La Helmikuu 2016

Nyt olis vuorossa se kuuluisa sokerirasitus. Litku ei tehny kyl tiukkaaka. Olis voinu juoda vaikka toisenki satsi. Täst odottamisest tulee kyl pitkä. Piti nii ottaa kuulokkeetki mukaa mut empä sit muistanu. Olis saanu kattoo ees jotai ohjelmaa. Plaah.
 
Toi rasitus on PIIIIIITTTKÄ. Onneks siinä sentään otetaan kaks näytettä, niin aina on vaan tunti kerrallaan odottamista. Synnytyksen jälkeen ku on vaan se paasto ja kahen tunnin arvo, niin se vasta tuntuuki pitkälle
 
Hei miten teillä muilla on hajuaisti muuttunut nyt raskauden myötä? Onko vaan tietyt hajut ruvennu ällöttämään, vai haistatteko mielestänne (tai muiden mielestä) olemattomia hajuja tai tosi lieviä hajuja voimakkaampina? Mitkä on teidän inhokkihajuja?
Mulla on aina ollut herkkä hajuaisti ja lisäksi tuoksuyliherkkyydet ym. Nyt raskauden myötä piti lopullisestikin vaihtaa käsisaippuat tuoksuttomiin, ja dödöt ja muut, mitkä ennen on olleet ihan ok. Kaikista ärsyttävin on kuitenkin tää meidän kämppä, kun kun mielestä täällä haisee! Siis kyllä mieskin haistaa ja selvästi ilma vaihtuu huonosti, mut mua häiritsee nyt toden teolla tää. Mietin vaan että haiseeko täällä oikeasti niin pahalle kuin luulen, vai johtuuko vaan mun raskausnenästä :D Meillä on takana monta homepainajaista, mut tässä asuttu terveenä nyt yli puoli vuotta ja haju alkanut häiritsemään vasta nyt kesällä, eli mun raskauden alusta alkaen...

Jee, torstaina eka ultra! Tänään 12+1.
 
Nua: mulla on hajuaisti herkistynyt myös tosi paljon raskausaikana. Ennen en haistanut meillä kotona mitään erityistä, nyt oman koiran hajukin ällöttää (vaikka ei mielestäni haissut millekään ennen raskausaikaa) ja joudun koko ajan tuulettamaan + hankin sellaisen ilmanraikastimenkin. Autossa on myös ihan kamala haju, kun sinne menee; helpottaa vasta kun ilmastointi on vähän aikaa hurissut. Mulla tänään 11+6.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Mulla on ollut supernenä jo aikaisemminkin ja hajuaistit tosiaan entisestään voimistuneet, samoin kun makuaistitkin. Vaikka nenä on sillei jännästi tukossa koko ajan, niin silti haistaa kaiken todella voimakkaasti. Mitään himo tuoksua ei ole tullut viel vastaan, eikä kyllä mitään sellaistakaan mistä tulis yökkäysrefleksi. Ai joo paitsi uusien penaalien tuoksu oli ihana.. Katsottiin pikkusiskolle hänen kanssaan penaalia kouluun, niin jossain vaiheessa huomasin vaan haistelevani muovisia penaaleja, sekä tarra-arkkeja.. Vähänkö mun mies nauroi mulle. Ne tuoksu tosi hyvältä :p Tästä penaalejen haistelusta on kylläkin jo jtn pari viikkoa aikaa.
 
Mul on hajuaisti hetkistyny raskauden myötä, mut vast eilen illalla ku mies keitti kananmunia ja söikin sitten yhden heti niin en voinut sietää sitä hajua ja musta tuntu et koko kämppä hais ihan hirveelle, olisin voinu oksentaa siit hajusta :D

Muita inhokki hajuja ei oo tullu viel vastaan. Kauppaan kun menee niin haistan aina basilikan, enkä mitään muuta riippumatta siitä millä osastolla kaupassa on :) mut basilika tuoksuu hyvälle :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Onpas helpottavaa kuulla että tää vois nimenomaa johtua raskaudesta eikä meidän asunto ehkä ookaan kaatopaikaks muuttunut :D Mää tässä just siivoillessa huomasin tykkääväni etikan tuoksusta!!! Levittelin etikkakippoja ympäri kämppää jos sillä sais tuota muuta hajua vähemmälle ;D
 
Enpä ole täällä nyt kirjotellut/lukenut muutamaan viikkoon, mutta nyt voin aloittaa taas :)

Nua
: Kuten useilla muilla, niin täälläkin on hajuaisti terävöitynyt ihan liikaa :( Kyllä tämä kämppä haisee ihan hirveelle, ja tekee mieli siivota paljon.

Nyt pystyn taas siivoamaan, kun pahoivointi on hellittänyt viimeisen viikon aikana, HUIPPUA! <3 :) Tuntuu, että värit palasi maailmaan ja olen kyllä NIIIN energinen, ja elämänilo on myös palannut. Pahoinvointi ja jatkuva oksentelu oli ihan kamalaa. Mulla on siis nyt 13. viikko menossa. Jonkinlainen hajuherkkyys jäi siis kuitenkin jäljelle, minäkin oon vaihtanut saippuat ja kaikki hajuttomiin, ja kämppä meinaa haista edelleen mun nokkaan. Kuitenkin jatkuva oksetus on loppunut, jes<3 Ihanaa kun voi taas elää normaalia elämää.

