La Helmikuu 2016

Meillä täällä kunnassa kuuluu normaali ultriin 4 ultraa ja se minusta on paljo, verrattuna muihin paikkakuntiin.. Kerkesin esikoisesta vielä käydä yliaikaiskontrollissaki jossa ultrattiin. Sieltä en enää kuvaa saanut :D
 
Ja meillä tekee nii ultrat aina kätilö tai lääkäri. Jopa neuvolassa, jossa ei kyllä oo ku toi alkuraskauden ultra. Muissa sit kätilö synnärillä
 
Mäkin oon aina saanut kuvat mukaan sekä muutaman filmin kahdesta viimesestä ultrasta. Niitä onkin sit tullu ahkerasti katseltua! :)
 
voi vitsi kun tulee malttamaton olo noista teidän ultrajutuista! minäkin haluan ja reilu viikko pitäisi vielä malttaa odottaa, en tosiaan tiedä millä tahdonvoimalla :D ja nyt vielä jännittää ja kyttää oloa entistä enemmän tuon vuotojutun takia. miksei kukaan kertonut miten hirveetä jännittämistä ja epätietoisuudessa elämistä tää alkuraskaus on :D

ja tuosta tulikin mieleen, että oletteko huomannut kavereissa muuttunutta suhtautumista? omat kaverini ovat toki iloisia puolestani, mutta ne joilla ei ole lapsia tuntuvat suhtautuvan hieman ärsyyntyen/kummastellen esimerkiksi siihen, miten minun täytyy nyt katsoa syömisiäni raskauden takia. Esimerkiksi menimme kahvilaan, jossa ei ollut minulle sopivia syömisvaihtoehtoja ja kun ehdotin että siirtyisimme muualle, oli vastauksena huokailuja ja kommenttia "sitten kun MINÄ olen raskaana niin MINÄHÄN syön sitä mitä haluan ja penska pysyy mukana jos kestää". lisäksi on tullut sellaista että "no sitten helmikuusta eteenpäinhän sä et sitten nuku tai tee mitään vaan oot kotona heheheehehehe". Ehkä ärsyynnyn pienestä, mutta minua ainakin otti päästä että minulle näin ihanasta asiasta puhutaan noin ikävään sävyyn :|
 
Eiköhän siinä vain paista sen ihmisen kypsymättömyys edes ajatukseen raskaana olemisesta ja lapsen saamisesta :D veikkaan että on ihan toinen ääni kellossa jos ja kun joskus itse odottaa. Aika harva varmasti tietoisesti riskeeraa vauvan hyvinvointia.
 
Joo no kyl mua vituttais. En kyl muutenkaan jaksa katsoa tollasia ihmisiä ympärilläni. Ehkä se on sitä kolmenkympin kriisin jälkimaininkeja :D
 
Mun kaveripiirissä on niin paljo "lapsellisia" ihmisiä, että he tietää mitä tää on. Tässä raskaudessa tosin en ole alkuväsymyksen jälkeen ketään oikein jaksanut nähdä. Ja lapsettomat kaverit ovat kyllä ymmärtäväisiä, koska joutuvat juuri meidän äiti ihmisten kans tekemisiin. Enemmän mua harmitti esikon syntymän jälkeen ettei mua kutsuttu minnekkään illanistujaisiin. Tai raskaanakib, oisinhan mä hyvin voinut mennä moikkaa kavereita vaikks en juokkaan alkoholia. Mutr
 
mullakin on onneksi kaveripiirissä ihmisiä joilla on lapsia niin voi hyvällä omallatunnolla jauhaa kaikesta lapsiin ja vauvoihin liittyvästä ja tietää että toinen ymmärtää :D mutta sitten taas jotkut joiden lähipiirissä ei ole lapsia ovat kyllä osoittaneet välillä omituista tilannetajuttomuutta.. olenpa joutunut kuulemaan yhden aborttitarinankin ihan kaikkia yksityiskohtia myöten.. :O :D
 
Iuu.... :O Joo, ehkä noi aborttijutut ei oo sellasia kivoja kuultavia.
 
