Kuntoilu ja ruokailu synnytyksen jälkeen

Ekat 10 kiloa lähti itestään, sen jälkeen saanut vasta kilon pois kiinnittämällä tarkempaa huomiota syömisiin. Paitsi että oli mahataudissa viikko sitten, ja sinne tipahti 2 kiloa ainakin väliaikaisesti. Suosittelen oksennustaudin ja imetyksen yhdistelmää tehokkaaseen painonpudotukseen :D
 
Täällä sama. 10 kg lähti tekemättä mitään ja sen jälkeen ei oo tapahtunut mitään. Katsellaan keväämmällä. En pidä tästä olomuodosta, mutta liikaa ei jaksa stressata.
 
21 kilosta 18 tippui itsestään. Nyt otetaan vähän takaisin, kinkkua ja suklaata. Mutta jospa keväällä tippuisi kun ulkoilut lisääntyy entisestään. Ei stressiä..
 
Joo, 13kg lähti kuin vahingossa (kun 6kg oli tullut raskausaikana), ja tähän jämähti. Ehkä on tullut jonkin verran takas jouluherkuttelujen takia, tammikuussa pitää tsempata ja jatkaa liikkumista.
 
Täällä putosi kans synnärille 10 kg, mut 4 kiloa vielä alkupainoon. Suklaa ja piparit ei vissiin auta asiaa. :D mut en jaksa stressata myöskään. Katsellaan tammikuussa sit taas kun joulu ohi :wink
 
Mites kuntoilut? Olen todellaki ollut tosi laiskimus. En jaksa lähteä vaunuilemaan, jumpata kotona yms. Hieman kuitenkin saanut keskivartalon syviä lihaksia kehitettyä, ja ryhtiä suoristettua. Jos miehellä ei olis niin monta rautaa tulessa, tulis useammin lähdettyä kuntosalille. Paino junnas samassa mitä synnytykse jälkee näytti. Noh, menkat alkoi, vauvalle kiinteitä, paino lähti laskuun. Jee! Tilanne näyttää siis samalta mitä esikoisen kohdalla. Ruokaremontissa koitetaan edelleen herkkuja vältellä, ja nyt helpottaa kun mies on mukana :)
 
Mä oon käynyt vaunulenkeillä ja koirien kaa lenkkeilly. Ja esikoisen kans taaperotanssissa, joka menee kyl iha hikiliikunnasta itsellekin :hilarious: paino on hiljalleen tippunu liki samaa kun ennen raskautta. Tosin kyllä sitä löysää on edelleen...
 
Joo ei. Multahan lähti raskauskilot ja vähän päälle ihan muutamassa viikossa. Jo silloin tiesin että pitää olla tarkkana tai ne tulee takaisin. Nyt on veikkauksena 3-5kg tullut takas koska suklaa on ikävä kyllä kuulunut ruokavalioon päivittäin ja muutenkin on koko ajan nälkä, ja ruokavalio on retuperällä (paitsi ne ateriat jotka syödään lasten kanssa).

Oon käynyt jonkin verran vauvajumpassa ja kuntosalilla vauvan kanssa, kävelyllä ja tietty kantanut liinassa/repussa pää märkänä. Ei mitään kunnon urheilua. Nyt täytyy aloittaa jotkut lihastreenit kotona. Illat on tähän asti mennyt "töitä" tehdessä kun lapset on nukkumassa, mutta nyt kun siitepölyahdistus hellittää (pian?!), alan tekemään jotain fiksua joka ilta. Ettei ihan repsahda :)
 
Mulla junnaa kilot tiukasti kehossa,osa lähti melkeen heti mutta nää seitsemän viimeistä ei millään. Viikoittain käyn spindessä,crosfitissä ja juoksu/kävely lenkillä. Ei enään kilot niin tressaa kun kunto alkaa olee tosi hyvä ja se fiilis minkä saan liikunnasta on paras ja voimavarana mulla niin iso. Nyt alan lopettelee imetystä niin jospa ne loput sitte tipahtas viimeistää pikkuhiljaa pois.
Tosin pitäs ruokavaliota vähän parantaa,tuntuu kanssa et koko ajan on nälkä varsinki väsyneenä ja aina ei tuu katsottua mitä syö.
 
