La Helmikuu 2016

Itselleni kaikki lääkärit millä oon selkäni kanssa juossu on sanonut että panadolia. Neuvolassakin sanottiin että ehdottomasti ei buranaa ellei oo lääkärin määräämänä. Ja siis sehän on tosiaan kielletty viimeisellä raskauskolmanneksella eikä suositella muutenkaan. Mielummin lepo saikku panadol kylmä/kuuma-hoitoa. Ihme vastaanotto tuo päivystäjä.. mulle ainakin neuvolassakin ja työterveydessä sanottiin että heti jos ei tunnu hyvältä niin sairaslomaa ja lepoa.
 
Mä söin kans 1g panadoleja sillo. Nyt on onneks säästyny vielä isommilta säryiltä. Vaikka neurologi määräs sen buranan, niin en mä sitä uakaltanu ottaa ikinä.

Ja jos hei tuntuu yhtää, nii saikkua vaan. Ei sitä pidä kärvistellä kipujen kanssa.
 
Niimpä :) joskus aiemmin tuli tästä keskustelua liekkö tässä samassa ketjussa. Mut burana oli tyyliin yksi harvoista lääkkeistä mikä on todella kielletty raskauden aikana. Ja sikäli sille oli hyvät syytkin. Aiheutti käsittääkseni tärkeisiin elimiin jtn kehityshäiriöitä tms jos oikein muistan..
 
Mulla kans paino noussu sen 3 kg jo ja itelle aikamoinen kriisi sinällään kun aina taistellut painon kanssa, siis että pysyy normaalina ja saanu syödä mitä tahansa ilman huolenhäivää painon noususta. Viime raskaudessa mulle tuli se 12 kg, mut varmaan johtui osin siitä, että söin viimeisen kolmanneksen ajan varmaan suklaalevyn päivässä :-D

Onneks mulla myös suuremmat turvotukset tuolta vatsan seudulta myös poistuneet eli nyt keho tuntuu taas omalta, jee!
 
Meil ois muutto edessä nyt kolmen viikon päästä ja pitäs jaksaa pakata kaikki kamat kasaan... :'( eiks joku muu vois tehä tätä mun puolesta :D en sitten yhtään jaksais alkaa tyhjentää kaikkia kaappeja laatikoihin. Ja kun täällä ei oo tilaa noille laatikoille ku asutaan yksiössä.. onneks sentään pystytään jo etukäteenkin toimittaamaan tavaraa tulevaan osoitteeseen muuten varmaan tääl kämpässä ois vaan järkky pahvilaatikkomeri..
 
5 pvää laittoi suoraan saikkua, kysyi vielä riittääkö, olis voinut laittaa viikonkin. Oli kyllä mukava lääkäri. Joo ja lääkäri sanoi että keskiraskaudessa voi ottaa buranaa, loppuraskaudessa ei kun lisää verenvuotoriskiä ja alkuraskadessa saattaa aiheuttaa keskenmenon.. Että joo en todellakaan ota! Pitäisi koittaa levätä, venytellä ja käydä kävelyillä. Jos sitä saisi alkuviikosta myös sinne hierojalle ajan.. huoh.
 
Mulle sanoi neuvolan terkka, että voi ottaa myös panacodia kovaan kipuun...selän kanssa ollut ongelmia viimeset 5 vuotta, joten nousi siksi puheenaiheeksi. Luulen, että saa kyllä sit oikeesti olla kovat kivut, ennen ku panacodia alan napsimaan...sallittu panadoli yms.parasetamolit ei mulla selkäsärkyihin ees auta.

Mut joo, selkä oireilee mulla päivittäin eikä raskaus oo sitä näköjään muuttanu. Nyt on alkanut selvästikin mulla jo nuo ligamenttien löystymiseen liittyvät oireilut alaselässä...nähtäväksi jää, miten jatkossa selkä toimii. Vähän kyllä hirvittää, mut aikanaan ennen leikkausta kestin selästä johtuvia lähes jatkuvia hermokipuiluja n.9kk, joten kestän kyllä sen vaikka uudelleen, jos on ihan pakko.
Omalla kohdalla liike on lääke, kävely ja pilatestyyppinen harjottelu pitää selän ees jossain kuosissa. Ja itse suosittelisin selkäkipujen tullessa käyntiä fyssarilla. Voi saada parhaimmassa tapauksessa pidempi aikaisen avun kuin hierojalta.
 