Meitä on kyllä moneen junaan. Mulla on kyllä yksi "lapsellinen" kaveri joka ei ikinä järkkää mitään ja sitten kun hänen tekee mieli ulos juhlimaan niin alkaa tuleen koska pidät bileet-viestejä :(
 
Mä en tiä miks mutta en haluis puhuu raskaudesta ollenkaan. En oloista, en mistään. Alkaa ahdistaa. Tekis mieli heti huutaa että ei varmaan kuulu sulle. :D tai siis, yhden kaverin ja miehen kans pystyn puhuu. Mut kaikki muut, neuvolatädit mukaan luettuna kuuluu siihen joukkoon kenen kans en halua puhua yhtään :D
 
Saisivat ihmiset ajatella vähän mitä kommentoivat, raskaana kun saattaa muutenkin olla hieman herkillä.

Meidänkin kaveripiirissä jo niin monella lapsi /lapsia että se jos joku ei ole raskaana esim illanistujaisissa on suurempi juttu kuin raskaana oleva. Itselle tämä on yhtä ihana asia kuin esikoinen.
 
Np-ultrassa käyty ja kaikki hyvin!!

Siellä se meidän 6,5cm papunen köllötteli tyytyväisenä. Kyttäsin ruutua kuumeisena, että sykkiihän se sydän, sykkiihän se...ja tippa tuli linssiin kun sydän näkyi :Heartred Kaveri oli pituuden perusteella rv 12+6, vaikka omien ovikseen perustuvien laskujen mukaan olis 12+2. Mut ei nuo pituutta vastaavat rv:t varmaan niin tarkkoja ole vielä tässä vaiheessa, et jos muutaman päivän heittää.

Saatiin oikein porukalla nauraa, kun pieni teki aika pitkän tovin vatsarutistuksia (tai niiltä ne näytti), heh! Kätilöäkin alkoi naurattamaan, kun toinen väkersi niin tasaiseen rytmiin treeniään :hilarious: kunnes kävi nukkumaan.

Ihana tunne, kun voi nyt vähän vapautua olemaan onnellinen raskaudesta hieman pienemmällä huolen määrällä. Kunnes keksin taas jotain murehdittavaa... :rolleyes: Mutta nyt olisi tehnyt mieli kuuluttaa koko sairaalalle, että meillä jaksellaan hyvin.

Jara ja Jannah (olikohan tänään jollain muullakin np), pidän peukkuja, että teiltäkin tulee hyvät uutiset!!
 
Ihanaa Kaisla. Toisen treenejä ootte päässy kattoo :D Mulla oli esikoisesta silloin muutaman päivän isompi näillä viikoilla, oli poika. Nyt kun oli vain päivän isompi, olen alkanut ajatella että tää olis tyttö. <3 Miten muilla toista tai useampaa odotavalla on mennyt nuo mitat?
 
No jaa, meidän kaveripiirissä on tapana, että ne, joilla on kovin rajoittunut ruokavalio, kantavat omia (säilyviä) eväitä mukanaan. Jopa siinä määrin, että jos joltain unohtuu kotiin, niin jollain toisella on mukana yleensa aina jotain sopivaa, eli ei tarvitse valita ruokapaikkaa sen perusteella, että sopisi kaikille. Tämä on ihan itsestäänselvyys, koska muuten ei varmaan onnistuisikaan yhdessä syöminen.
Nyt kun minulla todettiin raskausdiabetes ja pitää syödä 3 tunnin välein oikeanlaista ruokaa, minun on ihan turha lähteä mihinkään ilman eväitä, joten se ei minullakaan rajoita ruokapaikan valintaa. Kyllä sieltä aina jotain sopivaa löytyy, ja lisäksi jotain eväistä. Eilen piti jättää ravintolassa puolet annoksesta syömättä, kun olisi muuten paukkunut hiilarirajat, mutta hyvää oli.
 
Kaisla aivan upeeta että kaikki hyvin siellä <3 heh mä vähän hätiköin ja elin jo ennen aikoja ups :couchpotato: mulla vasta ens viikon ke se ultra :grin no mutta eiköhän se viikko mee nopee!
 
Mulla oli +1 tai +2 pv kuukautisista laskettuihin viikkoihin verrattuna. Kätilö mittasi siis kahdesti vähän eri asennoissa. Lopulta kirjattiin kai +2 kun tasan 70 mm:n mitta miellytti kätilöä.

Esikoisen (tyttö) mitat oli tässä vaiheessa myös muistaakseni +2 pv, ja tämä täsmää siihen että mulla on aina vähän keskivertoa aikaisempi ovis. Isoja yksilöllisiä eroja ei kai pitäisi vielä olla, tai sukupuolieroja? Yksilöllisempi kehitys mun käsittääkseni alkaa vasta nyt.
 
Takaisin
Top