Kympit Maaliskuun 2011 menoissa ja meiningeissä =)

Vielä ehdin toivottaa hyvää naistenpäivää kaikille teille ihanaisille! emoticon

Mammaliina: Toivottavasti siellä alkais elo helpottaa tuon esikoisen kanssa. Ja tosiaan, hyvät rahat sait kirppikseltä. Ite oon monesti miettiny tuota kirppistä, mutta en oo saanu ittestäni irti ja oonki vieny vaatteet sitten UFFille...

Piialle sylikaupalla jaksamista.  Toivottavasti löydätte molemmille sopivan ratkaisun tuohon tilanteeseen.

Tikon tytöille onnittelut! Minusta on ihan hurjaa, että teillä ollaan jo 7kk, kun tuo meidän napero ei ole vielä viittäkään kuukautta, kun la oli kuitenkin samassa kuussa!  Toivottavasti siellä tervehdytään nopeasti ja yöt alkaisi taas sujua!

Kaika: Ei voi muuta kuin ihmetellä tuota sun tyllerön tahtia. Huh huh!

Mila: Tsemppihali Nostan sulle hattua, kun pärjäät hienosti yksin naperosi kanssa. Kyllä se rakkaus tulee, kun on tullakseen, viimeistään sitten, kun sitä vähiten odottaa! Tuosta meidän pojun ihottumasta: Ei oo kyllä mitään käsitystä, että mistä johtuu, mutta nyt kokeillaan tuota maidotonta ja munatonta ruokavaliota. Eli on ihan neuvolantädin kanssa sovittu juttu. Kun ollaan tässä nyt kuukauden päivät rasvattu monilla eri rasvoilla, eikä oo apua ollu, niin melkein pakko epäillä allergiaa...mutta nyt siis kokeillaan ja katsotaan auttaako. Jatkosta en tiedä, mutta toivon, että apu löytyisi mahdollisimman pian!

Täällä ei mitään uutta. Kovasti oon koittanu keksiä uusia ruokia syötäväksi/tehtäväksi, kun tuntuu, että melkein kaikessa, mitä normaalisti tehdään on maitoo tai munaa. Välipalojen miettiminen on melkein hankalinta, kun on tottunut jogurttia syömään...enkä oikein taida uskaltaa niitä soijajogurtteja kokeilla, kun tuo poju reagoi korvikkeisiin (tutteli ja nan) oksentamalla ja minun käsityksen mukaan niissä on soijaa...hmm...vaikeeta. No, onneksi tätä ei tarvitse jatkaa kuin pari viikkoa, jos pojan iho ei parane, ja jos paranee, niin sitten siihen asti, kun imettää.

Over and out! emoticon

 
Tulee heti iso ikäero vaikka laskettuaika samassa kuussa, kun meidän la oli ihan kuun alussa ja synty vielä sen kuukauden etuajassa ja jos toisella on ollut la ihan kuun lopussa.
 
Mymmeli: nykyäänhän on myös kaikenlaisia kauratuotteita, en niihin oo tosin tutustunut, mutta kantsii kattoo siitä soijajukurttien läheltä, että mitä ne sisältää.

En luulen, että mulla ei taaskaan näy kaikki teitin viestit, enpä tiedä..

Tän päivän seikkailu: lähdin kaupungille, tuun bussista ulos, pääsen aamupalalle asti, puhelinta ei missään.. Soitan siihen about miljoona kertaa, kukaan ei vastaa, soitan miehelle, että laittas siihen viestin, että soittavat miehelle, jos löytävät. Etsin puhelinta bussipysäkin ja kahvilan väliltä noin miljoona kertaa. Suljen liittymän, ostan uuden puhelimen, koska oon ihan varma, että oon katsonut puhelimesta kelloa siinä vaiheessa, kun oon astunut bussista ulos ja myös varma, etten puhelinta tuu ikinä enää näkemään, suren siinä olleita kuvia ja vaivaa, että saa kaikki numerot takaisin. No, kun tuun kotiin, niin naapuri tuo mulle sen puhelimen. Miksi ei oo voinu vastata siihen, kun se on soinu? No nyt on sitten 2 hyvää puhelinta olemassa :DD Täytyy varmaan myydä tuo toinen, kun siinä on vielä takuutakin jäljellä. Sellasta.

Nyt ruokkimaan ipana. Myöhemmin taas!
 
Thilduska- voi lol- mua kyllä pani naurattamaan
Onko yöt ollu kenties katkonaisia lähimenneisyydessä..

Mymmeli: Mä kans olin hetken maidottomalla vauvan syntymän jälkeen ja voin sanoa, että- hatunnosto sinulle- se on näin maitoon tottuneelle toodellla vaikea aatella uusiksi koko homma.
Oletko itämaisen keittiön ystävä- siellähän on minusta mahtavia makuja ja terveellistäkin- eikä sisällä maitoa, munankin voi jättää helposti pois..

Tikolle voimia nuhien kanssa taisteluun!

Piia: Miksi et ottaisi ja lähtisi pariksi viikoksi kotikonnuille- nyt kun pystyt..
Sen jälkeen, jos vaikka juttu aiheesta sujuisi paremmin?

Omaa: Täällä on nyt 3. yö edessä, etten anna yöllä ruokaa tytölle ja hyvin on rauhoittunut tutilla (tai viime yönä paremmin kuin ekana yönä..)
Ei tytölle enää uponnut ruoka kuin ihan himpun verran ja aikaisempien kanssa totesin sen hyväksi ajankohdaksi lopettaa yösyönti.
Vielä kun tuo touhulikka tajuis nukkua rauhassa koko yön...
Yöunet nukutaan 19-06/07 välillä vaihtelevalla menetyksellä..

Mutta pian alkaa koulu, joten moikkelis!



CF: Varmasti tuossa on tarpeeksi, jos lapsi ei itke nälkäänsä ja kasvaa tasaisesti..
 
