La Helmikuu 2016

Itekin tein heti vaan clearbluen digitestin, ku en jaksanu alkaa arvailemaan noista liuskatesteistä et onko haamua vai ei ni saipahan heti varman vastauksen :p

Ja onnea plussasta ainut! :)
 
Noi on kyllä jämeriä noi liuskat, kun tuntuu että porukka saa 25mIU apteekin testiin paremmin viivat kun noihin superherkkiin 10mIU liuskoihin... Sillä mäkin nyt tein ton digin just et saa itelle mielenrauhan että siellä tosiaan ON jotain! Pistän tohon nyt vielä mun eilisen liuskatestin, ja kumminkin se 2-3vko tuli jo digiin...
ImageUploadedByVau Foorumi1433309962.816555.jpg
Näkyy olevan ovistestikin taas ihan "kokeeksi" tossa alla :D

Silv rv 4+5
 
Hei! Minäkin uskaltaudun jo mukaan.. Täällä näyttäisi laskurien mukaan olevan LA 8.2 =)
Esikonen on pian 2 vuotias =)
On kyllä ihan uskomaton fiilis että vielä näin vanhoilla päivillä tulokkaan syntyessä olen 42, saan vielä tulla raskaaksi :D

Meilläkin on Tämän 2veen aikainen Föbö ryhmä joka on kyllä pysynyt erittäin aktiivisena koko ajan eli yli kaksi vuotta jo.
 
Sil: mullakin on melkein noin haaleta noilla puiklotesteillä. viiva on kuitenki vahvistunut päivä päivältä. MutMutn dogin haen kyllä huomenna.
 
Noista raskaussovelluksista niin ite otin käyttöön tuon woman log pregnancy. Pitkään käytin Woman log prota ja oon ollu tosi tyytyväinen sovellukseen niin ajattelin nyt kokeilla tuota raskaana oleville et miten toimii. :) Musta se vaikuttaa ihan selkeeltä, mutta toki jotkut ei varmaan pidä, että sitä ei saa suomenkielisenä. Itellä ei väliä, vaikka onkin englanniksi. :)
 
Kyllä mä uskaltaisin ja varmaan jossain välissä täytyykin värjätä hiukset mut varmaan sellasella missä ei oo sitä ammoniakkia
 
Joo ajattelinki just et jos sellasella värjäis, ku alkaa tää tukka olee aika kulahtaneen näkönen :D
 
Amy: toiset värjäilee kyllä pitkin raskautta. Ite just viime kesänä alotin projektin "oma väri takas päähän" ni ei tarvii onneks enää värjäillä :)

Mä en oo vielä mitään sovellusta ladannu, mut tosta womanlogista oon tähän asti tykänny :)
 
Mulla sit taas oli tossa pari vuotta niin, että oli vaan oma väri päässä ni nyt haluu hiukan vaihtelua :p Tuskinpa siitä värjäämisestä mitään haittaakaa on, ku en muutenkaa joka kuukausi värjäile hiuksia. :)
 
Joo kyllä mun mielestä ihan maalaisjärjellä pitää mennä raskaudenkin aikana eikä alkaa hysteeriseks :)
 
Moi kaikki! :) Uskaltaudun ehkä kans jo esittäytyä täällä... Maanantai-illalla tuli tehtyä positiivinen Clearblue-digitesti, joka näytti 3+. Viikon olivat menkat myöhässä ja muutamana päivänä vaivanneet heikotus ja huono olo kyllä vähän enteilivät tätä... :D Laskettu aika pitäisi olla siis 1.2. ja viikkoja on nyt 5+2, ainakin jonkun laskurin mukaan. Meillä tärppäsi jo kerran aikaisemminkin tänä vuonna, mutta maaliskuun lopussa se meni kuitenkin kesken. Onneksi viikkoja oli ehkä noin 6-7, joten meni tosi aikaisessa vaiheessa. Nyt luonnollisesti jännittää aika lailla, että miten tämä menee.

Meillä on entuudestaan kaksi poikaa: 10/11 ja 10/12, joten kolmas lapsi olisi toivottavasti tulossa. <3 Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä vuodesta 2010 ja naimisiin mentiin 2013. Nyt asustellaan Etelä-Suomessa. :) Ikää on 30 ja miehellä 32.

Onnea kaikille ja toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin! <3
 
Onnea Parti ja XoXo!!! :happy2
Mä ajattelin ihan vaan harventaa reippaasti tota värjäysväliä.
Oma väri on niin lähellä tätä nykyistä.

