Kun odottaminen pelottaa..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kkira
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vasta sain varattua ajan neuvolaan. Eka neuvola siis 19pvä. Jänskättää kauheesti.. Onkohan ihan normaalia että vatsaan käy aivan hemmetin kipeetä ku aivastaa? Ei muistaakseni ainakaan edellisissä raskauksissa ollu mitään vastaavaa. Niin ja ei titenkään aina käy kipeetä :) onko muuten kuin monella kokemusta yksin synnyttämisestä?

iha normia tuntee noit kipui. mulla eessä yksin synnytys jos kaikki menee hyvin ku miestä ei päästetä saliin eikä muitakaa, paras ottaa selvää sit syksyl ra ultras kumpi tulee inshaAllah et osaa huutaa oikeen nimen ettei anoppi nimeä selän takana.

Tää nyt ei liity ketjun aiheeseen, mutta Gatusa eikö sitä nimeä voi sitten etukäteen ilmoittaa tai sopia miehen kanssa, että hän ilmoittaa? Sitähän kun ei tiedä, jos vaikka joutuu leikkaukseen ja on nukutettuna kun vauva syntyy. Mielenkiinnosta vaan kyselen, kun en tunne teidän tapoja :)

siis kyllä miehen kans ollaa nimi sovittu jo mut ei sit tiä tuosta anopista ni pitää kunha inshaAllah pääsee rakenneultraa asti ja saa tietää kumpi tulee ni yhessä päätetää. mä oon tehny kyllä selväks että mä en halua muiden nimeävän lasta.

tänään huomasin että pihan haravoiminen ei ainakaan kannata.. Vatsa meni aivan kauheen kipeeks. :( onko muilla tullut vastaavaa?

mulla pidempiaikainen seisominenki aiheuttaa kipua, osin venymisestä johtuen oletan, oman jaksamisen ja olon mukaa kannattaa tehä surullinenkeiju. eli lepäät kun siltä tuntuu eli esim jos alkaa tuntuu vähäki kipua ni pidä tauko ja tee oman jaksamisen mukaan. :)

Joo onneksi mies haravoi sitten melkein koko pihan :) itse vain suurimmaksi osaksi nojailin haravaan :D mites onko tällä porukalla jo vatsat alkanu kasvamaan? Itselläni on jo melkonen "pömppis" ja siksi oonki alkanu pelkäämään ettei ois kahta lasta.. Yksi riittäisi ihan hyvin meille. :) miehen sanoin "ei täältä rakkaus loppuis mutta tila kyllä". Ikinä ei ole raskauksien aikana alku vaiheessa näin "suuri" ollut vatsa :( oon ihan paniikissa kohta.

mulla on tietääkseni yks ainaki viime ultran mukaan mut näytän joltai 4-6kk raskaana olevalta :) se kohtu vaan kasvaa nopeemmin ku on aiemminki saanu lapsia ja ollu raskaana kun se muistaa mitä pitää tehä ja alottaa aiemmin sen. :) ukko oli jo iha katto et kyllä huomaa että oot raskaana. nyt hän vähä vaa pelkää aina ku vähäki normaalimpi olo mulla ja toki se huoli sit tarttuu minuunki vaikka vakuuttelen itelle et on iha mahollista että keho tottun hormoneihi ni ei ol oireit sillai. tosin venyminen tuntuu edelleen ja välillä liitoskivut ilmottelee itestää ni pitää järjissää tosin mun lääkityski voi aiheuttaa niitä ku laitan 400mg progesteronia joka ilta. oisha se ihana saada tarkastaa et kaikki on kunnos ennen nt ultraakin ku tämä viikko ja rv 8 on ollu mun keskenmenojen ajankohdat yleensä ni paniikki meinaa iskeä välillä etenki ku oireet tuntuu hellittäneen oudon paljon.

Mulla vatsa megapömppö, mutta selällään kun makaa, niinkohtu ei kuitenkaan vielä tunnu häpyluun yläpuolella, joten turvotusta vaan, vaikka 4. raskaus onkin. Mutta joutuu kyllä miettimään mitä päälleen laittaa. Ja miitä syö, vaikuttaa ihan suoraan tuohon turvotuksen määrään. Erehdypä jotain makeaa syömään, niin maha pullahtaa esiin aivan järjettömänä pömppönä. Jos jättää hiilarit, hedelmät ja sokerin pois, niin aika normi olo, eikä pömpötä, mutta kun jostain syystä tekee mieli pelkkiä hiilareita. Huoh!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mullaki aika pitkälti turvotuksesta johtuu toistaseks, ootan että tää nyt hiljallee alkais helpottaa ja se kohtu nousta että sais sen kuuluisan vauvamasun eikä tälläst palloa joka on turvotuksesta. ylihuomen alkaa inshaAllah rv 8 ja taas ollaa vähä lähempänä sitä nt ultraa. kohtapuolin saan kunnolla lankaa ni ainaki on tekemistä :)

Itselläni on sen verran painoa ja mahaa jo omasta takaa, että raskaus ei yleensä näy kuin vasta loppuraskaudessa. Uskon, että voisin jopa selvitä synnärille asti, ettei minusta välttämättä huomaisi, että olen raskaana.

