Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

Yäk. Muistan iteki ekalta kerralta sen tunteen suussa noiden lääkkeiden jälkeen.

Toivottavasti nyt kaikilla onnistuis tyhjennykset ja pääsis uuteen yritykseen sitten, jos/kun keho ja mieli on valmis.

Itellä supistukset hellittää pikkuhiljaa eikä vuotoakaan tule enää hulahtelemalla, vaan nyt on enemmän runsaan kk-vuodon kaltasta. Ehkä tää tästä. Ekalla kerralla raskaustesti näytti negatiivista jo 2 vkon päästä tyhjennyksestä, niin nyt vois testailla samoihin aikoihin. Kunham fyysinen puoli on hoidettu, niin helpompi käsitellä asia loppuun henkisellä puolella kans.
 
Yäk. Muistan iteki ekalta kerralta sen tunteen suussa noiden lääkkeiden jälkeen.

Toivottavasti nyt kaikilla onnistuis tyhjennykset ja pääsis uuteen yritykseen sitten, jos/kun keho ja mieli on valmis.

Itellä supistukset hellittää pikkuhiljaa eikä vuotoakaan tule enää hulahtelemalla, vaan nyt on enemmän runsaan kk-vuodon kaltasta. Ehkä tää tästä. Ekalla kerralla raskaustesti näytti negatiivista jo 2 vkon päästä tyhjennyksestä, niin nyt vois testailla samoihin aikoihin. Kunham fyysinen puoli on hoidettu, niin helpompi käsitellä asia loppuun henkisellä puolella kans.


Oon täysin samaa mieltä tuosta, että kunhan fyysinen puoli on hoidettu, on helpompi käsitellä asia loppuun henkisellä puolella.
Mulla on nyt mennyt melkeen viikko ihan suossa, kun ei ole tiennyt milloin tuo fyysinen puoli hoidetaan kuntoon. Nyt jo näkyy vähän valoa tunnelin päässä, kun tietää, että perjantaina se on ohi. Ainakin toivottavasti.
 
Mua vähän epäilyttää tuo tyhjennyksen onnistuminen... Ihan kohtuullisen runsasta vuotoa oli eilen ja tänään aamupäivällä hyytyminen kaikkineen. Nyt vuoto on suht niukkaa ja suurin ongelma on järkyttävä ripuli! Mutta ei tuo vuoto eikä kivut olleet ollenkaan verrattavissa aiempaan spontaaniin keskenmenoon. Saapa nähdä... En ollut cytotecien jälkeen ees erityisen kipeä. Yhen Panadolin oon koko päivänä tarvinnut. :wideyed:
 
Mua vähän epäilyttää tuo tyhjennyksen onnistuminen... Ihan kohtuullisen runsasta vuotoa oli eilen ja tänään aamupäivällä hyytyminen kaikkineen. Nyt vuoto on suht niukkaa ja suurin ongelma on järkyttävä ripuli! Mutta ei tuo vuoto eikä kivut olleet ollenkaan verrattavissa aiempaan spontaaniin keskenmenoon. Saapa nähdä... En ollut cytotecien jälkeen ees erityisen kipeä. Yhen Panadolin oon koko päivänä tarvinnut. :wideyed:

Mullaki pahin alko vasta cytoteceista 2,5 vrk jälkeen ja niissä tais ollaki, että 3 vrk:n kuluessa pitäis tapahtua. Hoitopaikkaanhan voi vaikka huomenna soittaa ja kysyä mitä mieltä ne on. Viikkoja kuitenki useampi, niin tavaraaki pitäis tieten tulla reilummin.
 
Oon täysin samaa mieltä tuosta, että kunhan fyysinen puoli on hoidettu, on helpompi käsitellä asia loppuun henkisellä puolella.
Mulla on nyt mennyt melkeen viikko ihan suossa, kun ei ole tiennyt milloin tuo fyysinen puoli hoidetaan kuntoon. Nyt jo näkyy vähän valoa tunnelin päässä, kun tietää, että perjantaina se on ohi. Ainakin toivottavasti.

Tuo odottaminen on kyllä kamalaa ja koko elämä on vähä seis sillon. Tsemppiä!
 
