La Helmikuu 2016

Ihania ultrakuvia teillä! ♡ Hieman kateellisena odotan ensi viikon tiistaita, jolloin täällä saadaan tietää että onko kaikki kunnossa. Odottavan aika on pitkä!

Mulla on monia äitikavereita, joiden kanssa voi puhua ja joilta voi kysyä asioita, ja tuntuu että ollaan nyt jo monen kanssa lähennytty. Tosin en ole kertonut vielä kuin muutamalle kaverille, ultran jälkeen voin toivottavasti toitottaa iloista uutista koko maailmalle. ♡ :)
 
Silv mulla vähän sama et harvan kaa haluun puhua raskaudesta. Ehkä se on se menettämisen pelko..

Kokeilin tänään doppleria kun heräsin rakko täynnä ja alle varttisa löytyi sydänäänet ♡♡♡ Toista kertaa kokeilin ja ekaa kertaa kuulin ♡
 
Siis ei elämä kävin tänään tuolla lääkärineuvolassa.. ja siis jäi kyllä niin huono maku suuhun että mä varmaan soitan huomenna päivystävään neuvolaan ja kysyn samat asiat puhelimessa ja jos siellä on täti enemmän tietoinen asioista niin terve.. siis lääkäri ei osannut vastata yhteenkään mun kysymykseen mitään järkevää. Kysyin mun navasta ja se totesi ettei ole koskaaan ennen nähnytkään moista ja että tuskin se mitään vaarallista on. TUSKIN.... ja siit siitä kun kysyin että nänneissää näkyisi välillä olevan jtn kuivunutta, maitoa? Siis ihan pelkkiä semmosia pisteitä niissä tiehyiden päissä.. niin "enpä kyllä tiedä mutta luultavasti on aivan normaalia hormoonien muutoksista johtuvaa.." niin ympäripyöreitä vastauksia että...ja sit ku mul on noita solumuutoksia papassa niin "niitä seurataan ja niistä ei VIELÄ tarvitse olla huolissaan"

Oon niin pettynyt että jäin aivan sanattomaksi.. :( odotin tuota käyntiä koska luotin että lääkäri osaisi kertoa kaiken mulle oikein niin sama kun oisin päättellyt asiat ihan omassa päässäni... liekkö oli vasta saanut lääkärin paperit kun oli todella nuorikin. Ei siinä mitään mutta jos on epävarma niin voisi varmaan konsultoida jotain joka tietää.. se sanoi mulle että voi kysyä noista toiselta lääkäriltä ja soittaa mulle jos jtn huolestuttavaa on.. no onpa kiva sit se ei soita jos ei oo.. haluaisin vaan itsekin kuulla että mistä johtuu ja mitä nuo kaikki tarkoittaa..
 
Susannne: mä luulen kans et on joku takaraivossa noiden keskenmenojen takia. Ei osaa jotenkaan olla iloinen ja onnellinen kun koko aika pelkää et joku kysyy jotain :D tyhmää joo mut ei auta ku madella viikkoja eteenpäin, ehkä se jossain vaiheessa iskostuu päähän et tää on nyt tällä kertaa totta :D
 
Niin ne vissiin on tähän asti kasvanu "oppikirjojen mukaan" mut jossain toisessakin keskustelussa netissä oli tuollaisesta ilmiöstä, että olisi ollut suurempi ero sukupuolten välillä. Tiiä sitten oliko vain sattumaa :D

Varasin maanantaille sokerirasitukseen ajan, jolloin viikkoja 13+1. Pakko vain käydä nyt jo, kun mies on lomalla niin ei tartte pojalle ettiä hoitajaa siksi ajaksi.
 
Hei suski75 millaset hiilarirajat sulla päivässä? nein ultraan reilu viikko enkä jaksais odottaa.Pahoinvointi loppunut eikä musta tunnu fyysisesti et oon raskaana, toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Pääsispä jo itekkin sinne ultraan, ei jaksa enää odotella :) Vähän aikaa pitää vielä jaksaa, kun nyt menossa vasta rv9+4. Viikot tuntuu vaan niin pitkiltä, kun koko ajan odottaa.
 
Mulla taitaa olla nyt oikeasti 11+0. En oikein tarkoista viikoista ole varma, kun kierto sekoili ennen plussaa aika rankasti. Terkka laski 28 päivän kierrolla la 12.2., mutta melko varmasti tulee muuttumaan myöhemmäksi.
 
