Kympit Maaliskuun 2011 menoissa ja meiningeissä =)

Mila: No kiva, ku oot sitä mieltä et oisin Mä en vaa itte uskalla kauheesti vielä asiaa ajatella, ku Edithiä kuitenki tehtii melkee 2v... Ni oottelen ihan sovinnolla kuun loppuun ennen testausta. Enkä kerro ees miehelle mun epäilyistäni

Tosta miehen  serkusta: Ei oo valittanu, vielä ainakaa, yhtää mistään ja jopa nousee ylös samoihin aikoihin ku me muut! Tää on hyvin jännää... Toisaalta, toi ny näyttäis olevan sen verran vanhempi, et ehkä sillä on omia muksuja, että tietää mitä tää vauvaelämä on... Mut se ei millää saa päähänsä Edithin nimeä Eka Edith oli Iiris ja nyt siitä tuli sit Erin En jaksa enää korjata sille sitä.
 
Aurinkoista huomenta!

Mulla taas sämpylätaikina kohoamassa <3 Keväällä saan aina kauhean himon leipoa kaikkea.. Leipoisin vaikka joka päivä jotain, jos vaan aikaa ois aina yhtä paljon!

Kaika: Ihanaa ku oot ajatellu :')) Ja taas ihmettelen miten toi sun pienokaises menee tollasta vauhtia??? Kyllä se jo vuoden ikäsenä ajaa ykspyöräsellä tai jotain ;D Ja oikein hyvää ja nautinnollista parisuhdeviikonloppua sinne! :)

Unikoulusta: Mun piti aloittaa sellanen, mutta tiedättekö.. Minä en yksin siihen pysty, olen ihan liian väsy valvoakseni mahdollisesti kolme yötä ennen ku tottuu..
Enkä saa ketää avustamaan, eli mun pitää vieläkin imettää 3-4 kertaa yössä niin kauan kunnes ite lopettaa.. :///
Toivottavasti siis ite lopettaa!
Neuvolassa eivät muistaneet, että olen yksinhuoltaja niin heitteli vaan "Voi, kuule kyllä se mies sitä lasta sitten silittelee ku yöllä heräilee.." <-- Olin tona päivänä niin väsynyt, että meinasin alkamaan itkemään tosta kommentista... Se vissiin huomas mun reaktion ja katto tiedoista, että oon yksin. Vaikka en enää ajattelekkaan itse minkälaista olisi olla jonkun kanssa vauva-aikana, niin nuo kommentit silti onnistuu mua jotenkin.. Satuttamaan, vaikka eihän se neuvolatäti tahalleen sitä sanonu :(( Taisinkin vastata tuohon kommenttiin vaan "Nii-in.." Ku en edes pystyny sanomaan oikeeta vastausta itku kurkussa ja tippa linssissä..

Mitäs muuta.. Jää minun humppailut väliin taas ku mun isä rupes vaikeaksi, sanoi mulle miksen äitiäni pyydä poikaa katsomaan, vaikka tietää että mun siskoni lapset on jouduttu monta kertaa hakemaan pois mummilasta, ku meijän äiti on vetänyt kännit lastenvahtipuuhissa. En voi ottaa sitä riskiä, en todellakaa ja toi hemmetin idiootti heittelee tollassia!
No, isosiskolleni sanoin etten edes jaksa käydä missään ja olin jo varautunut Valtteria oottaessani etten enää pääse ulos tai leffaan oikeastaan koskaan..
Mun sisko sitten rupes tarjoamaan omaa apuaan, vaikka hällä 3 lasta ja mies eli tosi vähän omaa aikaa silläkin! Tässä sen huomaa ketkä oikeesti auttaa...

Hirveesti omaa napaaaaaaaa, anteeks nyt!
 
Huomenta!

Miten musta tuntuu, että mulla on aikaa nykyään enemmän..Miettii
Olen varmaan unohtanut tehdä jotain.

Purri: Vau- kohtelias vieras- onpas miellyttävä yllätys.

Custos: Voi voi- rintatulehdus! Meneekö luomuhoidolla vai joudutko koskemaan antibiootteihin?

Maru: Hammas jo siellä Ihmettelee
Voi koskahan meille tulee.. ne on niin söpöjä ne ekat hampaat+ hymyt.

Omaa:
Meillähän on tuloillaan se parisuhdeviikonloppu ja saas nähdä- tällä hetkellä en edes siedä ukkelia silmissäni. Ääliö.Evil or Very Mad
Toi mun mies on joskus niin tyhmä noine kommetteineen, että ei vaan jaksa.
Mutta toisaalta..tähän ikään jo päässy, ettei myöskään jaksa riidellä, se on niin rasittavaa.
Että nyt ollaan eri kerroksissa ja pidetään varmaan "potero"päivä- sehän me osataan.
(tai sitten mies tulee kohta pyytelee anteeksi kommettejaan ja en jaksa sitäkään, kun olis hyvä miettiä ENNEN kuin laukoo älyttömyyksiä..)
Itsehän en koskaan tiuskaise mitään asiatonta.

Taidanpa ottaa kahvia ja katsella töllöä, kun ei nyt napostele kouluhommatkaan..
 
Huomenia!

Kaika: Jep, on kohtelias ja kävi ilmi, että sillä on 2 omaa lasta eli selittää vähän. Ja oli jopa niin kohtelias, että lähti tänää takas Espanjaan Ei tosin mun pyynnöstäni, mut mä olin niiiiiiiiiiiiiin happy, ku se eilen sano et lähtee tänää

Mila: Mä kans haluisin leipoo, mut ei parane... Muuten muistutan valasta kesällä, jos alan leipomaa herkkuja.

Mulla lyö kyl niin tyhjää taas.. Jotai muutaki piti sanoo, mut ei.. ei voi muistaa..
 
Huomenia! 

"Aamurutiinit" meni uusiks ko telkusta ei tullukkaan tunteita&tuoksuja ko vaan jotn alppihiihtoa :P Pitääpä sitten kirjotella tänne, kun pikkuinenki on aamupäikkäreillänsä...

