Läheisille kertominen

Olen kertonut omille vanhemmilleni sekä kolmelle läheisimmälle ystävälleni. Parille ystävälle voin vielä kertoa ennen joulua, jos tulee sopivasti puheeksi, mutta varta vasten en aio kertomisesta mitään numeroa tehdä. :) Anoppia miehensä kanssa ei myöskään aiota pitää kovin pitkään uutispimennossa. Jos jotain menee pieleen niin sitten menee, nämä ihan samat ihmiset ovat kuitenkin tukena siinäkin tapauksessa.

Myös esimiehelle kerron varmaankin jo suht varhaisessa vaiheessa, sillä meillä alkaa jo heti vuodenvaihteen jälkeen tulevan syksyn ja 2016 työproggiksien suunnittelu. Mielestäni on ihan reilua, että hän tietää, ettei mun varaan kannata laskea mitään.

Hankalasti osui tämä just pikkujoulukauden aikaan :grin Kolmet kinkerit olisi tulossa. Olen todella huono valehtelemaan ja keksimään tekosyitä juomattomuudesta ja mä olen aina ollut se, joka ei tosiaan sylje lasiin - jään siis välittömästi kiinni, jos lähden juhlimaan tipattomana. Taidan siis olla tylsä ja vaan perua osallistumiseni.
 
Mun tekis jo mieli kertoa ainakin joillekin läheisille. Vaikka äidille ja parhaalle Suomen-ystävälle ja yhdelle kaverille täällä, se kun sai vauvan ihan vähän aikaa sitten ja kertoi raskaudesta ihan tosi aikasin. No, äidille ja parhaalle ystävälle varmaan kerron, kunhan oon päässyt gynelle ja saanut varmistuksen, että tuolla nyt oikeasti jotain on. ELi varmaan parin viikon päästä. Ja anopille varmaan samoihin aikoihin. Anoppi saattaa kyllä huomata muutenkin, kun ollaan paljon tekemisissä ja se saattaa huomata vaikka tiettyjen ruoka-aineiden välttelyn. ja on muutenkin tarkkanäköinen (siis tällaisissa asioissa, ei välttämättä muuten).

Lauantaina kyllä teki mieli kertoa yhdelle täkäläiselle ystävälle, se kun tietää mun lapsihaaveista (vaikka ei siitä, että on jo yritetty heinäkuusta) ja se just hehkutti, miten hauskaa olis, jos oltaisiin molemmat vaikka vuoden pääsä raskaana. Ja sunnuntaina isä soitti justiinsa raskaustestin tekemisen jälkeen ja vihjaili taas lapsenlapsista. Teki mieli kertoa, mutta isä odottaa niin innoissaan niitä tulevia lapsenlapsiaan, että en halua tuottaa pettymystä, jos kaikki ei menekään hyvin. Sitten joulun alla tai uuden vuoden tienoilla kerrotaan isällekin varmaan ja muulle perheelle.

Äidille, anopille ja parhaalle ystävälle haluan kertoa tosiaan jo aiemmin ihan siksikin, että jos nyt sattuisikin jotain, niin osaisivat sitten tukea paremmin. Ja haluan kuulla kokemuksia! Nää ekat viikot on just sitä aikaa, kun ei voi kertoa ja kumminkin jo kauhesti tarvisi tukea ja muiden kokemuksia.
 
Mie oon kans pähkäilly joko sitä ens viikon neuvolan jälkeen uskaltais kertoa isovanhemmille ja ystäville, riippuu vähän saanko tätin ultraamaan vaiko en :)
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja muutamalle hyvälle ystävälle. Ens viikon pe on varhaisultra, sen jälkeen meinataan kertoa miehen vanhemmille ja mun sisaruksille.

Mulla olis ens viikon la työporukan pikkujoulut ja en oo vieläkään tehny päätöstä niiden suhteen. En halua vielä kertoo niille, mutta kovasti myös haluisin mennä. Ja jos en juo, arvaavat heti. Viinit ja siiderit ei auta, mä oon juonu aina vaan olutta. Siinä ei ookkaan niin helppo huijata :D Nyt sanoin varauksella etten pääse ja syyksi sanoin esikon hoito-ongelmat, katotaan nyt kuinka käy. Ja nyt alkanu pahoinvointikin voi kyllä estää menemisen :/
 
Se on niin tunnettu alkoholittomasta, että ei menis läpi :D Luultavasti jätän menemättä tai keksin jonkun syyn miks en voi juoda. Tuun vielä niin helposti humalaan, se ainakin mut viimestään paljastais :D
 
Miulla meni hyvin pikkujouluissa läpi, kun sanoin et oon joutunu samana päivänä ottaa migreenilääkkeitä ja niiden kanssa ei saa juoda. Mikä on kyllä ihan totta, paitsi että en ollut joutunut niitä kuitenkaan ottaa... :wink
 
Antibioottikuuri on myös hyvä veruke :) Lidlistä saa myös hyvää alkotonta bissee, voithan sä vaikka sitä kokeilla :)
 
Täytyykin tarkastaa toi Lidlin olut, kiitti vinkistä :) Viikko vielä onneks aikaa miettiä mitä teen.
 
Mulla ois lauantaina kaverin synttärit ja ajattelin vedota myös johonkin kuuriin. Sankarille ajattelin sanoa että on juonessa mukana :)
 
Meil ei onneks kukaa ihmettele, ku mä ilmotin tulevani nukkumaan lauantaina. MEillä siis kans pikkujoulut nyt. Meillä kaverit tietää tilanteen et esikoinen heräilee 2-10 kertaa yössä, ja kun töissä käy ni ei pysty ees päikkäreitä nukkuun. Oon niiiiiiin väsyny. Tokihan tää alkuvaiheen odotus vielä lisääväsymystä.
 
Tulevan lapsen isälle kerroin viime yönä, että plussasin eilen. Asiaa ei otettu kovin hyvin vastaan. :sad001
 
Voi ei :sad001 tsemppiä! Toivottavasti olet kuitenkin itse onnellinen vauvasta. Yksinkin pärjää jos ukonkutale ei ota vastuuta touhuista.
 
Aeli, et oo ainut, meillä siis on ollut molemmilla raskaus tiedossa n 2 viikkoa ja pari päivää sitten mies ilmoitti ettei haluakkaan tätä lasta. :sad001 Hänellä on jo yksi lapsi ennestään edellisestä suhteesta.
 
Voi ei, vaikeita tilanteita varmasti tollaset. Varsinkin jos on yhdessä puhuttu lapsista ja niiden haluamisesta. :/
 
Lapsen isä haluaa mun tekevän abortin. Voi luoja.... :´(
 
Ja tsempit ja halaukset myös kikkikselle :sad001 Mitä miehesi nyt sitten meinaa?
 
Takaisin
Top