Iltaa!

Tulin pyörähtämään, ja kertomaan meidän tosi mageesta päivästä pojan kanssa. Että mulla vieläkin nousee karvat pystyyn...
Eilen illalla jo mietin ja sitten pähkäilin taas viime yönä klo.03 asti siihen asti kunne skello herätti maailman murheita, ja että kuitenkin mun kannattas käydä tarkistuttamassa pojan korvat tk:ssa, jos johtunee tuo jatkuva huuto ja sylissä lojuminen niistä.
Täällä soitto aika tuohon terveysasemalle on klo.8-9.00 aloitin soittelun klo.8.30 ja lopetin klo.9.20 kun siellä vaan puhelin hälytti mutta kukaan ei vaivautunut nostamaan sitä luuria. Noh, ajattelin tästä ei pitkä matka ole, ja kaupallakin pitää käydä. Menenpäs sinne luukulle, ja kysyn jos joku terveydenhoitajista voisi ihan niinkuin "muodon vuoks" tsekata pojan korvat, että kannattaako nyt lääkärille asti mennä.
Tähän väliin vielä, että soittelin myös tuonne Neuvolaan, kysyäkseni mitä mun kannattas tehdä, mutta olipa kummaa,ettei SIELLÄKÄN vastattu. Noh, syy oli siinä,että neuvola tätimme oli lomalla, ja siellä oli sijainen joka oli sillä hetkellä koululla.
Asiaan:: Menin pojan kanssa sinne Tk:hon ja voi Shittisontiainen siellä oli just se sama hyeena, jonka kanssa kävin taistoa raskaana ollessani niistä allergialääkkeistä.(muistaakohan kukaan) noh, just, ja sama ihminen on käännyttänyt mut ovelta kun podin masennusta ja kun mulla oli väärä lääkitys keuhkokuumeeseen, jonka vuoksi samana iltana jouduin keskus-sairaalaan hoitoon viikoksi. Kiitos tämän terveydenhoitajan, jolla ei koskaan ole sympatiaa herunut mulle. Näin oli myös tällä kertaa..
Selitin asiani, ja että voisiko joku katsoa korvat. "EI, sitä ei voi enään kukaan muu tehdä kuin lääkäri." Noh, olisiko lääkärille joku pikainen aika, jotta vois ne korvat katsoa. "EI,NYT on Kuule Kaikki ajat menny, ei yhtään aikaa ole, eikä ole kuin yksi lääkäri ja ja...mutta voi laittaa sulle ajan pääterveysasemalle" Minä siihen, ai että mun pitäis lähteä kaupunkiin pienen lapsen kanssa, odottamaan josko siellä lääkäri katsoo korvat, joissa eiu välttämättä olekkaan mitään.
"ETKÖ SINÄ TAHDO parasta mahdollista Hoitoa lapsellesi?" ja tämä oli sitten se viimeinen piste mun valvotuille öille, niskajumille,selkäkivulle ja *itutukselle..Mulla tuli itku, siis mä itkin aivan tulvimalla. Siihen tuli sitten joku toinen hoitsu, ja sanoi,etteikö voisi käydä neuvolassa näyttämässä. "EI KUULE ****** ole paikalla, kun on lomalla ja sijaista ei ole. ToinenH: Kyllä on sijainen, sijainen on nyt vain koululla käymässä.Jospa katsot olisiko siellä aikaa vaikka iltapäivälle. KärttyH:"HMM..Noh, täällä on aika klo.13.50, käykö se Vai MENETKÖ sinne pääterveysasemalle?" Nappasin sen aikalapun ja tulin juosten kotiin, ja itkin... Mietin olenko huono äiti, vai onko se täti luukulla idiootti... ja jos olisin lähtenyt viemään bussilla edes-takas pientä kaupunkiin isoon terveyskeskukseen, jossa keskus-sairaala vieressä, jossa pyörii ja möyrii kaikki 200 000 erillaista pöpöä, jotka voi tarttua sillä reissulla kun tahdoin vain tietää onko korvissa jotain...*Huokailua* Ymmärtääkö joku mun bointtini? Taas kerran..
Kävin sitten uusinta kierroksen siellä neuvolan puolella ja katsoi korvat. Toinen oli täynnä vaikkua, ja toisessa oli selvää punoitusta.Sanoi että voi toki johtua huutamisestakin, mutta koska meillä on tämä syöminen ollut aika huonoa (jopa se maidon juominen)ja kun poika oli viikonlopun kuumeessa ja kävi ihan 40 asteessa niin katsoi parhaaksi laitaa lääkärille ajan. Kävi siellä luukulla, ja toi mulle huomenaamulle klo.8.45 lääkärille ajan, ja kehoitti minua antamaan pojalle panadolia yöksi ja jopa yölläkin, jos siltä tuntuu.Ja että saan nukuttua edes vähäsen.(viime yönä oikeen 4 tuntia)
Eli se pirullinen muija siellä luukulla, olisi vaivautunuit ajattelemaan terveydenhoitajana nenäänsä pitemmälle (kunnei ollut hätätapaus) ja antanut samat ohjeet ja tuon lääkäriajan heti, niin ei olisi tarvinnut mun itkeä ja hänen imaista (lakipykäliensä ja sosiaalipolitiikkansa kanssa) palkokasveja nenääsä ja syvälle.
Mutta enpä aijo enään tuohon mennä, jos sama eukko siinä luukulla on, vaan odotan kiltisti,että kello tulee 17.00 ja vien lapseni suoraan pääterveysasemalle.

Kiitos ja kumarrus, jospa ei tarvisi tätä miettiä ens yön aamuyön tunteina...  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a120.gif[/img]
Ja Öitä!
 