Voihan hampaat sentään!  Siis kauanko toi vaihe voi kestää että hamppi tulee kunnolla läpi ja olo saattas sen myötä vähän helpottua?!?! emoticon Aamulla hoksasin, että sieltähän on tulossa toinenkin alahammas. Viikon "tehnyt" jo toista hammasta, joka ei vieläkään läpi ja tänään siis huomasin toisenkin hampaan alun.. eli ainakin viikko vielä varmaan huonoja öitä tiedossa, mikäli tämä toinenkin hammas noudattaa samaa kasvuvauhtia kun viereinen kaveri.. :D On se kovaa hommaa kasvattaa nuita leegoja tonne suuhun emoticon Mutta on ne kyllä sitten niin kovin sulosiakin kun hymyilessä parit hampaat pilkottaa suusta emoticon Vaivan arvoisia.

Eilen illalla annoin eka kerran nuihin hammas vaivoihin Panadolia ja yö oli heti paljon parempi. Selvittiin vaan yhellä herätyksellä/itkukohtauksella.. (toki valvottiin sillon reilu puol tuntia enneko uni tuli uudestaan). Tiiä sitten että johtuiko Panadolista vain siitä että nukkui koko yön meijän välissä :P 


Täällä ei enää voi jättää pikkusta kovinkaan moneksi sekunniksi yksikseen lattialle, on nimittäin saanu vauhtia liikkeisiinsä.. Ryömii jo aika vauhdilla! Todellakin nyt ne silmät pitäs tonne selkään saaha kasvatettua :D Että se siitä "rauhallisesta" vauva-ajasta sitten emoticon


Sitten, jos vaikka sais vähän muutakin kun tota omaa... =)

Milamariaa: Onkos siellä sun asuinpaikallas mahdollisuutta käydä unikoulu jossain ulkopuolisessa paikassa esim. jossain turvakodissa tms.? Just viikonloppuna kuulin, kun yks tuttu oli käyttäny vauvaansa unikoulussa, juurikin ensi- ja turvakodissa, parin yön ajan. Ite oli ollut yöt kotona ja siellä turvakodin hlökunta oli vauvaa "opettanu" hyvin tuloksin. Mut jos mahollisuutta ulkopuoliseen unikouluun ei siellä ole, nii toivotaan että imetys loppuu siellä itsestään. En nyt muista (dementikko minä!), söikö sun vauvasi tuttia, mutta jos syö nii eikö tyydy millään siihen öisin? Meillä nuo yöimetykset väheni yhteen kun opittiin tutille... 

No käääääk! Ja kellehän muulle minun piti kirjottaa ja mitä.. voi jösses.. 

No Custokselle ainakin pikaista paranemista!! 

Ja muutapa en sitten muistakkaan emoticon Kiitos ja anteeksi, poistun emoticon


 
Voe rähmä! Onnistuin sitten hävittämään hirmu pitkän sepustuksen. Ei kiva.

Otamma siis uusiksi. Meillä oli tänään neuvola. Sain luvan palata maidolliseen&munalliseen ruokavalioon. Pojun ihottumaa hoidetaan nyt sitten hydrokortisonilla kolmen päivän jaksoissa. Toivotaan, että pysyisi posket kunnossa. Lisäksi odottelen puhelua terkalta/lääkäriltä, että päästäänkö keskuslastenneuvolaan jatkotutkimuksiin. Siellä vaan on terkka lomalla, eikä kukaan vastaa puhelimeen. Kiva. Loistavaa delegointia. Huomiseen asti ehkä odotan, kuuluuko sieltä mitään. Sitten varaan ajan yksityiselle. Ei tuota pienen "kärsimystä" kestä enää kovin kauaa katsoa...

Onko kenellekään sanottu sormiruokailusta neuvolassa mitään? Vai antaako ne kaikille vaan noita soseruokailuohjeita? Kun minä oon vähän suunnitellu, että ei syötettäisi tuolle pojulle soseita ollenkaan, vaan saisi alusta asti syödä itse. Mutta tuleeko neuvolassa sitten haukut? Vaikka eipä tuolla taida olla mitään merkitystä, vaikka tulisikin...

Custos: Toivottavasti siellä alkaa tulehdus olla jo ohi. Itselläni oli läheltä piti -tilanne tuossa pari viikkoa sitten, eikä kyllä mitään herkkua ollut, vaikkei tulehdukseksi asti ehtinytkään. Lämpöä ja tyhjennystä kipeelle tisulle! emoticon

Kaika: Voi moro tuota teidän likkaa! Toivottavasti miehes nöyrtyy tarpeeksi ajoissa, että parisuhdeviikonloppu onnistuisi! Oon kyllä ihan himpun kade. Meillä ukko lähtee taas viikonlopuksi reissuun, mikä tarkoittaa sitä, että minä ja poju evakoidutaan mummolaan.

Maru: Jaksuja sinne! Toivotaan, että hamput ottaa loppukirin, eikä kiusaa pienen yöunia enää montaa yötä!

Mila: Uijui! Itsetehtyjä, uunituoreita sämpylöitä! Nam! Harmi, että neuvolassa pääsi tuollainen lipsahdus. Mutta voin kyllä sanoa senkin, että vaikka meitä on kaksi, niin minä oon saanu hoitaa viimeaikoina kaikki yörauhoittelut, kun mies nukkuu tyytyväisenä vieressä. Että vaikka neuvolantädit sanoo mitä, ei se kaikkea ratkaise, että on se toinen ihminen siinä apuna. Jaksuhali!

Purri: Mukava yllätys varmaan, että oli tällä kertaa kohteliaampi vieras. Ja lyhyt visiitti! Toivotaan, ettei uusia yllätysvieraita ole ihan heti tulossa!

Jokos muuten on pissannu tikkuun? Minä täällä odotan ihan tohkeissani!

Mikäs Mammaliinan neitokaisen tilanne on? Joko on tauti ohi?

Magdaleenalle tsemppiä sinne rumbaan! 

Ei kai muuta tällä kertaa...emoticon
 
Tuun nopeesti Mymmelille kommentoimaan sormiruokailusta:
Mä teen sillä tavalla, että kun istumme kaikki ruokapöydässä, saa pieni sormiruokaa eteensä ja siinä sivussa annan lusikalla soseita- menee paremmin ruokaa alas näin
Mä ajattelen niin, että molempi parempi- eipä tätä soseaikaa kauan kestä- meillä syödään jo nyt rakeisempaa ruokaa, joten en edes ajattele tätä asiaa ehdottomasti joko tai.
Pääasia, että ravintoaineet saadaan kasaan ja lapsi kasvaa- eikö?
Musta on helpompaa laittaa noihin soseihin rypsiöljyt, kun että antaisin lusikalla kuurina ja lisäksi maustan yrteillä- saapahan näin makumaailmaa lapselle..
Mutta näin meillä.