Panacod on panadolia ja kodeiinia eli turvallisempi odottajalle periaatteessa ku paracetamoli+burana kombo ja tietty tehokkaampi. Jos siis kodeiini ei aiheuta ummetusta kummempaa haittaa, se kun ei kaikille sovi
 
Kodeiini muuttuu maksassa morfiiniksi, joten ei se ihan kevyttä tavaraa ole. Ja Panacodin pakkausselosteessa mainitaan ummetuskin sellaisen sivuvaikutuksena, josta pitää ilmoittaa lääkärille.
Jos huomaat jonkin seuraavista haittavaikutuksista, sinun on lopetettava tämän lääkkeen käyttö ja käännyttävä lääkärin puoleen: hidas tai pinnallinen hengitys, sekavuus, uneliaisuus, pienet pupillit, pahoinvointi tai oksentelu, ummetus, ruokahaluttomuus.

Raskaudenaikaisesta käytöstä sanotaan mm. näin:
Panacodin pitkäaikaista käyttöä raskauden aikana ei suositella ja käyttöä on vältettävä viimeisen raskauskolmanneksen ja synnytyksen aikana. Keskustele Panacodin käytöstä lääkärin kanssa.

Älä käytä Panacodia, jos imetät. Parasetamoli, kodeiini ja morfiini erittyvät rintamaitoon.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1000

Varmasti Kaislalta viisas päätös ottaa tuota vasta kovaan kipuun.
 
Beneathbeautiful, mekin muutetaan mutta jo kahden viikon päästä. Ei tosiaan ihan hirveästi huvittais muutolaatikoita pakkailla.. Nyt tää viikko vielä oltu lomalla reissussa ni alkaa aikakin käymään jo hieman vähiin.. Blaah!
 
Tigger, mul alkas loma 2 viikon päästä ja tahtoisin niiin saada pakattua jo ennen tuota loman alkua ettei sit mee koko loma ihan muuttamiseks. Kaiken lisäks lähdetään juurikin muuttoviikolla tukholman risteilylle. :D
 
Onko teillä kuinka monella taaksepäin kallistunut kohtu? Onko tuottanut alaselkäkipua. En tiiä johtuuko siitä mut, mulla on ollut vaihtelevasti lähes koko ajan alaselkäjomottelua, särkyä. Lähinnä lihasjumitusta. Nyt tänään tuntuu särkevän ihan huolella. Tulee oikein kuvottava olo tuosta särystä. Mietin tässä juur et pitäiskö vaan koittaa lisää venytellä ja kärvistellä. Vaiko mennä käymään päivystyksessä hakemassa saikkua. Tänää alkais yövuorot.

Minä kuulin viime ultrassa, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Enkä tosiaankaan tiedä johtuuko siitä vai raskaudesta yleensä, vai ihan jostain muusta, että vasemmalta puolelta alaselkä/lonkka on viimeaikoina ollu tosi kipeä. Välillä ei oireile mitenkään, joskus meinaa lähtee jalat alta kun kyykistelee tai kumartelee. Tuntuu siltä että siellä ois joku hermopinne. Välillä tuntuu ihan kävellessäkin.
 
Joo todellakin aika mennyt ihan siivillä, nyt 14+4.. Ei enää kovin kauaa niin ollaan jo puolivälissä, hui..

Beneathbeautiful, mulla taas loma loppuu nyt niin pakko sit hoidella muuttohommat töitten ohessa. Mekin onnistutaan aina ajoittamaan muutot silleen et ollaan just vähää ennen reissussa.. :) Nyt on onneks pidemmäksi aikaa viimeinen muutto tulossa..
 
meilläkin on muutto edessä, kunhan vaan löydettäis mieleinen kämppä. :D

mahdollisimman pian toki tahtoisin löytää jonkun, ettei tartte kauheen "raskaana" mitään muuttaa. :o
 
Takaisin
Top