Kuntoilu ja ruokailu synnytyksen jälkeen

Mä oon jo alle lähtöpainon! Mulle ei tullu ku kuutisen kiloakaan.
Koko ajan kauhia nälkä ja herkkuja tulee vedettyä myös enemmän, ku ikinä. Nooh jos menee hyvään tarkoitukseen :hilarious:
 
Muuten, onko muilla linea negra jäänyt? Mulla on. Ei haittaa yhtään, oikeastaan aika söpön näkönen :joyful:
Mitäs sitten vatsalihaksille kuuluu? Mua vähän pelotti erkauma, mut mun mielestä on jo palautunu nekin. Jälkitarkastus ens ke, mitä siinä muuten tapahtuu?
 
Muuten, onko muilla linea negra jäänyt? Mulla on. Ei haittaa yhtään, oikeastaan aika söpön näkönen :joyful:
Mitäs sitten vatsalihaksille kuuluu? Mua vähän pelotti erkauma, mut mun mielestä on jo palautunu nekin. Jälkitarkastus ens ke, mitä siinä muuten tapahtuu?

Mulla on kans jälkitarkastus keskiviikkona. Siellä katotaan vielä verenpaine ja muut neuvolamittaukset, sisätutkimus ja jutustellaan fiiliksistä. Jos on hyvä tsägä niin katotaan myös lantionpohjan ja erkauman tilanne, mutta viimeksi ei näitä katottu, lääkäri/terkkarikohtaista. Niin, ja sekin nykyään riippuu paikasta tekeekö tarkastuksen lääkäri vai terkka, itse olen ymmärtänyt meneväni lääkärille.

Lähtöpaino alitettiin jo viikko syntymästä mutta mulla on tavoitteena paino ennen lapsia. Hyvin sitä on tässä lähtenyt, noin 1kg viikossa mutta nyt en ole pariin viikkoon mittaillut ja herkut on maistuneet. Neuvolassa näkee tilanteen. Jälkitarkastuksen jälkeen alkaa liikunta, näin alkuun esikoisen kanssa uinti ja äiti-vauva -pilates. Viimeistään pilateksessa katotaan erkauman tilanne, en jotenkin osaa itse varmasti arvioida.
 
Mulla oli jo jälkitarkastus, katsottiin alakautta ultralla kohtu ja tunnusteli sormilla.
Esikoisen kohdalla ei katsottu ultralla ollenkaan ja tunnusteltiin vatsalihakset myös.Riippuu varmaan ihan lääkäristä.
Lääkäri ois halunnut nähdä sen raskausajan neuvolakortin mutta eihän mulla ollu sitä mukana eli ottakaa te varuiksi.
 
Miten Äippä sä saat arjen toimimaan? :D nyt kahden lapsen äitinä mä huomaan että omat syömiset ja laittautumiset jää kyllä ihan viimeiseksi tärkeysjärjestyksessä. Eilen meikkasin pitkästä aikaa kun lähdin kaupungille, mutta muuten en kyllä hirmuisesti peiliin ole katsonut. Välillä on hyvin aikaa syödä yms mutta mulla tuli vaan mieleen miten monen lapsen äiti selviää? :) edelleen nostan kyllä sulle hattua♡

Pidä vaan se hattu päässä:) kyllähän toi arki tossa rullaa omalla painollaan:wink me syödään kaikki aina samaan aikaan ja aamu/iltapalat teen kaappiin valmiiksi kun pikkuset nukkuu tai muuten on aikaa ja kerran päivässä teen ruuan (päivällisen) joka on sit seuraavan päivän lounas. Meikkaan ehkä sen pari kertaa vuodessa jos on joku juttu (treffit,juhlaa tms) kun oon vaan niin laiska:p
Tyttöjen kerho päivät on kyl aikamoista hulinaa ja tarkkaa aikataulutusta... vielä kun sais tolle jätkälle jonkun päivärytmin aikaseksi niin helpottus arki entisestään:wink
Ei kyl aikaa oo tänne tulla kirjoittamaan kun sillon kun lapset (ainakin osa) nukkuu :wink
Mut pakko sanoo että kyllä tää lapsi määrä helpottaa elämää kans ku isommat viihdyttää pienempiä et saan tehtyä kotihommia ja 2-3 isointa auttaa tosi paljon kotitöissä:)

Jälkitarkastuksesta, mulle tehty siellä sisätutkimus ja juteltu ehkäisystä ja palautumisesta.