APM, tsemppiä perjantaihin. :Heartpink Menetkö osastolle?


Kiitos, meen osastolle tyhjennykseen. Eilen illalla alkoi itsestään runsas vuoto ja hyytymiäkin tuli runsaasti pois, sama tänä aamuna. Eli huomenna aamulla, kun pitäisi alkaa tyhjennys, täytyy keskustella lääkärin kanssa vielä, että miten tehdään,
kun ainakin osa raskausmateriaalista (hirveä sana muuten) on jo poistunut.

Tsemppiä Iines sinullekin! Mun mies lohdutti mua eilen, kun sanoin, että muitakin elokuisia odottajia on kokenut saman kuin me ja kun yksi tuttu vielä ilmoitti odottavansa vauvaa elokuulle ja postasi ultaräänikuvan, niin mies sanoi, että "Älä huoli rakas, me tullaan lujaa vauhtia perässä, kun yhdessä tästäkin selvitään".

Eli lohtua ajatukseen tuo se, että meillä on toisemme ja toive uudesta raskaudesta.

Ja lääkärin mukaan tässä tilanteessa on tosiaan onni, että keskenmeno kuitenkin oli selvä eikä epämääräinen. En tiedä oikein mitä sillä tarkoitti, voiko joku keskenmeno olla epäselvä, ehkä.
 
Ja lääkärin mukaan tässä tilanteessa on tosiaan onni, että keskenmeno kuitenkin oli selvä eikä epämääräinen. En tiedä oikein mitä sillä tarkoitti, voiko joku keskenmeno olla epäselvä, ehkä.
Lääkäri varmasti tarkoitti sitä, että koska syke oli nähty, oli raskausviikkojen lukumäärä varma. Silloin kun varhaisultrassa ei ole käyty, sikiö ei vastaa viikkoja eikä sykettä löydy, on lääkärin ensimmäinen oletus se, että odottajan käsitys raskauden kestosta on virheellinen. Ja sitten pitää odottaa viikko tai pari, ja mennä uudestaan ultraan katsomaan löytyisikö sykettä sillä kertaa. Ja sitten vasta pääsee tyhjennykseen. Vaikka kuinka itse tietäisi raskauden keston. Eli nyt teillä tiedettiin heti, että kyseessä on keskenmeno, eikä teitä käsketty odottamaan viikkoa ja sitten kutsuttu uuteen ultraan, ennen kuin tyhjennys on mahdollista.

Toisaalta tilanteessasi on myös se positiivinen puoli, että kun vuoto alkoi vasta kuolleeksi havaitsemisen jälkeen, ei tarvitse pelätä että vuoto vahingoittaisi elävää sikiötä. Toivottavasti vuoto olisi hoitanut asian loppuun asti, jolloin vältyt myös cytoteceiltä.
 
Lääkäri varmasti tarkoitti sitä, että koska syke oli nähty, oli raskausviikkojen lukumäärä varma. Silloin kun varhaisultrassa ei ole käyty, sikiö ei vastaa viikkoja eikä sykettä löydy, on lääkärin ensimmäinen oletus se, että odottajan käsitys raskauden kestosta on virheellinen. Ja sitten pitää odottaa viikko tai pari, ja mennä uudestaan ultraan katsomaan löytyisikö sykettä sillä kertaa. Ja sitten vasta pääsee tyhjennykseen. Vaikka kuinka itse tietäisi raskauden keston. Eli nyt teillä tiedettiin heti, että kyseessä on keskenmeno, eikä teitä käsketty odottamaan viikkoa ja sitten kutsuttu uuteen ultraan, ennen kuin tyhjennys on mahdollista.

Toisaalta tilanteessasi on myös se positiivinen puoli, että kun vuoto alkoi vasta kuolleeksi havaitsemisen jälkeen, ei tarvitse pelätä että vuoto vahingoittaisi elävää sikiötä. Toivottavasti vuoto olisi hoitanut asian loppuun asti, jolloin vältyt myös cytoteceiltä.

Ahaa, kiitos informaatiosta!
 
