Saakohan tänne pistää linkkejä..? Hmm.. noh pistetään. Elikä sain tälläsen
eilen kun kyselin eräässä "föbö" ryhmässä raskausajan vitamiineista.
Ihan kiva lista mun mielestä. Kuitenkin kaikki ajattelee näitä listoja ja ohjeita omalla
järjellä. :) Pidättäydyn siis vastuusta jos joku menee jotain nappeja napsimaan ja jotain käy. Mutta laitetaas
https://labdoor.com/rankings/prenatal-vitamins
Sitten tälläsiä ohjeita sain myös:
"Ainakin uskon, että iso etu omalle lapselle on ollut siitä, että söin koko raskausajan, tai yli 7 kuukautta siitä ainakin probiootteja merkkejä vaihdellen! Jatkoin vielä 6 kk synnytyksen jälkeenkin eli koko täysimetysajan. Lisäksi meillä syödään paljon hapankaalia, kefiiriä, muita vastaavia.
Uskon, että tuolla probioottien syömisellä on ollut osansa siinä, ettei omalla vauvalla ollut kertaakaan pienintäkään vatsavaivaa ennen kuin joskus vuoden ikäisenä ja siitä lähtien nyt muutamia ruokamyrkytyksiä. Suosittelen siis ehdottomasti lisäämään myös probiootteja ruokavalioon raskausaikana. Uskoisin, ja itsekin nyt kun työkseni teen vauvojen vyöhyketerapiaa niin uskon, että äidin suoliston kunnolla ylipäätään on iso merkitys lapsen suoliston kunnolle ja sille tuleeko mitään vatsavaivaa vauvalle.
Toki sit aina voi käydä jotain suunnittelematonta, kuten joutua syömään antibioottikuurin, rautalisää tai muita lääkkeitä, mutta niitäkin itse yrittäisin paikata probioottikuureilla"
Itse syön tällä hetkellä probiootteja eli Acidophilus kapseleita, omega3 kapseleita vaikka myös krilliöljyä on suositeltu, c-vitamiinia tabletteina, D-vitamiinia vahvoina tippoina, vahvaa folaattia kapseleina. (Huomaatte että suosin hyvin sulavia kapseleita tai nestemäisiä tippoja) ja vielä tarvittaessa sinkkiä. Magnesiumia sillon tällön mutta mulla pistää niin pakin sekaisin että yritän välttää. :D
Oon ihan maaninen näiden vitskujen kanssa mutta vointi on ollut niin hyvä noiden aloittamisen jälkeen.
En siis ole koskaan kipeä, näin tiivistettynä. Toivottavasti oli jollekin apua. Vielä ois itsellä paljon
opittavaa mutta täytyy töissä tauoilla perehtyä lisää asioihin. :)
muok. Tilaan omat vitskuni suoraan ulkomailta. Ovat halvempia. Apteekissa en näitä käy enää koskaan ostamassa. Olen sieltä ostanut niin paljon kuraa. Mieluummin luontaistuotekauppa heti tai sitten ulkomaiden luontarit. *peukku*