Kuntoilu ja ruokailu synnytyksen jälkeen

Sainpahan käytyä vähän hölkällä. Lantiopohja lihaksia kyllä treenattava ku huomasin ikävää virtsankarkailua hölkätessä.
 
Mulla tuli 11kg, joista 3-4kg jäljellä ja ihan vaan tän karkkimässyn takia. Pitäs vähän tsempata. Multa kyllä putoo, jos ruokavalio on fiksu.
 
Oumai, mikä fiilis ku mahtuu taas 34 koon housuihi :wideyed: tosin ei oo kyl lihaksistakaa tietoa, mut jos nw sieltä taas kaivetaan ku ehitää :grin
Paitaostoksille kyl tarvii mennä, tissit ei mahu vanhoihi paitoihi.
 
Itsekke iskenyt kauhee turvotus niin on ihan possuolo... tosin eilen pari ihnistä ihmetteli miten oon voinut saada vauvan kuukausi sitten kun oon niin pieni, ei kuulemma yhtään huomaa. Tosin tästä meni alle puoli tuntia niin eräs tiedusteli koska saan vauvan... eli lienee katsojan silmissä :shifty: kyllä mulla mun mielestä vielä ihan selkee kumpu on ja tällä karkin mässytyksellä ei kyllä ihme. Levy suklaata menny päivään. Ja jos ei suklaata niin jotain muuta :sorry:
 
Munki alkanu kokoajan tekemää mieli kaikkea hyvää,pullaa karkkia suklaata ja ylisokerisia myslejä.. Ihmeellinen sokerihiiri oikee kuoriutunu itestäni nyt.
 
Täällä myös joku 4 kg lähtöpainosta vielä jäljellä. Yhteensä tuli joku 15 kg. Mut sokeria oon kyl syöny kans riittämiin et katsotaan koska häviää noi muutamat kilot. Tosin mulla ei oo mitää stressiä asian suhteen :) eiköhän ne siitä sitten
 
Munki alkanu kokoajan tekemää mieli kaikkea hyvää,pullaa karkkia suklaata ja ylisokerisia myslejä.. Ihmeellinen sokerihiiri oikee kuoriutunu itestäni nyt.

Niinpä! Niin pitkään joutui karttamaan kaikkea makeaa ja nyt tekis mieli vetää aivan kaikkea herkkua!!! Ei hyvä..
Pitäis vissiin alkaa laskee kaloreita:/
 
Joo, täälläkin tekee makeaa mieli koko ajan. Yhdistän sen kyllä siihen, että ei tuu syötyä tarpeeksi täysipainoisesti muuten. Jos syö riittävästi kunnollista ja laadukasta ruokaa - sopivassa suhteessa proteiinia, hyvälaatuisia rasvoja ja hiilareita; runsaasti kasviksia jne - ei makeanhimo vaivaa. Mulle suurin kompastuskivi on lounas. Eniten tekee mieli ahtaa ittensä suklaata ja jäätelöä täyteen sellaisina päivinä, kun lounas jää huonoksi.
 
Mulla on 1,5 viikon päästä jälkitarkastus ja pitää kysyä sieltä hölkkäyksen aloitukseen liittyviä asioita. Mulla jäi jotenkin hassu pieni kipeä kohta selkään epiduraalin laitosta ja nyt joa vähänkään isommin tärähtää niin se kohta kipuilee. Sitä epiduraalia ei jostain syystä meinattu ahtaiden välien takia saada menemään ja anestesialääkäri yritti sitä laittaa useampaan otteeseen ennen kuin onnistui. Esikoisesta epin laitossa ei ollut mitään ongelmaa eikä vastaavaa "selkäsärkyäkään" ollut. Se samainen outo kipu tuntuu myös jos esim pyöristän selän. Mietin lähinnä uskaltaako sitä hölkkää alkaa kevyesti taas harrastaa tuon selän takia
 
Mä oon aivan järkyttävän jumissa tästä kantamisesta. Raskausaika ei omalla kohdalla ollu fyysisesti lähellekään näin rankkaa. Pää ei kohta käänny ja ihan jäätävä päänsärky välillä.
 