Ei etene... ei sit millään! Painoa lähtenyt 5kg ja siihen loppu, 10 kg pitäis painoa saada pois niin olis ennen sisun odotusta painossa.... tuntuu toivottomalta:sad001
 
Mä en uskalla edes katsoa puntariin. Sokerihötön syöminen on lähtenyt ihan käsistä (syytän tästä pääsiäistä ja virpojia,jotka eivät tulleetkaan. Uhrauduin syömään itse virpojien herkut, joita oli paljon :hilarious:). Nyt taas vähän back on track, mutta ensi viikolla taas herkutellaan, kun on synttäriä ja äitienpäivää tulossa :rolleyes:
 
Mä kävin eilen puntarilla pitkästä aikaa. Paino 7kg alle ennen raskautta painon ja sama kun joskus 7v sitten. En tiiä millä ihmeen keinolla lähtenyt ku syöminen on ihan mitä sattuu ja liikuntakin vaan koirien lenkitystä. Toki paljon on lihasta lähtenyt et varmaan se on tuon painon tiputtanut. No jos kohta jaksais taas salille...
 
Mä aattelin alkaa taas lenkkeillä tai käymään salilla. Tosin luulen, että juokseminen vie voiton kun voi kuunnella musiikkia ja purkaa pahaa oloa lenkkipolulla. Se on itselle sellasta terapiaa ja oikein kiva tapa viettää omaa aikaa. Nyt jos kelitkin paranee niin on kiva kattella kun luonto herää. Painokin tippuu kivasti kun juoksee ja kunto kohoo nopeeta. Voi kun tänään ehtis lenkille :joyful:
 
Nyt oon ollut vähän ihmeissäni kun vauva ei oo enää niin tissillä vaan kiinteitä menee kokoajan enenpi enkä oo liikkunut enempää tai syönyt vähempää niin paino vaan tippuu :eek: moni kysynyt ihan viikon sisällä, että mitä oon tehnyt kun oon niin laihtunut. Paino on nyt sama kun ennen lapsia (itseasiassa vähemmän kun ennen esikoista) ja maha pömppis on vaan kadonnut. Turvotus lähtenyt ja kaikki vaatteet on isoja, paitsi ne tosi vanhat "tavoitevaatteet", joihin nyt mahdun. Oon vähän äimänä, mutta ihan kiva siis, en valita :hilarious: kunhan vaan trendi jatkuis enkå sais kiloja takas :grin en oo kyl vielä(kään) lenkkipolulle ehtinyt, mut jos sitä sinne kohta ehtis. Ei niinkään kyllä painon takia vaan ihan omaa aikaa ottamaan.
 
Ei putoa paino täälläkään. Imetyksen vähentyessä on kyllä tullut vartalon muotoon positiivista edistystä, vaikka paino näyttää samaa. Kyl tää tästä:wacky::hilarious:
 
Kävin vauvan neuvolan yhteydessä vaa'alla ja paino oli pudonnut takaisin ennen lapsia -aikaan. Mikä lie turvotusvauhe tuossa oli mutta tässä yritetään nyt pysyä ja pudottaa vielä järkevään tahtiin muutama. Oikeastaan haluaisin unohtaa painon ja keskittyä kiinteytykseen. Mitään erkaumaa ei mulla ollut, vähän laiskasti on silti tullut harjoitettua core-lihaksia... Aina lupaan itselleni tehdä edes pienet pikareenit illalla mutta tänäänkin istuin sohvalla läppärin ääressä töitä tehden (ja vähän meni suklaatakin) koko illan.

Kaikki housut putoaa. Vyöostoksille.
 
Takaisin
Top