Kuntoilu ja ruokailu synnytyksen jälkeen

Mä en pystyis alatiesynnytyksen jäljiltä vieläkään istuun satulassa. Onneks muuten pystyy tekeen kaikkee. Mut jos istuminen tommosessa satulassa ei satu, niin toki voit aloittaa :)
 
Tänään vauvapilatesohjaaja tarkasti erkauman tilanteen ja oli hämmentävän hyvin palautunut parissa kuukaudessa. Nyt voi vähän paremmalla motivaatiolla hiljalleen alkaa kuntoilee kun ei tartte pelätä vatsalihasten menevän killiin.
Mä oisin voinut nousta satulaan jo synnytystä seuraavana päivänä, itse ajattelen ratsastusta mutta ei ole ollut aikaa vielä mennä. Tammikuussa ehkä järjestyy aikaa. Mutta spinning siis varmaan myös jos siltä tuntuu. Kannattaa se erkauma kyllä tsekkauttaa ettei liian aikaisin lähde tekemään liian paljon.
 
Mul on kyl tää tauti vienyt ruokahalut täysin. No, paino on tippunu nyt sen reilut 6kg viikkoon et ollaan synnytystä edeltävässä painossa. Makeanhimo on poissa ja toivottavasti pysyykin pois sitten kun parantuukin. Saas nähä tuleeko kilot takas ku ruoka pysyy sisällä. Lääkäri ilmoitti et ei oo kyl bakteeriperäinen tauti. Ens viikol sit varata aikaa suolitähystykseen jos edelleen lentää. Jei. No, ainakaan tän ei pitäs tarttua ku ei oo bakteeri eikä virussairaus...
 
Mul on kyl tää tauti vienyt ruokahalut täysin. No, paino on tippunu nyt sen reilut 6kg viikkoon et ollaan synnytystä edeltävässä painossa. Makeanhimo on poissa ja toivottavasti pysyykin pois sitten kun parantuukin. Saas nähä tuleeko kilot takas ku ruoka pysyy sisällä. Lääkäri ilmoitti et ei oo kyl bakteeriperäinen tauti. Ens viikol sit varata aikaa suolitähystykseen jos edelleen lentää. Jei. No, ainakaan tän ei pitäs tarttua ku ei oo bakteeri eikä virussairaus...

No johan on ihme tauti, kun tolla tavalla kiusaa. Varmaan veto aika poissa. Toivottavasti olis pian ohi.
 
Jihuu ainakin kihlasormus upposi sormeen tänää ahkeraa oonki sitä kokeillu koska mennöö.
Ihana huomata ku kunto alkaa taas palautua kehittyä ja se ihana energia mitä saa lenkeistä :happy:
 
Mä kävin tänään ekaa kertaa pelaamassa säbää. Siis ai kauhee miten kömpelö mä olin. Juosta en jaksanut vielä yhtään. Ja sit tää iholäskivatsamakkara hakkaa sektiohaavaa. Tästä ei oo kyllä kun suunta ylöspäin :eek:
 
Tauti on selätetty, luulisin. Eilen oli jo ihan ok olo ja uskaltauduin sit leipoakin. Huomenna(tänään) juhlat. Saas nähä miten esikko jaksaa kun sen päikyt taitaa jöädä väliin ku miehen sukulaiset tulee tänne jo aamupäivästä niin ei varmaan malta nukkua :nailbiting:
 
Emppuli mahtavaa! Mukavia juhlia ja ennenkaikkea toivittavasti tautia tosiaan taltutettu!
 
Kiitoksia! Kivat juhlat oli :) jäi sen verran ruokiakin yli, että eiköhän ne tippuneet kilot oo kohta syöty takaisin :hilarious: nimimerkillä aamupalaks tytön kanssa tänään suolaista piirakkaa, muffinia ja täytekakkua :oops: huomenna sit taas puuroa :rolleyes:
 
Olisi varmaan pakko alkaa miettiä jotain liikuntaa taas. Käyn lasten kanssa reppuilemassa/liinailemassa/kärryttelemässä 3-5 kertaa viikossa noin tunnin ajan kerrallaan, mutta nyt huomaan kaipaavani kunnon treeniä, jossa myös lihaksistoa saisi voimistettua. Raskauden jälkeen ryhti on aivan surkea ja kunto ihan pohjamudissa. Ennen kävin spinnaamassa, mutta tällä hetkellä harkitsen vakavasti kuntosaliharjoittelua aerobisen liikunnan rinnalle. Kuntosalilla olen käynyt elämäni aikana noin kaksi kertaa ja se on ihan vierasta. Katsoin meidän kaupungin kuntosalitarjontaa ja siellä yksi paikka tarjoaa ns. aloituspakettia, johon kuuluu pari pt-käyntiä, jossa katsotaan kai itselle sopiva ohjelma. Kai ne niillä kerroilla näyttää myös, kuinka niitä vekottimia käytetään? :hilarious:
 
Kyllä ne näyttää. Itse aloitin viime viikolla taas käymään salilla ja nyt käyn neljästi viikossa, mihin sisältyy tunnin pilates. On ihan kiva saada omaa aikaa se reilu 4h viikossa :D Toki sit kotiaikaa esikoisen kaa ei ole, kun kahtena iltana vien harrastaan ja kahtena käyn salilla. Pe-su sit taas pystytään leikkimään, vaikka la ja su käyn pyörähtään salilla.
 
Jälkitarkastuksessa käyty ja urheilu lupa saatu! Uskokaa tai älkää mutta 6 lapsen jälkeen ei minkään näköistä erkaumaa:eek: vaikka melkeinpä koko ajan oon ollu raskaana viimeiset 8 vuotta:D mahtavaa!!! Nyt lähti läskit liikkeelle:wink
 
Hyvin paino putosi synnytyksen jälkeen, mut herkut pitäneet painon nyt +4kg. Tammikuussa lähtee sit herkut veks. Salilla oon käynyt marraskuusta lähtien joka viikko neljästi.
 
Takaisin
Top