On tullut taas huomattua rutkasti uusia oireita! Litkin nesteitä ihan hulluna
ja pissaan myös sitä mukaa. Kamalaa kun töissä mulla on haalarit niin tunnin välein
käydä napittamassa auki ja kiinni ja se riisuutuminen.. mrr :D Kauhee Michelin-akka.
Luulin että kahvin poisjättäminen auttais mutta ei ollut kyllä mitään vaikutusta. No se mikä tulee
sisään tulee myös ulos.
Suu kuivuu myös nopeasti.

Nyt kaksi aamua oon herännyt nälkään! On ollut pakko nousta ennen kellonsoittoa koska
mahan kurnimiselta ei pysty nukkumaan. Tätä on mun mielestä ollut viimeks teininä kasvuiässä. :grin
 
Ootteko muuten aloittanut mitään raskausvitamiinien syöntiä?

Esikoisesta en ite tosiaan syönyt mitään vitamiineja, kun sain raskaudesta tietääkin vasta 20 rv:lla :D Olin syönyt e-pillereitä aina 3kk putkeen ja tauko ja vuodot tuli normaalisti ja ei ollu minkäänlaisia oireita niin en osannu edes aavistaa ja maha ei ollut kasvanut lainkaan. Osasin siitä epäillä vasta, kun aloin tuntemaan liikkeitä mahassani ni tuli semmonen olo et nyt ei oo ihan normaalia. :D Tein testin ja näytti plussaa, menin lääkäriin ja se siellä naureskeliki et ei sul pitkä aika oo ku synnytät. :D

Ja nyt tästä toisesta päätin alottaa syömään noita vitamiineja. Kävin eilen ostamassa tommosen multi-tabs raskaus ja imetys purkin. :)
 
Amy: mä oon syöny siitä asti kun alettii yrittää. Raskausvita + foolihappo + gelee royale + D-vita + omega..
 
Saakohan tänne pistää linkkejä..? Hmm.. noh pistetään. Elikä sain tälläsen
eilen kun kyselin eräässä "föbö" ryhmässä raskausajan vitamiineista.
Ihan kiva lista mun mielestä. Kuitenkin kaikki ajattelee näitä listoja ja ohjeita omalla
järjellä. :) Pidättäydyn siis vastuusta jos joku menee jotain nappeja napsimaan ja jotain käy. Mutta laitetaas
https://labdoor.com/rankings/prenatal-vitamins

Sitten tälläsiä ohjeita sain myös:

"Ainakin uskon, että iso etu omalle lapselle on ollut siitä, että söin koko raskausajan, tai yli 7 kuukautta siitä ainakin probiootteja merkkejä vaihdellen! Jatkoin vielä 6 kk synnytyksen jälkeenkin eli koko täysimetysajan. Lisäksi meillä syödään paljon hapankaalia, kefiiriä, muita vastaavia.

Uskon, että tuolla probioottien syömisellä on ollut osansa siinä, ettei omalla vauvalla ollut kertaakaan pienintäkään vatsavaivaa ennen kuin joskus vuoden ikäisenä ja siitä lähtien nyt muutamia ruokamyrkytyksiä. Suosittelen siis ehdottomasti lisäämään myös probiootteja ruokavalioon raskausaikana. Uskoisin, ja itsekin nyt kun työkseni teen vauvojen vyöhyketerapiaa niin uskon, että äidin suoliston kunnolla ylipäätään on iso merkitys lapsen suoliston kunnolle ja sille tuleeko mitään vatsavaivaa vauvalle.
Toki sit aina voi käydä jotain suunnittelematonta, kuten joutua syömään antibioottikuurin, rautalisää tai muita lääkkeitä, mutta niitäkin itse yrittäisin paikata probioottikuureilla"

Itse syön tällä hetkellä probiootteja eli Acidophilus kapseleita, omega3 kapseleita vaikka myös krilliöljyä on suositeltu, c-vitamiinia tabletteina, D-vitamiinia vahvoina tippoina, vahvaa folaattia kapseleina. (Huomaatte että suosin hyvin sulavia kapseleita tai nestemäisiä tippoja) ja vielä tarvittaessa sinkkiä. Magnesiumia sillon tällön mutta mulla pistää niin pakin sekaisin että yritän välttää. :D

Oon ihan maaninen näiden vitskujen kanssa mutta vointi on ollut niin hyvä noiden aloittamisen jälkeen.
En siis ole koskaan kipeä, näin tiivistettynä. Toivottavasti oli jollekin apua. Vielä ois itsellä paljon
opittavaa mutta täytyy töissä tauoilla perehtyä lisää asioihin. :)

muok. Tilaan omat vitskuni suoraan ulkomailta. Ovat halvempia. Apteekissa en näitä käy enää koskaan ostamassa. Olen sieltä ostanut niin paljon kuraa. Mieluummin luontaistuotekauppa heti tai sitten ulkomaiden luontarit. *peukku*
 
  • Tykkään
Reaktiot: Amy
Takaisin
Top