Kun odottaminen pelottaa..

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kkira
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään nyt sitten soitin ntpoliklinikalle ja valitin huolistani niin johan vihdoin pääsin ultraan! Ihana lääkäri ja hoitaja oli vastassa :) lääkäri katto kunnolla ja selitti mitä näkyi ja kaikkihan oli hyvin! Mikä helpotus!! Näytän näköjään vaan kuuluvan niihin jotka vuotaa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Noh. Nyt ne soitti sieltä kättäriltä, olivat tehneet pikku näppäily virheen ja aamulla otettu hcg-koe ei ollut kokonaisvaltainen eli sellainen missä olis nähny raskaushormoonin yksiköt vaan ainoastaan sellainen missä näkyy onko se positiivinen vai negatiivinen, no tottakai se oli positiivinen.. mutta lun tässä tapauksessa olis pitänyt nähdä että onko lähtenyt nousuun vai laskuun... niin mun tuuriani taas! Lämmöt vieläki 37.2 -37. Pari teelusikallista tullut kirkasta vuotoa :O mutta sanoi sen voivan olla ihan normaalia kun mulla se hematoomakin oli ja imuroin tänään niin sen jälkeen tuli nippailuja alavatsalla hieman vasemmalle puolen (mistä nyt siis poistettiin se tuuba ja missä hematoomakin huomattu) käski olla turvallisin mielin ja rauhaksiin... maanantaina sit uudestaan hcg-kokeisiin labraan.
 
onnea taruh hyvistä ultrakuulumisista :)

hope inshaAllah tulee hyviä uutisia seuraavasta kokeesta :)

täällä käytii eilen lääkärissä ja tulos oli että rv 5+4 LA 22.12 ensi viikolla perjantaina uusi ultra ja koko raskauden varoiks lääkitys (progesteroni, mini aspiriini, foolihappo 5mg, mies pääs pistämää mulle lääkkeen ihon alle (onneks opettan sille aikasemmin)
 
Nyt täytyy vielä vuodattaa... eli kaikku oireet on hävinnyt eikä vatsassakaan mitään nippailuja ole.. nyt on viikkoja 6+3 ja tein clearblue testin joka näytti raskaana 3+. Siis ihan oikein näytti.. Huoleni kuitenkin on se, että voiko CB -testi näyttää maximi viikot tuulimunasta tai KM:sta? Vai onko todennäköisempää, että kaikki on hyvin? Viime raskaus jätti isot pelkotilat, kun tuli liian tavallinen olo ja eloton sikiö löyty..
 
Mun mielestä raskaustestillä ei voi tarkistaa onko tuulimuna tai keskenmeno... Multa tarkistettiin edellisen keskenmenon jälkeen verikokeilla HCG-arvot ja vielä 2 viikkoa sen jälkeen arvo oli (muistaakseni) jotain yli 100 eli raskaustesti olis näyttänyt positiivista. Siitä vasta viikon päästä arvo oli laskenut 3:een.

Jos sulla ei ole kipuja eikä vuotoa, niin todennäköisesti kaikki on hyvin. Ja voihan sitä välillä olla oireettomia päiviä ja sitten oireet voi taas palata. Toisilla ei ole mitään oireita koko aikana. Mutta ymmärrän kyllä huolesi... Itseänikin meinaa nyt vähän huolettaa, kun vähäisetkin oireet on vähentyny... Mulla viikkoja nyt 8+6. Jos sua tosissaan pelottaa, niin kannattaisko soittaa neuvolaan ja pyytää päästä lääkärille? Tai yksityisellehän aina pääsee...
 
Felia, noilla viikoillahan kuulemma alkuraskauden oireet helpottaa. :)
 
Muokattu viimeksi:
kkira, niinhän ne kai helpottaa, mut kyllähän se silti huolettaa vähän. Varsinki ku mullakaan ei vielä sitä raskautta ole kliinisesti todettu. No ens viikolla todetaan! Mä sain ylimääräisen lääkärikäynnin aiemman keskenmenon takia, kun nyt ei oikein uskalla luottaa tähän raskauteen.

Onko sullakin eka lapsi tulossa? Mulla on, ja tuntuu, että kaikki asiat huolestuttaa: joko on liian vähän oireita tai liikaa oireita tai sit jotain outoja oireita. :)
 
Kyllä on ensimmäinen lapsi. :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Mutta toisten raskauksia ei voikaan verrata omaan, niin kuin ei omiakaan raskauksia voi verrata keskenään. :) Mut ehkä sun kannattais puhua neuvolassa tosta sun keskenmenonpelosta ja kysyä pääsiskö ylimääräiselle lääkärikäynnille? Mun terkka oli tosi ymmärtäväinen ja mukava ja varasi mulle ajan.
 
Ei voikaan verrata... eikä myöskään keskenmenoa yms muita voi estää. Järki kyllä sanoo, että pitäis relata ja nauttia, mutta tunnepuoli on toinen. Jospa kuitenkin nautin olosta ja oireettomuudesta.. :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
kkira toi on ymmärrettävää että pelottaa keskenmeno, komppaan feliaa että kannattaa pyytää lääkäriaika neuvolasta ja puhua siellä avoimesti tuosta pelosta. mulla ennen perjantain ultraa oli eka plussan aikoihi hirveet oireet, sit käytännösottaen katos ja sit tuli takas jossai määrin. no niiden mukaaha mulla olis sillo ollu jo joku rv 7+ mut mun kierto ku oli 41 ni olin sillo omien laskujen mukaa 5+4 ja todettii raskaus rv 5+. perjantaina uusi ultra jossa katotaa onko sykettä ja kehitystä. nyt kunnon lääkearsenaali koko raskauden ku mulla noita keskenmenoja on ollu monta peräkkäin ja vuodelepoa eka kolmannes ainoastaa lääkäriin saa mennä muuten oon liikkumis kiellossa käytännössä. toki mä siivoan ja laitan ruokaa mut muuten pitää välttää liikkumist aika pitkälti. tsemppiä ja jaksamista.
 
