Kuntoilu ja ruokailu synnytyksen jälkeen

Mä en niinkään mitään rantakuntoa mieti, ennemminkin sitä että olis hyvä olla kropassa! Ja sitä että sterilisaatio leikkaus sujuis paremmin kun on vähemmän massaa nukutettavaksi! Soitin siis eilen hoitavaan sairaalaan ja pääsin sinne jonoon... leikkaus olis 3-4kk päästä! Pakko saada kilot pois siinä ajassa o.O
 
Täällä kyllä herkut maistuu. Ulkoiltu on epäsäännöllisen säännöllisesti tuplia työnnellen ja esikoista nostellen. Kuukausi synnytyksestä ja painoa on lähtenyt 10kg, toivottavasti painon lasku loppuisi pian
 
Hep, täällä kanssa sokeririippuvainen. Herkkuja menee liikaa, mutta en vielä oo sen antanu haitata :D yritän kyllä kompensoida sillä että joka ruualla olis paljon kasviksia ja ruoka olis monipuolista. Hyvä ketju tämä, varmasti seurailen tätä(kin)! :)
 
Viikko synnytyksestä ja 7kiloa lähtenyt, vielä ois 12 kiloa et ois samassa normi painossa. Mutta en aijo ottaa tressiä,rakastan liikuntaa niin paljon että viimeistää joulukuun loppupuolella uusin jumppa kortin . Mulla ei maistu oikeen mikään ei ruoka eikä herkut. Varmaa mieli vähän maassa ni ei maistu mikään. Viimeksi söin ku hevonen ruokaa meni kyllä ja tais herkkujaki mennä aikalailla.
 
Mulla ei oikein maistu lämmin ruoka. Leipää, jugurttia, hedelmiä kyllä menis vaikka kuinka. Ja herkkujakin joo :)

Paitsi eilen kun esikoinen meni mummolaan yökylään niin paistettiin medium pihvit ja otin pari suullista punaviiniä. Ai että se pihvi maistui hyvälle, mutta viini ihan myrkylle! Kysyinkin mieheltä että onko tää pilalla mutta hänestä oli ihan hyvää. Viime maistamisesta on jo niin kauan, että eipä ihmekkään ettei kelvannut :D onko muut ottanut saunasiideriä tm. ja mikä on teidän suhtautuminen alkoholiin imetyksen aikana?
 
Mä en ole vielä nauttinut alkoholia, vauva nyt kuukauden ikäinen. Esikoisesta meni melkein vuosi että alkoi alko maistua ollenkaan, se vaan maistui pahalle vaikka saunaolutta tai viiniä ruoan kanssa joskus yritti. Tää on ehkä luonnollista, molemmat raskaudet ilmeni niin että jo ennen plussaa alkoholi ei vaan mennyt alas.

Mut ei hätää, se menee kyllä ohi :D

Ja siis varsinaiseen kysymykseen, kyllä mielestäni voi annoksen tai pari ottaa mietoja jos maistuu. Mieluiten heti imetyksen jälkeen että on taukoa siinä välissä.
 
Mulla jäi tällä kertaa synnärille kolme (3!!) kiloa. Tosin on se paino imetyksen takia lähtemyt laskuun, että oisko samanmoinen tippunut nyt kotona ollessa. En mäkään ressiä ota painosta, imettäminen kuluttaa ja aion sitä maitoa luivuttaa, että sekin tiputtaa painoo. Mut esikosta synnärille jäi yli 10 kiloo niin vähän nauratti tämä pari kiloa. Tosin mun sormet on edelleen tosi turvoksissa, että en tiä mikä on nestettä ja mikä läskiä (sain niin paljon nesteytystä sairaalas et kuulemma tovi kestää ennen kun lähtee). Niin ja laihdutan sit liikkumalla. Nälkä on meinaa koko ajan ja nyt pitääkin mennä taas syömään.

Ja alkoholista sen verran, että mun mielestä yhden voi hyvin juoda, just ruuan kanssa tai sitten sauna juoman. Itse ottasin kans just imetyksen jälkeen. Mun mielestä yksi juoma ei myöskään estä maidonluovutusta (just niitä lueskelin), joten tuskin estää imetystäkään sitten. Jos aikoo enempi ottaa ni sit antasin itse pullosta.
 
Mun mielestä myös voi hyvin yhden miedon ottaa silloin tällöin imetyksen jälkeen. Aika hyvin just luontohoitaa kun itelläkää ei kyllä tee mieli yhtään alkoholipitoisia juomia eikä tehny viimeksikään pitkään aikaa. Itse varmaan päädyn super mietoon kakkos olueeseen jossa on hyvä oluen maku,otan sit joskus jos tekee mieli.
 