Mulla alotettiin tyhjennys ilman uusintaultraa, koska positiivisen raskaustestin perusteella ei vaan voinu olla mitään mahdollisuutta sille, että kierto ois heittäny ja raskaus ois alkanu myöhemmin. Ensimmäisenä lääkäri toki kyseli, että onko mitään mahdollisuutta ja sitä seki ois toivonu, mutta ei vaan ollu.
 
Meillä ultrattiin uusiksi 2 viikkoa myöhemmin, koska koko vastasi viikkoa pienempää ja syke vielä näkyi. Tiesin kyllä, että viikot ei voi heittää, mutta sykkeen vuoksi näin. Sittenpä se kontrollissa osoittautuikin kesken menneeksi.
 
Nyt on kotiuduttu osastolta ja oltu jo tovi kotonakin.

Aamulla mentiin miehen kanssa osastolle ja sainkin heti kaksi cytoteccia kielen alle, koska vuoto oli jo alkanut keskiviikkona.
Kerroin kätilölle, että varmasti osa raskausmateriaalista on tullut pois ja hän lupasi hoitaa meille ultran varmuuden vuoksi.
Lääkkeiden oton jälkeen ei tapahtunut mitään, ihan sama olisinko ottanut vai en.

Odoteltiin kuitenkin viisi tuntia, jonka aikana steppasin osastoa edestakas ja välillä kävin aina vessassa kokeilemassa tuleeko mitään. Vain pieniä hyytymiä. Ihana kätilö tsemppasi koko ajan ja kävi kyselemässä vointia, joka oli siis hyvä. En edes mennyt omalle vuodepaikalle tai käynyt koko huoneessa päivän aikana, sillä halusin olla miehen kanssa vähän rennommin ns. olohuoneessa.

Viiden tunnin jälkeen lääkärillä oli vihdoin aikaa ultrata ja ultrassa todettiinkin, että raskausmateriaali oli lähes kokonaan poistunut ja meidät voitiin päästää kotiin. En voi käsittää, että pääsin (toivon mukaan ei kauheita jälkioireita) näin vähällä. Oon niin onnellinen ja helpottunut, jos edes tässä asiassa meillä olisi onnea eikä mun tarvitse enää nukkua jätesäkkien päällä peläten koko ajan,
että vuoto alkaa tms.

Hoitohenkilökunta, eli meidän ns. oma kätilö, oli aivan ihana ja sympaattinen nainen, jolle voisin lähettää vaikka kukkapuskan,
koska hän otti meidät yksilöinä vastaan ja kyseli koko ajan miten voin jne.

Eli täällä ainakin vielä positiivinen kokemus näinkin surkeassa asiassa. Pelkäsin ja jännitin, itkin monta päivää, en nukkunut kuin muutamia tunteja pelon takia ja lopputuloksena oli näinkin "helppo" reissu. Sain molempiin käsiin rannekkeet, johon mies jo iltapäivällä jo vähän vitsailikin uskaliaasti, että "Nämä oli paskat festarit, näitä rannekkeita ei toiste haluta eikä toiste tulla näin huonoille festareille".

Nyt lepoa, henkisen puolen tsemppausta ja korvapuusteja. Tsemppiä kaikille :Heartred
 
Ihana kuulla, että saitte hyvää hoitoa ja tukea APM! Ja hyvä, että km on hoitunut suurimmilta osin itsestään. Toivottavasti nyt saat rauhassa toipua :)
 
Ihana kuulla, että sinä myös pääsit helpolla APM. ❤️ Kyllä henkinen puoli onkin niin koetuksella, että ei tarttis ollakaan hankalia tyhjennyksiä.

Täällä myös vuoto on pysynyt koko ajan siedettävänä. Kuukautisvuotoa vastaa, nyt neljä päivää on vuotanut. Tai itse asiassa mun kuukautiset on pahemmat. Uskon kuitenkin, että kaikki on tullut pois, semmoisia hyytymiä kuitenkin tuli alkuun.

Tänään mies kotiutui reissusta ja ollaan saatu jutella rauhassa. Päätettiin hyvillä mielin nyt kuitenkin vielä yrittää. Ollaan soudettu ja huovattu sen asian kanssa. Ilmoittauduinkin tuonne Raskaaksi 2019 - kuumeilijoihin muutama päivä sitten. Olin kyllä asiasta aika epävarma, mutta tuo miehen rauhallisuus asian suhteen rauhoittaa minuakin. ❤️ Toivotaan pikaista plussaa meille kaikille!
 