Erkauma on kursiutunut kasaan aika kivasti. En ainakaan itse huomaa että olis mitään rakoa vatsalihaksien välissä... pitää pyytää lääkäriä kokeilemaan ens kuussa...
 
Lääkäri tsekkas jälkitarkastuksessa erkauman, aikalailla kadonnut jo. Nyt vaan kuntoilemaan, äiti-vauva pilates alkaa marraskuussa. Ja tosiaan kiloja lähtenyt synnytyksen jälkeen jo 13, enää 3kg painoon ennen lapsia (ja voisi siitäkin vielä pari ylimääräistä saada pois).
 
Mä punnasin eilen itseni niin tullut kilo lisää... siis pudonnut on yhteensä 6kg mut nyt tullut yksi jopa lisää. En tajua :hilarious: ja oon kävellyt 5km lenkkejä tuplien kans. Hehee, nää kilot ei taida hevillä lähteekään..
 
Mutta jos siulle emppuli on tullut kato lihasta tilalle, lihashan painaa enemmän, tai niin ne viisaammat väittää :D :D
 
Slillukka: niinhän ne väittää! Ehkä lohdutan itseäni tuolla ajatuksella samalla kun syön täällä nyt muffinia :grin no, mä ehdin kyl ne kilot pudottaa, ei se sinänsä. Alimmillaan oon joskus painanut 52kg mut täs ennen tätä raskautta olin hoikempi kun tuolloin ja painoa oli kuitenkin 59kg, joten ehkä kroppa on vähän muuttunut synnytysten myötä ja se on toisiaan lihasta :wink
 
Mulla kans alkuun paino tippui jo 55kg (ennen raskautta 53kg) ja nyt yhtäkkiä ollaan 62kg. En ymmärrä kun herkkuja meni alkuun ihan reilusti ja paino tippui mutta nyt kun vähenkin herkkuja ja lisäsin liikuntaa niin paino nousee...
 
Puuh ja paah... Ei sitten paino liikahda alaspäin yhtään taaskaan! Ärsyttää nää makkarat ja muutenki olla taas tätäkokoa. Synnärille jäi se 9 kiloa mut viellä ois sellai 10 kiloa siihen omaan lähtöpainoon. Kauhee homma siis taas eessä alkaa kiloja karistelee. Tänää piti jo lähteä pienelle hiki lenkille mut siel sataa. Huomena sitte.........
 
Joo ei laske ei... vaikka päivittäin tuleee noiden rattaiden kaa taaperrettua 10 000- 14 000 askelta!
Prkl!!!!
 
Äähh taurhauttavaa varmasti ku on täälläkin. Jännä miten just itellä imetys sitoo oikee kilot kroppaan kiinni.
 
Sama juttu tytöt, sellanen 16kg tiputettavaa. Ei tipu mihkään mutta en oo kyllä vielä ees yrittäny. Pää pystyyn vaan, ollaan hetki pullukoita :Heartred :grin
 
Täällä sama homma. Ei toki ole kuin noin 5-6 kg pudotettavaa, mutta aikaisempien kanssa on lähtenyt tosi helposti. Lihavat on leppoisia :joyful:Katellaan keväämmäällä sitten, jos rykäisis tosissaan ne kilot pois. Sitä paitsi toppatakin alta ei niin näy muutama ylimääräinen kilo.
 
Mäkin yritän ajatella positiivisesti ja välillä oonki ihan sinut,mut sit ääh tulee näitä päiviä ku ottaa päähän kunnolla oma peilikuva ja tuntuu et joka paikasta tursuaa ylimääräistä. Parit M koon housut ja paidat ostin että on sopivaa puettuvaa näihin aikoihin. Mut onneks on talvi aika tulossa ni voi vuorautua vaatteisiin.
 
Takaisin
Top