Gatusta: onko km:lle löytynyt syytä?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
kkira, mulla on ihan sama tilanne. Paitsi että mulla ei oo oireita ollut tähän mennessäkään vielä ollenkaan. Oon tosi huolissani :( Kahdessa aiemmassa raskaudessa kärsin pahoinvoinnista. Sanotaan, että raskauksia ei voi verrata ja että oireettomia raskauksia voi olla. Mutta silti, ystävälläni oli viime vuonna keskeytynyt keskenmeno, ja siinä raskaudessa oireet olivat hyvin lieviä, mutta nyt kun hän on raskaana uudestaan ja kaikki on hyvin, hän oksentaa päivittäin.
Noista raskaustesteistä, en myös usko että niistä voi päätellä mitään. Korkeintaan kemiallisen/varhain keskeytyvän keskenmenon, jollei saa koskaan muuta kuin hyvin haaleaa viivaa, joka ei vahvistu, ja sitten jo alkaakin vuoto. Itse olen myös saanut ihan maksimaalisen vahvat viivat testeihin, mutta ei se poissulje tuulimunaa tai keskenmenoa :S Tää on ihan kauheeta. Soitan huomenna neuvolaan ja kysäsen sieltä samalla asiasta, mutta enpä usko että antavat mahdollisuutta varhaisultraan tai mihinkään muuhunkaan. Yksityiselle varhaisultra mulla on jo, sen aikaistin parilla päivällä kun on vaan tää huono tunne... :(
 
Voi teitä <3 pelko on mitä käsittömämpi mitä enempi murehtii, mutta myös liika toiveikkuus saattaakin sattua jos jokin onki pielessä.. itse kans kokeneena en uskalla enään edes toivoa, ihanaa kuitenkin että muut jaksavat tsempata.
Mulla on nyt ollu pari päivää vuotoa, ihan kirkasta ja oireetkin lähes lähteny.. ainoastaan väsymys jäänyt. Huomenna mulla on lääkäri ja samalla katsotaan crp sekä hcg arvot. Aina jotain tehdessä tunnen hieman nipistelyn tuntua. Mutta en jaksa enään miettiä. Olen pitkälti jo asennoitunut hormoonipolille menoa. Huomiseenkin tuntuu olevan pitkä aika..
NYT isot tsempit teille kaikille!!! :signs003
 
Kuin myös tsemppiä kaikille teille... toivoa ainakin on jouluvauvasta kaikilla meillä plussanneilla.. ♥

Pampero: en voi kun vaan sanoa, että tunnen kyllä tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. :/

HoPe: Onneksi huomenna sulle selviää enemmän.. Niin ja monesko raskaus sulla nyt on?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei ole yhtään onnistunutta raskautta, mutta yritystä on vuodesta 2010.. ja olen luomuna raskautunut x 6 . Tämä on nyt kuudes ja viimeinen kerta luomuna. Tällähetkellähän mulla epäillään harvinaista heterotooppista eli yhdistelmäraskautta. Eli kohdun ulkopuolinen ja kihdun sisäinen raskaus. Mulla on ollut molemmissa munajihtimissa x2 raskaus ja nyt viikko sitten poistettiin tuo viimeinenkin munajohdin. Noh, ultrassa kuitenkin samalla kun paikallistettiin tuo ku. Niin löytyi kirkastumaa sekä kohtu oli norm. Paksumpi joka viittaa raskauteen myös kohdun sisällä. Ja nyt ku ne mokas siel labrassa tms. Ni en saanutkaan tietää että onko hcg noussu. Vasta huomenna. Voihan vuodot olla ns. Vale menkatkin, mutta tiedä sitä.
 
HoPe: vetää todenteolla sanattomaksi.. mitäs jos epäily on totta, miten sitten toimitaan? Voiko kohdun sisällä oleva pelastua?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Voi pelastua, mutta riskihän selviytymisessä on tietenki suurempi. Jos nyt siis tämä todetaan että mulla ei ile raskautta enää niin mähän voin enää tulla raskaaksi ainoastaan keinohedelmöityksellä, koska multa on ne molemmat tuubat poistettu. Mutta siis ultrassa tosiaan huomattu kirkastuma tms. Ja "jokin" sekä kohdun paksuus viittaavat raskauteen. Ku. Todettu laparoskopiassa missä päädytty johtimen poistoon. Sekä myös hematooma joka imetty, mutta voi jatkaa vuotoa.. ääh. Kaikki on vain epäilyä ja epätietoisuutta.. huoh.. ja siis yhdistelmäraskauteen on 1:30 000 ns. Normiraskautumisessa. Ja keinohedelmöityksellä sekä hormoonihoidoilla yhdistelmäraskauden riski on jo 1:3000.. mutta tietoa yhdistelmäraskaudesta en juurikaan löydä. :/
 
Epätietoisuus se vasta on piinaavaa.. ja miten epäreilua elämä välillä onkaan :/ Rankkoja ja surullisia tarinoita... :( onneksi on kehittynyt lääketiede, joka tässä asiassa auttaa..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
auttaa jossain määrin mutta ei kuitenkaa iha kaikessa sen joutuu toteamaa...elämä on täynnä koettelemuksia.
 
Takaisin
Top