Ihana kuulla, että sinä myös pääsit helpolla APM. ❤️ Kyllä henkinen puoli onkin niin koetuksella, että ei tarttis ollakaan hankalia tyhjennyksiä.

Täällä myös vuoto on pysynyt koko ajan siedettävänä. Kuukautisvuotoa vastaa, nyt neljä päivää on vuotanut. Tai itse asiassa mun kuukautiset on pahemmat. Uskon kuitenkin, että kaikki on tullut pois, semmoisia hyytymiä kuitenkin tuli alkuun.

Tänään mies kotiutui reissusta ja ollaan saatu jutella rauhassa. Päätettiin hyvillä mielin nyt kuitenkin vielä yrittää. Ollaan soudettu ja huovattu sen asian kanssa. Ilmoittauduinkin tuonne Raskaaksi 2019 - kuumeilijoihin muutama päivä sitten. Olin kyllä asiasta aika epävarma, mutta tuo miehen rauhallisuus asian suhteen rauhoittaa minuakin. ❤️ Toivotaan pikaista plussaa meille kaikille!

Mää toivon kyllä sydämestäni, että me saadaan vielä vauvat syliin :Heartred
 
Torstaina nt-ultrassa todettiin kkm, alkio lakannut kehittymästä n. 6+0-6+1. Pehmittävä lääke jo ultrakäynnillä nassuun ja perjantaiaamuna tyhjennykseen osastolle. Sain 4x cytoteciä ja panadol 1g noin klo 8.30. Cytotecit piti pureskella pieneks ja pyöritellä suun limakalvoilla ennenku nielasee et imeytyy mahollisimman nopeesti ja hyvin. Maistu pahalle ja pahville, ihan niinku minuu hoitanu ihana kätilö lupas. Meni vartti ni alko kramppaamaan tosissaan, reilun tunnin päästä rupesin vuotamaan kun seula ja muutama tunti lääkkeenotosta tuli suuri määrä materiaalia ulos kovien kipujen säestämänä. Ei kovin kauniisti ilmaistu mut ei kai tästä kaunista saakaan. Tuon jälkeen kivut helpotti huomattavasti. Toinen 4x cytotec-setti tuli neljän tunnin päästä ensimmäisistä eli n. klo 12.30. Noin klo 14 pääsin kotiin potemaan.
Tyhjennyspäivänä en ottanut muita särkylääkkeitä kuin sen aamusen panadolin ja nukkumaan käydessä 1g panadol+400mg ibumax. Kivut oli kovien menkkakipujen luokkaa, enkä halunnut häiritä tyhjentymistä ylimääräisillä jos ei ole pakko. Kipu valitettavasti kuuluu asiaan, ja itselläni onneksi aika hyvä kivunsietokyky. Hengittelin krampit läpi ja keikuttelin itteäni eestaas.

Tämä tosiaan aivan tuore tapaus, mielenkiinnolla ja hieman pelonsekaisin fiiliksin oottelen että onko sieltä tullu kaikki pois. Tosi nopeasti niukentui vuoto eikä retaleiden lisäksi ole tullut juurikaan verta, joten epäilyttää. Onneks saa soittaa polille sitten kun siltä tuntuu.
 
Hyvä pino, vaikkakin aika hiljainen.
Itsellä vielä lääkkeellinen tyhjennys periaatteessa kesken, viime ti aloitettiin keskeytys ctoteceilla tuulimunaraskauden vuoksi.
6h päästä alkoi pieni kipu, 8h kohdalla vuotoa. Iltaa kohden vuoto runsastui, tuli hyytymiä ja oletettavasti sikiöpussi. Supistelu oli kovaa. Vuotoa kesti n. 3h runsaampana, lopulta 6h kohdalla vuoto niukkaa. Seuraavinta kahtena päivänä ei vuotoa. Perjantaina pientä rusehtavaa ja eilen alkoi aamulla supistelut ja jälleen hieman runsaampi vuoto. Viime yönä oli kovia supisteluita, tänään kohtalainen vuoto. Polilla oltiin sitä mieltä, että normaalia. Itse pelottaa, että jotain sinne on jäänyt eikä se nyt pääse poistumaan kun supistelee vaan.

