La Helmikuu 2016

Täällä opiskelija ja työntekijä :) kesätöissä olen ja valmistun 4 viikon päästä lähihoitajaksi ja teen nyt töitä täysviikko tunneilla syyskuun loppuun ja siitä sitten keikkailen ympäri kaupunkia :) hyvin on kesä mennyt vaikka töissä saa käydä yrjöömässä ja kertonut täälläkin raskaudesta jo aikoja sitten... ens viikolla saan tietää löytyykö töitä tammikuuhun asti kunhan esimies saa selvitettyä työkuvioita :) sanoi suoraa ettei raskaus ole hänelle mikään este pitää mua kauemmin töissä :)
 
Mä oon varmaan vähän outolintu, kun oon aina tykännyt mies gyneistä enemmän. En osaa ees selittää miks, jotenkin mulla on vaan itella parempi ja varmempi olo vaikka se tuntuu jotenkin epäloogiselta :D

Mä oon vielä esikoisesta äitiyslomalla ja oon monta kertaa miettiny, miten helppoa tää pahoinvointi ja väsymys olikaan sillon viimeks kun kävi 'vaan' töissä. Ja kuinka rankkaa mä kuvittelin sen sillon olevan....mulla on siis toimistotyö ja oisin nyt kyllä ihan tosi ilonen, jos voisin vaan istua koneella tekemässä ajatustyötä päivät läpeensä. Mutta onneks mulla on 12 viikkoa täynnä, joten varmaan kohta alkaa helpottaa :)
 
Mua kans jännittää kertoa raskaudesta esimiehelle kun tosiaan aloitan nyt ihan uudessa paikassa ja heti pitäisi kertoa että joo, teidän täytyy etsiä sijainen.. :D
Mulla on tismalleen sama tilanne! Oon saanut vakityön, joka alkaa vasta syyskuussa. Jännittää ihan hulluna miten kertoisin tämän ensimmäisenä. Kun mainitsin tästä neuvolassa, sanoi terveydenhoitaja että "mitäs sitten, sehän on iloinen asia". "Hankkivat sulle sijaisen sitten kun sen aika on." Se tuntui kivalta ja yritän pitää omat ajatukset saman suuntaisina.

Itse työn aloittaminen tuntuu hankalalta, koska sitä tehdään pitkällä tavoitteella ja omalla persoonalla. Kun tietää olevansa siinä vain hetken, on vaikea motivoitua ja innostua. Mutta ihan niin kuin joku jo sanoi, aivan innoissani odotan alkuvuotta ja uutta elämänvaihetta!
 
Mä kyl niin voisin olla viel lomalla :D tää vuorotyön tekeminen tuntuu nyt paljo raskaammalta ku normaalisti, toivottavasti rupeis koht helpottaa

Mä oon vakituisesti töissä, mut alotan syyskuun alussa töiden ohella lisäkouluttautumisen, joka kestää toukokuulle..pieni ressi jo et miten käy helmi- ja maaliskuun lähiopetuspäivien ja pystyykö ne jotenki korvaamaan jos ei pääse paikalle
 
Tänään on kyllä ollu raskas päivä. :( esikoisen kans lähettiin iso-mummua moikkaan kävellen. Pää tuli heti kipeäksi ku ulos päästiin. Kahden kilometrin matka tuntu älyttömän pitkältä ja raskaalta. Aamulla olin syöny normaalisti aamupalan ja matkalla kävin ostamassa trippimehun ku aattelin että verensokerit varmaan alhaalla ku hirveen huono olo tuli. Perille ku päästiin niin olin aivan väsyny ja heikotti. Kotimatkalla tuli taas huono olo. Oksetti, huimas ja pää oli kipeä. Liekköhän auringonpistos sitte. :/ Uni kuitenkin helpotti. Miehelle valitin äsken että vieläki pää kumminki tosi kipeä, niin meinas että on ukkonen vähän jyrissy ku nukuin. Mulla tahtoo tulla pää kipeäksi ennen ukonilmaa jo. X(
 
mulla tuli tänään kaupassa pää kipeäksi. ainakaan vielä ei oo täällä ukkostanu, usein mullakin pää kipeytyy ukkosella... Totesin kyl miehellekin, et tiiä sit johtuuko mahdollisesta ukkosesta vai tästä raskaudesta... :D
 
Itekkään en kyllä välillä enää tiiä johtuuko raskaudesta vai sitte ihan muusta. :D onneks meni ohi ettei tarvinu lähtä lääkäriin jonotteleen. :) Rakas lähti hakemaan pizeeriasta tomaattipizzaa ja kebabia. <3 kohta herkutellaan ja sitte valitellaan ähkyä eikä nälkää. :D
 
Tää on ihana paikka ku voi keskustella anonyymisti. ☺

Mulla tekee mieli herkkuja ja kotona ei oo mitään enkä kehtaa vesisateessa lähtee kävelee lapsen kans kauppaan ja mies ei oo kotona. Murerr
 
Juu, tää on ihana paikka! saa keskustella muiden odottajien kanssa, ei tartte kaikkia huolia ja murheita ja vaivoja selitellä kavereille... Mun kaveripiiristä kun oon ensimmäinen joka saa lapsen/on raskaana... Ei sillä, hyvin kaverit on suhtautunu, mut en ite jotenkaan tykkää kaikkee kertoo niillekään, mitä lie ajattelisivat... Varmaan et musta on tullu kauhee valittaja... :D (oon siis oikeesti tosi positiivinen ihminen normielämässä... :D)

ja muutenkin on kiva ku täällä saa neuvoja ja tukea oireisiin, pelkoihin yms. Itellä kun ei tosiaan noita "lapsellisia" kavereita juuri ole. Tai siis ei läheisiä ystäviä oo ketään, joilla ois lapsia... :D
 
Juu ja ihan oikeesti. Raskauden aikana tulee aika... sanoisinko rohkeaksi kertomaan vaivoistan, jopa intiimeistä asioista. Ja ei kovin moni "lapseton" kaveri halua välttämättä kuulla niistä. ;)
 
Mariz, meillä kans pizzaperjantai. Nukuin liian myöhään (loma) ja ilmeisesti kerkesi tulla niin kova nälkä että tuntuu ettei mikään riitä! Ja huono olo on tehnyt kivasti comebackin, ehdin jo vähän aikaa fiilistellä että näinkö vähällä pääsin. :9

Tää foorumi on mullekin tärkeä paikka, jossa voi purkaa tuntoja. :) Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mulla jäi kaveriporukka oikeestaan enempi siksi ku oltiin/ovat niin kovia bilettään ja itellä se tietysti jäi pois niin eivät nyt sitte enää meillä kule muutenkaan. Mutta muutama ystäväperhe kunminki löytyy meiltäki. :)
 
Täällä myös kolmivuorotyötä tekevä hoitaja. Hiukan tiukkaa tekee tällä hetkellä menossa olevat yövuorot, mut kohtuullisesti oon pärjänny. Vielä ois yks yövuoro edessä. Kesälomaa mulla ei oo kun vasta keväällä valmistuin. Osasto, jolla oon töissä on henkisesti ja fyysisesti aika raskas ja kovinkaan moni raskaana oleva ei jaksa lähellekään äitiysloman alkua vaan jäävät sairaslomalle hyvissä ajoin ennen. Kuitenkin pidän työstäni ja toivon jaksavani mahdollisimman pitkälle.
 
Takaisin
Top