Kun odottaminen pelottaa..

Voi HoPe, sulla on ollut jo liiaksi vastoinkäymisiä. Epätietoisuus, se on kamalaa, mutta onneksi pian saat vastauksia. Onko siihen tiedossa jotain syytä, miksi raskaudet ovat alkaneet väärissä paikoissa? Tsemppiä sulle :)
 
Ei ole syytä siihen miksi raskaudet oli alkaneet aina väärässä paikassa. Koska kaksi raskautta on ollut oikeassa paikassa mut keskeytynyt. Eilen selvitelty tätä yhdistelmä raskautta ja tuomio oli että ultrassa näkyi ruskuaispussi mut ei elämää.. joten tuulimuna oli tuomio. Nyt toivotan teille kaikille tsemppiä ja onnea odotukseen itse siirryn tuonne IVF puolelle.. lähetteet lähtivät hormonipolille joten syksy/talvi on se aika luultavimmin kun meille lapsi laitetaan alulle.

Haleja paljon ja elkää pelätkö.. vaan nauttikaa! :)
 
Hope: voi että :sad001 ikävä asia ja kokemus varmasti!

Toivottavasti pääsette pian IVFään ja siellä sit saatais pikkunen oikeaan paikkaan! Onneksi keinoja on ja onnistumismahikset usein hyvät!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Pahoittelut Hope. Hoidoilla saatte varmasti vielä pienokaiden syliin asti :Heartred

Täällä ei tarvitsekaan enää murehtia oireiden puuttumista... pahoinvointi jyräsi eilen päälle ja tänä aamuna sai todella tehdä töitä, että pääsi ylös sängystä ja hoidettua aamun velvollisuudet oksetusolon kanssa. Onneksi nyt helpotti vähän. Eihän tää pahoinvointi kivaa ole, mutta jostain syystä helpotti omaa pelkoa suuresti. Tasan viikon päästä ultra, jossa näkee onko elämää. Asiat mene omalla painollaan, parempi lopettaa stressaaminen :rolleyes:
 
hope pahoittelut huonoista uutisista. inshaAllah ivf:n avulla saatte sit syksyllä pienokaisen oikeaan paikkaan ja ens kesällä/syksyllä sit nyytin syliin, jaksamista.

pampero hyvä että nyt on oireita tullu sulle ni tiedät et jotai tapahtuu siellä, saas nähä alatko kaipaamaa kohta sitä oireettomuutta :)
 
Paljon tsemppiä ja voimahali sinulle hope, toivottavasti hoidot toimivat ja odotus palkitaan :Heartred
 
Täällä yhäkin odottelen oireita..mutta eipä oikeen kuuluu. Maha kipu on samoissa kuin ennenkin ja välillä ei ees satu yhtää. Aamulla oli huono olo,mutta sekin helpotti tässä päivän mittaan :sad001 Tissit on kyllä suurentuneet ja turvoksissa. Samoin kipu on ja pysyy. Ihan kuin niissä ois mustelmii tj. kun painelee. Et ehkä mä luotan tuohon ainoaan oireeseen eli tissikipuiluun ja sen avulla yritän uskotella itselleni kaiken olevan hyvin. Oikeen ärsyttää kun antaa pelolle valtaa. Onneksi Gatusan Hyvät ultra kuulumiset nostivat ees vähän mielialaa ja uskoa. :):Heartred
 
Iines, älä niistä oireista tai niiden puuttumisista niin huolehdi. Menkat ei kuitenkaan ole tullut, eli luota siihen! Mun eka raskaus oli varsin oireeton alusta, ei ollut pahoinvointeja eikä juuri muitakaan. Vaivoja alkoi sitten pieniä tulla raskauden edetessä, eli vielä niistäkin ehtii sitten nauttia. Onhan tässä kokonaista 40 viikkoa aikaa itse kullakin!! Ei mulla nytkään mitään isoja oireita ole, väsyttää kyllä joo, ja hetkittäin vähän polttelee tuolla alamahalla, mutta siinäpä ne melkein on. Ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseen!
 
iines ei mullakaa ol 24/7 huono olo jne mä oon itseasiassa aika oireeton jos verrataa siihe mitä olin heti plussan jälkeen. mutta kuten huomasit ni ihan hyvin voi mennä kaikki, täällä tuli hyvät ultrakuulumiset eli syke löyty pikku ninjalla mut niin löyty hematoomaki kohdusta.
 
Kiitos puapru ja Gatusa :) juuri tuollaisi positiivisia puheita kaipaan. Mieskään osaa yhtää lohduttaa. Pikemminkin pahentaa vaan tilannetta. Sanoin sille eilen,että mä en kestä jos sielä ei sykettä löydy niin mies ei sanonu mitään. Sit kysyin siltä,että miltä hänestä tuntuu niin tulee vaan "en mä tiiä..ei sille sitten mitään mahda jos ei kaikki oo niiku pitää" Joo mä tiedän,että asia on noinkin,mutta eipä hänen puheet ainakaan mieltä nostanut. MIEHET!!

