La Helmikuu 2016

Multa otettiin vaan verinäytteet. Pissanäyte kuulemma jätetään joka neuvolakäynnillä...
 
Joka nevola käynnillä otetaan pissa, mutta sillon ei tarvi olla 4h pissaamatta. :) vain siinä mikä viedään labraan.
 
Vähän huvittaa nää eri käytännöt, vastauksista menee vain enemmän sekaisin :) mut siis mulla oli vantaan käytäntö
 
Ja täällä Tampereen. Kai sulle ois sanottu jettamarisa jos tarttis pissanäytteenkin?
 
Niin no joo, onhan ne erilaiset käytännöt. En edes ajatellut vaan suoraan lauon miten täällä. :D Mutta siis noin meillä. Ja sitte kyllähän ne pyytää jos pitää viedä labraan asti.
 
Helsingissä Malmin neuvolassa sain sillon ekan neuvolan yhteydessä kotiin sikiöseulontaa varten sen purkin mihin piti pissata ja ottaa kahteen koeputkeen sitä pissaa, putkeen piti kirjoittaa koska viimeksi käynyt Pissalla(ennen näytettä) ja tän näytteen ottoaika ja monta tuntia siis se pissa on ollu rakossa piti olla vähintään sen 4 tunnin pidätys. Aamupissasta tein itse kun menin labraan aamusta ja sinne sitten annoin ne putket, muuten neuvolaan kun menee seuraavilla kerroilla niin otetaan vaan pissasta jotkut proteiinit/sokerit ym näytteet näin ymmärsin. Että pitää tuikkasta joku liuska sinne pissaan, joka muuttaa sitten väriään sen mukaan onko liikaa sokeria tai mitä ikinä onkaan.. Mulla tässä on tulossa vasta toinen neuvola.. :D. Mutta tietenkin nää käytännöt o hyvin erilaisia paikkakunnittain.
 
Jep, taitaa käytännöt vaihdella, mutta HUSin alueella tosiaan kuten alinah kertoi.
 
Mulla ei oo otettu ku yks pissanäyte ja se oli juurikin se labraan kiikutettava näyte samalla tavalla kun alinahilla :) ei oo muuten kateltu noita sokereita/proteiineja vai mitä ovatkaan.. tänään ei mitannut edes hemoglobiinia. Ja kysyin sitä siltä lääkäriltä ni ei se sit ees ruennu mittaamaan sitä ku kuulema terkkari tekee sen.. O.o
 
Täällä vietiin verikokeiden yhteydessä pissakin, koska siitä katsoovat klamydian muunmuassa ja onko pissatulehusta. Ja tittidiii, yllättäen mulla oki pissatulehus ilman oireita. Niinkuin viime raskaudessakin. Klamydia katsotaan täällä joka raskaudessa, vaikka olisi varma ettei tauteja ole... joka on minusta aika hassua, mutta samapa se on viiä.
Neuvolassa sitten otetaan joka kerta muuten pissanäyte. Näkyykö siinä neuvolan testissä, jos on pissatulehdus? Ihan sillä mietin, kun mulla nää on oireettomia, että riittääkö se näyte aina vai piyäisikö pyytää neuvolasta joku kestolähete pissanäytteeseen labraan?
 
Täällä vietiin verikokeiden yhteydessä pissakin, koska siitä katsoovat klamydian muunmuassa ja onko pissatulehusta. Ja tittidiii, yllättäen mulla oki pissatulehus ilman oireita. Niinkuin viime raskaudessakin. Klamydia katsotaan täällä joka raskaudessa, vaikka olisi varma ettei tauteja ole... joka on minusta aika hassua, mutta samapa se on viiä.
Neuvolassa sitten otetaan joka kerta muuten pissanäyte. Näkyykö siinä neuvolan testissä, jos on pissatulehdus? Ihan sillä mietin, kun mulla nää on oireettomia, että riittääkö se näyte aina vai piyäisikö pyytää neuvolasta joku kestolähete pissanäytteeseen labraan?
Täällä sama systeemi ja sen kyllä pitäs olla valtakunnallinen ohjelma.
 
mulla oli noin 3h pidätyksellä ja se silti sano et pissaa vaan ettei haittaa ja helsingissä asutaan. tiedä sitte,oliko sitten liian laimeaa vai ei
 
Ei mullakaan mitenkään kauheesti maha näy. Kolmas raskaus varmaan aiemmin alkaa näkymään. Mutta siis kyllä se tuolla sisällä kasvaa ja venyttelee paikkoja..
 
Mun läskimakkara on pukattu näkyviin :D eli turvotusta vaan, odottelen et alkais vauvamahalta näyttää
 
Mä olen antanut kaksi virtsanäytettä, ekalla neuvolakäynnillä ja sit ekalla lääkärikäynnillä. Seulontaverikokeet otettiin n. 3vkoa sitten ja sainkin sit tänään jo nt-ultran yhteydessä kuulla seulonnan tulokset. Oli kyllä kiva ylläri, kun luulin, että tuloksia joutuu vielä oottelemaan.
Näin siis Päijät-Hämeessä.
 
Mun maha on kasvanu, mutta silti mä enemmän näiden makkaroideni kanssa näytän vaan lihavalta :D
 
Takaisin
Top