 
Heips kaikille,

jos taas yrittäis kirjoitella, tytsy meni just nukkumaan emoticon

Mila kauhean kiva, että sulla on tollanen sisko joka auttaa ja varmasti pojallekin kiva jos serkuista tulee läheisiä sitten 

Mä itse just mietin etten uskalla antaa tyttöä kenellekkään hoitoon, ainoa olisi varmaan mun 15v poika kenen kanssa se edes suostuisi jäämään, mutta en vielä uskalla luottaa siihen, vaikka hyvää huolta on siskostaan pitänyt.

olishan se mageeta jos oliski raskaana, tsemppiä sinne

Custos missä käyt vesizumbaa? fressissä?

Maru Mä olin kans viimeksi äitiyslomalla koukussa noihin hömppäsarjoihin, nyt ei tytteli anna katsoa mitään :(.
Mä olen syyttänyt 3 kuukauden valvomisista hampaita (sitä ennen oli koliikki) ja eilen se tuli läpi emoticonEipä kyllä uni tullut viime yönäkään siitä huolimatta...

Mymmeli sormiruokailu taitaa olla aika uusi juttu, mutta olen ymmärtänyt että vauvat kyllä saisi niinkin riittävästi ravintoa. Mä ostin sellasen verkkojutun mihin se ruokapala laitetaan ni siihen ei voi tukehtua ja maissinaksuja olen antanut sellaisenaan.

Meidän tytteli taisi saada elämänsä ensimmäisen vatsataudin (tai sitten mun maito oli pilaantunut) se oksenteli aamulla 3 tuntia, kauhean hauskaahan se oli... Huvinsa kullakin.. No kiva ettei pikkusella ollut paha olla.
Ja eilen oppi ryömimään, jokeltamaan ja tuli hammas, oikein kehityksen päivä ollut. Ryömiminen on aika hauskaa kun se ei aina muista miten se menikään. Iskee kämmenet kovaa lattiaan niin että kuuluu läiskäys ja sitten käsivoimin vetää itseensä eteenpäin, välillä se vetovaihe unohtuu ja se vaan läiskäsee kädet lattiaan ja nostaa ne äkkiä ylös ja odottaa liikkeen tapahtuvan ja on ihmeissään kun ei liikukkaan, siis se läiskäys on tämän liikkeen tärkein kohta. emoticon

Me saatiin nyt asiat sumplittua niin että voin olla kotona siihen asti, että tyttö on kaksi, helpotti suuresti, olen aika paljon sitä stressaillut.

Saatteko muuten poistua huoneesta ilman huutoja? Meillä tyttö on niin kiinni mussa etten saisi yhtään hävitä näköpiiristä... Kauhean kiva...

Meidän pitäisi nyt perjantaina aloitella unikoulu, tassuttelu, onko teillä kokemusta? Mua jotenkin säällittää toinen, entä jos sillä onkin oikeesti nälkä? Miksi se ei voisi nyt nukkua vieressä? kohta se on jo teini eikä halua tulla viereen. tuleeko sille traumoja siitä? ja samaan aikaan tuntuu ettei ole vaihtoehtoja, mä en enää jaksa heräillä, en edes halua enää mennä nukkumaan koska se herääminen ahdistaa ja muutenkin huomaa että unen puutos alkaa aiheuttaa masennustakin vähän.

Huh, sainpas kirjoitettua paljon emoticon
 
Nonnii, meillä herätään nykyään sitten aina klo.6.00 :)
Poju taistelee matolla lelukaaren jalkojen kanssa (itse irroittaa ne ja laittaa ne suuhun. Roikkuvat lelutkaan ei kiinnosta yhtä paljon ku noi jalat :--D)

Eilen nauratti taas ihan sikanaa, ku poju maisteli äippäpakkauksen hiusharjaa! Se laitto sen suuhun, irvisti ja sitten kun se kokeili kädellä sitä harjaosaa, niin aina irvisti ja oikein sitä puistatti.. Eihän se harja mukavalta suussa tunnu :'DD IHANA! <3

Eilen meilllä kävi koira ja poju pääs ekaa kertaa antamaan kyytiä karvaturrille! Oikein mukavaa näytti olevan, kun sai karvaista häntää repiä! Onneksi koira ei ollut moksiskaan :)
Kyllä se koira välillä karkasi ja sitten Valtteri alkoi komentamaan kiljuen koiraa takaisin!
Ja mun vuoden kestänyt koirakuume lisääntyi.. Kuinka ihana se oma muffe oiskaan, muttei vielä pysty ku ei edes kaikki mahduttais hissii, jos ois vielä koirakin! :/

Unikoulu: Ei täällä päin mitään tollassia hienouksia ole - enkä uskaltais laittaa poikaa mihinkään sellasseen paikkaan :D Miä luen liikaa kauhujuttuja, mitkä kyllä osa tapahtuu jossakin Amerikassa, mutta silti!

Maru^: Niinpä, mutta kohta helpottaa ku hampaat tullu! Sitten taas jonkun ajan kuluttua ne ylähampaat ;D

Mymmeli: Hyvä ettei tarvi tarkkailla niitä enää!

Nyt aamupuuuuuro!
 
Heippa piiiiiitkästä aikaa! emoticon

Meidän kone ja netti on takunnu siihen tahtiin että en edes ole viitsinyt alkaa kokeilemaan kirjoittaa tänne ku aina netti katkeaa tai kone sekoaa ihan muute vaan emoticon  no nyt kone EHKÄ toimii tämän pienen hetken.

Meillä on ollu muutenki niin kiirettä kun joka päivälle on jotain ohjelmaa melkein ja sitten kun minä sekä mies molemmat ollaan aloitettu kuntoilut kesäkuntoon tähdäten niin menee illat siinä että vuorotellen kuntoilaan ja toinen on lasten kanssa. Ja minähän en motkota kun mies on alkanu nostaa punttia ja katsoa syömisiään koska hänellä sitä ylipainoa on hieman kertynyt niin hyvä vaan jos nyt sai inspiksen sitä tiputtaa/muuttamaan lihakseski. Ja minä olen saanu painoa ihan hyvin tiputettua, pian olen jo normipainossa ja se tässä onkin seuraava etappi ollut.