Mamma: Perrrrrjantai tota akkaa!
Ja arvostan isosti, että et antanut periksi ja nyt on pojalle tulossa kunnon hoitoa!!!
Jos millään jaksat, tee oikeesti valitus tuosta akasta?

Omaa: Mä olen täällä jo tähän  aikaan, koska (tadaaaaa) mun ihana rakas tyttöni on nukkunut yönsä parhaiten 3,5 kuukauteen!!! emoticon

Tässä meidän tarina (jos jotain kiinnostaa):
Imetys loppui, kun ihan itsestään tyttö ei halunnut rintaa parina yönä eikä päivänä (en kyllä tarjonnutkaan erityisemmin).
Siitä sitten jatkoin yösyöttämisiä, koska tyttö oli todella nälkäinen myös öisin, kun en vain saanut päiväsaikaan enempää ruokaa ja maitoa toiseen..
Kun ruokaa alkoi menemään kunnolla päivän aikana, loppui yöllä syöminen tai siis söi sen parikymmentä milliä tjt.. Siitä sitten seuraavana yönä (kolme yötä sitten) loppui yöpalvelu ja;
1. yönä heräsi kitisemään sen kolmisen kertaa ja yksi niistä kerroista kesti tunnin, jona aikana käänsin tytön satoja kertoja selälleen+tutti suuhun ja käytin kaikki rauhoituskeinot, mitkä keksi (lähinnä otsasta paijausta ja käsi jalalla)
2. yönä heräsi yhtä monta kertaa, mutta ei kitissyt yhtään niin kauan
3. yönä heräsi kaksi kertaa samalla tyylillä: suht kuuluva ähkäisy ja laitoin hetimiten tutin suuhun ja nukahti siihen (ja huom! eka herätys vasta 3.30 ja toka 4.30) sitten normaaliin aikaan heräsi klo 6.00 aamukakalle.
Jokaisena iltana menee nukkumaan klo ~19.

Voi tytöt- mä olen levännyt ja äärimmäisen iloinen, että tämäkin meni sitten näin helposti.
Jos vanhan merkit pitävät paikkansa, seuraavat isosti rikkinäiset yöt tulevat hampainen puhkemisen myötä.

Mutta nyt lisää kahvia ja aamulehdet.

p.s. hauskoja reffejä teille- mä en pääse, kun on pojalla treenit vielä tänä torstaina, mutta sitten ne siirtyvät ulos ja sunnuntaihin, joten keväämmällä pääsen taas näkemään teitä ihanat vertaistukinaiset!
 
Parempaa huomista täältä! :)

Mamma: Aijaiajai, samaa mieltä ku Kaika - TEE ILMOITUS, jos jaksat! Miä oisin varmaan menny luukusta läpi, jos toi akka ois mun eteeni sattunut, MURR! :/

Kaika: Kiva kun sielläkin levännyt olo ja kuulostat pirtsakalta :)

Thilduska: Oi, onneksi et löytänyt kännykkää äänettömänä taskusta tai muualta ;D Tietenkin varmasti ärsyttää nytkin, ku se löytäjä ei tarpeeksi ajoissa palauttanut!

Ilmeisesti pari päiväinen kiukutteluni oli sen väsymyksen syytä. Nyt kun taas otin tavaksi sen klo. 21 valot sammuksiin ja pää tyynyyn, niin olo on mitä mainioin! Selkeä, ei sumea ja surullinen ja ei tule mietittyä mitään turhaa. Nyt mietin, että mitä helvettiä olen miettinyt jotakin ukkoa? Olisiko se voinut minut itse aiheuttamaltani väsymykseltäni pelastaa? ;D
Pyh, enemmän unta vaan mulle, niin kaikki menee hyvin ja jaksaa!

Ajattelin huomenna mennä rentoutumaan uimahalliin, jos isäni ja hänen nainen jaksavat katsella poikaa sillä aikaa..
Sit ehkä parin viikon päästä ulos maistelemaan ja nauttimaan yöelämästä :)) <3 Kivaa-kivaa!

Juups, oikein mukavaa torstaita kaikille!
 
HeipäHei!
Lääkärissä tuli käytyä.... ja huomenna uudestaan. Vasen korva punoitti edelleen, mutta liikkuvuus oli hyvä. Joten sovittiin,että mennään huomenna uudestaan. Samalla lääkäri tsekkaa onko tullut lisää noita ihme näppyjä pojan nassuun. Otettiinpa tänään sitten ekan kerran naperolta verta käsivarresta. Herra huusi lähinnä sitä,että pidettiin tiukasti kiinni ja mua huippas ihan simona,teppona,kartsana What Ever.. Ei Kiva  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/n020.gif[/img]
Niin ja kun riisuin pojalta vaatetta, kuunteli sydämmen,keuhkot ja tosi tarkkaan.Sitten katsoi ihoa ja totesi, että "Oi Voi, onpa atoopinen iho." Vaikka just nyt tuon iho on hurjan paljon paremman näköinen mitä talvipakkasilla...hmm... mietin voiko tuossa ihossa olla jonkilainen tulehdus päällä, joka vaivaa poikaa niin paljon,että huutaa välillä aivan kuin kivusta? Noh, huomenna joka tapauksessa selviää mitä tehdään. Kuuria ei korviin kuitenkaan tule, jos vaan tuollaisena punoituksena pysyy, kehoitti antamaan panadolia säännöllisesti tänään.
Mitä tulee tuohon hyeenaan (ja pyydän anteeksi kaikkia terveydenhuollon ammattilaisilta, joskus kaikilla on huono päivä, mutta tämän ihmisen "huono päivä" on kestänyt viimeiset 12 vuotta, joka kerta kun olen tuolla käynyt...
Niin, kunhan joudan teen ilmoituksen kaupungin sivujen kautta. (Ja kun olen rauhoittunut,ettei tule kirjoiteltua sammakoita)

