La Helmikuu 2016

minä näytän turvonneen ja pinkeän mahani kanssa siltä että olisin huomattavasti pidemmällä kuin ensimmäisellä kolmanneksella :D oma keho ei tunnu yhtään omalta.
 
Kyfi, ei näy pussatulehdus neuvolan testeissä. Ainakin kaikkialla mitä oon kuullut seulotaan vaan sokeri ja valkuaiset joka käynnillä ja ne liittyvät raskaus diabetekseen ja pre-eklampsiaan. Jos tulehdusta epäilee pitää näyte antaa ihan labraan missä siitä tehdään viljely.
 
Terkkari kyl pystys samasta pissasta kattoo tulehusjuttuja eri tikulla. Mut sen perusteella ei voi antibioottia antaa. Mutten sit tiiä miten ne muualla tekee
 
Uskoisin että vaan positiivisen viljelyn perusteella määrätään antibiootti. Sillä toisellakin tikulla nähdään vaan onko valkosoluja tai verta, jotka viittaa tulehdukseen.
 
Tänä aamuna kun heräsin niin mun nännipihat näytti ihan valtavilta:bored:
Muita oireita ei oikeastaan eilen eikä nyt aamulla ole ollut. Edes töissä siivoamaton biojäte astia ei kuvottanut yhtään ja heräsin ennen kellon soittoa.:wacky:

Tasan viikko ultraan, ja huomenna rv12!!
On ollut ihana kuulla täällä näitä hyviä uutisia, niin monien huonojen uutisten lisäksi. Voi kunpa meillä kaikilla muilla menisi nyt kaikki hyvin. :smiley-angelic002
 
Okeeii. No täytyy pyytää tolta omalta neuvolatädiltä seuraavassa neuvolassa et voisin välillä viiä labraan pissanäytreen. Nää on tosi kenkkuja, ku mulla ei oo oikeestaan ikinä ollu oireita. Joskus yläasteella ties kuinka pitkään oli ollu ja se nous munuaisiin. Makasin viikon sairaalassa kovassa kuumeessa ja tipassa.
 
Sama JettaMarissa täällä. :D No, jospa tämä joskus vauvamahalta alkaisi näyttää. :)
 
Kyllä ne kasvaa. :D Kunhan muutaman viikon odottelee, niin maha on jo iiiiiso :D
 
Tilannepäivitystä täältä suunnasta :) Soittelin nyt sinne neuvolaan taas ja eilinen nuori lääkäri oli kysynyt asiaa vastaavalta lääkäriltä ja sinne oli kirjoitellut sitten että tisseistä tuleva erite mitä mulla ollut on ihan normaalia hormoonitoiminnan aloittelua :) ja siitä ei tosiaan tarvitse olla yhtään huolissaan. Eli muutkin jos teillä on pientä valkeaa eritettä nänneihin ilmestynyt ikäänkuin niiden tiehyiden päihin sellasia kuivaneita tipluja niin ne on normaaleja :D
Ja sit mun napaa pitää kuulemma seurailla, se saattaa olla pienen pieni napatyrän alku. Ja jos suurenee niin sit pitää uudelleen arvioida :o ärsyttää vähän toi napa kyllä mut pitää yrittää olla ponnistelematta ja nostelematta painavia jos se ei pahenis.. :S

Ps. Mä niiiiiiin tykkään näistä päivystävän neuvolan puhelimeen vastaajista :) siiis aivan ihania kaikki. Ja tuokin taas kun mä vähän nolona jo kysyin että jäi vaivaamaan niin lepytteli siellä että AINA voi kysyä ja parhain ku nei vaan jää mikään vaivaamaan :) ja sit että voisin soitella tässä ennen seuraavaa neuvolakäyntiä jos haluan käydä lisää keskustelemassa yms. Niinkun ylimääräisen neuvolakäynnin tähän väliin kun mulla on 2 kk seuraavaan terkkariikäyntiin. Pitää varmaan soitella aikaa joku päivä niin voi käydä kuuntelemassa sydänääniä paremmalla laitteella kun tuo oma doppleri on vähä pilipali. :)
 
Joku kyseli mieliteoista, mulla kinkuruuat esim. kinkkukiusaus ja kinkkupiirakka. Eilen tuli kummallinen sitrushedelmähimo, ostin kaupasta appelsiineja ja greippejä. Oon siis oikeesti allerginen sitruksille, mut yks appelsiini oli pakko syyä ja olihan se täydellinen! Yön vaan raavin kyynärtaipeita, mut oli sen arvoista Ällötyksistä pahin on Läkerolin xylitol-pastillit!! Ja niitä vedin ennen kuin karkkia... Jos mies semmosta mussutaa niin hyi että se löyhkä. Hah.
Herkkuja ei tee mieli niin paljoa kuin ennen, enemmän siis suolasta ja rasvasta. Mut jotain hyvää pitää joka päivä saada, muten tulee raivari
Ja yleensäkin on koko ajan älytön nälkä, vaikka syö älyisoja annoksia. Saapa nähä missä vaiheessa anoppi hoksaa tän raskauden, muuten oon ollut tosi huono syömään enkä koskaan nälkänen...

Tehdäänkö ekalla lääkärikäynnillä aina sisätutkimus? Mulla on joku mieslääkäri. Neuvolatädin mukaan "nuori, mutta erittäin pätevä". No, siitä huolimatta ei tee mieli esitellä paikkoja muille ku tuolle omalle miehelle
 
Nua, kyllä sitä raskauden aikana oppii esittelemään paikkoja ties kelle... Ja mä oon ite monta vuotta käyny mies gynekologilla, he ovat vaan oikeesti paaaaaljo helläkätisempiä kuin naiset. Ja kyllä ne lääkärissä taitaa aina sen sisätutkimuksen tehdä. Meillä on täällä meidän paikkkunnalla äitiyspolilla ihana mieslääkäri.
 
Mulla oli viime raskaudessa vaan mies lääkäreitä. Oli vähän vaivaantunut olo, mutta kyllä siihen tottu. :)
 
No niinpä! Oon itteki käynyt miesgynellä eikä mitään huonoja kokemuksia ole, mut ehkä naislääkärin vastaanotolle on jotenkin rennompi mennä. Mua nauratti kun oma mies kysyi vähän vaivaantuneena että tarviiko sen tulla mukaan :D Meillä tosiaan eka lapsi tulossa, niin kummallekin nää asiat vähän outoja vielä. Kiitti tsempistä!
 
Kyllä mullakin viime raskaudessa jännitti kaikki, mutta äkkiä siihen tottuu että aina saa olla ilman housuja :'D mies lääkärit ovat kyllä yllättävän päteviä näissä asioissa, mistä liene sitten johtuu? :D
 
Takaisin
Top