La Helmikuu 2016

Mulle taas lääkäri ei sanallakaan puhunut foolihaposta, vaikka peräkkäisiä keskenmenojakin onkin. :eek: Ihan itse otin asioista selvää ja aloin tankkaan foolihappoa. :shifty:

Nyt oon syönyt Solgarin raskausmonivitskua, jossa on se 400mikogrammaa foolihappoa ja lisäksi ostin vielä Lifestä erillisen Folaatti-lisän (paremmin imeytyvässä muodossa), jota otan joka toinen päivä yhden (yhdessä tabussa 1000ug folaattia).

Neuvola ei multa mitään kysellyt käyttämistäni vitamiineistä/ravintolisistä.

Tää on kuitenkin eka raskaus, kun on edennyt näinkin "pitkälle" ilman ongelmia. En sitten tiedä onko tuolla foolihapolla/folaatilla jotakin tekemistä asian kanssa...
 
Nyt oon syönyt Solgarin raskausmonivitskua, jossa on se 400mikogrammaa foolihappoa ja lisäksi ostin vielä Lifestä erillisen Folaatti-lisän (paremmin imeytyvässä muodossa), jota otan joka toinen päivä yhden (yhdessä tabussa 1000ug folaattia).
Mulla on just toi sama folaatti, tosin mulle suositeltiin syömään se puolitettuna aamuin illoin. Jakaantuu jotenkin paremmin päivälle se saanti tms. Aiemmin söin samaa Solgarin folaattia 400ug kaksi kertaa päivässä. Ja on muuten kallista, hyi että :P
 
Tää on kuitenkin eka raskaus, kun on edennyt näinkin "pitkälle" ilman ongelmia. En sitten tiedä onko tuolla foolihapolla/folaatilla jotakin tekemistä asian kanssa...[/QUOTE]


Joo en mäkään siis tiä onko toi foolihappo vaikuttanu niin paljoa että sen vuoksi raskaus on jatkunu. Ehkä sillä jotain pientä vaikutusta on ollut. :)

Miten teillä on viikonloppu sujunu? Itse oon ollu häissä ja oltiin vieraassa paikassa yötä. Oksentelin koko yön vaikka pahoinvointi ei oo kuulunu kauheesti mun raskauteen. :D nukuttua tuli muutama tunti, onneks on lomaa niin saa nukkua huomenna vaikka koko päivän.
 
Mulla pitkästä aikaa vapaa viikonloppu. Käyny miehen kans keräilees kanttarelleja ja on hyvää liikuntaa ku viime viikkoina jääny vähemmälle... rauhoittaa ihanasti ku saa kävellä metsässä ees taas :) eilen illan olin hoitamassa 3vk vanhaa poika vauvaa ja sai harjoitella vaipan vaihtoa ja syöttämistä .... tili Itelle olo että kumpa se oma pieni olisin jo sylissä asti ♡ :) vielä ois vähän matkaa ;)
 
Meillä oli eilen hautajaiset. Nyt vaan oleillaan. Esikoiselle pitäs lähtee kaverin siskolta ostaa vaatteita.
 
Meillä mennyt viikonloppu muuttopuuhissa. Eilen saatiin uuden talon avaimet ja tänään ohjelmassa muuttolaatikoiden pakkausta. Ens perjantaina on muutto ja vielä hirveesti hommaa jäljellä..
 
mää oon lähinnä vaan ollut tän viikonlopun. perjantain tosiaan nukuin ja eilen olin keräämässä vattuja äitin puskista.
Tänään oon menossa leffaan kaverin kanssa ja aatteli pistää ranttaliks ja ihan syödä poppareita! (Radin takia en oo nyt herkutellu ollenkaan muilla paitsi marjoilla)
 
^^ Onnea rasitukseen Mariz!

Onneks se on jo iteltä ohi... Oli kyl niin huono olo koko sen päivän, varmaankin sen takia, kun mulla oli niin hirveen korkeet arvot siinä rasituksessa.... Koko päivän oli sellanen ällö olo.
 
Mulla se syömättä olo on pahin ehkä XD pitää varmaan taas ottaa eväät mukaan että saa heti syödä.
 
Joo, mullakin oli eväät mukana. :) mut ei ne sit maistunu ku mul oli banaania ja mandariini... yhhh. piti mennä kauppaan ostaan karjalanpiirakkaa et saa jtn suolasta!
 
Eilen menin saikun jälkeen töihin, muutaman kerran vihlas oik. pakaraa ja takareittä sillei et hyvä että jalka pysy alla.
Ruokkiksella istuessa samat vihlasut kankussa. Ilmeisesti kuitenkin iskias kipua? Ei oo aiemmin ollut. Mutta lueskelin että siihen se viittaisi. Hyvinkin voi tulla jo alkuraskaudessa ja ja tosiaan kyyristelyt ja istuminen tuo pahimmat kivut. Varsinkin kovalla tuolilla istuminen.
Seisoviltaan ei ole kipua.

Mukavempiin asioihin.. yli-yli huomen aamulla np ultra... Jänskättää <3
 
Mä menin sokerirasituksen jälkeen sairaalan kanttiiniin aamupalalle syömään kunnon "metri" sämpylän. :D
 
Mul ei tuntunu se rasitus missää. Odottamine oli kyl ärsyttävää. Ei mikää magenälkäkä ollu, koton vast söin sit aamupalaa. Lähinnä odottelen täs vaa sitä tiistain neuvolaa, et mimmone saarna sielt tulee. Lääketiede ku on tunnetusti niin eri mieltä asioista ku minä. Kaippa se tilanne sit selkee niit sokereit mittailles, et mikä o hyvä ja mikä huono. Mitää hysteriaa en kyl jaksa kuunnel.
 
Siis mimmoset arvot sul olikaan Yankka?
ei mullekaan mitään saarnaa terkka antanut,lähinnä vaan kertoi mitä pitäisi syödä yms. Ja neuvoi pistämisen.
Ja mulla siis 1h ja 2h molemmat 13,5 Eli tosi korkeet...

ja nyt kotimittauksissa 9 ylitystä. (paastot kaikki alle 5,1)
 
Ei sieltä minullekaan mitään saarnaa tullut. Eipä tuolle radille tässä vaiheessa mitään mahda, kun laihduttaa ei nyt saa ja geenejäkään ei pysty vaihtamaan.
 
Eipä mullekkaa ekassa raskaudessa tullu saarnoja neuvolassa. Diabeteskätilöltä sit ruokaohjeet. Tässä raskaudessa ei senkää vertaa, kun edelliet ohjeet ja viime raskauden hyväksi todetut ruuat maistuu. Joten, näillä mennään.
 
Mullekkaan ei mitään saarnoja pidetty ku oli eka raskausajan diabetes. Minkä sitä ihminen geeneilleen voi. Ohjas vaan ruokavaliossa joka aikalailla pysyski samana mitä noudatan. Ja mittaukset käytiin läpi.
 
huh, täällä ollaan kärsitty ihan infernaalisesta päänsärystä ja tietysti kotona ei ole särkylääkettä :( muuten välttelen särkylääkkeitä näin raskausaikana mutta nyt särkee niin lujaa että kyllä kelpaisi..

viikonloppu meni mukavasti mökkeillessä kavereiden kanssa ja tää päivä on ollut täynnä vaan väsynyttä koomaamista. mutta hyvinpä sitä jaksoi katsoa toisten juhlimista vierestä limulasi kädessä, ei harmittanut ollenkaan :)
 
Takaisin
Top