Tosiaan 22.1 otim cytotecit ja nyt 6-7.2 yöllä oli kaavinta. Nyt on vuodot vihdoin loppuneet :rolleyes:
 
Halusin kirjoittaa myös oman kokemuksen. Omalla kohdallani todettiin kkm rv 9+2 kontrolliultrassa. Rv 8+0 varhaisultrassa sydän sykki, mutta alkion koko vastasi rv 6+0, jonka takia kontrolliultra viikon päähän.
Sain kontrolliultrapäivänä Mifegynen ja parin päivän päästä menin osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen. Valmistauduin selailemalla useita keskusteluita ja kokemuksia aiheesta, jotta tietäisin mitä odottaa. Kun selasin eri keskusteluita asiasta, ei missään puhuttu mitään ponnistamisesta. Tuntui, että kaikki vaan kivuissaan odottavat, että kaikki raskausmateriaali poistuu vuodon myötä pois ja tästä syystä itselleni jäi käsitys, että niin se tapahtuu ja kaikki tulee itsekseen pois. Koin kuitenkin erittäin tärkeänä kirjoittaa, että kannattaa koittaa ponnistaa.
Omalla kohdallani hoitaja laittoi aamulla 4 cytotecia alapäähän ja sen jälkeen odottelin kipuja alkavaksi. Siinä meni n. 3h kun tunsin pientä jomotusta ja pyysin särkylääkettä. Söin lounaan ja kävelin sen jälkeen huonetta ees taas. 5-6h ensimmäisistä tableteista sain 2 cytotecia suun kautta (veden kanssa nielaistiin) sillä vuodon mukana oli tullut aikaisempia tabletteja pois. Jatkoin kävelyä ja seisoin sängyn vierellä ja keinuttelin lantiota. Tässä vaiheessa päätin, etten odottele vuotoa vaan kokeilen ponnistaa astiaan. Sinne tuli ensin verisiä hyytymiä ja toisella ponnistuksella kaikki raskausmateriaali. En ollut tästä ihan varma ja jatkoin ponnistamista kunnes hyytymiä ei enää tullut. Hoitaja haki astian ja varmisti, että kaikki oli tullut ulos. Tämän jälkeen lääkäri ultrasi ja varmisti, että kohtu oli tyhjentynyt ja pääsin kotiin. Kipuja ei ollut särkylääkkeen jälkeen, mutta otin yöksi varulta buranan. Vuoto kesti 9pv. Henkinen toipuminen pidempään. Tätä pientä oli odotettu 14kk. Nyt mieli on avoin uuteen yritykseen, mutta pelko uudesta km kolkuttelee.
Ups! Tästä tulikin romaani :smiley-ashamed008
 
CeeÄs, otan osaa :sad001

Mulla on tullu molemmilla kerroilla ihan luonnostaan se ponnistamisen tarve ja sillon on kyllä tullu ne suurimmat raskausmateriaalit.
 
Kauanko muilla on kestänyt jälkivuoto lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Minulla menee päivät hyvin vähäisellä vuodolla, mutta jostain syystä iltakasin jälkeen alkaa aina "menkkakivut" ja alkaa tulla verta ja pienenpieniä hyytymiä, vaikka olisi alkuillan ottanut ihan iisisti. Mistähän tämä johtuu? Meille ei annettu mitään muuta jälkitarkastusta kuin r-testi kotona 5 viikkoa keskenmenon jälkeen, mikä tuntuu ihan älyttömän pitkältä ajalta. Keskenmenon loppupuolella ultrattiin, ja sen mukaan kohdussa ei pitäisi olla enää varsinaista kudosta, vaan pelkkää hyytymää. Tuskin tässä normaali kiertokaan voi alkaa niin pitkään kuin on raskaushormonia veressä? Tuntuu melkein siltä, että kaavinnalla olisi päästy lyhyemmällä jälkivuodolla ja menty nopeammin eteenpäin.
 
Takaisin
Top