Alkoholista, mä oon absolutisti raskaus ja imetys aikaan et en koe tarpeelliseksi juoda mitään vettä vahvempaa. Mut varmaan se yks annos heti imetyksen jälkeen tai just ruualla/saunassa ei oo pahaks.
Ja vaikka ei imettäiskään niin jotenkin kammoksun yhtälöä vauva+alkoholi... jokainen tavallaan ketään en tuomitse:)
 
Imetysaikana olen toki juonut esikoisen aikaan alkoholia, mutta ensimmäisen annoksen taisin nauttia vasta, kun vauva oli 3 tai 4 kuukautta vanha. Imetyksen ja alkoholin nauttimisen väli oli silloin noin 3 tuntia, kun olin ensimmäistä kertaa kotoa pois ystävien kanssa brunssilla. Imetin esikoista vajaa kaksi vuotta, joten siihen aikaan mahtui muutama mojito ja skumppalasi lisäksi. Toki alkoa tulee nautittua muutenkin niin harvoin, että eipä tuo imetys siihen mitenkään vaikuttanut. Mutta eipä se annos tai kaksi pahaa tee, kun vaan muistaa vauvan varovaisen käsittelyn (tai jos vaikka puoliso voisi hetken alkon nauttimisen jälkeen sylitellä vauvaa). Uskon, että suurin osa äideistä kuitenkin tietää milloin vauvaansa voi käsitellä :)

Ja joo, nälkä on koko ajan. Siis ihan koko ajan. Huvitti tuo Mangustin levy suklaata tai pussi karkkia päivässä -ruokavalio, kun itse söin eilen kolme pullaa (oli hyviä :hilarious:), kourallisen kouvolan lakuja (nekin oli hyviä), puoli pakettia domino-keksejä (slurps) ja pienen kulhon karkkia :hilarious::hilarious::hilarious: tänään ei olekaan karkki maistunut, kun eilen vedin kunnon sokeriöverit :grin
 
Mulla jäi synnärille 6kg ja loput 4kg lähti viikossa. Tehokasta tuo imetys. Minäkin oon nyt enimmäkseen elänyt herkuilla koko viikon. Kahvia, kahvileipää, suklaarusinoita ja jätskiä. Leipä myös maistuu liian hyvin. Kerran päivässä syön lämpimän ruoan, mutta jostain syystä mikään terveellinen ei oikein maistu. Nälkä on kyllä koko ajan.
Minä en oo vielä alkoa ottanut (vauva 5 vkoa), mutta oon oppinut juomaan alkoholitonta olutta, niin sitä aina välillä nautin. Jouluna varmasti puolilasia viiniä otan ruoan kanssa, mutta muuten pärjään kyllä ilman. En kuitenkaan usko, että yhdestä annoksesta on haitta.
 
Oon vähän ihmetellyt, ettei herkkuja oo sen koommin edes tehnyt mieli. Synnärillä tuli kyllä vedettyä kunnon setit karkkia, hampurilaista ja munkkia... Siellä maistu niin hyvälle kun ei sairaalaruoka millään meinannut riittää mulle :D Mut kotona vaan lähinnä ruokaa, pari lämmintä pakko saada päivässä. Ehkä raskauden aikainen sokerittomuus jäi päälle :)
Kilisteltiin kavereiden kanssa kuoharilla ja join puoli lasia. Ei olis kyllä yhtään enempää edes tehnyt mieli.
Liikunta kannattaa aloittaa tosi maltilla, mulla nyt vaan kävelyä koiran ja beben kanssa. Kyllä sitä ehtii myöhemmin taas rehkimään kunnolla, antaa kropan palautua huolella.
 
Mekin kilisteltiin kotiinpääsypäivänä kuoharilasilliset. Ja kyllä, oli hyvää! :)

En oo päässy vaa’alle kattoon, paljon jäi synnärille mutta ainakin maha on palautunut tosi hyvin. Oon yllättyny, ettei ole jäänyt mitään roikkuvaa nahkaa.
 
2.5kg lähtenyt pois kropasta! Mahtavaa :) enää 13 kg jäljellä...
raskaus aikana teki mieli lihaa, lihaa ja lihaa + kiellettyjä herkkuja ja nyt pensasmustikoita (tai mustikoita yli päänsä) ja rahkaa:p chia pudding houkuttaisi kans mutta edelleenkään siemeniä ei sais hirveästi syyä ku imettää...
tossa käynyt vaunu lenkeillä ja jos/kun kävelee nopsaan alkaa hyvin ikävästi vihlomaan alamahaan:/ mut jospa se ajan kanssa...
muuten olis kyl semmonen olo et vois juosta maratonin :D
 
Miten Äippä sä saat arjen toimimaan? :D nyt kahden lapsen äitinä mä huomaan että omat syömiset ja laittautumiset jää kyllä ihan viimeiseksi tärkeysjärjestyksessä. Eilen meikkasin pitkästä aikaa kun lähdin kaupungille, mutta muuten en kyllä hirmuisesti peiliin ole katsonut. Välillä on hyvin aikaa syödä yms mutta mulla tuli vaan mieleen miten monen lapsen äiti selviää? :) edelleen nostan kyllä sulle hattua♡
 
Kävin viikko synnytyksestä vaa’alla ja kiloja lähti 8kg synnytyksessä, 8kg jäi.
 
Mä oon jo melkein lähtöpainossa. Toi poika imee mut ihan kuiviin. Syön koko ajan ja paino vaan laskee. Ärsyttää vaan, kun koko ajan on nälkä ja syöminen ei auta.
 
Mulla tulee kans maitoa tolkuttomasti ja vaavi sitä syökin ja vielä tayssille pumppaan,mutta mun paino ei kyl putoo mihkään :hilarious:koirien ja vaunujen kans on paljon lenkkeiltykin, en pahemmin ehdi istua (paitsi imettäessä). No, synnärille jäi se 3kg. Vähä ihmettelen sitä kun vauva painoi 3,5kg, istukka 600g, lapsivesi ~1kg ja menetin 2,4l verta, että mun mielestä nekin tekee yhteensä enempi kun sen 3 kg :shifty: no, kaikki aikanaan. Esikoisesta synnärille jäi 15 kg... toki sillon oli muutama raskauskilokin enempi mut silti...
 
Takaisin
Top