Lätinäketju

Mä ihmettelin myös, että miksi minun kirjoitukset muka on tyhmiä :grin

Tyhmää kylläkin on se kun iski flunssan päälle. Ei kovin pahasti, mutta olen ihan raato ja mitään muuta en tekisi kun makaisi sohvalla...
 
Apua, pitääkin tarkistaa oma-antamat arviot ja poistaa väärät. Huomasin aiemmin että jollekulle olin painanut "tyhmä" arvion, mutta sen sitten sain pois. :confused:

Mulla odottaa Oreo-joulukalenteri tuolla. :p
 
Onko teillä ennen raskautta testattu ferritiini? Mulla työterveydessä viime vuonna mitattiin tosi alhaiset, 13, ja mietin että mitkäköhän arvojen kuuluisi olla raskaana. Olen nyt lähes vuoden jo rautaa syönyt ja sekä ferritiini että hb on noussut, mutta viime raskaudessakin lähes koko ajan hb oli alle 100 tai just yli. Sillon en vielä tiennyt ferritiinistä mitään ja varmasti nuo arvot on vaikuttanut myöhempään raudanpuutteeseen.. Aion ottaa ekalla.neuvolakäynnillä tän puheeksi, olen vaan jotenkin varma että meidän neuvolantäti ei perusta tästä muotujutusta nimeltä ferritiini..
 
No ensinnäkin se HB sais olla semmonen 120-140 kaiketi myös raskaana ollessa. Ja tietääkseni matala ferritiini ei ole hyvä raskaudenkaan aikana..
Mua niin ottaa aivoon tuo kun puhutaan terveysasioissa että joku on "muoti-ilmiö". Siis kun jotenkin pitäis mielummin alkaa kiinnittää siihen huomiota kuin vähätellä että ei tuosta ole mitään ongelmaa tms..
Esim kielijänne, ferritiini ja sillon joskus muinoin myös AD(H)D oli "muoti-ilmiöitä". Pitäis vaan ymmärtää että ihminen on niin monimutkainen eliö että lähes kaikki vaikuttaa kaikkeen niin miksi se ferritiini muka ei vaikuttaisi..
 
Uskaltaudun ihan vähän tänne kurkkimaan.
Plussatesti tehty eilen ja tänään digi "raskaana 3+". Neuvolaan soitettu ja varattu aika raskauden keston määrittämiseen, koska kuukautiset epäsäännölliset ja nyt vähän epävarmaa, millä viikoilla mennään ja milloin tulee olemaan la. Voi siis olla, että siirryn täältä vielä elokuisiin..
Mutta nyt odotetaan pari viikkoa, että pääsen ultraan ja sieltä saa asiaan varmuuden.

Pakko oli tosiaan tänne tulla, kun jonnekin haluaa ajatuksia purkaa, mutta vielä ei viitsi muille tutuille, kuin tietty vain miehelle!

Tietääkö kukaan muuten noista digi-testeistä, onko tuo "raskaana 3+" aina sen rv 5+ vai voiko olla pidemmälläkin?
 
Uskaltaudun ihan vähän tänne kurkkimaan.
Plussatesti tehty eilen ja tänään digi "raskaana 3+". Neuvolaan soitettu ja varattu aika raskauden keston määrittämiseen, koska kuukautiset epäsäännölliset ja nyt vähän epävarmaa, millä viikoilla mennään ja milloin tulee olemaan la. Voi siis olla, että siirryn täältä vielä elokuisiin..
Mutta nyt odotetaan pari viikkoa, että pääsen ultraan ja sieltä saa asiaan varmuuden.

Pakko oli tosiaan tänne tulla, kun jonnekin haluaa ajatuksia purkaa, mutta vielä ei viitsi muille tutuille, kuin tietty vain miehelle!

Tietääkö kukaan muuten noista digi-testeistä, onko tuo "raskaana 3+" aina sen rv 5+ vai voiko olla pidemmälläkin?

Voi olla pidemmälläkin mutta voi olla myös rv 4+ jotain. Lukikos niissä ohjeissa, että on luotettava siihen asti, kun kiinnittymisestä on 6 viikkoa eli rv 8 asti näyttäisi digi sitä 3+ ja sen jälkeen tulos ei enää ole luotettava.
 
Voi olla pidemmälläkin mutta voi olla myös rv 4+ jotain. Lukikos niissä ohjeissa, että on luotettava siihen asti, kun kiinnittymisestä on 6 viikkoa eli rv 8 asti näyttäisi digi sitä 3+ ja sen jälkeen tulos ei enää ole luotettava.

En kyllä niin tarkkaan lukenut. :confused004:laughing002
Täytyypä aamulla lukea uudestaan..
 
Hei! Kerron lyhkäsesti omaa historiaa.. Eli vuosi sitten tuli keskenmeno rv 17+. Sitä raskautta oli "yritetty" kolme vuotta. Ja keskenmenon jälkeen oikeastaan heti jatkettiin yritystä. Ja tärppejä ei meinannut saada kohdilleen. Käytiin myös lapsettomuushoitojen ensikäynnillä, mitään syytä ei löytynyt miksi raskautuminen vaikeaa. Lääkäri suositteli suoraan ivf hoitoihin, joihin 4kk jonot. Lähdettiin jonoon.
Nyt kuitenkin aivan luomusti raskaana ja toivon todella että tämän saisi jo syliin asti.
 
