La Helmikuu 2016

Mulla on bmi ihan karmee. Ihan ällöttää miten on voinu päästää ittesä tähän kuntoon. :(
 
Mulla on bmi ihan karmee. Ihan ällöttää miten on voinu päästää ittesä tähän kuntoon. :(

Niin on mullakin! :( Vaikka ei bmi kaikkee kerro, mut silti... Mulla on about 20kg ylimääräistä. oon viel tosi lyhyt ja kaikki kerääntyy muutenkin tohon vatsaan/tisseihin.. :/
 
Balancia. Sama täällä. Mulla on ylipainoa n.30kg. Oon kyllö pitkä, että noi kilot on aika tasasesti ympäri kehoo
 
Juu mullaki ylipainoa vielä 25 kg ja neuvolasta kun sanottiin ettei ole haittaa että paino tippuu... kuin edellisessäkin odotuksessa tippunut... mä olen kabs pitkä ja mutta vyötärölle ja persauksiin kerääntynyt fläsä :D
 
Minullakin on ylipainoa. Neuvolassa sanottiin, että painon pitäisi pysyä samana, mutta ei se haittaa, jos se laskeekin, kunhan ei laske nopeasti, ja millekään laihdutuskuurille ei saa ryhtyä.
Huhtikuun jälkeen painoa on lähtenyt pois 5kg, joten hyvin menee.
 
Mulla on kans pientä painokriisiä.. paino noussut lähtöpainosta noin 3kg ja mulla on ollut valmiiks jo muutama ylimääräinen kilo. Ekassa neuvolassa terkka piti puhuttelun ja sanoi että paino saa nousta max 10kg. :D
Nyt kun väsymys on jääny pois niin yritän lisätä liikuntaa.
 
Täälläkin löytyy ylimääräistä jo lähtiessään, liki 30 kg extraa. Ei sanonu neuvolatäti mitään siitä. Nyt toiselle käynnille oli noussut paino liki 5 kg ja ei vieläkään noteerannut painoa. Tää nyt oli sijainen, et katotaan kun se oikea täti on sitten ens kerralla ja viel neuvolalääkäri käynti tässä ni tuleeko siellä sit sanomista. Vähän kriisiä on kyl ollut itelle painosta, mut koitetaan olla stressaamatta.
 
mulla on alkanut pikkuhiljaa se älytön turvotus hävitä niin kroppakin tuntuu enemmän omalta :) paitsi tietty ton pienenpienen vauvakummun osalta, hii <3

itse usko ehkä välttyväni suurimmilta painokriiseiltä sitten kun se vauvamaha oikeasti alkaa näkyä ja kasvaa ihan kunnolla. Tähän asti oon kyllä kriiseillyt minäkin, turvotus on ollut ihan kaameaa ja oon tuntenut itseni ihan ryhävalaaksi, vaikka neuvolassa sanoivat että kaltaisellani hoikalla ihmisellä ne muutokset vaan näyttävät rajummilta kun oikeasti ovatkaan.
 
Zoria, meilläkään oma neuvola täti ei sano mitään enää oikeen painosta. Mut jotenki itelle tulee aina niin vaivautunu olo. Ekalla lääkärikäynnillä ite aloin "moralisoimaan" omaa painoo, mut lääkäri oli sit ihana ja puhu kivoja. Samoin toisessa ultrassa kätilölle mainihin ja hän ei ollu moksiskaa. Ehkä tästä tekee ite itellesä vaikeemman asian ku noi ammattilaiset.
 
Jep jep, ainoa mistä tuppasivat olee kiinnostuneita oli mun turvotus. Et onko sitä vai ei ja kuinka paljon.. Sormet selvästi turvonneet, sormusta ei voi kauaa pitää.. Jalatkin työpäivän jäljiltä ihan kivassa kunnossa. Eikä tää lämpö auta tähän yhtään, tulisi jo kylmemmät säät (nauttisin kesästä sit ensi vuonna) :)
 
Mulla on +3.2 ja lihon todella helposti. Jatkuvaa kiikkuilia normaalipainon rajalla. En kyllä ota stressiä painonnoususta koska oon aiemminkin tiputtanut yli 30kg ja saanut sen pysymään normipainon rajalla. Oon todella lyhyt. Onneks on noita vaatteita jotka inspaa laihduttamaan takuuvarmasti :)
 
Joo mä jo tuskailinki tonne toiseen ketjuun tästä samasta eilen.. paino on noussu sen 3 kiloo ellei jopa 4 ja siis nyt rv14 maaanantaina vaihtuu rv15..Eilen illalla kävin vaa'alla ja katoin että joo kiva enpä olekkaan koskaan kattonut tällasia lukemia.. jotenkin se vaan riipaisi ja nyt tuntuu siltä että oon valas. Vaikka siis ihan oon normaalipainoinen. Se vaan on se oma henkinen raja minkä ylitettyään ei tunnu enää mukavalta. Toivois ees että tissit ei leviäis tästä enää enempää mutta turha toivo. :D jospa mä jossain vaiheessa voin nauttia mahastani.
 
Onko teillä kuinka monella taaksepäin kallistunut kohtu? Onko tuottanut alaselkäkipua. En tiiä johtuuko siitä mut, mulla on ollut vaihtelevasti lähes koko ajan alaselkäjomottelua, särkyä. Lähinnä lihasjumitusta. Nyt tänään tuntuu särkevän ihan huolella. Tulee oikein kuvottava olo tuosta särystä. Mietin tässä juur et pitäiskö vaan koittaa lisää venytellä ja kärvistellä. Vaiko mennä käymään päivystyksessä hakemassa saikkua. Tänää alkais yövuorot.
 
Vähän niinku menkkojen aikanakin on :/ Toivottavasti ei enteile mitään huonoa.. Näin viimeyönä ikäviä unia.
 
Jos yhtään tuntuu ettei töissä jaksa niin haet salkkua vaan ja lepäät. Nyt tärkeintä on pitää itsestä huolta sekä pikkusesta ♡
 
Joo soitin nyt päivystykseen, varsin hapan hoitaja vastasi sieltä. "Kyllähän sä voit ottaa Panadolia ja Buranaa, ei sillä ole mitään väliä noin aikasessa vaiheessa raskautta".. No meen nyt käymään siellä. On kyllä lihakset niin perkuleen jumissa että :disgust
 
eihän buranaa ees sais ottaa raskausaikana? :o

No oli kyl oikein mukava vastaanotto... -.-'
 
Buranaa saa käyttää raskausaikana, mutta en muista oliko ettei viikon 22 jälkeen saanu? Mut loppuvaiheessa kuitenki. Mulle määrättiin migreeniin burana-panadol kombo viime raskaudessa. En kyllä tosin ottanu ikinä buranaa. Mutta näi neurologi kertoi. Tarkkoba viikkoja buranalle en muista
 
hyi nuo "ei sillä ole mitään väliä"-ihmiset ja etenkin "ammattilaiset" on inhottavia :( eipä varmaan hänelle ole, mutta odottavalle äidille voi olla.
 
Takaisin
Top