Läheisille kertominen

puffin

Näppärä viestien naputtelija
Toukomammat 2018
Kamalaa ketjujen aloitustulvaa olen luomassa, mutta ehkä helpompi keskustella eri otsikoiden alla:) Olen aiemmin puhunut avoimesti lähipiirissä siitä, että kyllä halutaan lapsia ja on meille ihan lähitulevaisuuden juttu. Aiemmin, kun olen testejä tehnyt, on tuntunut siltä että puhelin heti käteen ja kertomaan parhaille ystäville. Nyt kuitenkin kun plussa ilmestyi tikkuun, niin olen pitänyt suuni visusti supussa jo kolmen päivän ajan. Tämä pitkä aika minun mittapuullani. Ainoa, joka siis tietää on mieheni. Tavallaan se, että ystäväni eivät tiedä, auttaa minuakin pitämään itseni kasassa. Pelkään nimittäin, että sitten innostun liikaa ja petyn sitä suuremmin, jos nyt alkuraskaudessa tapahtuisi jotain.. Oudolta kuitenkin tuntuisi odotella tuonne rv12 asti.. Pitää varmaan kuulostella itseään ja mennä fiiliksen mukaan tässä asiassa:)

Missä vaiheessa muilla on ajatuksena jakaa uutinen lähipiirin kanssa?
 
Oon odotellut kuukautisia alkavaksi viimeistään huomenna. Ei ole näkynyt. Minulla on yleensä veristä vuotoa jo viikon ennen kuukautisia. Nytkin on ollut rusehtavaa valkovuotoa joka muuttui tänään vaaleaksi. Miehelle lupasin että testaan vasta jos keskiviikkona ei menkkoja näy. Noh, en kestänyt epätietoisuutta, vaan tein jo testin. Tulihan siihen haalea viiva. :) Tuntuu tosi oudolta! En oikein osaa uskoa sitä todeksi. Neljäs kierto ja ensimmäinen ovulaatiotestien kera. Nyt vaan pitäisi malttaa että mies tulee kotiin reissusta ja vieraat häipyy, että pääsen kertomaan tästä. :)
Lähipiirille kertomista pitää varmaan vielä miettiä yhdessä. Oon menossa bileisiin viikon päästä, en tiedä miten pystyisi paljastumatta olemaan juomatta alkoholia,kun en haluaisi kavereille kertoa ennen perhettä..
 
hyvä että juttua tulee ja kunnolla:D ku on vähä liia innossaan ja menee hermot mieheltä jos koko ajan höpötän:D vähä vaikeeta olla vaa hiljaaa ku niin ihana olo vaikkka pelottaaki:) aviomieheni kanssa ollaan päätetty että kaikki saa tietää sitku alkaaa vatsa näkymäää ei jaksa rupee kailottaa eriksee jollei joku kysy:) vanhemmillemme kerrotaam heti ultran jälkeen jos siihe asti pysyy salassa :) ei huvita heti kertoilla kun takana se yksi keskenmenokin! mut nyt eletään tässä ja toiivotaan parasta!!
 
Mielenkiinnosta kyselen? Missä vaiheessa kiertoa olette aikaisimmillaan saaneet plussan r-testiin? Eli koska kannattaa testata. Jostain netistä luin, että kuukautisten ekana alkamispäivänä, mutta en jaksaisi odottaa sinne saakka :oops:
 
Minä olen saanut edellisellä ja tällä kerralla 5 päivää ennen kuukautisten alkamispäivää positiivisen testin :)
 
No täytyy sitten vielä hetki odotella :P. Jos sen jälkeen liityn seuraanne :).
 
Meillä on kuukautisten mukaan tänään 4+0 emmekä ajatelleet varata yksityistä varhaisultraa. Mieheni perheelle kerromme jouluna joululahjan muodossa, kun maaginen 12 viikon raja tuolloin sopivasti ylittyy. Olemme paljon enemmän tekemisissä oman perheeni kanssa, joten heille kertominen saattaa tapahtua jo aiemmin. Emme vain vielä tiedä, että miten. Itsehän rakastan suuria eleitä ja yllätyksiä, joten jotakin sen suuntaista se ainakin tulee olemaan :smiley-angelic006 Facebookissa raskaus julkaistaan varmaankin vuodenvaihteen jälkeen.