Jotain hyvää noissa raskauksissa pajoinvoinnista huolimatta. En enää samalla tavalla pelkää verikokeita eikä se kokeen ottaminen satu niin paljon kuin ennen. Suurin osa näytteen ottajista myös ymmärtää kun selitän että pelkään ja kun löydät sopivan suonen niin anna mennä mutta älä sano että nyt pistää. Mulla on tapana vetää käsi pois alta
 
onko kellään tietoa mistään suosituksesta raskaiden tavaroiden nostelusta? työni on sellainen missä välillä joutuu nostelemaan raskaitakin kappaleita(10-40kg) :sorry:
 
onko kellään tietoa mistään suosituksesta raskaiden tavaroiden nostelusta? työni on sellainen missä välillä joutuu nostelemaan raskaitakin kappaleita(10-40kg) :sorry:
Mulla ei kyllä ole mitään virallista tietoa suosituksista, mutta kannattaa varmaan kuunnella omaa kroppaa ja ottaa rauhallisemmin jos siltä alkaa tuntua.
 
Uskaltaudun ihan vähän tänne kurkkimaan.
Plussatesti tehty eilen ja tänään digi "raskaana 3+". Neuvolaan soitettu ja varattu aika raskauden keston määrittämiseen, koska kuukautiset epäsäännölliset ja nyt vähän epävarmaa, millä viikoilla mennään ja milloin tulee olemaan la. Voi siis olla, että siirryn täältä vielä elokuisiin..
Mutta nyt odotetaan pari viikkoa, että pääsen ultraan ja sieltä saa asiaan varmuuden.

Pakko oli tosiaan tänne tulla, kun jonnekin haluaa ajatuksia purkaa, mutta vielä ei viitsi muille tutuille, kuin tietty vain miehelle!

Tietääkö kukaan muuten noista digi-testeistä, onko tuo "raskaana 3+" aina sen rv 5+ vai voiko olla pidemmälläkin?


Mulla näytti digi 3+ kun oli kulunut vasta 4+4. Eli sinänsä ”ajoissa” näytti että olisi pidemmällä. Johtunee varmaan hormoneista, jokaisella sen nousu on niin yksilöllistä.
 
Mulla ei kyllä ole mitään virallista tietoa suosituksista, mutta kannattaa varmaan kuunnella omaa kroppaa ja ottaa rauhallisemmin jos siltä alkaa tuntua.
minulla myös erittäin fyysinen työ. ei oo vissiin mitään virallista suositusta alkuraskaudessa kunhan ei tee repäseviä liikkeitä ja kehoa kuunnellen. itse kieltäydyn suosiolla liian painavista nostohommista. ei varmaan pysty olee kun max. kevääseen saakka töissä. sit kun vatsa tulee tielle ni ergonomia pettää.
sinuna kieltäytyisin kyllä 15kiloa painavemmista. itellä tuntuu ainakin, että jos nostaa liian painavaa vatsa kipeytyy enemmän.
 
Ou jee tänään pikkujoulut.. eikä okseta! Ainakaan kovin paljoa. Tosin jomottelee senkin edestä nyt sitten vasenta jalkaa ja vatsan seutua. Toivottavasti vaan kasvukipuja. Haluaisin nauttia tästä illasta kun niin monta viikkoa oli huonoa oloa..
 
Ou jee tänään pikkujoulut.. eikä okseta! Ainakaan kovin paljoa. Tosin jomottelee senkin edestä nyt sitten vasenta jalkaa ja vatsan seutua. Toivottavasti vaan kasvukipuja. Haluaisin nauttia tästä illasta kun niin monta viikkoa oli huonoa oloa..
Mukavaa iltaa! Kuulostaa hyvältä, että olo on hiukan parantunut.
 
Onko täällä keskenmenon kokeneita, miten teidän mielestä ystävälle joka on kokenut monta keskenmenoa ja lopuksi jättänyt lapsen yrittämisen kokonaan iän vuoksi kerrotaan raskausuutisesta? Haluaisin ottaa ystävän tunteet huomioon, mutta en oikein tiedä miten koska omaa kokemusta ei menetyksestä ole..
 
Onko täällä keskenmenon kokeneita, miten teidän mielestä ystävälle joka on kokenut monta keskenmenoa ja lopuksi jättänyt lapsen yrittämisen kokonaan iän vuoksi kerrotaan raskausuutisesta? Haluaisin ottaa ystävän tunteet huomioon, mutta en oikein tiedä miten koska omaa kokemusta ei menetyksestä ole..

Mulla ei ole myöskään kokemusta, mutta mietin olisikohan viesti parempi kuin naamatusten.. koska jos hänellä aluksi nousee pahat fiilikset pintaan niin hänen ei tartte sit surra sitä "huonoa reaktiotaan" kaiken muun lisäksi, viestiin on helpompi vastata vaikka sit vähän myöhemminkin jos ei heti pysty. Mutta hienoa että mietit hänen tunteitaan tässä asiassa. :Heartpink
 
Niin totta. En tiedä minkä tyyppinen ihminen on kyseessä mutta jotkut tarvitsevat aikaa käsitellä rauhassa omia menetyksiään ennen kuin voi iloita toisen puolesta.

Tämä oli mulle itselleni haaste kun heti kun mulle todettiin etten koskaan saa lapsia niin aloin katsella odottavia äitejä ja harmittelin aina että miksi mulla ei voi olla tuota.. se oli oikeasti tosi kova paikka ja kesti todella pitkään että pääsin siitä yli. Tarvitsin vain aikaa käsitellä oman pettymykseni omaa kehoani kohtaan että voin iloita jonkun muun raskaudesta.
 
Takaisin
Top