Muista Gatusa nyt levätä!!
 
iines tervetuloa maailmaani...mä oon joka raskaudes saanu juuri tuota. inshaAllah saat sykkeen nähä ku meet ultraan ja kaikki menee hyvin. älä liikaa välitä miehes puheista se ei ol sisäistäny asiaa eikä käsitelly sitä, miehillä menee usein AIKA KAUAN ennen ku ne tajuaa että siellä on joku kasvamassa eli ennen ku vatsa on kunnolla pystyssä tai meette sinne nt ultraan tai rakenneultraan.
mies kerto siskollensa että mä oon raskaana, eukko ei ees onnitellu, totes vaa alhamdulillah. (hän on sinkku ja ikää 34v muistaakseni ja asuu kotona vanhempien luona)
 
Iines86: Gatusa on ihan oikeassa, miehillä kestää kauemmin sisäistää ensin raskaus ja sitten isyys. Me ollaan nyt rv. 9+5 ja nyt vasta alkaa miehelle hahmottumaan omassa mielessä, että masussa on vauva (vaikka siis ultrassa ei olla vielä käyty, etten tiedä kaiken olevan edes hyvin, oireitakaan ei ole kuin väsymys ja kipeät rinnat, mutta luotan siihen, että kaikki on hyvin). Ja jos kysyn häneltä miltä se ajatus tuntuu, hän ei osaa vastata, tai vastaa uskomattomalta. Raskaus on niin paljon konkreettisempi juttu meille naisille, me koetaan kaikki ne raskauden tuomat ilot ja raskaudet, mies on mukana tavallaan vaan henkisesti. Sitten on eri asia kun vauva syntyy, sitten se konkreettisoituu kunnolla vasta miehellekin ja alkaa isiksi opettelu.

Asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella! :love2
 
mä ootan melkei kauhulla et miten meillä alkaa sit ku lapsi syntyy...pitää toivoa vaa et yöt menee rauhallisest eli olis aika pitkälti kuten mun esikko eli yöt nukutaa mitä nyt yöllä piti ottaa vieree ku halus syödä tai sit piti vaihtaa vaippa. ukko valittaa jo siitä ku esikolla on tällä hetkellä yskä ni miten sit jos vauva herää yöllä. no sen näkee sitten mut kyllähä tosiaa miehillä menee aikaa. ekan ultran jälkee tuo oli niin oi joi ihanaa mut nyt ku käytii tokassa ultrassa ja näin sydänäänet ni sit oli ku ei mitää. olin iha hoo moilasena et täh siis nythä sun pitäs olla kuten ekal kerral et oi joi siel on vauva kasvamassa ni kattia kanssa, no katotaa sit 6.6 ku on nt ultra inshaAllah. pitää vaa toivoa ja rukoilla et kaikki menee hyvin ja sit nt ultrassa tulee hyviä uutisia kans inshaAllah. ois kyl doppleri paikallaa nyt.
 
Iines ei mullakaan kovin kummoisia oireita ole ollut, mutta silti täälläkin jo viikolla 9+5 porskutetaan! Ei se oireettomuus tosiaan aina pahaa tarkoita. Vaikka totta puhuakseni kyllä muakin aiemmin vähän pelotti oireiden vähyys, mutta vappuaattona näin sykkeen ja eilen myös kuulin sykkeen, kun kotidoppleri tuli postissa. Kaikki hyvin siis toistaiseksi! :)

Meilläki miehellä meinaa olla vaikeuksia sisäistää tätä raskautta. Ei sitä paljoa kiinnosta ja taitaa jopa vähän ärsyttääkin, kun mä vaan luen kaiket illat raskausjuttuja ja kirjoittelen keskustelupalstalle. Oon yrittänyt syöttää sille tietoa sillai varovaisesti, ettei tulis liikaa kerralla. Oon mm. lähettänyt sille kerran viikossa sähköpostilla Vau:n raskausviikko kuvauksen ja isän raskausviikot, että sekin vähän tietäis mitä vauvalle tapahtuu ja mitä mun vartalossa tapahtuu ja mitä muut isät ajattelee. En kyl tiiä onko se lukenut niitä. :) No eilen se kyllä ihan innoissaan kuunteli sydänääniä dopplerilla ja parin viikon päästä on nt-ultra, johon mieskin toivottavasti pääsee mukaan! Jospa se siitä pikku hiljaa, onhan silläkin nyt 9 kk aikaa kypsyä tähän! :grin
 
Kyllä meillä mies on ihan tohkeissaan. Luki neuvolasta saamansa vihkosetkin heti kun päästiin kotiin. Höpisee päivittäin kuinka baby sit sitä ja babyn kanssa sit tätä ja babylle ostetaan ja babybabybaby. Taitaa olla jopa enemmän innoissaan kun minä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
toove ole vaa onnellinen vaikka käy ehkä hermoille välillä...mun mies taas on päin vastoin. mitenköhä mä saisin sen maanantaina pyytään pankista salasanan että mä saan netin kautta maksettua inshaAllah kotidopplerin... maksaa vaan 21.87USD joten käytännössäottaen ilmanen JA MÄ HALUUN SEN!!! ku ei se kuitenkaa suostu maksamaa n. 40 dinaaria (pitää se siirtomaksu kans suorittaa western unionin kautta jos maksaa)
 
Käy kyllä hermoon kun ei voi tuoda kolaa kaupasta ja salmiakkikarkinkin vei kädestä. Hulluks on tullu.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Gatusa yritä perustella miehelles järkisyillä dopplerin tilausta: se rauhoittaa sun mieltä ja sen myötä pienelläkin on paremmat oltavat kun sä et hermoile. Onnellinen äiti = onnellinen vauva :)
 
joo tai yksinkertasesti kysäsen jos voin saada sen käymää pankissa mun puolesta maanantaina kysyys tuota salasanaa. tai sit kysyn sen veljeltä joka asuu kiinassa jos voi lähettää mulle kotidopplerin. :)
perusteltu miehelle ja vastaus on EI. sain kuulla mieheltä et kätilö sano hänelle tänää et mulla on paksu veri kuulemma joten tarttee käyttää noit lääkkeit nyt ku raskaana, eipä ne ol kyl katton et onko mulla ohut vai paksu, olettavat vaan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top