Siis ei elämä kävin tänään tuolla lääkärineuvolassa.. ja siis jäi kyllä niin huono maku suuhun että mä varmaan soitan huomenna päivystävään neuvolaan ja kysyn samat asiat puhelimessa ja jos siellä on täti enemmän tietoinen asioista niin terve.. siis lääkäri ei osannut vastata yhteenkään mun kysymykseen mitään järkevää. Kysyin mun navasta ja se totesi ettei ole koskaaan ennen nähnytkään moista ja että tuskin se mitään vaarallista on. TUSKIN.... ja siit siitä kun kysyin että nänneissää näkyisi välillä olevan jtn kuivunutta, maitoa? Siis ihan pelkkiä semmosia pisteitä niissä tiehyiden päissä.. niin "enpä kyllä tiedä mutta luultavasti on aivan normaalia hormoonien muutoksista johtuvaa.." niin ympäripyöreitä vastauksia että...ja sit ku mul on noita solumuutoksia papassa niin "niitä seurataan ja niistä ei VIELÄ tarvitse olla huolissaan"

Oon niin pettynyt että jäin aivan sanattomaksi.. :( odotin tuota käyntiä koska luotin että lääkäri osaisi kertoa kaiken mulle oikein niin sama kun oisin päättellyt asiat ihan omassa päässäni... liekkö oli vasta saanut lääkärin paperit kun oli todella nuorikin. Ei siinä mitään mutta jos on epävarma niin voisi varmaan konsultoida jotain joka tietää.. se sanoi mulle että voi kysyä noista toiselta lääkäriltä ja soittaa mulle jos jtn huolestuttavaa on.. no onpa kiva sit se ei soita jos ei oo.. haluaisin vaan itsekin kuulla että mistä johtuu ja mitä nuo kaikki tarkoittaa..

Voi ei :/ Mulla ens maanantaina tuo eka neuvolalääkäri ja oon ladannut sille suuria odotuksia, kun jäi epätietoinen olo ultrauksen jälkeen... Mua alko nyt vähän ahdistaa, kun oon ajatellut et siellä tällä kertaa ois joku pätevä naislääkäri, joka osais vastata kaikkiin kysymyksiin vakuuttavasti. Jotenkin aatellut, että siellä saan vastauksia tuosta niskaturvotuksesta (2,6mm) ja seulojen tulokset tietoon, kun ei oo niistä mitään kuulunut. Muuten ei oo käsitystä, mitä kaikkee siellä lääkärineuvolassa tutkitaan tai tehdään. Sydänäänet vissiin kuunnellaan ja tarkastetaan kohtua jne.
 
Mulla tänään 12+3. Unohdan jopa välillä olevani raskaana, kun ei ole oireita :D
 
Bb, tosi harmi että oli tuommoinen puoskari :( Pitääkö neuvolalääkäri varata itse, ja milloin? En ainakaan muista että olisi ollut siinä eka neuvolassa puhetta asiasta. Millä viikolla Bb muuten olet?
 
Ihanaa että muitaki oireettomia mein neuvolalääkäri oli ihana, vastaili ja anto kysellä rauhassa ja ei kattellu kelloa niinko muut lääkärit tekee.
 
Musta_lammas, toivottavasti sun lääkäris on joku muu kun tuo.. ja siis muutenhan tuolla ei muuta tehty kun terkkari eka mittas verenpaineen ja painon ja sit lääkäri teki sen alatutkimuksen ja vastaili kysymyksiin huonosti.. niin ja ne sydänäänet kuunnellutti. Ja tosiaan sit se kysy multa että miksi mulla on lähete sokerirasitukseen.. :D mä menin niin hämilleen siitä että meni varmaan minuutti ennenku älysin että multa kysyttiin sitä... luulin että hän ois paremmin siitä tietoinen kun minä.. no mutta joo soitan varmaan huomenna sinne päivystävään puhelimeen...
 
Meillä kans neuvolalääkäri jutusteli ja jos oli kysymyksiä niin vastaili. Ja aikaa on varattu aina runsaasti. Sit ton eaikoisen neuvola lääkärissä pari viikkoo sitten juteltiin kans mun raskaudesta, kun pojun asiat oli hoidettu. :)

Tylsä päivä, kun laps vaan nukkuu kunnon päiväunia taas. Pitäs lähtee kaverin luokse leikkimään sitten kunhan joskus pikku-ukko heräilisi. :)
 
Mulla ainakin on kolmen viikon päästä tavallinen neuvola (16+1) ja siitä viikon päästä lääkärineuvola. Molemmat varattiin ekassa neuvolassa.

Mullakin on huonoja kokemuksia lääkärineuvoloista ja nimenomaan nuorista lääkäreistä. Ovat olleet tosi vähäpuheisia ja kiireisiä.

(Mullakin kyllä erittyy jotain nänneistä, sekä rasvaa tms. laidoilta että jotain myös maitotiehyistä. Tää jälkimmäinen kuivuu pieniksi kirkkaiksi kököiksi. Se on ihan normaalia.)
 
Sokerirasitus tehdään, jos ikää yli 25v, sukurasite, edelliset RaDi diagnoosit ja painoindeksi yli jonkun rajan, jota en muista.
 
Takaisin
Top