Poitsu nukkuu yöt ihan ok, nukahtaa noin klo20 ja herää joko kerran tai kaksi yössä ja nyt kun on aamuisin jo näin valoisaa herää kuudelta jo ylös mikä ei äidistä niin kivaa olekkaan. Meidän minimies on tosi herkkä uninen niin mietin jos jo siirtäisi omaan huoneeseen niin voisi ehkä nukkuakin koko yön heräämättä koska nälkäänsä ei herää kun maidon syöminen todella vähäistä yöllä. Oletteko te ajateleet koska siirtää omaan kammariin?

Custos: Minä käyn naamakirjan lasten pikku-kammarin sivuilla ja todella hyviä ostoksia olenkin saanut....ihana paikka emoticon saa katsella vain lasten vaatteita kun oikealla kirppiksellä pitää kaikki pöydät penkoa jos sattuisi löytymään lasten vaatteita.

Mutta nyt taas mennään....toivon jotta tämä meidän kone taas alkaisi toimimaan kunnolla jotta pääsisin tänne kirjoittelemaan kun on ollut aivan vierotusoireita kun ei ole päässyt kirjoittelemaan.





 
Huomentaaaaa!

Taas sitä on vuoden vanhempi ;)

Mila: meilläkin yksi kivoimmista leluista on tuollainen muoviteline, mihin voi laittaa renkaita. Teline kaadetaan ja renkaat lähtee pois, niin ei sitten leikitäkään niillä renkailla, niin ku pitäs, vaan sillä telineellä.

Me päästään miehen kanssa nyt ens LA ekaa kertaa ilman Mathildaa yhdessä ulos, kun mummu tulee vahtimaan. Aikaisemmin en oo antanut/ ei ole päässyt. Kun suku ei kuitenkaan ole niin läheinen ja mun mutsi asuu sen verran kaukana, ettei joka viikkokaan pääse kylään..

Jatkosta: mun ä-loma loppuu 27.4. Hurjaa. Sen jälkeen olen työtön ja syksyllä aloitan opiskelun. Kituuttaa saa, mutta osa-aikaisesti laitetaan Mathilda hoitoon 1v-alkaen, eikä tarvii sit pariin vuoteen olla monia tunteja tarhassa.

Leipomisesta: mää leivon nykyään leivän itte melkein joka päivä. Löysin hyvän ja helpon+ nopean reseptin ( no knead bread). Kaupasta ostan ruisleivän ja harvoin karjalanpiirakkaa, mutta vaaleet kaupan mössöt jää nykyisin hyllyyn. Tän ohjeen mukaan teen, jauhoseoksia vaan muuttelen: http://jossunblogi.blogspot.com/2011/02/vaivaamaton-limppu.html

Liikkuminen: joop. Meillä on nyt ryömitty melkein kuukausi. Kyllä se oli paaaaljon kivampi, kun toinen vaan köllötteli tuossa leikkimatolla eikä siitä hievahtanut. Nyt neiti tulee perässä keittiöön, aina, vessaan, ryömii nurkkiin ja heiluttelee keinutuolia. Koko ajan joutuu pitään silmällä ja suosikkieja on imuri, rikkalapio ja vessan kaivonritilä, mitä mennään nuoleskelemaan...yök :D

PÄ: kyllä se tein poika on niin suloinen, kun sitä tuttia pyysi silloin viime treffeillä niin kauniisti :D

Sormiruoka: kysyin neuvolassa, että mitä voisi antaa ja sain niinkin fiksun kommentin, että eikös sieltä kaupasta niitä maissinaksuja saa... emoticon  Niin siis mitä te ootte antanut vauvalle tai suunnitelleet antavanne noiden naksujen lisäksi? Kiinteempään meilläkin siirrytään, soseita en enää soseuta ihan niin pieneksi ja toissa päivänä aamupuuron keitin tavallisista hiutaleista runsaaseen veteen.

Nukkuminen: mun mielestä meillä parani yöt just silloin, kun päätin niistä olla stressaamatta ja mennä sen mukaan, kun itse jaksaa. Neiti nukkuu omassa sängyssä ainakin ekan pätkänsä, mutta jos en jaksa, niin sen jälkeen vieressä. Onhan niitä juttuja ollut, että nukutaan perhepedissä 4 vanhaksi. Ja jossakin oli mun mielestä, että jossakin aasian maassa, oisko Thaimaa, että lapset nukkuu vanhempien kanssa samassa sängyssä, kunnes haluu ite pois. Eiköhän se oo jokaisen oma asia, milloin, kunhan ratkaisu tuntuu hyvältä itsestä. Tärkeintä, että vanhemmat(äiti) ja lapsi saa tarpeeksi levättyä. Eli meidän lempeä unikoulu menee niin, että nukutetaan omaan sänkyyn, meni siihen sitten kuinka kauan tahansa ja sen jälkeen tarjotaan tuttia 3 kertaa ennen tissiä ja tissiltä siirretään omaan sänkyyn, jos jaksaa, muuten jää viereen nukkumaan loppuyöksi. On tainnut 2 kertaa tän reilun 1kk aikana herätä omasta sängystä :D

Poistuminen sujuu välillä hyvin ja välillä hyvin huonosti. Eilen oli viimeksi hetken aikaa isänsä kanssa, niin sujui oikein mallikkaasti, eikä tullut itkuja tai mitään. Mutta ei ole kerta eikä toinenkaan, kun oon ollut vaikka 1h poissa niin kotona odottaa naamapunaisena huutava ipana, joka ei rauhoitu muutamaan tuntiin, kun on niin loukkaantunut mun poissa olosta. Vauva tai perhelehdestä luin eroahdistuksesta, siinä sanottiin, että vauvaa voi opettaa poissaolojen ennakointiin sanomalla aina, kun poistuu huoneesta -hei hei, nähdään pian- näin vauva oppii vähitellen tietämään, että nyt se lähtee ja tulee taas kohta takaisin. Tätä meillä nykyään opetellaan. Samassa artikkelissa oli kanssa, että poistumisen tulee olla ripeä, ettei vauva tavallaan pelästy sitä lähtemistä, jos siinä pitkään on ja halailee ja on itse itku silmässä.

Nyt valmistautuun synttärikahville kaupunkiin..
 
