La Helmikuu 2016

Hirvi1: oispa mullakin! Tänään 13+0 ja tuntuu, että olo pahenee vaan. Varsinkin nää illat on hankalia, kun päässä keinuu ja yököttää. Kaikkialla lukee, että ulkoilu voisi auttaa, mutta mua öklöttää ihan yhtä paljon ulkoillessa. Oon suht aktiivinen liikkuja, ja nyt en ole juhannuksen jälkeen tehnyt muuta kuin maannut sohvalla ja koittanut selvitä. Alkaa totisesti ahdistaa. Päikkäritkin kelpaa lähes päivittäin eikä seksi ole käynyt mielessä.

Tuota voimaantumista odotellessa...
 
Hirvi, mul suurimmaks osaks melko oireetonta :) olo on hyvä tosin yöunet tuppaa olemaan pitkähköt ja pissalla saa juosta edelleen pari kertaa yössään. 15+2 menoillaan..
 
Ai seksi... mitä se on? Siis tiiättekö, mua ei vois vähempää kiinnostaa. Niimpä se oli kyllä esikoisenki aikaan. Jotenki se ei vaan tunnu hyvältä idealta :D
Mulla aamulla lensi pitkästä aikaa aamupalat pönttöön. En tiiä, mikä alko kuvottaa mut ruisleivät meni vessa-ankalle. ☺ Ja viikkoja kumminki jo 14+3
 
mulla muuttunut jonkin verran. Pahoinvointia ei oo, virtaa on enemmän ja seksikin kiinnostaa taas.
Väsymystä mulla on edelleen sekä ajoittaistapäänsärkyä ja närästystä.

tänään 14+6
 
Pahoinvointia on edelleen, tosin huomattavasti lievempänä kuin pari viikkoa sitten. Väsyttää ja mielialat heittelee miten sattuu. Ja nyt kaiken huipuksi lonkat ja selkä alkaneet hieman kipuilla. Eli eipä oikeastaan ole oireet vähentyneet ensimmäisen kolmanneksen jäätyä taakse. Kymmenen minuutin kuluttua rv 14+2.
 
pahoinvointi on aikalailla hävinnyt, mutta väsymys on edelleen kova. ja sitten on noi vatsan sekoilut. mutta ehkä tämä vielä tasaantuu lisää :) ja tänään 12+5, viiden minuutin kuluttua tosin 12+6 :D
 
Väsymys ei näytä häviävän, mutta muut olot on kyllä helpottanu. Enää ei tarvii joka aamu yökkiä.. :D
 
Helpottanu huomattavasti! Virtaa löytyy myös, talveks on pakastettu 10l marjoja, kuntosalilla on taas tullu käytyä! Ei juurikaan pahaa oloa, aika ajoin pientä kuvotusta. Seksi on kiinnostanu jo ennen tän tokan kolmanneksen alkuakin mutta nyt vielä jotenkin korostuu :D I feel good! Tänään 13+5.
 
Täälläkin tänää rv 15 <3 kamalan flunssan kourissa tullu oltua. Nyt taas tuntuu että jaksaa ollakki. :) onneksi oma ihana äiti on ollu meillä muutaman päivän kyläilemässä niin on ollu ruoan laittaja ja esikoisen perään kattoja. x) Ihan syksyki saapuu <3 tykkään niin villasukka ja kynttilä ajasta. <3 jos sitä alkas kutomaan illan päälle jotain toooosi pikkusta :)
 
Ihanaa että muillakin on helpottanut! Ja te, joilla vielä ei ole, jaksamista! Epäreilua että joillakin on vaikeampaa.
 
Itsellä aamuväsymys helpottanut , mutta illalla tulee mentya tosi ajoissa nukkumaan normaaliin verrattuna kun silmät ei vaan pysy auki.. Muut oireet aika lieviä lukuunottamatta alavatsan erinäisiä ohimeneviä kipuja..
Nyt itsellä 14+4..
 
Meillä oli tänään eka ultra!! Siellä se köllötteli ja heilutteli :) Eli hengissä on ja voi hyvin. Samalla mittasi turvotukset ja nt 1,4 eli ei kuulemma huolta. Jotenkin rupesi itteä huvittamaan omat ajatukset siitä onko mun mahassa elämää ja entä jos sieltä löytyykin vaan suru-uutinen. Syke oli tasanen ja normaali ja kai muutenki kaikki oli just niinkuin pitääkin tässä vaiheessa. Huh helpotus! Ehkä nyt viimeistään tajuan että oon vihdoinkin raskaana ja helmikuussa meille syntyy vauva <3
Nyt pitää miettiä kenelle kerrotaan ensin ja miten :) Mukavaa päivää kaikille!
 
Hih, Nua, mulla on toi sama, etten tiedä kenelle kertoisin :). Meidän molempien perheet jo tietää (ja erinäisien kauppojen sekä apteekkien myyjät :D), mutta kenelle seuraavaksi. Oikeestaan ajattelin odottaa seuraavia tapaamisia ystävien kanssa ja kertoa jos kysyvät mitä kuuluu. En oikein osaa alkaa siitä erikseen soittelemaan. Enkä tosiaankaan ole sellainen tyyppi, että ilmoittaisin somessa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Mulla on viimeset kolme viikkoa ollut huomattavasti parempi olo. Nyt siis 15+1. Edelleen huimaa usein, mutta väsymys on palannut normaaleihin mittoihin ja jatkuva etominenkin on väistynyt. Tosin eilen illalla kävin taas vessa-ankkaa morjestamassa ihan huolella, että ei se pahaolo ihan kokonaan ole loppunut..
 
Mulla epäuskottavaa oloa lisäsi se, kun pahoinvointi on ollut todella vähäistä! Oon oksentanut vaan kaksi kertaa ja niistäkin ensimmäinen oli mun mielestä joku ruokamyrkytys pikemminkin kuin raskauspahoinvointia. Toki muuten on ollut ellovaa oloa ja aamusin saattaa yökötyttää, mutta kaikki se mitä raskauspahoinvoinnista yleisesti pelotellaan ei millään passannut mun oireisiin. Ja sekös sai luulemaan etten ees ole "oikeasi" raskaana. Toki väsymystä ja muita oireita on ollut paljon.
Tsemppiä kuitenkin teille, jotka ootte joutunut kärsimään kovasta pahoinvoinnista ja oksentelusta. Nyt tuntuu että oisin voinu jopa mielelläni voida vähän huonommin, jos se ois tuonu suuremman varmuuden raskaanaolosta :D Onneksi nyt on ultrakuvat jääkaapin ovessa varmistamassa :)
 
Mulla Nua oli etenkin ennen ultraa ihan sama fiilis. En oo oksentanut kertaakaan! Etovaa oloa kyllä, mutta jotenkin ajattelin että aamuoksu kuuluu "oikeaan" raskauteen.. :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
En mäkään joutunut kertaakaan oksentaan, rv 7-9 oli vaan jatkuvaa kuvotusta päällä ja melkein kaikki ruoka ällötti, mutta ei ollu oksentaminen oikeastaan lähelläkään kertaakaan.
 
On se kyllä niin hassua, että oli melkein mitä oireita tahansa tai ei oireita ollenkaan, varmaan jokainen on ollut silti huolissaan :)

Iik, huomenna oma nt-ultra! Jännittää...
 
Mun ei o kans oksentaa tarvinnu kertaakaa, mut muutamana aamuna istunu vessapytyl ämpäri sylis. Pahaa on kyllä tehny, mut seki pysyny aisois hyvin ku on syöny säännöllisesti. Nyt on seki alkanu helpottaa.
 
Takaisin
Top