Nyt syömään äkkiä jotain...niin kauan kun on hiljaisuus makkarissa...  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/s040.gif[/img]

Torstain Kevennystä: Kaikella rakkaudella emoticon
http://http//www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1349076/olen_huono_vaimo_mies_tippui_eilen_sohvalta_
 
mamma...Mä olisin varmaan kans räjähtäny aivan täydellisesti tuolle ämmälle....mut terkkarit on niiiiiiiiiiin perseestä. Multakin talvella kyseli että onko sillä varmasti silmätulehdus että onko ihan pakko päivystykseen päästä ja hyvin vittumaisella äänensävyllä. No minäpä repsin puhelimeen ja karjasin että " mä en teille turhaan soittele, mutta sen kerran kun pojan luomea ei enää edes näy rähmän ja mönjän seasta vaikka vartin välein putsais niin joo luulen että sillä on silmätulehdus...saanko reseptin heti puhelimitse??vai haluatko meidät vielä luukulle käymään?"

Meilläkin herättiin viimeyönä ekan kerran(ainakin miun muistin mukaan) vasta 5.30...nousin pojan kanssa sit ylös kun se oli ihan pirteenä,juotin maidon ja vaihdoin vaipan,puol tuntia se räyhäs leikkimatolla ja sit ihmettelin kun tuli ihan hiljasta.....Menin kattomaan ja toinen oli sammunut leikkimaton viereen masulleen,kävelin lähemmäs ja lattia narahti niin pää nous ihankuin olis ollu hereillä mut simmut kiinni...pakko oli toinen kantaa sänkyyn ja siellä jatkoi unta puolisen tuntia:D:Drankat on leikit:D

Ai niin.... Turun,Helsinki-vantaan,Mäntsälän ja tuon välimatkan asukkaat...Jos tahdot studiokuvaa vauvasta,lemmikistä,itsestäsi taikka perheestä paljon halvemmalla kuin studiossa niin otappa miuun yhteyttä:)
 
Tinztinz: Täällä tuo ongelma on se,etteivät vaivaudu puhelimeen vastaamaan. Tässä koitin taas soitella labran tuloksia, eipä sitä luuria saatu käteen... Noh, huomenna sitten..
 
Mamma: mullahan on toooooosi paha atooppinen iho. Tällä hetkellä mun kädet on niin rikki, että niihin sattuu aivan prklll paljon. Iho kutisee on todellakin kipeä, jostain syystä iho on tosi kipeä just tähän aikaan vuodesta, kun pakkaset on ohi ja kevät tulee. Luulen, että jotenkin sisäilman kosteusromahtaa tms. En yhtään ihmettelis, että pientä itkettää, jos on yhtä kuiva iho kun miulla ja kutisee samalla tavalla, kun meinaa muakin välillä itkettää. Kysypä huomenna siltä lääkäriltä lähete ihotautilääkärille? Ja mulla tää ihottuma menee niin, että iho kutiaa ja on kipeä myös sellaisilta alueilta, missä ei ihottumaa näy. Parhaita hoitokeinoja oon todennut olevan suolakääre/ suolaliuoksella pesu (ja tää ei sitten kirvele, vaikka luulis, vaan helpottaa oloa), ja Rasvaus ainakin 2 kertaa päivässä. Rasvaa pitäis vaihtaa myös säännöllisesti, ettei iho ns. totu siihen ja sen jälkeen rasvasta ei oo enää hyötyä. Käytän myös kylmäpuristettuasesamsiemenöljyä suoraan iholle, koska se rauhoittaa ja kosteuttaa. Yhteen aikaan kuvittelin, että ihoa ei kannattais pestä usein saippualla, ettei se rasitu, mutta nykyään tiedän, että yks tärkeimmistä asioista on atooppisen ihon puhtaana pitäminen, erityisesti ne kuvimmat ja punoittavimmat kohdat. Kun ihoa pestään, niin ei pelkällä vedellä, vaan mukana on joko kylpy/pesuöljyä tai perusvoidetta, saippua taas vie mennessään ihon oman suojaavan rasvakerroksen, mistä atoopikoilla on muutenkin puute eli se on viallinen. Aqulan L on ainakin pesuun soveltuva kosteusvoide. Itse en käytä ollenkaan saippuaa, vaan just tuota Aqualan L:ää ja Eucerinen suihkuöljyä, mitä molempia saa apteekista. Tulehtunut iho näyttää selkeästi punaiselta ja tulehtuneelta ja saattaa vuotaa kudosnestettä, mikä tekee erityisen kipeää. Parhaita rasvoja, mistä itse tykkään on Ceralan ja Aqualan L/ Aqualan plus. Vaikka toiset lääkärit on sitä mieltä, ettei atooppiseen ihoon saa laittaa kovin rasvapitoisia rasvoja, niin mun mielestä on hyvä olla kotona jotakin tosi rasvaista tököttiä, itsellä on AboBasen oily creme, millä saa oikein kunnon kosteuden iholle aina toisinaan. Kannattaa myös pyytää rasvanäytteitä lääkäriltä/neuvolasta, niin niistä oppii tietämään mikä itselle sopii ja ehdottomasti reseptit niistä rasvoista, mitä aikoo käyttää, kun muuten on aikas tyyristä. Ja jos iho on päässyt tulehtuun, niin se hoidetaan antibiooteilla.

Ohje suolakääreen/liuoksen tekemiseen:
http://193.64.141.190/node/92
 
No moi!

Mamma Ei hyvääpäivää teidän terveys-eukkoloille!! Joskus sitä saa oikein ääneen ihmetellä miten jotkut ihmiset ovat tulleet valinneeksi asiakaspalvelu alan?!?!
Palautelaatikkoon vaan lappua ja olet kyllä ihmenainen kun jaksast miettiä lause-asun kauniiksi sinne, mulla menisi sammakoiksi koko palaute!
Mutta siis pää-asiahan on että poika sai hoitoa! Toivottavasti teillä helpottaa iho ja korvat ja kaikki!! isoja ja lämpimiä rutistushalauksia reppukaupalla!!!

