La Helmikuu 2016

Mulla on kyllä kaikkien särkylääkkeiden ja muidenkin kanssa tosi tarkkaa ku syön jo masennuslääkkeitä ja vaikka lääkäri on ne "hyväksynytkin" että on ookoo raskauden aikana niin silti kyllä pelottaa pienen puolesta että varmasti selviää terveenä maailmaan :)
 
mullakin on pari kertaa tehny mieli ostaa kaupasta pari somersbyä. En tietenkään oo ostanu, en todellakaan aio juoda alkoholia nyt raskausaikana, on vaan välillä tehnyt mieli. Vaikka en siis yleensäkään kauheen usein edes juo. :D Oon jo pari kertaa miettiny, et pitäis ostaa jotain alkoholitonta siideriä kokeeks, et maistuuko se yhtään hyvältä. :D
 
Kopparbergin alkoholiton päärynäsiideri on ihan ok, mut ne on enemmän sellast mehua, et ei ne maistu läheskää samalt tai niin hyvält mun mielest ja turhan makeita mun makuun :)
 
Ei se lasi punaviiniä kyllä tapa sitä lasta. Eri asia onki sit minkä kokoinen lasi on kyseessä, muttamutta antaapa asian olla..
 
Ei se lasi punaviiniä kyllä tapa sitä lasta. Eri asia onki sit minkä kokoinen lasi on kyseessä, muttamutta antaapa asian olla..

ei tapakaan, mut miksi ottaa turhaa riskiä? Toki alkoholisti/narkkari/ketjupolttajakin VOI saada terveen lapsen, mutta ko asiat kuitenkin voivat vaarantaa sikiön kehityksen ja esim. myöhemmin ilmentyä keskittymisvaikeuksina, vaikka syntyisikin terveenä..

Mä en ainakaan halua ottaa turhia riskejä. eli alkoholiin en koske. Ruuan kanssa en oo ihan niin tarkka, mut pääasiassa kuitenkin pyrin välttelemään niitä ei-suositeltuja ruoka-aineita...
 
Mulla ei ole yhtään tehnyt mieli mitään alkoholillisia juomia, ei ole ollut yhtään vaikeeta. Nykyään on niin paljon alkoholittomiakin vaihtoehtoja.
Mutta sushi, sitä mun on jo tosi ikävä! ☺
 
Joo! Kylmäsavulohi! Sushi! Ja kyllä kuohuvaa on tehnyt mieli. Mun mieli vaihtelee tuosta alkoholin vaarallisuudesta, mut en mä silti ota. Mietin et antaisinko pikkuvauvalle skumppaa, no en antais.
 
Mä oon kamalasti miettinyt, että oliskohan ok tilata kasvissushi-lautanen? Tekis hirveesti mieli :)

Siinähän ei ole muuta pahaa kun se levä ja tuskin yhdestä satsista sitä jodiakaan saa kamalasti?
 
Täällä kans yks ilta katoin telkkarissa ku joivat shampanjaa tai jtn kuohuvaa ja tuli semmonen että oispa hyvää.. mut se on sit ens vuoden juttuja se.
Mun pitäs noi salmiakit laittaa kauas pois piiloon mut en vaan kykene ne on niin hyviä.. aina ollu mun heikkous. :( jos pitäs aatella puoli vuotta ilman salmiakin salmiakkia ni varmaan söisin sit synnärillä itteni ihan täyteen sitä :D :D
 
Eikö salmiakissaki oo joku 50g raja päivä? Että eihän sitä aivan ilman tarvi olla. :)
 
Täällä kans nollatoleranssi alkoholin suhteen raskausaikana. Mä ajattelen henk.koht asian niin, että kukaan ei osaa sanoa turvallista määrää alkoholin kulutukselle raskausaikana joten miksi riskeeraisin edes sen yhden lasillisen tähden. Mikäli ilmenisi raskauden aikana tai syntymän jälkeen jotain poikkeavaa lapsessa, syyttäisin varmasti itseäni siitä yhdestäkin lasillisesta alkoholia. Tämä minun mielipide ja olkaa eri mieltä mikäli siltä tuntuu.
 
Sushia kaipaillaan täälläkin! Vaikken kovin himosyöjä olekaan ollut, niin kummasti maistuisi nyt kun ei saa. :D

Mä oon parissa illanistujaisissa vedellyt alkoholittomia oluita, Rainbowilla on tosi hyviä. :) Muuten mulla on ihanan "vapaa" olo, kun on hyvä syy olla juomatta. En kovin paljoa normaalisti käytä alkoholia, ja kummaa kun aina saa olla selittelemässä että miksi ei esim. bileissä juo, jos vain EI HUVITA ottaa. Räyh.
 
Mulla on kans nollatoleranssi juomisen suhteen. Mutta. Oon nyt lomalla Ranskassa viikon verran ja myönnän ajattelevani, että viini kyllä ruoan kanssa maistuisi. Oon lähipäivinä ajatellut jopa tupakkaa, vaikka oon lopettanut jo 4v sitten. Ehkä sitä on vaan hämillään kun ei pitkästä aikaa kaikki oksetakaan! Tänä aamuna join ekan kahvin muutamaan kuukauteen. Uskaltaisikohan jo juhlia että yrjökausi olisi vihdoin selätetty?!
Niin joo ja täytyy sanoa että tää +30 tuntuu haasteelta tuon Suomen "kesän" jälkeen...
 
Mitä kaikkea oot KuplaKameli syönyt siellä?

Ihan eri paikkoihin (Dubrovnik & Ateena) oon vielä tässä syksyllä menossa mutta kovasti oon miettinyt ruokailuita.. Kun tuntuu olevan kotimaassakin niin hankalaa :(

Tekis mieli lähteä vaikka mihin kun kohta ei pääse hetkeen reissaamaan :( katselin jo Philadelphian lentoja mut ei ruokarajoitteisena bagel-maahan :(
 
Mulla on ehdottomasti nollatoleranssi alkoholin kanssa.
Olen tavannut lapsia ja nuoria aikuisia, joilla on FAS. Voin kertoa että se on todella surullista katseltavaa.
Kukaan ei tiedä mikä se raja on, kun alkaa vaikuttaa sikiöön, enkä todellakaan haluaisi joutua itse pohtimaan miksi lapsella on jotain ongelmia ja johtuuko se siitä yhdestä tai kahdesta lasillisesta jotka tuli juotua.
Edes huumeet ei aiheuta niin paljoa ongelmia kuin alkoholi vastasyntyneille.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sikiön_alkoholioireyhtymä

Joo, tiedän, wikipedia, mutta ihan asiaa.
Alkoholi on sikiölle ihan myrkkyä, oli annos mikä vain.

En myöskään aja autoa, kun olen juonut "vain" yhden. Jos ajaisin pikkulapsen yli niin miettisin loppuikäni johtuiko se siitä yhdestä.

Voin vallan hyvin olla muutaman kk juomatta, ei tuota ongelmia. Edes holittomat ei maistu.

Voi viattomat lapset jotka joutuu selviämään tässä maailmassa niillä karuilla korteilla, jotka niille jaettiin jo ennen syntymää. :(
 
Takaisin
Top