La Helmikuu 2016

Omegoista en ihan tarkkaan osaa sanoa raskauden aikana, mutta itsellä sellainen kokemus niiden käytöstä, että mulla oli kesto menkat, kun söin niitä. Jatkuvasti meinas vuotaa. Joku sitten vinkkas, et niistä vois johtua, ja lopetin omegat, ja niin loppu vuodotkin.. Eli lmeisesti lisäävät jotenkin verenvuoto herkkyyttä.
 
No jopas kuulostaa erikoiselta! Mä vedin koko viime raskauden omegoja eikä niistä sillon mitään sanottu. Pitääkin kysellä neuvolassa uusia suosituksia.
 
Mulla loppu just toissapäivänä, tartteekin kysyä kannattaako hakee enää lisää..
 
Joku hatara mielikuva omegasta olis, että olisko ollut., et sitä ei suositella jossain vaiheessa raskautta .Pitää tarkistaa huomenna töissä, jos muistaa.
 
Inffoilkaa tänne viisaammat ja linkkejä luen kans mielenkiinnolla :)
 
Ainut jee föbö ryhmä, laitoinkin heti viestiä. Nyt kirjoittelen näyttörikkoisella luurilla joten en sepusta enempää mutta kunhan pääsen koneelle on varmaan pakko avautua eilisestä työpäivästä kun oli niin karmea! :D
 
Varoitus! Tunteidenpurkupostaus! :smiley-angry016
Soitin äsken omaan työterveyshoitooni ja sain ajan vasta ensi viikon to vaikka halusin
sen jo alkuviikolle mutta minkäs teet kun tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Joo raskaus oli suunniteltu ja harkittu mutta silti ekan kanssa tää kaikki on hirveen uutta
ja tosiaan en kuvitellut että jo viikoilla 4 olisi näin hirveät olotilat kun kuvittelin niiden alkavan vasta myöhemmin.
En oo mikään nössöimmästä päästä kipujen kanssa mutta tuo työ ja tää olo ei kyllä sovi yhtään yhteen.
Jos nyt ois vielä pahoinvointi niin tsiisus. :nailbiting:

Mulla oli tosiaan ennen plussausta jo alamahasärkyjä, enemmän tai vähemmän aaltoilevia ja yltyviä ja se kuuluukin asiaan joillakin. Noh joka päivä ne on vaan pahentuneet ja teen töitä missä täytyy oikeesti "jaksaa"
nostella ja kiipeillä, steppailla ja kävellä, käyttää lihaksia..
Mutta milläs käytät kun koko ajan tuntuu samalta alavatsassa kun kyynärpäässä kun sen on kumauttanu
tiiliseinään. Työkalujen kurottelu on yhtä tuskaa ja mun työpisteeltä kuuluu varmaan kauhee kiroaminen
ja ähkintä. :grin:grin Eilen töissä sitte alko nivuset kipristellä ja muuttui tulisen kuumiks ja sattu ihan pirusti. :(
Istuin vaan paikallani ja huohotin ja menin taukokoppiin juomaan vettä. Iski pieni paniikki että
miten pärjään töissä loppuun asti jos tää alkukin on nyt tällästä venkslausta. Työkaveri toitotti
että otat nyt sit rauhassa etkä oo sellanen ku yleensä eli rehaaja, mut vaikka istuisin vaan paikallani
niin sekin on jo ylitsepääsemättömän raskasta. :D Nolottaa rääkyä tälläsestä asiasta mut
kaikilla kipu tulee erilaisena ja mä oon saanu nauttia oikein kunnon kohturäjähdyksistä. Mitään
vuotoa ei oo tullut et siinä mielessä tuskin yhtään vakavaa.

Aamut on niin helppoja unen jälkeen mutta aamupalan jälkeen se juilinta taas alkaa
ja sitä mukaa mitä käytän jalkoja niin pahenee iltaa myöten ja on melkein sietämätöntä työvuoron lopussa.
Soitin tosiaan aikaa gynekologille että pääsen juttelemaan että mitä tässä tilassa nyt töissä saa tehdä ja mitä ei koska kaikki on mulle vielä äärimmäisen epäselvää. Kaikki sanoo että kuuntele kehoasi ja tee mitä se antaa tehdä mutta tuntuu ettei se anna tehdä yhtään mitään vielä. :laughing001
Propsit niille jotka on pystyny jossain salilla käymään tai urheilemaan tjsp. Mä oon ihan valmista sohvakamaa
vasta viikolla 4. :laughing002 Tulipas kauhee eepos kirjoitettua mut onko muilla ollut minkälaisia oireita ja onko rajoittaneet tekemisiä?
 