Tinztinz tippuuko espoo tuohon kategoriaan?!? Ja palkonko laskutat? Oletko ihan alan ammattilainen?? (no tuskimpa mainostaisit jos vain tykkäät räpsiä...Minä: dorka) Tuletko ihan kotio vai ? onko omenat sun mielestä hyvän makuisia? -heh... (huono!!!)

kaika meilläkin imetys tyssäsi malttamattomuuteen, viikonpäivät itteeni kiusasin ja väkisin tyrkytin, muttakun ei niin ei kai sitten... Mutta siis kysymäni piti että mites tisut? -heh! Oletko pumppaillut vai antanut vaan olla... mä imetän vielä iltasin ja aamusin (väsyneenä vielä jaksaa malttaa, ei muulloin) mutta lopetan nekin heti kun tissit ei enään meinaa räjähtää, sitten ajattelin pumpata sitä mukaan jos on pakko.

Milamariia Tod. Unta palloon niin ei peikot pyöri päässä! Tosin se on niiiiiiiiiiiin helppo sanoa, toisin se toteutus... nimim. kukkuu puolille öin!!!
Ja turhapa juu niitä ukkoja on surra, luultavasti veetuttais vaan enempi ja useemmin

thilduska kiitos tärskyistä, ja anteeksi nopea liukeneminen, otava nukahti jo ennen kuin kerkesin sinne vessaan asti! :D jos olisin sen tajunnut niin olisihan sitä vielä voinut yhdet pullat sutasta...

Täytyy muuten hehkuttaa että onpas ihanaa kun lollot on omalla paikallaan :D En missään vaiheessa löytänyt kunnolla tukevia tissipusseja imetyksen ajaksi, nin nyt kun sujahdin ihan pushuppeihin niin tuli pitkästä aikaa vallan naisellinen ja viehkeä fiilis!!! (tänään onkin taas parisuhde ilta...)
Ja juurikin tajusin että paidoissa ei tarvitse enään miettiä saako tissit helposti kaivettua kaulaaukosta :DDD

Olisi väsymystä ilmassa ja kohdun kohdalla "paineentunnetta". Voivat liittyä mahd alkaviin menkkoihin, imetyshormoonien laskuun, kevääseen, luulotautiin tai sitten raskauteen. Jos en ensi viikon keskiviikkona vielä vuoda niin kipaisen testipakkauksen... hui!

Poitsu on alkanut nukahtamaan erihelposti (vaikka ei se vaikeaa aikaisemminkaan ole ollut) Mutta viimeyönä kakkavaipan ja tissin jälkeen oli vieläkin ihan peipponen vaikka nukkuma-aikaa useampi tunti vielä edessä. Laitoin rätin naamalle ja tutskan suuhun kävin nukkumaan, heräsi kolme tuntia myöhemmin :) ja äsken oli simahtanut iskän käsivarsille samalla kuin iskällä oli puhelipalaveri meneillään... 

No mut oiskohan tämä taas tässä.

Huomenna neuvola joten lisää päivitystä silloin...

Öitä naiset!! Manaan kaikille pitkiä ja mageita unia!!
 
Iltaa!

Tiko: Mä kysäsen mutsilta noista taljoista, kun se lupas ostaa, että onko ostanu, ni tulen sitten kertomahan ostanko vaiko enkö. Mutta jos saat myytyä sitä ennen ni anti mennä vaan

PÄ: Mä kanssa venailen alkaako menkat vaiko eikö Tänää piti alkaa, mut ei oo näkyny ku tippa Että ollaankoha taas samoilla päivillä  Oon vaa ihan pihalla mun kierrosta, et onko se nyt 30 vai 35 päivää Ja siis 30 ois tänää ollu.... Mut mulla kuitenki se 5 päivää "armonaikaa"
 
Thilduska: Voi kiitos! Naperolla on lähinnä jalat kuivat ja varsinkin polvitapeet ja nilkat on jatkuvasti aivan punaisena. Laitoin niihin neuvolasta saadun ohjeen mukaan mietoa kortisoni voidetta, joka helpottaa kutinaakin.Nimeä en just nyt muista, jääkaapissa säilytetään.
 3 päivän kuurina, pari päivää oli ok, taas alkoi punoitus 0_o 
Saatiin aikaisemmin cheridal rasvaa reseptillä, mutta lisänä olen käytänyt noita perusrasvoja. Taidan huomenna pyytää reseptin vielä pariin muuhunkin rasvaan, ja pyydän katsomaan nuo nilkat. (Housut kun vain laskettiin alaspäin ja kuunneltiin keuhkoja. Tulehdusarvo (crp) otettiin ainakin, toisesta en tiedä, joten näkyyhän jalkojenkin tulehdus tuossa? Vai? (juuh, olen londi ja väsynyt)
Tänään illalla oikein tarkkailin pojan ilmeitä, kun hieroin rasvaa jalkoihin, aivan suunnattoman nautinnon vallassa tuntui olevan ja heti kun lopetin, niin kärttyily alkoi.
Jospa näille meijän yökukkumisille löytyisi vihdoinkin syy ja oikeanlainen hoito, kiitos tosi paljon!!
Oli erittäin valaisevaa  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/h050.gif[/img]

Niin, ja ilmeisesti pojalla oli vauvarokko. Viikonloppuna 3 päivää korkea kuume, jostakin syystä räkä valui samaan aikaan.. pieniä 1mm hikinäpyn näköisiä puneratavia näppyjä naamassa. Kaverin tytöllä oli sama, ja kun oikein pinnistelin muistiani, esikoisellakaan ei tullut kuin muutoma näppy vauvarokosta, ja kolmen päivän korkea kuume, joka hävisi yhtä nopeaan kuin tulikin.

