La Helmikuu 2016

No nyt se on sit minullakin oma kotidoppleri! Löytyi kirppikseltä 5 eurolla, niin olihan se ostettava! :wink
Ja samalla tarttui mukaan ekat äitiyspöksyt, vaikka vielä oon onnistunut vanhoissakin housuissa pysymään.

Kotona piti heti testata dopplerin toimivuus ja sydänäänet löytyi kyllä tosi helposti. Mies on matkoilla koko loppuviikon ja ihan kateellisena käski mun nyt oottaa hänetkin kuuntelemaan..ihan kuin ne sydänäänet jotenkin kuluis! :rolleyes: No, mies ei ookaan sitä jumputusta päässyt kuulemaan, kun ei ollut neuvolalääkärissä mukana ja ultrauksissa ei oo kuunneltu.

Tuosta mies/naisgyne- ja "alakerran" esittelyaiheesta vielä... itellä mieleenpainuva kokemus, kun opiskeluaikoina menin otattamaan elämäni ekaa papaa ythslle. Naislääkäri ähräsi ja ähräsi, mut ei onnistunut. Haki hoitajan paikalle joka avusti, mutta ei. Lopulta oli lääkärin kanssa kaksi hoitajaa sörkkimässä meitin alapäätä - eikä näytettä edelleenkään saatu otettua!
Sain lopulta ajan miesgynelle ja menin tietty vähän edellisistä kokemuksesta pelokkaana paikalle. Siinä sopersin ja selitin jalat auki, että kun "multa on vissiin niin vaikee näytettä ottaa", kun lääkäri "pyörähti" jalkovälissäni ja se oli siinä!:eek:
Et ihan positiivinen kuva miesgyneistäkin, vaikkakin nykyinen vakkarigyneni onkin nainen.
 
Kalanmaksaöljyä ei suositella, jos se sisältää runsaasti a-vitamiinia. Onko siin sulle myydyssä tuota a-vitamiinia?
 
Eiks kaikis kalanmaksaöljyis oo a-vitamiinii? Sen takii sitä ei suositella. Jos se purkki on avaamaton ni ne apteekis voi vaihtaa sen
 
Ai kalaöljy on kiellettyä? No jopas ja meillä täällä Saksassa raskausajan vitamiinipaketissa on toisesta kolmanneksesta alkaen joka päivälle kalaöljy kapseli mukana ja sitä oikein erikseen suositellaan käytettävän.. Nää suositukset menee kyllä joissain jutuissa ihan ristiin..

Kalaöljy ja kalanmaksaöljy on eri asioita. :)
 
Toi on jännää kun neuvolan ohjeis kielletään kalanmaksaöljy, mutta Turun yliopisto tekee jotain tutkimusta ja hakee siihen raskaana olevia, aiheena probioottien ja kalanmaksaöljyjen vaikutus äitiin ja lapseen.
 
Mulla taitaa TAAS olla istukka edessä, joten liikkeitä saadan täällä odotella taas tovi.
 
Eilen illalla just ku makoilin sängyssä mietin että olikohan tuo liike :rolleyes: Esikoisesta tunsin just jollain näillä viikoilla ekat "muljahukset". :) <3
 
Mä oon välillä ehkä tuntenu sitä hipsutusta ja sit sen muljahuksen. Mut en oo yhtään varma että onko ne ollu vaan suoliston toimintaa..
Nyt istun sokerirasitustestissä... ja tämäkin piti taas mennä niin nappiin että en tajunnut että olin varannut ajan ensi kuun 28 päivälle vahingossa ja oon 4 vk etuajassa :D voi elämä että hävettää toi labran täti varmaan joutuu uhraamaan kahvitaukonsa muhun nyt.. :D oon kyllä melkoinen tunari.
Toi litku maistu kyllä melko ällöttävältä litkulta.. join vielä niin nopeasti että ei mene hankalaksi niin ekan lasin jälkeen tuntu etten saa nielaistua kunnolla kun tuli kurkkuun niin outo tunne..
 
Mä meen maanantaina sokerirasitukseen jolloin viikkoja 13+1. Ja jos niissä arvoissa ei oo mitään niin uudelleen sitten 20-24 viikoilla tai jotain. Yyhhhh.. se litku on pahaa.
 
Mulla on 4.8 sokerirasitus.. sanoivat että pitää mennä aikasessa vaiheessa kun on sukurasitteena I tyypin diabetes.
Ei kyllä yhtäään innosta mutta hyvähän se on käydä.

Huomasin että täällä on aika paljon Pk-seudun odottajia. Laittaisimmeko pystyyn myös Oman Pk-seudun Helmikuuvauvat 2016 (vastaava kuin pirkanmaalaisilla)? Voisimme vaihtaa kuulumisia myös oman alueemme esim. Palveluista, vauvatavarahankinta paikoista yms? Olisiko muita halukkaita ?
 
Niin ja toi mun on nimenomaan d-vitamiinia kalamaksaöljyssä. Eetä siinä ei mainita joten ei sitä voi siinä olla? noilla on niin tarkka syyni et on kyllä kaikki ainekset ilmotettava.
 
Nooh se ois eka tunti istuskeltu täällä.. vielä toinen jäljellä.. ei tullut huonoa oloa nyt vaan väsyttää ja no ois kiva syödä.. tai nuoleskella suolakurkkua.. :D
Varailin tossa tukholman risteilyn kesälomalle eli ensi kuun lopulla lähdetään :) <3 viimeinen reissu ennen pikkuista. Ja varmaan pitkään aikaan..
 
Takaisin
Top