La Helmikuu 2016

Mulla olis huomenna töihin paluu 3vk:n saikun ja 2vk:n loman jäljiltä. Pelottaa että miten kroppa kestää ja miten työkaverit suhtautuu... Tätä kun on enää vaikee peitellä...
 
Mulla olis huomenna töihin paluu 3vk:n saikun ja 2vk:n loman jäljiltä. Pelottaa että miten kroppa kestää ja miten työkaverit suhtautuu... Tätä kun on enää vaikee peitellä...

I feel you Kuplakameli, mulla töihin paluu tiistaina 4vkon saikun ja 4vkon loman jälkeen. Tän illan maannu lattialla jalat 90asteen kulmassa penkillä selkäsäryissäni.. pitää varmaan huomenna neuvolassa jutskailla..
 
Me saatiin nyt viikonloppuna kerrottua kaikille tärkeimmille tahoille eli tuleville isovanhemmille ja tädeille, myös yhdelle kaverille kerroin. Onpa ihanaa kun enää ei tarvii peitellä, vetää mahaa sisään tai vähätellä tätä kauheeta ja jatkuvaa nälkää :D Tosi mukavasti kaikki suhtautui. Meidän lapsi onkin molempien vanhemmille eka lapsenlapsi :)
Mullakin on tänään ollut aivan kauhea päänsärky koko päivän, niskajumista kai johtuen. Oon kyllä aika usein ottanut panadolia päänsärkyyn, mut tänään ei ollut kyllä mitään apua vaikka otin eka 1g kerralla ja myöhemmin vielä 500mg. Ainoastaan makoilu ja hieronta on auttanut. Toivottavasti huomenna olis parempi päivä :)
 
määkin oon syöny tän raskauden aikana varmaan enemmän särkylääkkeitä kun viimesen parin vuoden aikana yhteensä. :D Mulla siis ei yleensä ikinä oo mitään särkyjä, niin nyt sit raskauden aikana on kyl ollu -.-'
Mut en oo kyl syöny ku 500 panadolia, se on mulla riittäny päänsärkyihin.
 
Pujo-allergia on iskenyt minuun jyrän lailla, ja piti muutama päivä sitten sortua ja käydä hakemassa apteekista allergialääkkeitä. :( Ja minä kun olin toivonut pärjääväni tämän raskauden kokonaan ilman lääkkeitä. Mutta kun ei silmien valuminen lopu ja kerralla aivastaa 18 kertaa peräjälkeen, toteaa, että kyllä ne lääkkeet on haettava.
 
Suski75 mulla ollu sama! :/ Kyllä siinä niitä lääkkeitä huomaa todellakin tarvitsevansa. Mulla ei tällä kertaa auttanu allergialääke niin mies haki apteekista nenäsumutetta joka sopii raskaana oleville. Ihana helpotus tuli.
 
Siis pujoko tämän hirveen ihottuman ja nuhan takana on.. mulla kutiaa niin vietävästi käsien iho että tekis mieleni kirkua. :D toivottavasti pian loppuu.
 
Meillä NT -ultrassa ja seulonnon tulosten mukaan kaikki hyvin. Ainoa ett varhaisraskauden ultrassa ja NT- ultrassa molemmissa koko vastannut 4pv aikaisempaa, mut laskettua-aikaa ei oo sen perusteella muutettu. Hiukan jäin miettimään, ett johtuuko ultran epätarkkuudesta vai mistä ku aivoja katsottaessa vasemman frontaalilohkon etuosasta puuttui kolmion muotoinen kappale, ei siis ihan symmetrinen toiseenpuoleen nähden. Lääkäri ei kuitenkaan maininnut tästä mitään... Ois varmaan pitänyt kysyä, ettei ois jääny vaivaamaan... *huoh*
Oltiin viikko maalla katvealueella niin en oo päässy lukemaan kuulumisia tai kirjottelemaankaan... Kiva kuulla, ettei ainakaan huonoja uutisia oo tullut lisää.