Minä pyysin ottamaan kilpirauhastestit viimeksi neuvolassa, kun mulla on reuma perussairautena ja meillä on nuita kilpparivaivoja suvussa. Niin yhtenä loma-aamuna neuvolan terkka soitti sanoi, että mulla on kilpparin (lievä?) vajaatoiminta ja että pitää aloittaa lääkkeet. Niin aloitin ne lääkkeet, niin sekin on saattanut virkistää mun oloani, kun tuo vajaatoiminta aiheuttaa myös väsymystä tms.
 
Hiii nt ultrassa käyty, kaikki hyvin!! Siellä hän heilutteli nyrkkiä ja jalkoja :) Kehitysvioissa pienimmät mahd luvut ja nt 1,4. Mulla on alaselkä ollu kipee, mutta siel on nikamansiirtymä. Silti selkeesti pahentunu nyt raskausaikana. Hajuaisti on kans superherkkä.. Koirat haisee pahalle varsinki autoissa, ja mies yhden oluen jälkeen laitapuolen kulkijalta :D
 
mullakin muuten hajuaisti superherkkä! Oli oikeestaan mun ekoja raskausoireita!
Ei ollu kyl kivaa tossa kun oli tota pahoinvointia ku kaikki haisi niin pahalle! Kaupassa täyty kiertää kaukaa kaikki kosmetiikkaosastot. :D

Edelleen esim. tupakka haisee ihan kamalalle, samoin meidän rapussa asuvat 2 isoa koiraa... Asuvat tossa kerrosta alempana ja aina kun siitä ohi menee täytyy tyylii pidättää hengitystä. :D
 
Hajuaisti on ku huumekoiralla. Ihan karmeeta ku kaikki haisee. Aiva kaikki.
 
Jep, hajuaisti on kyllä ihan yliherkkä. Tähän päälle vielä jatkuva pahoinvointi niin jee on kivaa. Kotona ei voi olla, kun siellä haisee ja se alkaa oksettaa. Luultavasti suurin syy siihen, miksi olen viime viikot viettänyt paljon aikaa vanhempieni luona. Täällä maalla nyt muutenkin on parempi ilma kuin keskustassa.
 
mulla ei ole mitään ylihajuaistia vielä ollutkaan, epäreilua :D eikä mitkään hajut tunnu erityisen pahaltakaan. tosin tänäkin aamuna on taas nenä niin tukossa että huh ja niistäessäkin tuli hieman verta. aivastelenkin ihan jatkuvasti, mikä on aika veikeää itseasiassa, aiemmin kun tuli aivastettua ehkä kerran puolessa vuodessa :D

mutta tämä vatsan toimii/ei toimi/toimii liikaa/ei toimi ollenkaan-meininki saisi loppua minun puolestani :|
 
Mulla ei hajuaistin kanssa huomattavia muutoksia, mutta esimerkiksi laivan tax-freessa hajuvesiosasto = tajuton pääkipu. Onko tuo sitten hajuaistia vai mitä kuka sen tietää, ennen ei ainakaan ole pääkipua siellä saanut...
Jännä on se että osa ruokatuotteista mistä tykkäsin aiemmin on nyt ehdoton no no! :D Mutta mitään erikoisia mielitekoja ei ole tullut..
 
Tunturikettu, täällä ihan sama meininki mahan toimimisen kanssa, ooks syöny maitohappobakteeritabletteja? Mulla ne on ainaki vähän auttanu :)
 
Huh, meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki oli tosi hyvin! Ei se kätilö niitä arvoja liiemmin luetellut, mutta sanoi että tosi hyvät lukemat eikä kohonnutta riskiä. Vauva kelluskeli aika rauhassa, kunnes sai hikan. Oli aika liikkis, kun se siellä hypähteli :D. Sitten se nukahti, eikä kätilö meinannut saada niskaa mitattua, kun vauva ei suostunut kääntymään. Se hyllytti ja hytkytti mun mahaa, mutta ei saanut vauvaa kääntymään. Siksi lopuksi ultrattiin myös vatsan päältä, jotta saatiin näkymään vähän eri kuvakulmasta. Olimme miehen kanssa samaa mieltä, että odotamme humanoidia :D

Mulla on myös herkistynyt hajuaisti, ja monet asiat tekee siksi pahaa. Hajuveden käyttö loppui kuin seinään, ja oikeastaan pitäisi hankkia myös hajuttomia hiustuotteita shampoosta lähtien. Pahinta on silti urheilemasta tullut mieheni, yök yök.
 
Mulla on ollut kans tosi herkkä hajuaisti. Haistan myös olemattomia asioita. Ja maistan! Eilen söin jugurttikuorrutettuja banaanilastuja ja sain siitä jotenkin kalanmaun aikaiseksi. :hungover:
 
3fec5c06e984045cf214766c3ca5ee4a
14+4 kasassa ja maha pöllöttää näin. :)
 
Takaisin
Top