Voihan pjöh. Dieetti jatkuu sittenkin... Eikä keskuslastenneuvolaan päästä vasta kun huhtikuussa. Eli pojun ihottuman selvittely jatkuu aikaisintaan kahden, pahimmassa tapauksessa joskus viiden viikon päästä...tarttee varmaan tosiaan miettiä sitä yksityiselle menoa. En tosin tiedä paljonko siellä nuo allergiatestit maksaa, mutta veikkaan, että paljon.

Sormiruokailusta: Minä oon siis ajatellu tarjota kaikki ruuat semmosessa muodossa, että poju saa syödä ne itse. Esim. täältä saa lisätietoa...

Perhepedistä: Meillä nukutaan samassa sängyssä ainakin niin kauan, kun yösyöminen jatkuu. Ja sitten vasta aletaan harjoitella omaan sänkyyn nukkumista. Uskon, ettei tuosta tule mitään ongelmaa, mutta sen näkee sitten, kun sen aika koittaa...

Thilduskalle oikein ihanaa syntymäpäivää!
 
Moikka kaikille!

Ensteks kiitos teille nuista linkeistä, mitä ootte laittaneet. Mymmelille sormiruoka-linkistä, tuohon täytyy tutustua! Thilduskalle tuosta reseptistä, kaverin luona maistoin tuolla ohjeella tehtyä leipää ja oli hyvää, resepti vain unohtu pyytää. Niin ja Custokselle ja Kirsikalle tuosta Pikku-Kammari vinkistä. Jäin siihen heti koukkuun. Laitetaanko siinä viestiä myyjälle vai miten toi ostaminen tapahtuu?

Kaika
: Kiva, kun oot niin positiivisella tuulella. Toivottavasti saat miehen kanssa riidat setvittyä ennen parisuhde-viikonloppua. Teidän tytöllä on kyllä mahdoton kiirus!

Mila: Minäkin todella arvostan sua, kun pärjäilet itsekseen niin hyvin. Allekirjoitan myös ton Pojanäidin sanonnan et ruoho on vihreempää aidan toisella puolella. Myös minä olen hoitanut pojan yösyötöt alusta asti yksin ja nykyään myös pojan hoito on mun vastuulla melkeinpä 100%. Huomasin yks päivä et mies ei ollut pojalle vaihtanut vaippaa viikkoon! Noh mut silti jo se et tietää et mies on olemassa jos jotain tulee on helpottavaa tietää, joten siksi tää tilanne on silti ihan eri juttu kun sulla! Todella nostan hattua sinulle ja hienolle asenteelle! emoticon Tosi ikävä kommentti neuvolantädiltä!

Mymmeli: Huh, raskas dietti sinulla! Toivottavasti ei mene kuin 2 viikkoa!

Thilduska: Onks sun omat synttärit vai?

Kirsikka: Kiva kuulla sustakin!

PÄ ja Purri
: Täälläkin jännäillään ollaanko siellä raskaana.Tuuttehan sit heti kertomaan! Jotenkin samat fiilikset kuin Custoksella. Uusi raskaus ja sen tuoma jännitys olisi ihanaa, mutta toisaalta on mukava kun on oma kroppa ja odotan jo imetyksen lopettamista. Olen käynyt vähän haikeana lueskelemassa nuita tän vuoden syyskuulaisten juttujakin.

Maru: Vau, hampaita!

Eroahdistus: Ei ole vielä sellaista havaittavissa vaikka poika onkin tosi paljon minussa kiinni kun kahdestaan ollaan päivä pitkät.

Nukahtaminen: Meillä alkoi kuin itsestään sujua yöunille nukahtaminen omaan sänkyyn. Alussa poika piti aina nukuttaa sylissä umpiuneen ennenkuin sai laskettua omaan sänkyyn. Sitten noin 3 kk:n iässä nukahti meidän sänkyyn tissille, jossa annoin nukkua noin tunnin, jonka jälkeen poika havahtui herälle ja pienen sylittelyn jälkeen omaan sänkyyn. Nyt on noin pari viikkoa mennyt siten, että tissitellään ensin meidän sängyssä, sitten nostan pojan syliin ja röyhtäytän, jonka jälkeen hyvän yön toivotukset ja omaan sänkyyn. Poistun myös samantien huoneesta. Sinne poika sitten nukahtaa yleensä melkein samantien. Nyt olen sitten alkanut opettamaan myös päikkäreille omaan sänkyyn ja nukahtamaan sinnekkin itsekseen. Se ei onnistu vielä kovinkaan hyvin. Tänä aamuna oli noin puolen tunnin huutelua sängyssä ennenkuin uni tuli.

Vitsit, kun tää on ärsyttävää kun ei pääse edelliselle sivulle, taas unohdin puolet mihin piti kommentoida! Huoh!

Omaa: Täällä eilen vähän treenattiin kääntymistä (ikää 5,5 kk). Masulleen päästiin mut käsi jäi vielä alle, sitten kun pienen raivoamisen jälkeen äiti auttoi niin voi sitä riemua! Noh eilisen aamun jälkeen treenit taas jääneet. Jotenkin tuntuu et poitsu vois ton jo osata mut ei vaan kiinnosta, kun lelut ja nimenomaan nuo leikkimaton kaaret ovat paljon kiinnostavampia! Mahallaankin viihdytään tosi hyvin ja jalat ja kädet sätkii kuin lentoon olisi lähdössä! Leikkimatolta pojan tosin jo löytää eri paikasta ja eri päin mihin jätti. Kovasti odotan, että tulisi  6 kuukautta täyteen ja saisi alkaa harjoittelemaan syöttärissä istumista. Sylissä istutaan jo tosi hienosti. Sen jälkeen alan myöskin kokeilemaan tuota sormiruokailua (en tosin pelkästään ajatellut sillä mennä). Maissinaksuja osataan jo nyt syödä.

Oma paino on jämähtänyt nyt jo 1,5 kuukaudeksi paikoilleen. Painoa nyt pari kiloa yli sen mitä eka neuvolassa. Ajattelinkin , että nämä kilot taitaa olla vaan oman syömisen syytä ei raskauden ja siksi eivät enää lähde ilman kovaa työtä. Nyt odottelenkin kovasti, että voisin alkaa imetystä lopettamaan (ei onnistu vielä koska poika ei huoli pulloa) ja saisin oikeasti alkaa laihduttamaan. Hienoista lupauksista huolimatta herkkuja menee edelleen ihan liikaa. Nyt tosin päätin, että alan oikeasti etsimään itselle liikunnallisen harrastuksen, jota voisin tehdä 2 kertaa viikossa. Kaipaan kovasti omaa aikaa, kun nykyään sitä on noin tunti viikossa ja sekin menee ruokakaupassa! Miehelle tästä jo puhuin ja onneksi sain kannustavan vastaanoton. Kuntosali ja jumpat innostaisi, mutta täällä tuntuu kaikki olevan liian kallista ja kesäksi ei vuosijäsennyyteen sitoutuminen innosta. Noh jos ei muuta niin raahaan itseni lenkkipolulle. Onkin muuten tosi ihanaa kun aurinko paistaa ja mieli on virkeä!