Oho, auts. No menkkamainen olo mulla on ollut plussan jälkeen koko ajan eli jonkinlaista tuntemusta alavatsassa jatkuvasti, enkä tiiä millaista olisi töissä kun ei ole kesätyöt vielä alkaneet. Sitten kun alkaa niin se on mullakin nostelua ja seisoskelua, joten saa nähdä. Ootko huomannut tuon meidän Oireet-ketjun? Siellä niitä on listattu jo vaikka kuinka. :)
 
Meinaatteko hiljetä täällä täysin föbön myötä? Mä voisin odotella ainakin siihen 9. viikon ultraan ennen kuin liityn.
 
Olis sinne pitänyt kirjoittaa joo. En mä ainakaan hiljene. Suurin osa
kun ei varmaan kuitenkaan halua paljastaa itseään nimeltä tai muuten
liittyä niin piinaan teitä kyllä edelleen vielä täälläkin. :cool:
 
Hienoa hienoa! :) Nyt tullu vähän epävarma olo ku moni tekee testejä toisen kerran niin pitäskö sit itekkin vai luottaisko sitä tuohon digiin joka antoi tulokseks tuon 2-3 viikkoa raskaana? Tosin ei mulla menkkoja vieläkää näy niin kyllä mä taidan paksuna olla.. x)
 
Amy Onhan se kiva tunne kun näkee ne kaksi viivaa tai tekstin siinä digissä mutta uskoisin että sä ihan 100% raskaana olet edelleen ;) Heh, itekin tein eilen kaapista pölyttymästä pois apteekin viimeisen testin.
Ihan huvin vuoksi. Oli ihan hauska tunne nähdä ne vahvat kaksi punaista viivaa siinä mutta
rahanhukkaa se vähän kyllä on. :D
 
Heh totta kyllä mä varmaan taidan olla. :D Tuntuu vaan niin uskomattomalta, ku alko olee jo hiukan epätoivonen olo, ku mitään ei tapahdu ja sit yhtäkkiä onkin raskaana :D Onhan se kiva tunne kyllä nähdä ne viivat ja hyvä vaan tehdä pois ettei jää turhaa lojumaan :p
 
Totta. Meillä mies oli todella todella otettu ja onnellinen asiasta mutta pelästyi
kuitenkin kuinka nopeasti kaikki sitten tapahtui ja alkoi ennen töihinlähtöä kyökkimään vessassa. (Ekan plussaliuskan jälkeen.)
Haha! En edes pahastunut vaan musta asia oli jotenkin tosi hellyyttävä. Iso mies, hyvä ettei
pyörtynyt. Täytyy myöntää että itsekin edelleen oikein kauhusta jäykkänä välillä.
Sängyssä makasin silmät auki ja mietin synnyttämistä, lapselle ostettavia tavaroita ym.
Silti kehossa on sellanen hassu selittämätön hyvänolontunne.
Mies joka vetkutteli tän lapsiasian kanssa on ruvennut nyt kovasti puhumaan vauvoista ja niiden tavaroista ja kasvatuksesta. Niin ne asenteet vaan muuttuu. :rolleyes:
 
No niin, minäkin taidan nyt viimein liittyä tänne. Tahdoin odotella tarpeeksi kauan testin tehdäkseni, mutta tänä aamuna tein niitä sitten kaksin kappalein. Liuskaan piirtyi haalea viiva, digi antoi "pregnant 2-3".

Olin aikoinaan tuolla Joulukuu 2015-ryhmässä, mutta varhaisen keskenmenon vuoksi sieltä jouduin poistumaan. Ensimmäisestä yrityksestä sen jälkeen raskauduin, nyt täytyy vain toivoa parasta, että tällä kertaa onnistaisi. Laskettu aika olisi näillä näkymin 8. helmikuuta.
 
Minun oli kans pakko tehdä tänään uusi digi ja tulos 2-3 kun sunnuntaina oli 1-2 viikkoa. Tiistaina ultra, jossa nähään onko pikkuinen kohdussa. (Kohdunulkoinen 11/13). Mahan jomotus on helpottunut, eikä oikein muita oireita ku väsymys ja päänsärky. Ja nälkä :)

Ostin apteekista jotain foolihappolisää mikä on tarkoitettu raskautta yrittäville ja ekan 12 viikon ajan. Sit syön samaa muumi d-vitamiinia kuin esikoinen :)
 
Muakin houkuttais tehdä uusi digi :) nyt sen pitäs kai jo näyttää ainakin toi 2-3 :) en vaan millään kehtaisi ostaa testiä kun niin pirun kalliita.. silläki rahalla voi ostaa vaikka jonki söpön potkupuvun ! :)

Mitä kuulii rokkimamsulille? Olit ensimäinen täällä minun kanssa :) ? Onko oireet lisääntyneet tai vähentyneet? :)
 
Takaisin
Top