La Helmikuu 2016

Niimpä Iia-Liisa :( Mä olen tavannut maailman suloisimman pikkulapsen, joka syntyi sokeana. Tietenkään ei voida todistaa mitään, mistä sokeus johtuu, mutta äiti käytti alkoholia/huumeita/lääkkeitä raskausaikana ihan surutta. Ainakin alkuraskauden aikana :( toivoi vissiin, että lapselle ei tulisi mitään, kun ei hänen kavereillekkaa jotka olivat samoissa porukoissa.
 
Niinpä. Ihan kamalia kohtaloita.
Olin kerran kuuntelemassa sellaista luentoa, jossa nyt jo yli parikymppinen mimmi kertoi omasta elämästään.
Kärsi kovista paniikkihäiriöistä mm. syvän masennuksen lisäksi ja itki koko ajan. Se oli ihan kamalaa kuunneltavaa. Itkin koko illan sen tytön kohtaloa ja elämää.
En ikinä pystys ottamaan lasillistakaan, edes puolikasta, se oli niin surullinen kokemus.
 
:( Voi tyttö. Siksi itse ainakin pyrkii elämään raskaus ajan mahdollisimman terveellisesti. Alkoholi ei muutenkaan kuulu omaan elämään enää, esikoisen myötä ei oikein enää haluttanut potea darraa. Toki voin ottaa lasin jos toisenkin tai muutaman siiderin ystävien kanssa, mutta tämä 40 viikkoa elämästä on niin lyhyt aika olla päihteettömänä.
 
Täällä kanssa lähihoitsu ilmottautuu! :) Mullakin nollatoleranssi alkossa nyt, mutta myönnän myös että muutamasyi tehny mieli kun muut juonu ympärillä ja nähny myös unia kännäämisestä ja syyllisyydentunnoista, outoa. Muuten! masu alkanu pullottaa :) miten muilla?
 
Nollatoleranssi täälläkin. Ehdoton. Harvoin tullu kyllä muutenkin otettua joten eipä paljon vaikuta elämään sen osalta...
 
Juu, en minäkään alkoholiin koske, mut jouluna tekee tiukkaa olla syömättä graavilohta :P. Nyt on jokin terveysvaide iskeny päälle. Himoitsen pelkästään kurkkua, vesimelonia, porkkanaa yli kaiken, ananasta, tomaattia... Karkkia en siedä ja oksennan jos sitä syön.
 
Tuohon niptiin liittyen, me kuulutaan aiemman kromosomivirhelöydöksen takia automaattisesti riskiryhmään ja siksi päästiin niptiin suoraan. Ultralla toki varmistetaan ensin, että nipt voidaan tehdä, koska esim. monisikiöraskauksissa sitä ei voida käyttää kromosomien tutkimukseen. Muutoin kromosomivirheiden riski lasketaan verikokeiden ja np-ultran perusteella ja sen jälkeen pääsee niptiin, jos siltä näyttää.
 
Foxwoods: oon täällä ruokailujen suhteen ihan pulassa. Kotona noudatan ehdottoman gluteenitonta ruokavaliota, josta olen täällä joutunut joustamaan ja maha on jo nyt ihan hajalla. Ison hotelliketjun aamiaisella olis ollu glut.muffinsia mutta ei leipää. Vaikea yrittää elää pelkästään syömällä hedelmiä kun kävelyäkin tulee jo n. 10km päivä. Lisäksi ranskankielentaitoni on sen verta huono, että kaikkialla missä olen yrittänyt gluteenitonta ruokaa tiedustella on tullut seinä vastaan :( saa nähdä miten pärjään koko viikon...
 
Voithan pyytää lihaa ja kasviksia? Mulla tulee kans makeesta herkästi huono olo nyt, onenoita oon parina päivänä ostanu ku tekee omppua kovasti mieli. Oon siis vhh ja viime omenasta taiskin olla reilu vuosi :D Vkl oli kolnet juhlat ja tuli kyllä syötyä mitä oli tarjolla. Eilen mies osti sipsiä, pari dl söin ja tuli niin paha olo et vessapyttyynhän ne pääty, yök
 
Nyt alkaa jännittää ihan todella tuo NT -ultra, joka siis todella vasta 10.8.
Viimeisen parin päivän aikana kaikki oireet kadonneet täysin, edes mahallaan oleminen ei enää tunnu kurjalta, eikä vessaan ole tarvetta mennä kesken yön.
Voipi siis olla että jokin on muuttunut ja toivon todella ettei tää tarkottais sitä, että kuulutaan niiden joukkoon, jotka saa suru-uutisia....
 
JettaMarissa, täällä pullottaa. Samaten repäisykipuja tuolla lantion sivuilla etenkin aamuisin kun yrittää päästä sängystä ylös niin tuntuu että repee koko maha siihen. Jospa noi on iha normaaleja juttuja.
 
Siltikin.onnellinen: Mulla kans ennen nt-ultraa loppu oireet, ei tarvinnu yöllä nousta vessaan js muutenki olin elämäni kunnossa. Ja edelleen sama meno jatkuu. Nt:ssä kuitenkin pieni heilutteli itseään kovasti. :)

Huhhuh. Aamupalaksi paaston jälkeen huotastu vadelmanmakuinen sokeridrinkki. Hyh. Sillä nyt pitäs jaksaa pari tuntia istuskella täpötäydessä labrassa.

Mulla ei läskimakkatoiden alta vielä paljoo vauvamahaa erottele. :D
 
masu pullottaa ja huolella! :D osa on turvotusta tietty mutta kyllä tuossa sellainen kumpu on :) hämmentävää sinänsä, luulin että se alkaisi näkymään paljon myöhemmin. voi tietysti johtua siitä että olen luonnostani niin hoikka ja siro muuten.
 
Siltikin onnellinen on ihan normaalia, että kivut, arkuus ja kaikki muutkin oireet vaihtelee, mebee hetkeks ohi ja palaa taas :) meilläkin nt ultra 10.8 ja pelottaa hieman. Oon kuitenkin aatellu et jos olis menny kesken niin jotain kipuja ja vuotoja tulis.
 
Täälläkin hengaillaan labrassa.. Odotin vähintään oksentavani sen litkun, mutta ei tehnyt edes kovin pahaa kun oli jo jano. :D En minäkään huomaa että vauvamaha näkyisi vielä, lihava ja turvonnut olo vain kun en ole pystynyt liikkua niin kuin ennen + syömiset mitä sattuu. :/

Tehdään sellainen viikko-viikolta-valokuvaprojekti mahan kasvusta, ja mies väitti että näkyy ero, mutta luulen että oon vain lihonut. :D
 
Hirvi1, minkä makunen litku sulla oli? Toi vadelma oli oikeen yyyyber imelää. Viimeks oli sitruunan makunen ja se oli hyvää. Ja raskauden jälkeen oli colan makunen.
 
Minun mahassa ei oo paljoo kuvattavaa, oon yhrn vertailu kuvan tehny. Siinä on viikko 5+ ja 10+ vierekkäin.
 
Me tehtiin viimeks että joka kuukaudelta otettiin masukuva. Kone hajos ja sinne meni kuvat. :(
 
Takaisin
Top