Mä käytän myös tota multivita mama vitamiinia ja kalkkia. Foolihappoa, d:tä ja kalkkia suositeltiin neuvolassa ja niitä oon käyttäny.
 
Onks täällä kellään muulla mennyt pohkeet kipeäksi? Siis mulla eilen jämähti oikean puolen pohje niin kipeäksi etten voinut kuin vaivoin kävellä.. ja sit kuitenki levossa oli ihan ok. Mietin jo tässä kaikki mahdolliset veritulpat läpi... en sit kuitenkaan aatellu lähtee lääkäriin.. edelleen toi on jumissa mut en nyt tiiä onks niin pahasti kun eilen.. pitäsköhän tässä nyt vaan odotella vai varata jo lekuriaikaaa..
 
Mulla on alkanu taas yölliset suonenvedot ja ne tuntuu vetävän pohkeet ja sääret jäykäksi. Kalkki+magnesium on otettava joka päivä, muuten voi olla varma et yöllä vetää suonta.
 
Mä kans jo kattelin kaikki keskustelupalstat läpi ja bongasin ton magnesiumin.. josko siitä hommais sit. Ja tänään oon itseasiassa fysiotetapeutin kans menossa salille pyörähtään hakemaan neuvoja liikkumiseen ni jos siltä kysäsis samalla.. jos tää nyt huomennaki on vielä ihan tönkkö ni kai se on saikkuu jo haettava ku ei voi koko päivää kävellä ja seisoa tällä kyllä..
 
Mää on ihmeen kaupalla selvinnyt kokoevään ja kesön ilman allergialääkkeitä! Vaikka riesana on siitepölyn lisäksi kaikki homeet, muut pölyt ym. Nyt ehkä tuo pujo tuntuu pahiten kiusaavan, mutta en millään haluais käyttää niitä sallittuja antihistamiineja kun niistä tulee melkeen vielä pahempi olo kuin nää oireet. Omaa mulle passaavaa merkkiä ei saa käyttää, koska on niin uusi vielä. Nenäsuihke olis kyllä huippu, mutta neuvolapuhelimessa pelottelivat huulihalkioilla ym. tosin tajusin kysyä vaan niistä merkeistä, joita oon käyttänyt enkä suoraan että mitä sais käyttää. Ihottumaan oon laittanut 1% hydrocortisonia. Astmalääkkeet pitää myös päivittää, en oo ikinä tarvinnut sitä hoitavaa lääkettä ja avaavaakin ehkä 1krt/kk, mut nyt avaavaa lähes päivittäin :( Tää raskausko se on mikä yskittää vai se, etten oo käyttäny muita allergialääkkeitä tänä vuonna säännöllisesti? Astman hoitotasapainoa on kyllä korostettu, että lääkkeet on siinä pienempi paha kuin sikiölle aiheutuva hapenpuute.

Mulla on kans myös jumittanut vasen pohje, mut luulin sen johtuvan marjamettässä kykkimisestä :D Onneksi tuo mies jaksaa hieroa ja hemmotella kun mää vaan valitan vaivojani <3
 
Viikot poksuu ;) se olis viikon 14 alku ♡ aika kyl menny niin Nopsaa :)
Mulla on kans pohje jumittanu vasemmalta... aattelin että johtuu mun viikonloppun metsäretkistä :)
 
Huuh. Sokerirasitus ohi ja voi sitä tunnetta kun sai aamupalaa. :D Mulle sanottiin labrassa että nykyään on käytäntö että tuo testi tehdään kaikille raskaana oleville.
 
Onpa tosi erikoista, kun mulle ei oo sanottu mitään koko sokerirasituksesta. Te ootte kaikki käyny kuitenkin jo näin aikasessa vaiheessa. Varmasti se mullakin on edessä, mutta jännä ettei siitä ole vielä ollut yhtään mitään puhetta. Tänään 13+5.
 
Joo mullakin sokerirasitus edessä mut vasta puolen välin jälkeen, olisko ollu 22-24 viikoilla :)
 
Takaisin
Top