Jahas tuli näköjään kilometrin pituinen viesti tässä kun kirjoittelin ja pojan huuteluita kuuntelin. Saapas nähdä jaksaako kukaan tätä lukeakkaan. Nyt äkkiö keittiötä siivoamaan kun poika nukkuu!
 
Joutaapahan tännekki kirjottelemaan :)

Määki oon mieiti skelly tuota sormiruokailua että mitähän sitä antais kun aika on :) vielä ei sen suhteen oo kiirettä, kun nyt aletaan ottamaan pikkuhiljaa enemmän ruokaa vasta muutenki soseena käyttöön, vaan on tuo möllyskä kyll äsen verran kaikesta kiinnostunu mitä me omaan suuhun laitetaan että jotain vois kai alkaa kokeilemaanki pikkuhiljaa...

Viime yö olisiki sitte ihan turha! näin totesin aamulla ku noustiin pojan kans ylös seittemältä... ekan kerranhan tuo käänty kunnolla mahalleen viiden kuukauden ikäsenä ja unohtiki sen asian sitte seuravana päivänä. Nyt maanantaina hokas sitte asian ihan kunnolla ja olemma siis KOKO AJAN mahalleen lattialla =D yöt viime yöhön asti olivat tosi rauhallisia... käänsin ja väänsin pojan kanssa asnetoa ku mahalleen meni unissaan, eikä löytäny itte siitä sitten uniasentoa. AAMULLA kyllä kun heräs ja nostin siksi aikaa omalle paikalle kun vaatteita etin niin löysi kädet pään alle ja siinä niin raukeena, mutta NIIN hereillä sitten makasi ja hymyili... kauhulla ensi yötä odottaen :) ja pakko muuten sanoa, että nyt kun mahallaan hermo menee niin alkaa kovasti työntämään jalkojaan mahan alle ja on pylly pystyssä... saas nähä millon se taito hokastaan!

Parisuhde: on hieman parempaan päin, vaikka kyllä taas repesin ja kunnolla kun mies oli tilannu itelleen sellasen peliratin. enkai mä muuten ois mitään ees tajunnu, mutta ku sano että onkai meillä nyt parikymppiä kuussa maksaa johon sitte heräsin ja kysyin että PALJONKO se on maksanu tuo höskä PRKL!?? ja 300!!!!! voi juman kiesus että kiehu kuulkaa. mää pakkasin mitään sanomatta itteni autoon ja läksin kolmeksi tunniksi miehen siskon luokse kahvittelemaan. ja voi vitsit että haukuttiinki sitte miehiä ihan olan takaa =P

mutta asiasta kolmanteen. Sanoin ukkelille  että vois vihjata isälleen yökyläasiasta kun se kuulema käy tänään  tuolla hallilla missä mieskin on...me todella tarvittas kahdenkeskistä aikaa.... vaikka joo-o, tiedettiin kyllä mihin lähdettiin kun päätettiin että laps saa tulla jos haluaa...

noni, minimies heräsi unilta. Gotta Go!!
 
Heipparallaa,

viime viikonloppuna liityi Elixia kuntoklubiin ja tänään käytiin sitten ekaa kertaa siellä, Joona testas muksuparkkia sen aikaan kun minä olin esittely kierroksella ja sit käytiin viel baby jumpassa. Lapsiparkissa meni hyvin, tuskin edes huomas että minä en ole paikalla tai no ei Joona tainnut edes kiinnostaa, ite vaan jännitin että miten pärjää :)
Jummpakin meni kivasti ja hiki tuli, oli vaan ihme että meidän pikku herra joka yleensä vois vaikka asua sylissä niin viihtyikin melkein paremmin lattialla. Jos sitä ei mielyttänyt äidin heiluva ja töyssyinen kyyti.
Mulle on nyt iskeny kamala kuntoilu kuume ja olen päättänyt että viimeistään töihin palatessa vanhat vaatteet ovat vähintääkin sopivia. Haluan painaa ainakin sen verran kuin ennen raskautta sillä erotuksella että tällä kertaa haluan olla paljon "kiinteämpi"

PÄ ja Purri: toivottavasti natsaa

Ruokailu: meillä suurimmaksi osaksi syödään piltti+bona ruokia mitkä ovat ihan kunnon sosetta mutta sitten olen nyt tehny myös itse soseita mitkä jätän vähän "klimppisemmäksi". Ensin Joona vähän yökki noiden meikäläisen ruokien kanssa mutta sitten tottu parin lusikallisen jälkeen, samoin puuro on ihan perus kaurapuuroa. Välillä olen antanut myös porkkanan, omenan tai kurkun palasen käteen kun on istunut syöttötuolissa minun kokkaillessa.

Mies: Miehellä on enään huominen mukamas töitä ja sitten niilläkin alkaa lomautus, katsotaan kuin kauan jaksan katella sitä kun olen niin tottunu että päivät saan rauhassa olla kotona emoticon
Nyt mulla on salikortti että kun rupee pänni niin annan sille Joonan syliin ja sanon heippa. Vähän niin kuin eilen kun soitin sille joskus 18:30 että millon herra meinaa kotiin tulla töistä jossa ei ole enään edes töitä niin sano että olen ihan kohta lähdössä tästä kaverilta kun oli jääny koukkuun johonki saamarin peliin, piti lähtee juoksemaan heti sen saavuttua ja rauhottua kun ärsytti.Olen ollu tällä viikollaki poikien kanssa joka ilta ainakin 19 asti kolmistaan ja mies ollu poissa klo. 8 asti, juuri näiden viikkojen jälkeen olen aina ihan valmis lähtemään viikonloppu reissulle sillä tarvitsen aikuista seuraa emoticon
Oli huvittavaa tuossa yks viikonloppu kun oltiin oltu koko viikonloppu yhdessä (mies ei ollu käyny yksin missään) koko perhe niin mies sunnuntaina että onneks huomenna pääsee töihin, että se on ihan loppu. Täällähän tulee kuulemma ihan "kahelis" noiden hulivilien kanssa.... REALLY minähän se täällä olen noiden kanssa 24/7, joten turha tulla mulle kertomaan kuinka raskasta/uuvuttavaa ja kuinka kiva olis joskus päästä yksin johonki.
Niin ja tais se sanoa viel samana iltana että kuinkakohan te pärjäätte nyt ilman minua ens viikon... just just
Ei voi muuta sanoa kuin että MIEHET

