La Helmikuu 2016

Mulla on useampi raskaus appsi puhelimessa hommattu, yhteen saan tuota painoakin seurata (halusin siis moisen).
Raskausmonivitamiinit on ollut jo käytössä pitkään. Söin yritysvaiheessa pelkästään foolihappoa ja kun se loppu jatkoin noilla aiemman kerran monivitamiineil ku siinä on sitä foolihappoa. Laiska ei jaksanut ostaa uusia :laughing005. Ostin jo uuden paketin ku edellises pohja jo näkyy. Tällä kertaa eri merkkiä kokeiluun. Käytössä myös maitohappobakteerit (auttaa alapään sekä mahan tasapainoon) sekä lisä c-vitamiini (estämään virtsatieinfektiot) ja kalaöljy.
Ostettiin myös eilen verenpainemittari ja aikasta matalaa tulosta anto 107/69, ei siis ihme että välillä huippaa.

Muoks. Katariina: mitä versioo magnesiumista syöt? Oksidia? Sitraattia? Nuo kaksi kai huonoiten maha sietää, et magnesiumia löytyy viel muitakin muotoja jotka voi maha paremmin sietää. Mikäli vaan haluaa sitä syödä lisänä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Amy
Zoria sitraattia! Mies osti poreita kun kummatkin ollaan välillä ns. "kuumahommissa" eli työolosuhteet ovat niin kuumat että täytyy lihasten palautua ja vissyä juodaan että saa kehossa tasapainon pidettyä kun
tulee hikoiltua kuin siat. Mulla menee jo kahdesta 0,33 vissypullostakin maha sekaisin. :(
 
Mä kanssa ostin heti samalla kun testejä hain niin sen multitabs raskaus ja imetys tabletteja.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Amy
Foolihappo on tärkeintä just näillä viikoilla kun alkion hermostoputki sulkeutuu, joten viimeistään nyt kannattaa aloittaa. 400µg/päivä. D-vitamiiniä kannattaa napsia myös. (Noi molemmat on kyllä mukana perusraskausvitamiineissa.) A-vitamiinia taas ei saisi ottaa yhtään liikaa.

Mulle magnesium tuli tosi tarpeeseen viime raskauden loppupuoliskolla, muuten oli levottomat jalat joka ilta. Kalaöljystä on vähän kahta mielipidettä – toisaalta hyvät rasvahapot on tärkeitä, toisaalta raskasmetallit kerääntyy kalatuotteisiin.
 
Ite oon miettiny noita probioottien syömistä, kun mulla todettiin viime vuoden syksyllä krooninen tulehdusmuutos vatsalaukussa, en tarkalleen ottaen tiedä mitä se tarkoittaa ja enempiä tutkimuksiakaa ei voida tehdä kunnes tulee taas aktiivinen kausi.. pläh. Mutta uskoisin kans, et probiooteista hyötyä. :)

Ja ohan noista vitamiineista aina hirveet keskustelut et mitkä on parhaimpia imeytyvyydeltään ja missä vähiten lisäaineita ja sitä tätä ja tota. :D Mutta veikkaan, että parempi syödä jotain kuin olla syömättä lainkaan, koska tuskin ketään niin terveellisesti ja monipuolisesti syö raskauden aikana, että sais kaikkia vitamiineja tavittavan määrän vuorokaudessa. :) Toki onhan se nyt hyvä hiukan kattoo mitä vitamiineja suuhunsa laittaa ettei nyt ihan mitä vaan huuhaa tavaraa pistele poskeensa. Mut uskoisin et noi multi-tabsit on ihan riittäviä. :)
 
Mulla just folaatti varmaan tärkeimmässä osassa tätä onnistumista, tähän kiertoon lisättiin 800mikrog sen raskausvitamiinissa olevan lisäksi eli yht 1200mikrog ja sitä ajattelin jatkaa niin kauan kun purkissa on, sit vaan se raskausvita..
 
Totta puhut, Amy, itse syön nimenomaan sen takia että teen fyysistä kolmivuorotyötä
miesvaltaisella alalla ja täytyy vaan yksinkertaisesti kikkailla välillä einesten kanssa.
Sanon suoraan etten todellakaan kuuden jälkeen aamulla ku oon töistä tulossa likaisena
himaan niin ala leikkeleen vihanneksia ja paistamaan kanaa. :rolleyes:
Olishan se joo ihanteellista mutta toi syöminen on välillä sellanen pikajuoksu eli napataan
mitä ehditään. Tarvitsen siis vitamiinini purkista.
Nyt kun testi näytti plussaa ja vähän sitä ennenkin olen koittanut panostaa
silti parempaan ruokaan ja tehdä jotain nopeaa kuten smoothieita.
 
Mun kokemuksen mukaan magnesiumissa sitraatti on just se mahaystävällisin muoto. Mä syön nyt foolihappoa, omega3:a, d-vitamiinia, sinkkiä ja maitohappobakteereita joissa on mukana b6 ja b12.
 
No mun massu on toiminu hienosti noiden probioottien jälkeen mutta tota sitraattia se ei tunnu edelleenkään kestävän :smiley-angry017
 
Zoria kiitti! Mulle ollaan suositeltu tuon Kaisa Jaakkolan kirjaa. :) Täytyy käydä jostain etsimässä se. Sitä ennen perehdyn tuohon sun linkkiis...
 
Esikoinen on super allerginen, ja olen lukenut maitohappobakteereiden ja kalaöljyn käytöllä olevan ehkäiseviä vaikutuksia.

Hmm, mielenkiintoista. Olis hienoa jos pystyis ehkäisemään noita allergioita tulevalta lapselta tai
ainakin yrittää, koska mulla on ollut lapsesta asti niin monia eri allergioita ja oon kärsinyt siitä.
Täytyy jatkaa siis syömistä. :)
 
Mä söin jo yritysaikana ja ennen sitä foolihappoo,omegaa,multitabs. Nyt plusssauksen jälkeen multitabs raskaus +imetys ja multitabs raskaus omega ja foolihappo.
 
Heipä hei! Eilen löysin tällaisen foorumin ja pakko oli kirjautua. Ihan uusi juttu mulle tämmöinen. :pompus:

Mutta syy, miksi foorumille kirjauduin, oli viime viikolla tullut plussa raskaustestiin. Kolmas on kyydissä ja toivottavasti pysyy hamaan synnytykseen asti. :Heartred

Mutta tosiaan uusi juttu on tämä foorumi, joten vähän aikaa menee, että oppii tätä kunnolla käyttämään. :happy:
 
Mä en syö tällä hetkellä kun foolihappoa ja maitohappobakteereja. Ja d-vitamiinia. Mulla noita raskausvitamiineja on mut mun maha meni ihan sekasin niistä ja vaihoin sit pelkkästään noihin aluksi luettelemiini.. yritän sit muuten syödä terveellisesti ( en oo onnistunu vielä superlahjakkaasti tässä missiossa) :D
 
Noista omegoista lueskelin tuolta tammikuisien puolelta että montaa on kehotettu lopettamaan niiden syönti jostain syystä neuvolassa.
 
Takaisin
Top