Voi Kaika Ihanaaaaaa!
Pikkasenko olen kateellisena täällä, toivottavasti meilläkin alkaa toimimaan, kun saadaan tuo kutina pois jaloista.
 (Rukoilen edes yhtä yötä/viikko täydellistä yöunta)  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/muede/a015.gif[/img]

Jaa, muillakin alkamassa hilloviikko, mulla huomenna eka pilleritön päivä ja *itutus on taantumassa, mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää nousee huippuun 3-4 päivän kuluttua. Sääliksi käy lapsiani ja lähimaastossa asustavia.  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/s040.gif[/img]

Ja nyt kömmin pikku miehen viereen. Jeps, mun vieressä tirsannu muutoman yön, ja viime yönä ihan kainalossa asti, kun tuntui rauhottuvan siihen  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/p020.gif[/img]





 
toivottavastiselviää tuo ihohommeli :) mä oon miettiny kans tuota poikaa, sillä on hyvä iho muualta, mutta kummassakin jalassa polven alapuolella, vasemmassa jalassa näkyvämpi iholäikkä, ollut melkein jo vastasyntyneestä lähtien ja rasvaillut oon ihan armottomasti, välillä käyttänyt jopa kortisonia mutta mihkään se läntti ei suostu lähtemään. ja jos rasvaamatta jättä niin se läntti vaan punertuu ja punertuu ja iho siitä kohin tosi kuiva, kovettunut. neuvolassa asiasta oon maininnu mutta aina vaan sanovat että rasvata pitää... oishan tuo kiva tietää mistä johtunee... lievää maitoallergiaa... tms.

Kiitos kaikille tsempeistä! eilen tää akka sitten räjähti illalla ihan kunnolla ku mies läks aamulla töihin ja lupas tulla ennen puoltapäivää kotio vähäks aikaa ja sitten iltapäivän puolella mennä takasin hommiin. No, yheltä tuli viesti ettei tuukkaan. Ja kun viiteen mennessä ei kuulunu mitään nii soittelin kolme tuntia perään, sitte soitin miehen kaverin avokille että kysäsee ukoltaan missä oikeen mennään (salapoliityötä!) ja kas kun omaki ukko vastas sen jälkeen puhelimeen!! se oli lukenu kuitenki mun viestejä välissä kun välillä ei menny viestit perille ja sitte taas meni. kyllä kuule huusin ku se kotio tuli. Eihän tuossakaan poissaolossa muuta niin paniikkia ois ollu mutta prkl koirat ei päässy ulos koko päivänä kun tyhmä minä olin antanu vaunujen renkaat peräkonttiin että käy ne huoltsikalla täyttämässä, eli en pojan kans päässy kotoota mihkään (joo, käytin kyll ätakapihalla "hätä"pisssalla ne välillä)

Sitten purkautu kaikki muuki siinä samalla... katotaan katotaan... jospa tämä tästä. ei ainakaan ihan NIIN paljoa ahista ku mitä pari päivää sitte, muttei se olo oo kyllä kokonaan hävinnykkää vielä.

BTW Samuel käänty ekan kerran mahalleen oulun reissulla isomummon luona 5kk:n iässä emoticon

Ja tänään meille on puhjennut hammas! tai ei sitä ainakaan vielä eilen ollunna emoticon 

Nyt paapaamaan :)
 
Nonni! nyt se ei huolinut edes nukkumaanmennessä tissiä. Imi sen aikaa että alkoi herumaan, sylkäisi pois ja mä jäin yksinäni suihkuamaan pitkin sohvia...

Piia Voi Kevät sun miestäs!!! Jospa se nyt tajuaisi!
Koittakaa jutella ihan kunnolla asiat halki poikki pinoon, Saisitteko vaikka jonkun yhteisen illan järjestettyä, jolloin voisi jutella kuin kaksi aikuista ihmistä ja sopia vaikkasta ettei se ääniala nouse ja toistakin on pakko kuunnella? Mä aidosti toivon että te löytäisitte yhteisen sävelen vauva-arjen ja parisuhteen välillä! Sulle voimia ja tsemppejä kovasti!!

Purri Hah!! No sepäs oliskin, masut pystyssä mentäis taas yhtä matkaa jännätään nyt sitten yhres miten käy!!

Ai hui tota kelloa!!
 
Huomenta!

: Tisut on voinut vallan mainiosti- ei ole valunut, eikä mitään..
Mutta puristettaessa suihkuaa maitoa.. Josko se tässä pian loppuisi sekin..
Mutta onpahan vielä hetken ryhdikkäät tisut ;-)
Vai raskaana! Voi kun olisitkin- kun sitähän se sinä toivoit.
Mitens ukko suhtautuu mahdollisuuteen?
Mä taas laitoin paperille mun opinnot ja olihan se hullua, kun siinä ne oli taulukossa ja kävin ukon kans läpi "Että jos tässä kohdassa (saletisti) natsaa, siirtyy valmistuminen kevääseen 2014 jne..." Mutta juu- katsomme asiaa- tosin ei sitä kovin kauan auta katsella, koska :
1. eipä tässä nuorruta
2. haluaisin samat rahat kotona ollessa kuin nyt
3. haluan lapsiluvun täyteen ennen valmistumista, että sitten pääsee työelään keskittymään rauhassa (koska minähän työllistyn hetimiten ;)) ja mies saa jäädä lasten kanssa kotiin, jos niikseen tulee..(en mielelläni laita alle 2 v tarhaan..)

No jopas tuli jaarittelu!

Purri: Olisi hauskaa, jos teillä menin PÄ:n kanssa taas samaan tahtiin!
Mitenkä mahdollinen raskaus vaikuttaisi teidän Kanadaan muuttoon?

