La Helmikuu 2016

Tänään oon ollu ihan extra kiukkuinen. Selkää juilii, muuten ei mitään oireita.
 
Kiitos kaikille ja hirmuisesti onnea myös multa kaikille!! :) ❤

Silv, laskurin mukaan 16.2 olis LA
Hirmu pitkä aika vielä, mutta työt olis tarkoitus aloittaa elokuussa hoitovapaan jälkeen, niin eiköhän se aika siinä kaiken muun rumban kanssa mene :D

Lälly, Mun kans tekis mieli testaa jo uudestaan, mut koitan malttaa tiistaihin jolloin olis 4+0 :)
 
Meillä on sit vissii kaikilla sitä ongelmaa. Meillä kans töiden jälkeen tiuskittiin niin että toinen löi kamarin ovet kiinni :"D
 
Mä oonki ollu sit onnekas tällä viikolla koska meillä on menny avon kanssa työvuorot niin ristiin ettei kerkii riiteleen ku vaan kaipaa toista :rolleyes:
 
Mä oon menettänyt hermoja tänään vaan lapsiin ja nauroinkin miehelle et tää on varmaan jotain kohtalon ivaa kun tänään plussasin niin nää lapset käyttäytyy tänään sit just niin ihanasti että vois olla että aiemmin olisin muuttanut mieltäni tän viimeisen suhteen
 
Halloij.. Viikko sitten tuli 3.lla raskaustestistä selvät plussat.! Aivan mahtava fiilis, mutta jotenkin samalla on hirveen kauhuissaan.
Meillä on 2v ja 2kk vanha tytär ja tätä kakkosta ollaan yritetty 03/14 saakka joten tuntuu aivan uskomattomalta. Senkin takia tuli 3 testiä tehty.
Oireisiin kuuluu hirveä väsymys, yritä nyt sitten istua täällä yövuorossa ja pysyä hereillä kun vois nukkua melkein 24h muutenkin. Rinnat ovat niin arat et ei haluisi käyttää rintaliivejäkään. Kiukkukin saapui taloon muutama päivä sitten ja mies totesi tänään että tietäis pelkästä mielentilasta että olen raskaana, ei oltaisi testejä tarvittu.

Ensi viikon tiistaina olisi ensimmäinen neuvolla käynti, näin nopeasti sen takia että lomat sekoittaa muuten kaiken.
Toivottavasti neuvolatäti laittaisi lähetteen että pääsisi varhaisultraan, haluan varmistaa vielä sillä tavalla että olemme onnistuneet varmasti.

Nyt tunteet ovat niin sekaisin että yhtenä hetkenä haluis huutaa koko maailmalle että meille tulee vauva ja toisaalta ei uskalla näin varhaisessa tilanteessa sanoa vielä yhtään mitään kenellekään.

Meille kaikkille hyvää odotus aikaa.! :)
 
Tervetuloa jeha, onnea :) mä oon todennu kupittomat urheiluliivit parhaaksi vaihtoehdoksi tähän kohtaan :D riisuminen ja pukeminen on perseestä mutta muuten koko päivän aikana ei tee kipeetä :) normi kaarituelliset on ainakin ihan ehdoton nounou..
 
Minulla on ihan hirveä juurikasvu, ja kysyin kampaajalta värjäyksestä. Kampaaja vastasi, ettei suostu värjäämään raskaanaoleville, koska on todistettu, että väriaineet imeytyvät päänahasta ja vaikuttavan kehitykseen useamman kuukauden ajan. Raitoja hän suostuu kyllä tekemään, koska väriaine on folion sisällä, eikä kosketa ollenkaan päänahkaan. Raidat ovat tosin minulle yhtä tyhjän kanssa, joten aion vain kestää seuraavat 8 kuukautta hirveän juurikasvuni kanssa. Ihan sama, mitä muut ihmiset juurikasvustani ajattelevat.

Omega-3 rasvahapot hidastavat veren hyytymistä, ja niitä ei saa syödä esim. ennen leikkausta. Meillä raskaanaolevilla on aina keskenmenon vaara, tai keisarinleikkauksen vaara, joten siksi omega-3 rasvahapot on meiltä kielletty.
 
