La Helmikuu 2016

Mä en edes moisesta ollut kuullukkaan ennen ku täältä luin :)

En siis joudu sokerirasitukseen. :rolleyes:
 
Mulla on sukurasite ja painoindexi ja toki edellisen raskauden RaDi diagnoosi.
 
On kai paikkakuntakohtaisia eroja, miten herkästi kutsu rasitukseen tulee. Muuten en osaa selittää sitä, että jossain kaikki 30 täyttäneet tuntuu käyvän rasituksessa, mutta mun ei ole koskaan tarvinnut mennä. Oon 34, painoindeksi ehkä jotain 23, ei sukurasitetta.
 
Hki, kiva etten oo ainut ja siis kysyin jo aiemmin tosta neuvolatätiltä joka sanoi että mun kannattaa kysyä siitä vielä neuvolalääkäriltä jos vaivaa.. olipa hyötyä joo kysyä.. ties vielä vähemmän kun itse neuvolaterkkari..
Ja mitä tohon napaan tulee niin alko oikeesti ahdistamaan kun lääkäri toteaa että "jaa-a enpä oo ennen nähnyt moista jotainhan siellä nyt varmaan on kun ei ole normaalikaan, tuskin mitään vaarallista" :o aha??
 
Uskomatonta tää väsymys: tänään näin kesälomalla heräsin vähän ennen klo 10 ja nyt heräsin äsken kolmen vartin päikkäreiltä ja edelleen väsyttää :D ja nyt puhutaan siis ihmisestä jolle ennen raskautta 5h yöunet riittivät hyvin ja joka ei koskaan nukkunut päiväunia. Huhhuh.
 
Mulla on vasta 17.8. Neuvolalääkäri, toivottavasti ois hyvä ja mukava...
Kauheen pitkä aika vielä!
Sokerirasituksen tuloksia pitäis soitella neuvolaan kunhan täältä reissusta kotiudun...
 
Toi väsymys on kyl ihan karmeeta välillä, etenkin kun pitäis välillä yrittää tehdä töitäkin :) Päivät menee joskus ihan puoliunessa, eikä mitenkään saa kaikkea aikaiseksi, mitä pitäisi.. Toivotaan, että menis piakkoin ohi.
 
Mulle sano nla täti että (koska sairastan basedowin taudista johtuvaa kilpirauhasta) niin laittaa nla lääkärin mulle ihan suoraan erikoislääkärille, ku muuten ei voi tietää tietääkö ne lääkärit asioista mitään.. Siis sanoi että ovat nuoria tk-lääkäreitä ne jotka tavallisesti tarkastuksen tekee.. Kokemus siis monelta puuttuu.. :/
 
Mä luulin että toi ois ollu erikoislääkäri.. mutta ilmeisestikään ei ollut.. ja oletin että oisin saanut asiantuntevaa palvelua etenkin kun itselläkin on noita solumuutoksia ja oon tosi paljon jo siitäkin juossut yksityisillä lääkäreillä.. huhheijjaa saan vaan lisää harmaita hiuksia ja pahaa mieltä kaikesta tämmösestä ammattitaidomuudesta..
 
Hui kun tänne on tullut huonoja uutisia sitten viime käynnin :( Pahoittelut ja jaksamista Pilvisydän ja larppaa <3

Onneks tullut tänne hyviäkin ultra uutisia :)
Mulla on ihan järkkyä juilimista ollut pari päivää.. huoh. Toivottavasti kuulu asiaan.
 
Kaikilla on sokerirasitus testi vk 24 jälkeen ja jos kuuluu riskiryhmään mennää vk 11-13 jos arvot kunnossa joutuu uudestaan myös viikoilla 24 -->
Mutta jos arvoissa jotain koholla joutuu seurantaan koko raskauden ajaksi ja uutta sokerirasitusta ei tehdä... näi mulle sanottiin neuvolassa
 
En käyny esikoisesta sokerirasituksessa, olin alle 25 ja muutenkaan ei rasitteita ollu.. Kakkosen kohalla kävin, koska olin yli 25 ja bmi ihan hippasen yli sallitun. Nyt kolmatta odottaessa katotaan sinne puoleen väliin, kuinka paljon paino nousee.. Sitte vasta arvioidaan onko tarvetta testille. Taipumusta kun sokerin nousuun ei ollu edellisessäkään....
 
Mä kävirasituksessa mun kolmannen raskauden aikana 2 kertaa koska toinen lapsi oli liian iso .luulen että joudun käymään tästäkin :-)
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille ❤️ on itsekn vaikea nauttia tästä, kun vielä yli 2viikkoa nt-ultraan ja mitä tahansa voi tosiaan käydä...

Huomenna täytyy palata taas töihin, ehkä se saa ajatuksia vähän muuallekin! Tosin vähän jännittää vielä tämän huonon olon kanssa, kun pitää jatkuvasti syödä, että miten onnistuu töissä. Onneksi se olo alkaa jo vähän helpottaa ja oon jo pari päivää ollut ilman pahoinvointirannekkeita :)

Huomenna myös seulontaa varten veri&pissanäytteiden antaminen, silloin pitäisi olla 10+0 :)
 
Takaisin
Top