Mamma: Mun esikoisella on kans atooppinen iho ja näin märkänä aika tuppaa kuivumaan ja tulehtuman hihan suut, missä resorin hankaus pahentaa asiaa..
Thilduskalla oli hyviä vinkkejä ja noista allekirjoita toimivaksi ainakin voiteiden vaihtelun ja ihon pesun. (toi suolasydeemi pitää hetimiten testata!- kiitos siitä Thilduska!)

piia: Mitenkäs siellä nyt- raivoamisen jälkeen- voidaan?


Mua kyllä harmittaa, että osa meistä lopetti palstailun tän uudistuksen jälkeen..
No ei voi mtn..
Mitäs tänne- no pikkuiselle alkanut vakintumaan yöunet välille 19-06, mikä SOPII HYVIN! Pikkasen kitinää yöllä, mutta tutti ja riepu auttoivat. IHANAAAAAAA!!!!
Tänään pääsee reeneihin- sekin on IHANAAAAAAA.
Huomenna hiihtämään mummolaan ja uimaan kans- poikien kanssa ja pikkuinen saa viettää taas aikaa mummon kans, että sitten viikon päästä ei niin vierasta ja oudoksu..
Toisaalta tuo tyttö on kyllä jotenkin tosi kiinni minussa, joten saas nähdä.. eiku- nyt pois moiset ajatukset!! Meidän parisuhde TARVITSEE kahdenkeskeistä aikaa. Mitä pikimmiten.
Mutta nyt tänne on tulossa lämmitysjärjestelmän vaihtoa arvioimaan ukkeli, joten joutuu harjaamaan hiukset ja hampaat..

Moikka!

 
Mamma: khyl siitä crp:stä näkee mun mielestä kaikki kehon tulehdukset.

Me mennään miehen kanssa viikonpäästä ekaa kertaa kaksin leffaan :D Johan on aika, kun edellisestä käynnistä alkaa oleen tarkalleen puoli vuotta. Mummu tulee hoitaan Matskua siksi aikaa. Jänskättää kovasti, että kuinka sujuu. Ei edes tiedetä mitä mennnään katsoon, mutta eipä paljon oo väliä. Meidänkin parisuhde tarviiiiiiii sitä yhteistä kahdenkeskistä aikaa. Itsekin kaipaan jotakin muuta ajateltavaa kuin Mathilda.

Jos Purri ja PÄ on molemmat raskaana, niin sitten määkin hankkiudun :DDD Hiiteen kaikki suunnitelmat. Muuten tuo Kaikan suunnitelma oli kuin mun suusta :DD Erityisesti se, että työllistyn heti valmistumisen jälkeen, pirun hyvällä palkalla jne.. Itsekseni oon tässä miettinyt, että vuoden päästä voitaisiin aloittaa seuraavan yrittäminen. Oon tosin laitellut muutaman työhakemuksen meneen entisen ammatin perusteella, sellaisella palkkatoiveella, ettei ehkä oo toivookaan, mutta jos nappaa, niin otan työn mielelläni vastaan.

Tarha: laitoin just hakemuksen toissapäivänä. Siten, että neiti aloittaisi 11kk iässä päivähoitoon opettelun ja sitten noin 1v menisi hoitoon. Täysiaikaista paikkaa hain, mutta jos mun opiskelut ja miehen työt joustavat, niin sitten neiti on vaan osa-aikaisesti hoidossa. Toivon kovasti, että onnistuisi siten. Toisaalta mun mielestä on ihan hyvä, että saa leikkiä ja on kavereita, mutta toisaalta toinen on niin pieni, että pitäisi kainalossa kotona, jos vaan olisi mahdollista.

Piia: koita tuota suolakäärettä siihen kuivaan länttiin ja kääreen pois ottamisen jälkeen jotain tosi rasvaista rasvaa siihen.

Mila: toivottavasti pääset uimahalliin!

Kohta lähdetään ottaan neidistä 6kk kuva. Ei me muuten, mutta kun perhekerholle tulee tänään valokuvaaja ja sattuu sopivasti yksiin "merkkipäivän" kanssa. Tinztinzin palveluista ollaan varmasti myöhemmin kiinnostuneita :) Otetaan samalla passikuvat, jos vaikka tehtäisiin pikkumatka esim. Tallinnaan tai Tukholmaan ensi kesänä.

Mukavaa viikonloppa kaikille!
 
PÄ: se on kyllä ihan ihme sissi. siis ei voi muuta sanoa ku että seura tekee kaltasekseen (kaverit) sen lähin kaveripiiri on täällä semmonen että ovat tunteneet toisensa vähintään ala-asteelta lähtien ja muutama sen kaveri onkin nykyään sitten.. no... vähän "oman"tiensä kulkijoita. tuossa neljä vuotta sitten käytiin ihan kunnon kriisi läpitte kun mentiin miten mentiin läpi kesän, eikä paljoa ilmoteltu (asuttiin yhen kaverin lähellä ja oikeestaan melkeimpä keskustassa). silti ainoa mihin luotin sillonki oli se ettei mee pettämään =D siitä ku näkee ja kuulee heti millon se valehtelee, tai ees yrittää.emoticon . No siitä selvittiin (onneksi) ajan kanssa sillä että pistin itelleni muutamia asioita käytäntöön (asuntopaperit vetämään, soittelin töiden perään tonne ouluun suuntiin). Syksyllä ku arki koitti ja kaveri jatkoki vielä samaa rataa (ja on muuten vieläki sillä tiellä), ukkoki rupes miettimään että ei jumaliste mitä on tullu tehtyä ja jätti homman siihen. Nyt sitten tilanne sama, mutta kuitenki eri =P tällä kertaa ollaan kyllä selvinpäin mutta tosiaan seura tekee kaltasekseen. tää toinen kaveri on sellanen joka aattelee aina ensin omaa napaansa kun ei oo ikinä tarttenu muuta ajatella. Kotonaki avokki tekee kaiken. eikä paljoa ilmottele mitä tekee millonki. Välillä tulee tunne kun niillä käy kyllässä että ihan elävät täysin kämppiksinä saman katon alla, mistään parisuhteesta oo tietoakaan... no, mies ku on kaverinsa seurassa nii käyttäytyy ihan samallalailla! mitäpä siihen muuta lisäämään.