Parhaat ystävämme eli läheisin ystäväpariskuntamme tietävät jo raskaudesta. Vauvasuunnitelmat taas ovat selvillä niin molempien perheillä, muutamilla ystävillä sekä parilla sukulaisellakin. Kyselyjä meille saattaakin siis jo ennen julkista paljastusta tulla, mutta meillä on hyvät pokerinaamat, joten siitä ei ole huolta :cool14
 
Voisko joku kertoa mitä tekisi tällaisessä tilanteessa...Kun viikonloppuna olisi tiedossa mega-bileet, joita olen ollut mukana suunnittelemassa, enkä halua jättää niitä väliin missään tapauksessa. Tiedän, että kaikki arvaa mikä on tilanne jos kieltäydyn alkoholista, koska en oo siitä ikinä kieltäytynyt. En haluaisi vielä paljastaa tilannetta koska se on niin uusi. :sad001 Mies sanoi että kerrot vaan että nyt saattaa olla vauva tulossa. Mut kun en haluaisi vielä.
Oon miettinyt et jos ostais halpaa viiniä, kaataisi sen viemäriin ja täyttäisi pullon alkoholittomalla viinillä.:grin Jois sit vaan sitä ja olis juovinaan boolia...Tietysti joku haluaa maistaa sitä ja ihmettelee kuin hyvää se on. Mietin myös jos kertoisi jollekin kavereista taustatukea varten.
 
Lyydia on olemassa paljon hyviä alkoholittomia siidereitä jotka myydään vielä ihan normaalin näköisissä pakkauksissa. Kaada kaikki mitä juot ideana lasiin :)
Meillä on miehen synttärit lauantaina ja itsekkin ostelen kivoja holittomia, vaikka osa tietääkin rakaudesta. Perheille kerrotaan varmaan joulun tienoilla(jos jotain sattuu…)
Tietysti mä oon ollu aikamoinen röökimuija imetyksen loputtua niin saattaa herättää ihmettelyä toi mun savuttomuus, mutta no can do.
 
Mulla lyydia sama ongelma edessä. Edellinen mammalomalle jäänyt narahti alkuraskaudessa juurikin koska ei juonut. Ajattelin itse noita holittolmia siiderejä tms. Täytyy vain katsastaa miten selvästi niissä se alkoholittomuus lukee etiketissä.
 
Lasiin kaataminen onnistuisi varmasti helpommin jos juhlat olisi omassa kodissa, mut ne on kaverin luona. :sad001 Monissa siidereissä ainakin lukee aika isolla alkoholiton...Pitää käydä katselemassa missä olis huomaamattomin etiketti. Toisaalta eihän se seitsemän euron viininkään kaataminen lavuaariin niin pahasti kirpaise. :)
 
Meillä ne bailut on vielä kaks päiväset. Niin ajattelin huijata perjantain alkoholittomilla ja lauantaina vedota pahoinvointiin, mikä ei tämän päivän perusteella olisi edes vale :D
 
Bartender kiitti tuosta kuiva siideri linkistä, ens ois hoksannut Alkon valikoima. Kuulostaa hyvältä. Isolla vaan toi 0,5% vaatii vähän kikkailua :D
 
Onks tää nyt tyhmä kysymys vai ei, mut siis jo on kuitenki 0,5% nii onks se ihan ok? Nim. Tietämätön... Meillä kans ens viikonloppuna Halloween pippaloita ja muutamat pikkujoulutkin täs vielä tulossa...
 
Annnika sehän riippuu siitä mikä on kenellekkin ok.:wink Toiset ei värjää hiuksia, toiset ei meikkaa. Toi 0,5 on esim. Simassa ja alkoholiahan kehittyy tuollaisia pieniä määriä ylikypsiin hedelmiinkin. Ja ihan älyttömiä määriä tuota pitäisi juoda että saisi verenkiertoon haitallisia määriä. Itse en halua ottaa liian stressi asennetta näihin. (toivottavasti en muutu hysteeriseksi) :) mutta sikiölle haitallista alkoholin määrää ei ole voitu tutkia, joten siksi ei suositella virallisesti ollenkaan.
 
Takaisin
Top