Mulla kanssa on sellainen löysä röllykkä tuossa entuudestaan, että ihan heti ei varmaan raskaus tule näkyviin. vaikka toki, itse kun tietää, niin peilistä katsoen maha on turvotuksen myötä olevinaan pyöristynyt, mutta tuskin muut huomaa asiaa.

Mä oon tähän asti (rv9+6) selvinnyt ilman mitään kummempia pelkotiloja. Oon ajatellut, että jos keskenmeno taas tulee, niin sitten se tulee, enkä sille mitään voi. Mutta nyt oon yhtäkkiä ihan pistoksissa. Neuvolalääkäri, jossa kuunnellaan sykkeet ja ehkä ultrataankin, on tulevana perjantaina, ja viikonloppuna mua alkoi kovasti hirvittää, että mitä jos sykkeitä ei löydykään. Että miten siitä sitten taas selvitään. Vointikin on viime päivinä parantunut kummasti ja sekös antaa lisää aihetta epäilyille. Mutta onneksi perjantai on jo ihan kohta - sittenhän tämä selviää.

eena tuossa vaiheessa voi oireet alkaa jo helpottamaan joten ole iha rauhallisin mielin vaikka onki helpommin sanottu ku tehty. mä pääsen lääkäriin vasta ku on nt ultra ja se on ens kuun eka perjantai, mulla hemoatooma kohdussa ja vuodelepokomennus sekä tukilääkitys mut ei seurata tarkemmin niistä huolimatta ja siitä että mulla jo 5 km takana putkeen. nyt vaa ootan ja toivon parasta.

Mä oon ollut koko alkuraskauden hieman paniikissa. Menkkakipuja on ollut viikottain, välillä todella koviakin, muttei vuotoa. Meidän lapsi sai alkunsa 3. inseminaatiosta ja ensimmäinen inssi johti varhaiseen keskenmenoon. Tästä kauhistuneena en osaa ottaa rennosti ja etenkin nämä kovat kivut pelottavat. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja luin, että kivut voi johtua myös siitä. Onko teillä muilla kipuilua? Eka raskaudessa mulla ei ollut näin paljon vaivoja alussa... Ehkä tämä tästä. Toivottavasti. Nyt menossa rv 8+0.

Mulla on myös Tuuti alavatsakipuja, jos ei nyt ihan päivittäin niin ainakin viikottain. Tuon taaksepäin kallistuneen kohdun lisäksi kipuja voi aiheuttaa keltarauhanen, kuten ilmeisesti minun tapauksessa on, koska ultrannut kätilö erityisesti kysyi kummalla puolella kipua enemmän on.

Tämä on tätä kliseistä, mutta koita rentoutua ja olla ajattelematta pahinta. Erilaiset kivut(kin) ikävä kyllä kuuluvat toisiin raskauksiin, toivottavasti sinun kohdallasi loppuvat ennemmin kuin myöhemmin! :Heartred

Olikos se ihan normaalia, että yhdynnän jälkeen on veristä vuotoa? Valahti eilen ihan kunnolla semmosta rusehtavaa verta

Limakalvot kuivuu helposti tässä raskauden aikana, ja siitä voi johtua seksin jälkenen verinen vuoto.

tuuti älä hermoile vielä jos yhtää lohduttaa ni mulla on tyylii joka päivä eri asteisia kipuja on kohdunkannattimien löystymisest johtuvii sukkapuikko kipui tuol alaosastolla, on liitoskipui häpyluussa ja muualla, kohdunkasvukipui ja venymiskipui kyljis ja alavatsal. mulla ollu 5 km peräkkäin ja nyt mennää samoilla ku sinä eli rv 8+0 tänään. mulla löyty varhaisultrassa hematooma kohdusta mut eipä ol vuotanu, vuodelepokomennus ekan kolmanneksen ajaks ja tukilääkitys tuli. 6.6 on nt ultra. ja kuten puapru sanoi myös keltarauhanen voi aiheuttaa kovaakin kipua itellä myös näin eli mulla on jo aikasin tullu koko paletti ja ootan kauhulla millasia kipuja mulla tulee myöhemmin. no mitä sitä ei ois valmis käymää läpi pienokaisen eteen eikös :)

Takaisin