pistosyvyys pienimmällä mahdollisella ja sormia vaihtelen. Onneksi ei kuitenkaan tarvi niin tiheään mittailla ku viimeks.
 
Mulla ei ihme kyllä oo tullu sormet ollenkaan kipeiks tosta pistelystä! Neulan syvyys on 5 (asteikolla 1-7) ja siltikään ei meinaa tulla välillä verta! :D
 
No oispa mullaki niin. Ei oo kiva ku sormenpäitä jomottelee iltaan saakka ku aamulla on mitannut. :( mutta mitäpä sitä ei kärsisi rakkaan lapsensa eteen. Tuohan on kumminki pientä. :D
 
juu, ei varmaan oo kivaa! mää tosiaan jo kerran oon säätäny ton neulan syvyyttä isommaks, kun ei sillä nelosella tullu yhtään mitää... :D Mut en uskalla myöskään kokeilla kutosta. xD
 
Minulla terkka laittoi neulan heti ensimmäisellä kerralla sille isoimmalle asteelle, ja sanoi, ettei siihen saa koskea. Sillä olen seivästänyt, ja aina ei tule silläkään riittävästi verta.
 
Mulla 1 voimakkuus on ihan passeli ku pistää sormeen. Vahingossa oli menny 2 aste vasta ja se sattu!!! Aijai. Mulla jäi aamulla mittarit kotiin ku lähettiin kaverin luo kylään. Noh. Ei voi mitää.

Mun bola koru on esikoiselta tallessa vielä. Kaivelin vasta esille sen
 
Mä en oo ikinä kuullutkaan bolasta. Piti ihan googlettaa, että mikä se on. Ihan mielenkiintoiselta kapineelta vaikuttaa. :) Pitäisköhän sitä itekin...
 
Sain bolan siskolta lahjaksi. :) Kyllä aika rientää, ihan äsken tuntui että on vielä ikuisuus siihen kun voi alkaa käyttää.. Nyt vielä vähän turhan pitkä nauha (tai littana maha) :D
 
Mäkää en ollu aikasemmin tienny mitään bolasta mut netistä selaisin jotain raskausjuttuja ni tuli bola vastaan :) ja niit on vaik minkälaisii et saa valita mieluisimman :) ostin siihen ketjunki ettei tartte siin narus pitää.
 
Takaisin
Top