La Helmikuu 2016

Viikolta 5 viikolle 12 oksennusta. Hyhhhyh. Onneks ei niin paha ku esikoisesta. Viikolta 5 viikolle 22. Karmeeta. Nyt ei oo ku supistukset riesana välillä.
 
Mäkään en ole kertaakaan oksentanut. Hammastahnaa huuhdellessa välillä tullut huolella kaottua. Närästystä ja etovaa oloa vain ollut, mutta ei nyt mitenkään vaivaksi asti.
Nyt tuntuu enempi olevan vain mahan nippailua ja ajoittaista vihlontaa... Rinnat on välill tosi kipeät. Edellisyönä heräsin siihen kun erehdyin kääntyy lähes vatsalleen ja tissi meni lyttyy. Voihan vispilä että sattu! :confused: :grin
 
Mulla on nyt tullu pari melko kivuliasta supistusta.. Hullulta tuntuu ku ei vielä tuo kohtu oo kauheen iso..
 
Hmm.. Harjotussupistukset vetää kohdun kovaksi ja tuntuu kyllä aikas selkeesti.. Voi olla vähän menkkamaisra jomotusta vastassa selässä.. liikuttaessa mahaa aika nopiasti sitten laukeaa se kovotus.. sitte ne ns. Oikeet supistukset on aika samanlaisia mutta kipeitä. Jomottaa!!! Näin mulla siis... esikoisesta tuli ennen synnytystä pelkkiä harjotussupistuksia, nuoremmasta sitte kuukautta ennen syntymää alkoi iltasin ne jomottelut... Tästä toivon mukaan kans oikeesti paaljon myöhemmin ku nyt.. Toivon siis ettei nyt taas tuu tämmöset jollotusta mitä nyt pari kertaa ollu..
 
Tännään viikkoja 14+4. Viikon päivätä melkeimpä päivittäin supistellunna
 
Mä en oikein tiiä tosta supistelusta. En ainakaan tiedettävästi oo sitä viel kokenut.
Liikkeet tosin alkaa pikkutoverilla tuntumaan :) jo parin päivän ajan on ollut myllerrystä :) viimeisimmäks jäi nyt kun mansikoita kiskoin hirveen kasan tossa kun anoppi oli kerännyt ja heti sen jälkeen alko hipsuttelu masussa.
 
Mitä kaikkia vitamiineja syötte tai syöttekö mitään? Itse olen syönyt folvite 1mg lääkärin määräyksestä heti raskauden alusta. Nyt luin jostain vihkosesta että foolihapon voi lopettaa kun on päässyt toiselle kolmannekselle. Onko kellään tästä tietoa ja voikohan liiasta foolihaposta olla haittaa?
Huomenna soittelen terkalle, toivottavasti saan sen kiinni kun soittoaika on vaan puoli tuntia..
 
Mäkin muistelen, että foolihappoa kannattaa syödä raskauden alkuvaiheessa. Mulla on melkein täysi purkki kaapissa vielä, ehkä syön vielä ne jos ei haittaa ole. Ja D-vitamiinia syön, en muuta.
 
d-vitamiinia ja kalkkitabletteja sillon kun muistan... eli aika harvoin. :D
 
Multivita raskaus ja imetys minullakin sekä Folvite 1mg (reseptillä). Noissa molemmissa foolihappoa, mutta oon käsittänyt, että sitä voi aika isojakin määriä syödä ilman haittaa. Foolihappohan on tärkein silloin, kun alkion hermotoputki on kehittymässä ja sulkeutuu. Olikohan se nyt jo viikolla 6. Mutta ilmeisesti sitä voi kyllä syödä läpi raskauden.
 
Täälläkin multivitan raskaus ja imetys ja lisäks viel d-vitamiineja ja maitohappobakteeritabletteja :)
 
Takaisin
Top