Mulla on myös selkä tajuttoman jumissa. Välillä näkyy tähtiä ja oon varma et taju lähtee. Oon yrittäny venytellä ja jumpata käsipainoilla, mutta ei oo tarpeeks aikaa eikä sellaset pienet iltavenyttelyt ainakaa ole auttaneet. Mulla vetää selkä normistikin tosi pahaan jumiin ja nyt kun toisella kädellä kantaa vauvaa ja toisella esikoista niin selkä ei vaan kestä. Voi kun pääsis joskus hierojalle, ai että! Esikoisesta muista, että siinä puolen vuoden jälkeen selkävaivat alkoi helpottaan.
 
Mulla on rintaranka ihan jumissa kantamisesta ja toisen kainalossa nukkumisesta enkä saa millään naksautettua sitä. Hieroja vasta 20.11.
 
Oon nyt syönny terveellisesti ja säännöllisesti ja hikiliikkunut eli juossut kolme kertaa viikossa nyt tässä melkee kaks viikkoa eikä paino oo laskenu ei sitte grammaakaa. Uskomatonta.
 
Mut onko kiinteytystä tapahtunut miiskunaksu? Lihas painaa enemmän, kuin läski. Suosittelen puntarin sijaan käyttään mittanauhaa :)
 
Mulla ois vielä joku 5kg ideaalipainoon ennen äitiyttä (ja tähän on nyt jämähdetty, 13 kg synnytyksestä) mutta kamppailen jo todellisen ongelman kanssa. Mun housut putoaa! Yhdetkään ei pysy köyttämättä ylhäällä, aina ei vyökään auta, verkkareista ja pyjamahousuista nyt puhumattakaan. En kuitenkaan vielä raaski ostaa uusia kun pelkään että kilot tulee takas yhtä nopeasti kuin lähtivätkin kun imetys vähenee.

Tänään alkoi sokerilakon yritys kun esim suklaa on kuulunut päivittäiseen ruokavalioon jo useamman kuukauden...
 
Ohhoh, vau Tips! Mulla 4kg ennen raskautta painoon. Mulla taas ei mee housut kiinni, kun vatsa on yhtä löysää nahkaläskimakkaraa. Tämä toki oma vika, kun herkkuja mennyt kaksin käsin jo 7 vkoa. Nyt koitan ryhdistäytyä ja herkutella vaan pe-su tai mahdollisimman vähän. Tiukemmin sitten tammikuussa.
 
Mut onko kiinteytystä tapahtunut miiskunaksu? Lihas painaa enemmän, kuin läski. Suosittelen puntarin sijaan käyttään mittanauhaa :)
En oo kyllä sillee osannu kattoa ku tuntuu että välttelee peilejä. Kiitos vinkistä aijonki käyttää sit mittanauhaa :happy:
 
Uskaltaakohan spinningii mennä ennen jälkitarkastusta,mulla ois tarkastuksee viel kaks ja puol viikkoa. Kovasti kuumottas ens viikolla jo tunnille.
 
Lihas tosiaan painaa enemmän, ku läski. Itellä tosiaan paino 2kg vähemmän ku ennen raskautta mutta peilistä tuijottaa kyl ryhditön kuikelo (jonka peppu kadonnu). Ainoat lihakset jotka löytyy on käsivarsissa tämän 5kg pötkylän kantamisesta. Et sinällään itelle tuo painon tuijottaminen on toissijainen juttu.
 
Uskaltaakohan spinningii mennä ennen jälkitarkastusta,mulla ois tarkastuksee viel kaks ja puol viikkoa. Kovasti kuumottas ens viikolla jo tunnille.
Kyllä mä uskaltaisin jos sulla oli alatie synnytys. Tai ainaki mä olin ekan kohdalla jo ennen jälkitarkastusta pelaamassa salibandya koska mulla tuntu hyvältä ja normaalilta. Nyt mulla on 3kk sektiosta ja aion mennä perjantaina ekaa kertaa pelaamaan. Pelottaa, oon karsee köntys :grin
 
Takaisin
Top