La Helmikuu 2016

Mä olin koulu aikana aina se, jolle pistettiin piikkejä :'D Muut kammoksu niitä. Ja nyt oon aina välillä mittaillu kotona verensokeria huvikseen.
 
Hep! Täällä yks jolla aina saatu kans verenpaineet yläkanttiin ns. vastaanottopaineet :D eikä koskaan oo mitään lääkityksistä edes puhuttu kuhan pysyy samoilla tasoilla jatkossakin
 
Täällä kanssa lähihoitaja :)

Piikkikammoon, kun multa otetaan verikoe niin katson pois ja laitan silmät tiukkaan kiinni kun neule laitetaan suoneen, mutta sit kun se on siellä niin pystyn katsomaan :)
 
Meillä pitää itse mitata verenpaine neuvolassa, ja saan aina omilla mittauksillani älyttömän korkeita arvoja. Tänäänkin terkka mittasi minulta varttia myöhemmin arvot, joissa sekä yläpaine että alapaine olivat 20 pienemmät kuin omassa mittauksessani. Taitaa olla ihan turha yrittää itse mitata verenpainetta neuvolassa, kun aina tulee vääriä korkeita tuloksia.
 
Jännää että se voi mennä noinkin päin että ite saa ihme lukemia.. :o :D mä siis sain neuvolaterkkarin mittaamana jtn 140/99 aikaseksi.. kotona 113/64.... ota nyt näistä sit selvä mikä on totta ja mikä ei.
 
Mulla oli viime raskaudessa kans että terkan mittauksissa oli aina korkeet paineet ja kotona kun mittas niin ihan normaalit. Sovittiinkin sillon että mittailen kotona ja kirjaan ylös. Nyt on ollut ihan ok paineet neuvolassa mitatessakin :)
 
Mullakin paineet heittelee mutta välillä oikeesti korkeella... niin suuri sukurasite.. vanhemmilla ja isoveljellä jo verenpaine lääkkeet käytössä... neuvolassa sovittiin että mittaan kotona 2xviikossa ja jos tuntuu korkeelta niin silloin. Ja kirjaan ylös sekä neuvolaan mennessä aamulla kotona. Ettei tuu vastaanotto paineita :) meilläkin neuvolassa mitataan ite paineet/paino ja pissa tikutetaan itse ennen sisään pääsyä.
 
Mul o kans ollu tota lääkäripainetta. Hoitajat on ollu yleensä ok. Nytki oli neuvolas iha hyvät paineet.
 
Täällä kans yks sairaanhoitaja. Ite myös melko fyysisellä osastolla töissä, että saa nähdä kuinka kauan sitä pystyy töissä käymään.
 
Tunturikettu: mulla on myös sisustusartesaanin tutkinto, mutta päivääkään en oo sen alan töitä tehny (paitsi pimeesti) :D
 
Mullakin tulee välillä vähän korkeammat paineet kun himassa, mutta silti ihannelukemissa ollut. Yleensä ne on tosi matalat yläpaine 90-100 luokkaa.. Jonkun verran olen verikoe kammoinen, oon pari kertaa meinannut pyörtyä, jos sitä neulaa pistettäessä katson.. Itellä ei kyllä mitenkään tee pahaa muita pistellä. :cat:
 
Mä joudun kanssa kattelemaan muualle, kun verikokeita otetaan. Nuorempana meinasin aina pyörtyä piikeistä, jopa rokotuksista, mutta onneksi se on vähän helpottanut :) verta en kuitenkaan ole sen takia koskaan uskaltanut luovuttaa.
 
Hirvee ähky. Kotiruokaa napa täyteen. Pfffff.....

Eka raskaushimo: SALMIKKI. Ihan hirvetä, ku en oikeesti ees tykkää salmikista.
 
Oi salmiakkia, ihanaa! :) Sitä on tehny jo monta päivää mieli, mut ku ei täältä saa sellasta oikeen makuista, pelkkää lakua vaan..
 
Mä ostin noita Fazerin (Suosikki pussi tms?) Sellanen puna-musta-valkee pusai
 
Mmmh, nam! :) Jos saisin valita niin tahtosin Noitapillejä ison pussin.. Mut mun täytyy tyytyä vaan unelmoimaan näistä herkuista.. Yhyy!
 
Kaatissäkki ois ollu kyllä herkku, mut en voinu ostaa kaikkia erilaisia karkkipusseja vaikka yksin kauppaan pääsinki. :D Mansikkaakin ostin ja pitäs putsata ne, niin ois kivempi illalla nakella poskeen ne. :) Mitenhän mä selviän maanantai sokerirasituksen kun huomen illalla ei saa enää syödä mitään... ?
 
Takaisin
Top