Läheisille kertominen

…puollan sabettia ja eihän sitä ole tosiaan tutkittu/ei voida kertoa mikä on ns. turvallinen määrä alkoholia raskauden aikana. Mutta niinkuin sabettikin sanoi hedelmissä, simassa, piimässä jne. on tuo sama määrä.

Mä oon varmaan aika paska mutsi mutta tänäkään jouluna en kieltäydy kraavi kalasta, enpä sitä ylettömiä määriä vedäkkään ja tähän en kaipaa kuuluisaa "voi siinä 1cm x 1cm siivussakin se listeria olla" yms. :D
 
joo eihän mistää tuu mitää jos joutuu kieltää tommoset herkut, kun käymme vanhemmillani niin siellä on paistettua haukea, se on petokala jota ei saisi syödä elohopean vuoksi, mutta voin 2 pientä palaa ottaa. en usko että siihen kuolee. mun mielestä on menny vähä yli rajotukset. kuha on äidillä hyvä olla eikä tiedostaen tee hirveetä tuhoa lapselle. jokainem saa olla omaa mieltä. mutta mielummin syön just graavilohta hitusen jouluna, kun murehin monta päivää sitä ettem saaa syödä. ku oon vaa semmonen että sitte mietin
 
Hehe, mulle tää raskauden piilottelu on selkeästikin liian helppoa! En juo usein alkoholia ja olen ehtinyt jo kaikille toitottaa, etten juo enää sitäkään vähää, kun "aloittelemme pian yritystä". Lisäksi en tykkää kalasta, joten tää on jo huvittavan helppoa :laughing002

Mutta hyviä ideoita teillä on piilotteluun ollut!
 
Oon kertonu yhdelle läheiselle ystävälle, äidille ja siskolle kertomista mietin vielä. Tuntuu, että tunteet sen suhteen vaihtelee laidasta laitaan. Yhtenä hetkenä haluaisin soittaa ja kertoa heti, välillä taas oottaa ehdottomasti siihen ekaan ultraan asti...
 
Mä ollaan kerrottu yhdelle läheiselle pariskunnalle. Toinen puolisko näistä kavereista on mun salaliittolainen bileissä huomenna ja lupasi ottaa huikkaa mun boolilasista. :D Ostin alkosta viinipullon jonka mies joutuu juomaan, ja täytän tuon pullon sitten alkottomalla valkkarilla. Saas nähdä miten käy! Varmaan jouluna kerrotaan muille, jos kaikki näyttää hyvältä ultrassa.
 
Lyydia tuu sit kertoo miten onnistu! Mulla meni hyvin huijaukset kun tuoppiin kaadoin alkoholitonta siideriä ja boolilasiin vettä :D kilistely maljat vaihdettiin ukon kans kun se oli omaansa juonut jo vähän. Sit vaan vähin äänin keittiöön altaaseen :D Huomasin muuten että tarjouluissakin piti miettiä, että mitä sitä saikaan syödä :)
 
Meillä on kerrottu ainoastaan mun veljelle ja hänen vaimolleen sekä minä kerroin yhdelle ystävälleni joka on tukenu minua näiden raskaiden hoitojen aikana. Muuten kertomista lykätään ainakin varhaisultran yli. Ongelma on se että meillä on tämän kuun lopussa veljeni lapsen ristiäiset missä on sitten sukua paikalla. Ja mikäli vatsani on edelleen näin turvonnut niin siinä sitten onkin selittämistä. Samoin tiedän vanhempieni tarjoavan ruoan kanssa viiniä... Täytyy keksiä joku hyvä syy olla ottamatta. :) ajattelimme kertoa sitten jouluna kun tuo 12 vkoa on jo ylitetty. Minun sukulaiset asuu kaukana joten joudun varmaan kertomaan puhelimessa, puolisoni sukulaisille voimme kertoa sitten kasvotusten.
 