2348a36ee3bad911d6829fdc6b93009d

Täälläki tuli plussa ! ♡ tai kolmeki. :D piti ihan vaan varmistaa useampaan otteeseen että se näyttää oikein ;)
 
Onnea plussanneet :smiley-bounce013

Ei tuu nukuttua sitte ollenkaan. Tulin eilen kl 22 töistä ja valvoin puoleenyöhön... heräsin jälleen nälkään kuuden aikaan ja ylös! Mun aamuvirkkuus on raskaana vaan vahvistunut.
 
Kiitos. Täällä vähä sama ongelma. Tännäänki heränny 4.30 vaikka illalla meni aika myöhään se nukkumaan laitto. :D no mutta kiva herätä aikasin, varsinki ku on hyvä ilma nii pääsee koiran kans kävelylle :)
 
kyllä mä oon edellisessä raskaudessa hiukseni värjännyt ja ihan terve poika tuli :D aion myös tässä raskaudessa. Toki olen värjännyt sitten harvemmin, kerran pariin kolmeen kuukauteen :)
 
Onnea plussanneet :) meitähän alkaa olla iso joukko täällä jo pikkuhiljaa :)

Tuosta hiusten värjäämisestä sanoisin niin että mitenkäs mahtaa kampaajien olla mahdollista olla raskaana jos värien kanssa tekemisissä oleminen olisi noin iso riski.. itse olen päivittäin väriaineiden kanssa käsikosketuksessa (kyllä omistan hanskat mutta niistäkin falskaa läpi valitettavasti tietyn turva-ajan läpi ja ei kukaan kampaaja vaihda hanskoja 10minuutin välein uusiin) samaten se että roiskuu ja töhrii itteään väkisinkin välillä ja vielä enemmän tulee haisteltua ja hengiteltyä aineita.. se että se hiusväri on sun ihokosketuksessa sen puoli tuntia niin verrattuna miun altistukseen saisin vähintäänkin jtn mongoloidilapsia jolla on kuus kättä ja seitsämän silmää.. voihan sitä toki olla ylivarovainen mutta jos asia olisi noin vaarallista niin mun pitäs varmaan ottaa lopputili nyt ku oon raskaana.

:D pieni avautuminen nyt tähän alkuun. Anteeksi. :D älkää loukkaantuko oon raskaushormoonihirviö aamu pahoinvoiva kiukkupylly joka on herätetty liian aikaisin :D <3

Kaikella rakkaudella täällä yks menee rv 5+5
 
Tota värjäys asiaa en ollutkaan miettiny, ja ens viikolla olis parturi. Kai mä normaalisti kuitenki värjää, jos muutkin niin tekee. Saa ees jotain hehkeyttä omaan oloon. mulla on aina tumma ja jotain toista räväkkää väriä. Jos en värjäis, niin olisin ihan harmaa hiirulainen.
 
mulla oli ainoo se, että väreistä ei tullu ihan sellasia kuin piti ja haalistu nopeesti.. esim violetin mustasta tuli punainen :D
 
bb No tollasessa ammatissa asialle ei vaan voi mitään. Hammaslääkärin työntekijät, ripsienpidennystentekijät ym on altistuneina jatkuvasti myrkyllisille höyryille. Itse oon metallialalla ja hallissa altistun ilman maskia myös myrkyllisille höyryille eli pyrin olemaan niin paljon maski päässä kuin mahdollista. Oin käsittänyt että jos työpaikan terveydenhuolto kirjoittaa jonkun todistuksen niin noiden altistumisien takia voi jäädä kotosalle töistä aikaisemmin.
 
Veikkaan että mulle naurettas paskaset jos sanoisin työterveydessä etten voi tehdä töitä kun altistun aineille. Kyllä sitä ystäväkin oli raskaana kampaajana ihan yksityisyrittäjä ja omaa tukkaansa värjäsi myös ja ihana nelivuotias tyttö ja täysin terve ei mitään allergioita :)
 
Minä myös olen värjännyt hiuksia kampaajalla molemmilla kerroilla, kun olin raskaana ja ihan normaaleja, terveitä jätkäpätkiä meilläkin. :) Aion värjätä hiuksia nytkin. Tosin tällä hetkellä sävy on siinä mielessä loistava, että värjäysväliä voi olla 10 viikkoa eikä näy juurikasvu yhtään rumasti.
 
Takaisin
Top