Ihanaa kuukautiset alko viimein JEE!! oli meinaa 4päivää myöhässä
 
Pllaaaaaah.... perhanan rokotukset. Meille pukkasivat oikein kunnon kuumeen niistä, ja lauantaina ois eka vauvauinti.

parisuhde...ei oikein innosta mikään...mua oikein inhottaa itteni kun jostain syystä oon tosi torjuvalla tuulella toista kohtaan, ollut jo hetken.

hoitopaikkaa Lennille ettiny koko tän päivän ja lopulta sain hakemuksen lähetettyä.on vaan niin hankalaa kun pakko saada iltahoitoonkin. ja eihän mulla sitten ole varaa hoitovapaalle jäädä, joten Lenni aloittaa tarhassa jo elokuun puolivälissä.  "ottaa niin päähän kun pitää olla köyhä"

oma asunto himottais....mutta ei siihenkään ole varaa, tai onhan mulla oma kämppä mäntsälässä vuokralla ja asutaan ite kans vuokralla....mutta kun uuteen kämppään tarttis sitä lainaakin ottaa.plaah


valitusta ja omaa napaa......anteeksi
 
Mymmeli :
Kaverin tytölle tehtiin juuri allergiatestit yksityisellä ja tuli maksaan kuulemma n. 300 euroa kaikkinensa. Että aika tyyristä on tosiaan. Heillä tosin oli vakuutus. Mutta olisivat varmaan jokatapauksessa joutuneet yksityiselle menemään, kun heillä neuvolalääkäri oli vaan kehottanut muuttamaan etelään, jos on kerran lapsen iho huonossa kunnossa pakkasilla. Et semmonen lääkäri siellä. emoticon

Nyt on sitten ainakin jo maidolle, munalle ja soijalle todettu allergiseksi. Joutui tyttötukka ihan turhaan kärsimään monta kuukautta, kun ei neuvolassa otettu äidin huolta tosissaan.
 
Moro!

Ekaks: Menkat alko! En tiedä ollakko vai   ???
Pikkasen jo kerkesin toivoa... No mut, ei auta ainakaan velloa,
kohta on synttäri bailut jaa saan tintata pääni täyteen rauhassa.
btw kaikki perjantaina 08.04. liikekannalla olevat (saletisti kaikki teistä) tervetuloa kulauttamaan olunen london pubiin kamppiin klo 19-->.
Nyt kaikki jännitys kääntyy Purrin suuntaan!!

Tokaks: Mulla hajosi tietsikasta näyttö ja mun elämähän tietenkin luhistui!! Kaksi päivää podin rikkinäistä sydäntä kun en päässyt virtuaaliystäviäni tapamaan, ja nyt kun ei jaksettu enään odotella palkkapäivää, laitettiin visalle (taas) uusi näyttö. Pieni herätys siihen että kannattaa hankkia myös ELÄMÄ!!!!

Kerrankin nauratti anopin kanssa!
Anoppi osti minulle aikaisen synttäri lahjan, semmoiset "muotoilevat" kengät, semmoiset missä on  erikoinen "keinu"pohja... en osaa selittää...
Tälläiset:   http://www.aviadirect.com/store/product572.html
Enikeis, näiden olisi tarkoitus lenkkeillessä muotoilla pohkeita ja perää.
Kaupassa sitten anoppi sanoi että "onneksi olkoon! Harvapa ostaa syntäri lahjaksi timmiä pyllyä" Johon minä sanoin "varsinkaan kukaan anoppi"  Johon Anoppi  "Mitäpä en tekisi poikani puolesta!" Koko kauppakeskus räjähti nauruun
Heh; joskus näinkin päin!

Minsku Helou!! Mitä sinne kuuluu??

Ruoka meillä syödään niin sileetä kun vaan pystyy (taidan olla semmottinen hemmottelija mamma kun haluan että poikasilla on lekosasti oltavat :DD) ja ite teen kaikki paitsi marjaherkut. Pakkasessa on kasviksia, täysjyväpastaa, lohta ja kananmunaa erinäisinä mössöinä, seuraavaksi meilläkin yrtit ja sitten soijatuotteen. Yksi kaupan ruoka opeteltiin jotta on sitten jotakin mitä syödä jos safkat vaikka jääpi himaan tai ihan ollaan megalaiskalla tuulella.
ns. sormiruokaa on kanssa, maissinaksuja, isoja kurkun palasia ja porkkanoita imeskeltäväksi, melonin "kuoret" on ihan lemppari, kunhan niihin jättää hieman kaluttavaa.

tinztinz Plaahplaah :DD Auringonpaistetta toivon sinnekin risukasaan kyllä se siitä lähtee, kevät on oiva katalysaattori niin parisuhteelle, muuttoaikeille ym elämän parannus/muutos aikeille! odota vaan, kohta viedään! :D

Uninen Miehet todellakin!!! Mites salilla?
Oletko enempi punttistyyppiä vaiko ryhmäliikunta tunteja?

Piia Sielläkin miehet osaa! Voi vitsit; mää niin nään teidät porisemassa ukkosista kupposen äärellä niin että korvat punottaa

pikatsu Onnea oman lajin löytämiseen. Oletko katsellut paikkakuntasi omilta sivuilta? Espoolla ainakin on kaiken moista tarjontaa...
tässä pari linkkiä:
http://www.helsinki.fi/~pjojala/Extremerun.htm
http://ohjelmaopas.yle.fi/aivonarikka/voi-hyvin/loyda-oma-urheilulajisi

mymmeli Allergiat sucks!!! Tsemppejä pussillinen koko perheelle, poitsulle erityisesti!!

