La Helmikuu 2016

Mäki luulen että tällä vauvelilla tukkaa löytyy :D närästää melkein joka päivä ja kaiken lisäksi suklaa närästää :( :D
 
Mä en oo aikonut Facebookissa kertoa, en ainakaan vielä, ehkä sitten ihan loppuvaiheessa. Niille ihmisille, joiden haluan raskaudesta tietävän, olen jo kertonut, muut ehtii sitten myöhemminkin. Olen jotenkin vieläkin niin varovainen, etten uskalla vielä koko maailmalle hehkuttaa, vaikka mieli tekiskin. Koko ajan takaraivossa kummittelee edelleen et jos jotain menee pieleen. Nyt sentään oon uskaltanu jo itse hieman relata ja nauttia raskaudesta, ehkä sitä ajan kanssa tulee hieman luottavaisemmalle mielelle.
 
Täällä tekis kans koko ajan mieli kertoa, mutta ei jotenkin vielä uskalla. Ehkä sit ultran jälkeen, se tosin on jo tiistaina. Meillä ei tiedä raskaudesta vielä muut kuin minä ja mieheni ja yksi meidän kaveri. Omalle äidille ois kiva päästä jo jakamaan uutiset :)
 
Me ei varmaan julkaista asiaa facessaa. Viimeksi meni reilusti yli puolen välin kun laitoin "vinkki" kuvan kehdosta, jonka entrasin.
Ihan on kasvotusten kerrottu ihmisille joille halutaa
 
Hei kaikki! olen 31v nainen ja nyt olis 10rv menossa eli LA 3.3.2016 asun mieheni kanssa ja vauvahaaveita ollut nyt 4 vuotta. edelliset raskaudet päättyneet keskenmenoon ja pari vuotta sitten miehellä todettiin syöpä joka on nyt onneksi selätetty. Oireina mulla on herkät rinnat, mahan nippailu ja kipeät lonkat, väsymys ja kiukku :D ihan hirveen suuria odotuksia ei ole koska keskenmenon riski on.
 
Hei jana83, tääl on myös maaliskuisille oma ryhmä :) mut toki oot tervetullut tännekin ! Onnea paljon raskaudesta, ja aika kamalaa tuo syöpä, onneksi jo selättetty!!! :)
 
Me ollaan kerrottu jo Facebookissa sitä ennen toki kerrottiin lähimmille sukulaisille.. :)
 
Me kans ollaa kerrottu eka muille ja sitte julkistettiin Facebookissa :) mä oon niin huono salaile asioita ja haluan vain hehkuttaa onnea ♡
 
Jana83 isot onnittelut ja hyviä vointeja kummallekkin :) voihan ultrassa sun la siirtyä helmikuun puolelle ;)
 
Mulla meni muutama viikko jo ihan mukavasti, mutta nyt tuntuu että pahoinvointi on tullut takaisin. Pahempaa oksetusta ei oo, mutta aamuisin yökkäilyä ja syöminen, hampaiden harjaus ym. ällöttää. Ja varsinkin tietyt hajut esim. likaset tiskit koneessa. Öisin nukun huonosti, keho ei jotenkin rauhotu, nenä on tukossa ja pissattaa. Parina yönä oon herännyt päänsärkyyn, joka on mulla tosi harvinaista. Päätä särkee yleensä vaan päivisin niskajumista johtuen.
Tänään on 11+5 ja ens viikon to eka ultra (vihdoin!).
Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, varmaan vasta ultran jälkeen kunhan selviää että kaikki on kunnossa. Jonkunlaista raskausmahaa luulin jo omistavani ja vähän jännitin anopin kans saunomista, mut taisi olla turvotusta vaan, kun nyt on massu taas ihan litteä! Oon tosi hoikka ja vähänenkin paino, mitä saan kerättyä tunkee aina tuohon navan seudulle.. Painoa on kuitenkin tullut muutama kilo (jes!) , mut oon kyllä syönytkin kuin hevonen :D
Onko täälä muilla ongelmia alipainon kans? Ilman raskauttakin voimat aina lopussa ja säännöllinen ruokarytmi tärkeä, ja nyt siis vielä enemmän...
 
Mulla on ollu vähä aina ongelmana että en saa painoa nousemaan vaikka oon kuin syöny. Mutta raskaus aikana on kyllä noussu paino ihan hyvin. :) viime raskaudessa neuvolassa vähän huomauttelivat että vois nousta enemmän, mutta itellä oli kyllä ihan hyvä olo ja olla ja tuntu että sopivasti nousi. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Nua: Minulla on ollut jonkin verran ongelmaa juurikin vähäisestä painosta. Ennen raskautta keikuin normipainon ja lievän alipainon rajoilla. Paino laski neljä kiloa oksentelun (sain hyperemeesi-diagnoosin kesäkuun lopulla) takia, mutta on nyt vähitellen lähtenyt nousuun. Tuntuu, että koko ajan pitäisi olla syömässä nyt, kun oksentelu ei juurikaan enää kiusaa. Ja säännöllinen ruokarytmi todella on tärkeä, tosin nälkäkin yllättää jo suunnilleen kahden tunnin välein... : D

Facebookissa en ole raskautta vielä julistanut. Sukulaisille ja muille läheisille olen kertonut ihan kasvotusten. Ajattelin odottaa, että saisin työnantajalle kerrottua. Eli huomenna, kun nähdään ja jutellaan hieman tulevasta lukuvuodesta niin voisin ehkä kertoa, että jään muuten äitiyslomalle heti suoraan joululomalta. Facebookiin voisi laittaa vaikka sunnuntaina, kun on tasan puoli vuotta silloin enää laskettuun aikaan. : )
 
  • Tykkään
Reaktiot: Nua
Mä en aatellu julkasta facebookissa ollenkaan koko asiaa. Tai ehkä syntymän jälkeen saatan jtn mainita mut en haluu jakaa kuvia facebookiin se on jotenki mun oma henk.koht. mielipide etten haluu laitellaa nettiin lapseni kuvia ainakaan selkeästi tunnistettavia sellaisia ettei kukaan hyypiö saa niistä jtn tyydytystä. Ja muutenkin sitten annan lapselleni oman oikeuden valita myöhemmin kuvat mitä haluaa julkiseen käyttöön vuosien päästä laittaa :) en itsekään haluais vauvakuviani nettiin niin suon hänelle saman oikeuden :)
 
Takaisin
Top