Kaikan kysymykseen tuohon jatkanki sitten että kun sai raivota ja oltiin vielä seuraava päivä puhumatta niin on nyt saatu keskusteltuakin sitten.... ja kyllähän ne tunteet molemmilla on tallessa mutta se toisen huomioiminen on jääny ihan totaalisesti pois, johon nyt sitten koitetaan panostaa kunnolla! Se täällä kuopiossa asuessa on kyllä oikea huonoa että täällä ei pojalle oikein hoitopaikkaa ole,miehen isä vaimokkeensa kanssa kyllä viikonloppusin päiväsaikaa voi hoitaa muutaman tunnin mutta ovat aika palokkaita illemmalla ottamaan, tai yöksi, ei onnistu ei. oulussa tilanne ois toinen... siellä suorastaan tunnutaan tappelevan pojan hoitovuoroista :)

Mies sano itekki että on unohtunu aikalailla olla myös mua tukemassa kun tosiaa oon täällä kotona niin paljon itekseen ja teen täällä melkeimpä kaiken. Sovittiin myös koiranhoito hommista sen verran (kerkesin tehä meidän toiselle koiralle luovutusilmotuksen, koska mulla ei aika ja energia yksinkertasesti riitä vielä lenkittää sitäkin kaiken päälle mitä oon joutunu yksin tekemään) kun oli lukenu tuosta työpöydältä ilmotuksen, että siinä on ryhdistäydyttävä kans ihan jo tuon enemmän liikuntaa tarvivan koiran takia!

Raha-asiatkin saatiin puhuttua läpi :) se myös helpottaa aika paljon....

Nyt vaan pitää puolin ja toisin auttaa toista ja olla tukena niin täällä kotona ku kodin ulkopuolellakin. Ne pienet hellyyden osoitukset kun muistais jatkossa, miten tärkeitä ne onemoticon  ja mää en saa jäädä tänne neljän seinän sisälle vaan pitää päästä pois aina välissä( välillä yksin ja yhdessä), tässäki ehkä huomaa että ne työt mun kohdalla sitte syksyllä voi olla ihan hyvä juttu!:)

no joopsista nyt mentävä ku samuel käy väkisin näppäimistöön kiinni!


 
Moikkelis!

Täällä pyöritään nyt ihan urakalla! Ei meinaan kovin kauaa jaksa poju olla selällään, kun kääntyy jo mahalleen. Mutta sitten meneekin hermo melko nopeesti, kun ei vielä pääse eteenpäin, eikä taida vielä tajuta, että voisi kääntyä takaisin selälleen, vaikka osaa sen kans. Peppu kyllä nousee komeasti ilmaan jo, mutta vielä ei kropan etu- ja takaosa toimi yhteen!

Toinen opittu asia on kielen näyttäminen. Koko ajan on nyt kieli pitkällä, kun sen kerran keksi!

Vähän alkaa tuntua siltä, ettei tuosta maidoton-munaton-ruokavaliosta oo mitään hyötyä. Mutta kattellaan nyt ensi viikkoon asti, että mitä siellä neuvolassa sitten sanotaan. Luulen, että joko tuolla on kans tosi paha atooppinen iho tai sitten on jotain vilja-allergiaa tai keliakiaa. Osaako muuten kukaan sanoa, että voiko keliakia ilmetä jo imeväisellä vai vasta sitten, kun alkaa itse syödä viljoja? (niin ja miehellä on keliakia, niin siksi epäilen sitä tuolla pienelläkin...) Tarttee varmaan kysyä, että oisko mahdollista päästä jollekin ihotautilääkärille. Tai sitten käyttää yksityisellä.

Thilduska: Minä jo pelkäsin, kun luin tuota sinun kännykkäseikkailua, että löysit sen sitten loppujen lopus jostain taskusta tai jostain. Mutta "onneksi" ei sentään käynyt niin. Ittelleni meinaan vois kyllä vallan hyvin käydä noin. Mutta hyvä, että luuri kuitenkin löytyi!

Mamma: Ei morjens tuota tätiä! Hyvä, että teet valituksen. Onneksi kuitenkin sait pojan lääkärille ja toivotaan, että poju paranee nopeasti!

Kaika: Onnittelut hienoista yöunista! Ite oon kans mietiskelly (en ihan paperilla asti) tuota tulevaisuutta, kun mahdollista on, että uudelleenkouluttaudun, jos tällä nykyisellä ei töitä irtoa. Mutta se tarkoittaa sitten kyllä sitä, että lapset hankitaan ennen opiskelujen aloittamista, mikä puolestaan johtaa siihen, että koulun alottaisin aikasintaan 2015 ja valmistuisin 2019. Eli aloittaisin työelämässä sitten 34-vuotiaana...että näin.

PÄ:llä ja Purri:lla on sitten jännät paikat!  Minäkin haluaisin jo kovasti toisen pienen, mutta täytyy koittaa malttaa mielensä, että saisi ensi vuonna nuo opiskelut pakettiin.

Piia: Hyvä, että siellä ollaan taas ainakin jossain määrin samalla sivulla! Toivottavasti jatkossa vältytte isommilta yhteenotoilta! Ja tuo on niin totta, että ne pienet hellyydenosoitukset on tärkeitä, kuten myös oma, "vauvaton" aika! Tsemppiä ja jaksuja!

Hyvää viikonlopun alkua kaikille! emoticon
 
Takaisin
Top