Tahara, sun tarina kuulostaa monilta osin samanlaiselta kuin mun. Kenenkään ei tosiaan pitäisi tuota kokea
Onko sulla kierto palautunut normaaliksi? Oletteko yrittäneet jo uutta raskautta? Voimia toipumiseen
Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno yli kuukausi sitten ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Jaan myös oman kokemukseni, jos siitä olisi jotakin hyötyä jollekin samaa kokevalle.
Keskenmeno todettiin yksityisen gynekologin vastaanotolla rv 11. Sain lähetteen naistentautien poliklinikalle. Siellä vielä uudestaan ultrattiin ja varmistettiin tilanne. En vuotanut vielä yhtään tuolloin. Lääkärin jälkeen tapasin sairaanhoitajan, joka opasti lääkkeiden otossa ym. Sain Mifegyne-lääkkeen suun kautta poliklinikalla esilääkkeenä kohdunsuuta pehmittämään. Vajaa parin päivän päästä tästä, otin Sytotec-lääkkeet. Ne otettiin kahdessa erässä. Ensimmäiset laitoin emättimeen, mutta toisen erän otin suun kautta, koska vuoto oli siinä vaiheessa jo alkanut. Vuoto oli todella runsasta. Buranaa ja Panadolia otin kipulääkkeenä, pidin myös lämpöpakkausta vatsalla. Sidettä joutui vaihtamaan jatkuvasti, vaikka olin ostanut paksuimpia, joita kaupasta löytyi. Myös vessassa istuin vähän väliä. Hyytymiä ja raskausmateriaalia tipahteli pönttöön. Todella runsaan vuodon vaihe kesti sen yhden päivän.
Vuoto alkoi pikkuhiljaa vähenemään ja loppui kokonaan hieman yli kahden viikon kuluttua tyhjennyksestä. Tuon jälkivuotovaiheen aikana tuli pariin kertaan voimakas kipukohtaus, joka meni ohi kun ulos tuli vielä jotakin raskausmateriaalia. Tein ensimmäisenä jälkivuodottomana päivänä hcg-testin ja näytti negatiivista. Jälkitarkastusta ei ole ollut.
Aika pian jälkivuodon päätyttyä aloin tuntemaan ovulaatiota edeltäviä kasvukipuja. Aloin tehdä ovulaatiotestejä ja sainkin plussan :) Ovulaatiokivut olivat todella kovat ja tuli hieman vertakin. Hyödynsimme oviksen eli heilutettiin peittoja oviksen tienoilla muutamaan kertaan
Nyt elän piinapäiviä ja kuukautisten oletettu alkamispäivä on ylihuomenna. Toissapäivänä ja tänään tein positiivisen raskaustestin jälleen, tosin haamuviivojen kera. En siis vielä tiedä onko tärpännyt heti uudelleen vai onko vain kiinnittymisyritys. Vaikka en nyt olisikaan uudelleen raskaana, yritän ajatella positiivisesti että ainakin kierto käynnistyi nopeasti ja vältyin kohtutulehdukselta ja kaavinnalta.
Henkinen toipuminen on vielä kesken. Sain lähetteen psykologille, koska meillä on lapsettomuustausta ja keskeytynyt raskaus sai alkunsa IVF:llä. Yksi keskustelukäynti on takana ja koin sen helpottavana. Suosittelen
[/QUOTE
Kiitos
kierto palautui heti normaaliksi, mutta ekat menkat oli runsaat ja kesti viikon. Olen myös alkanut tuntea ovulaatio kipua, mitä ei aiemmin ole ollut koskaan. Yritystä ei vielä ole ollut