Hyvin onnistuin huijaamaan. :) Join vain omaa alkoholitonta ja boolimukista olin juovinani. Ongelmana oli että jostain syystä kenellekään muullekaan ei näyttänyt nousevan päähän. :D Kotimakalla kerroin viimeisillään raskaana olevalle ystävälle. Sanoi että mietti raskausmahdollisuutta aluksi, mutta unohti koko asian kun mä join kuitenkin viiniä. Ihmetteli kyllä kun sillä ei ollut vaikutusta. :D Kotimatka menikin mukavasti oireista avautuen. Mukavaa kun voi puhua jollekin saman kokeneelle ihan livenäkin. Helpottaa kovasti mieltä.
 
Siskolle ja äidille tekisi mieli jo kertoa. Heille tekee pahaa valehdella. :sad001 Meillä kukaan ei miehen ja minun lisäksi tiedä. Ilman tätä foorumia ois vaikeampi salata.
 
Mie olin kans eilen bileissä. Olin kehitelly "sotasuunnitelmi" mitä keksin, jos joku kysyy miks en juo, mut ei kukaa kysyny mitää! Miulla olisi siis omii alkoholittomia, joita kaasun lasiin. Helposti meni toi ilta :wink
 
Meillä osataan niin "hyvin" pitää salaisuudet, että jos äidille kerron ja käsken olemaan hiljaa, niin tunnin päästä soittaa mummo ja kysyy onko se totta. :D Ja kohta on koko suku mummon pikkuserkkuja myöten soitettu läpi. :D
 
Hyvä että teillä muillakin meni juhlat suunnitellusti :D

Ihan hyvin voisi muutamalle läheiselle kertoa, niin olisi tukiverkko jos jotain sattuu. Mutta just jos kaikki sais tietää, niin sitte ei ois kiva.

Kyllä mä ens viikonloppuna kun on Isänpäivä, niin omille porukoille kerron. Kasvotusten kun näkee :)
 
mä kerroin siskolle johon voi luottaa:) muuten on ollu helppo olla hiljaa.. paiitsii ku ei tehny mieli makeeta ku tarjottii pullaa ja ajattelemattomana sanoin oikee että eipä makeeta tee mieli nii heti käänty katseet :D ja yks kysyki että mites nyt niii :) oliha siin selittelemistä että just syöööny liikaa... :)
 
Kiva, että teidän juhlat on sujuneet hyvin salailunkin merkeissä! Itseltä jäi halloweenbailut nyt välistä, en vaan ollut sillä tuulella. Mutta kaikkihan sen tietää, että meitsi on melkein aina selvin päin. :happy119

Musta ois kans tosi ihanaa päästä jo kertomaan kaikille! Mutta koitetaan myös malttaa jouluun asti.
 
Ite kerron parille hyvälle ystävälle. Oon miettiny äitille kertomista, mutta se saattaa mennä möläyttelemmään muille, ni yrittäs olla kertomatta. se vaan on aika vaikkeeta, ku oon just kylässä viikon äitin luona Joensuussa ja täällä tein testin. :))
 
Siskolle kerrottu ja miehen parhaalle ystävälle! Ja saatiin kuulla että sen miehen ystävä odottaa tyttöystävänsä kanssa myös! Ja raskaus on vain n.6vk pidemmällä. Ihana että joku samoissa tunnelmissa! :)
 
Me kerrottiin melkein heti mun äidille, anopille, mun siskolle ja miehen siskolle :) lisäks yks hyvä ystävä tietää.
 
Miun mies päättää kertoo tänään isälleen, et "meilläkin ehkä juhlitaan ens vuonna isänpäivää...". Oli tosi onnellinen sekin meidän puolesta, pelottaa vaan, kun edellinen meni kesken ja siitä ehdittiin kertoa myös samoille, kellä nytkin... Mut tietäähän kaikki kuitenkin, et mitä vaan voi tapahtua ja oli se kyl hyvä, et oli tuki kans silloin lähellä. Ei sitä voi olla ajattelematta, et mitä js käy samalla tavalla kun viimeksi, mut kuitenkaan siihen ei voi ite mitenkään vaikuttaa... Menispä nyt vaan loppuvuoden viikot nopeaan.
 
Takaisin
Top