Thilduska häpi bööthei!!! Ihanaa lauantaita miekkosen kanssa myöskin! ja Valloitava on se teidänkin tilda Ihanainen: annahan haleja ja pusuja!! Sekä kaikille tiedoksi että tuo Thilduskan leipä on HYVÄÄ, olen meinaan saanut maistella... :D

Kirsikka Kiva kuulla sinusta!! (lisää saa kuulumisia laittaa ;D)
Rispektii painonkohotuksesta... Mbuahahaaaaa... EIKU kunnon-!!!!!... en edes aijo korjata kun niin hyvä kirjotusmoka... hehhehheeee.
Mutta siis piti tarkoittamani että onnea koitokseen!!!

Mila meilläkin pahasti näyttää tuo aamu siirtyvan kokoajan vain aikaisemmaksi... tänään oli klo 6 kanssa...

Magdaleena lyhyesti:  ei saada poistua.
oikein kammottaa kun ollaan niin paljon oltu kaksin että tuo ei meinaa kestää ketään vieraita naamoja tai olla tuttujenkaan kanssa ellei mutsi ole vieressä... uhhhuh...

maru^ Juu ne hampaat tuntuu kestävän ikuisuuden, otavakin on yhtä puskenut useamman kuukauden (no okei, tää hammas on ehkä enempi äidin korvienvälistä ollu tulossa...)
Ja eiks olekin kamalaa kun en muuttaa telkkutarjontaa, sieltä tuli ennen tosi kiva sarja joltain kanavalta ja nyt ne lykkäs siihen jonkun kammon kokkiohjelman...

Kaika oot kyllä ihana kun miestäsi komennat!
Mitä kaikkea kivaa teillä on vknlopuksi suunnitteilla?? *kyselee hän tunkeilevan uteliaana*

Nyt menen jatkamaan menkka-itku-turvotus-löhötys-mässäys-...jotain?  ...tuohon soffalle. Korkaan torstain kunniaksi olusen joka piti eilen tuhota parisuhde illassa miehen kanssa, mutta kaikki (paitsi se) meni reisille kun sammuttiin sohvalle sylikkäin heti kun oltiin saatu muksut nukkumaan. illan jatkoja!!
 
Mymmeli: Pöh tuon dietin kanssa!
Kurjaa, että testit viivästyvät- tai tulevat kalliiksi- tai siis kurjaa,että joudutte niihin.
Voimia!

Pikatsu: Ihanan hyvin siellä mennään yöunille- se on arvokas taito jaksamisen kannalta.
Kyllä ne kilot lähtee- ajallaan. Mulla on auttanut viimeisten kanssa hiilareiden vähennys minimiin.
Ja minä jaksoin lukea loppuun saakka!

tinztinz: Löytyikö hoitopaikka? Ja onhan tämä tosiaan kompromissaamista meillä tavallisilla tallaajilla. Mä ostin tänään ässä arvan- ja eihän sieltä mitään tullu.

uninen: Treeni kulkee- hienoa! Ja nythän sä pääset enempi, kun mies jää kotiin ;)

piia: Oi, mukavaa, että parempaan mennään siellä parisuhteen kans!

Thilduska: Onnea! Miltäs nyt tuntuu ;D
Tai siis onko mitään ikäkriisiä?

perhepeti ja nukkuminen: Seuraavassa minun mielipide- musta tää on jokaisen perheen oma päätös ja pääasia, että kaikki saa tarvittavan levon..
Mä en ainakaan tunne tarvetta perustella kellekkään meidän nukkumisjärjestelyitä, jotka olivat aikas hassut joku aika sitten, kun meillä vielä syötiin öisin tissiä- mies nukkui sohvalla, minä+ vauva meidän sängyssä ja sitten aamusta annoin lapsen isälle ja jatkoin itse hetken vielä unia..

Omaa: On se vaan ihanaa käydä tuolla neuvolassa- ne kun aina jaksaa kehua lapsia- musta on oikeesti kiva kuulla, kuinka ihana lapsi mulla on. :D
Ja tänään täti totesi, ettö tämä meidän vauveli on hänen uransa edistyksellisin asiakas emoticon
Teki kaiken maailman testejä tytölle:
* vaihtaako lelua kädestä toiseen (vaihtaa)
* onko istumisen myötä tullut suojarefleksit (juu)
* seisomaan nousemisen suojarefleksit (ei oikein ollut)
* testasi, tunnistaako nimensä (juu)
* kuuloa testattiin
* taputamisen matkimista (lattiaan taputtamista matki, mutta ei käsiä yhteen taputtaessa)
* kyseli tavujen muodostamisesta (ei muodosta)
* kyseli ilmaiseeko tunteitaan- suuttuuko, jos ei saa tavoittelemaansa lelua tms (JOO)
* tiedusteli, mitenkä on tekemisissä veljien kanssa (on aina kun mahdollista, hakee poikien katsekontaktia heti ja "hyökkää" veljien kimppuun, kun mahdollista )
Ja mitä vielä..

Ja hei- toi minun ukko yllätti positiivisesti mut..
Mullahan on ollu aikas raskasta tässä miljoonan tulen välissä, kun saan noita exän hölmöilyjä setviä ja muutenkin koko tämä uusioperheen pyörittäminen on työlästä- kaikille osapuolille, mutta erityisesti mulle. Ja kun pohjilla on rankka keskenmeno ja raskaus vuoden sisään, niin alkaa olla pikkasen vannetta pään ympärillä ;-)
Niin mies sopi tänään kotikäynnin perheterapeutin kanssa. IHANAA!!!
Meillä kun nuo exän jutut on alkanut vaikuttamaan jo meidän perheen toimivaan dynamiikkaan ja musta ajoittain tuntuu, että en vaan jaksa tätä. Ollenkaan.
Taitaa kulta saada rakkautta kyllikseen parisuhdeviikonloppuna emoticon emoticon

Mutta nyt pitää painua opintojen pariin- moikka!


 
Heippa!

Tällaiseen linkkiin törmäsin koskien sormiruokailuun liittyen.

http://kiintymysvanhemmuus.fi/pohdintoja/lapsenhoito/ravinto/sormiruokailu-kaytannossa/

Ja vauvan ruokareseptejä:

http://pilttipiiri.fi/reseptit/vauvan-ruokia/

Ja vielä siitä unesta ja unikouluista.. Ihan pätevää, en ehtinyt ku sieltä täältä silmäileen..

http://kiintymysvanhemmuus.fi/pohdintoja/lapsenhoito/uni/yksin-nukuttamisesta/
 
Takaisin
Top