Kun odottaminen pelottaa..

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kkira
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä myös takana varhainen keskenmeno, joka todettiin varhaisultrassa. Oireena km:stä ruskea vuoto, mutta koska olen syönyt keltarauhashormonia niin km ei tullut kunnolla vasta kun lopetin lääkityksen.
Meillä lasta toivottu 7/2012 lähtien ja "kevyempiä" hoitojakin on saatu ilman tulosta. Pelkkä keltarauhashormoni näytti kuitenkin auttavan kun raskauduin heti sen aloitettuani!

Nyt siis raskaana vk 6+2 heti keskenmenon jälkeen ja jälleen käytössä hormoni tukena. Pelkoa oon jo kokenu kovastikin kun 1,5vk sitten tuli suht. runsaasti punasta vuotoa. Olin täysin varma että oli keskenmeno :S vuoto muuttui ruskeaksi ja vähäisemmäksi, ja nyt on loppunut. Tänään varhaisultrassa näkyi pikkunen alku, jolla sydänkin löi :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hipsuvarvas: mä kans sanoisin että älä huolestu tuosta selkäsärystä, kuulostaa minulta normaalilta raskauteen liittyvältä :) Koska ajattelit mennä ultraan?

Mulla on jostain syystä tässä raskaudessa tosi kova keskenmenon pelko :( Tämä on mun kolmas raskaus, ei keskenmenoja taustalla, mutta nyt on sellainen olo että eihän kenelläkään nyt kolme raskautta VOI sujua ongelmitta :( Viime yönä näin kamalaa untakin, missä verenvuoto alkoi, aamulla oli kyllä ihana herätä ja huomata ettei se ollut totta. Oon tämän pelon takia halunnut pitää nyt matalaa profiilia koko raskaudesta (alussahan tässä vasta ollaankin, rv4+5), mutta tänää kerroi siskolle ja hän olikin jo arvannut, ja myös miehen kanssa keskustelin tästä pelosta. Huomasin, että onkin paljon järkevämpää puhua kuin mmurehtia itsekseen :)

Mulla ei oo vielä mitään raskausoireita ollut, ja tuntuu niin ihmeelliseltä koko asia. Ei ole sellaista "olen raskaana" -oloa. Tänään oli pakko hakea testi vielä ja katsoa millaiset viivat tulee. Ja testiviiva olikin tummempi kuin kontrolliviiva, että raskaushormoni ainakin on hyvin noussut. Dpo12 tuli digiin jo "raskaana 2-3". Kahden viikon päähän varasin varhaisultran, silloin rv6+6, sitä odotan innolla ja kauhulla. Ei kai tässä auta kuin elää päivä kerrallaan ja ottaa vastaan se mitä tulee, kun ei näihin kuitenkaan voi itse tässä kohtaa vaikuttaa :)

Tsemppiä kaikille pelkojen kanssa painiville, toivotaan että kaikilla menee hyvin! :smiley-angelic003
 
Eli kaikki taitaa olla mahdollista (vuodot, kivut yms.) ja silti voi kaikki päättyä hyvin :) edelleen huolettaa km ja vaikea luottaa siihen että nyt se kauan odotettu haave toteutisi muuta ei kuitenkaan voi kun toivoa parasta ja huolehtia itsestä!
Ja tietty jakaa ajatuksia muiden kanssa


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä koin just edellisessä kierrossa kemiallisen raskauden. Ekan plussan jälkeen kesti 10 päivää ennen kuin vuoto alkoi. Digitestissä ei viikot nousseet ja osasi jo tietää huonoa.... Sitten tämä plussa tuli heti perään! :) Ihanaa oli plussata, mutta rehellisesti sanottuna ei meistä kumpikaan asiasta iloinnut. Usko oli vähän mennyt :sad001 Tänään sitten sain digitestiin viikkoja lisää ja mieli koheni! :Heartred Mieskin totesi että "No NYT hän uskoo!" :Heartred
Päätin sitten tuossa samalla luopua niistä negatiivista ajatuksista ja varautumisesta pahimpaan. Tahdon luottaa tähän raskauteen, vaikka alussa ollaan rv4+4 :) Varhaisultra varattiin vajaan 3 vkon päähän. Sitten ollaan paljon viisaampia.

Musta on hienosti ajateltu se mitä moni kirjoitti täällä (vai jossain muualla?!?) siitä miten ainutlaatuista raskauden alkuaika on. Raskaudesta tulisi voida iloita alusta asti :) Kaikkihan nimittäin voi sujua oikein hyvin. Jatkuvasti pelkäämäällä menetämme vain itse tuon ainutlaatuisen ajan :Heartred Kun sillehän emme mitään mahda jos jotain käy ja sattuu. Nämä ajatukset ovat lohduttaneet mua :)

Tsemii kaikille odotukseen. Aika auttaa pelkoihin, mutta yritetään ettei anneta pelon viedä iloa yhdestä maailman onnellisemmasta asiasta! :Heartbigred
 
Mulla on vaan pelottavan tavallinen olo.. oireita oli siis kaksi päivää sitten.. ei enää, mutta tein varmistus testin ja plussa tuli. pienet turvonneet arat muhkurat rinnoissa eikä muuta.. toivottavasti tämä on minun oireeni.. viimeksi oli kyllä pahoinvointia koko ajan :D
 
kkira, niin tylsää kun se onkin, niin omia raskauksiaan ei kannata vertailla. Ne kun voivat olla ihan täysin toisistaan poikkeavat. Eräs työkaverini koki kohtuullisen helpon esikoisen raskauden, ja kuopuksesta oksensi vielä lähempänä rv 30 eli kyllä se vaan voi olla ihan toisenlaista!
 
Niinhän se on, että jokainen raskaus on omanlaisensa... kiitos ajatuksistanne! Henkinen vointini on huomattavasti parempi ja varmasti monen muun myös, kun käy täällä foorumilla :)
 
täällä mennää huomenna tapaamaa kätilöä joka laittaa mut inshaAllah lääkärille konsultointiin eli kattoo ultralla missä mennää ku tänää ei ollu ketään paikalla (joo tämän maan terveydenhuolto julkisella puolella on just tätä et kerran viikkoo lääkäri paikalla ja kätilö ehkä kerran tai kaks vissii).
minä oon kans päättän et nautin parhaani mukaan tästä ajasta ja onha jonki verran oireita taas tullu takas joten eiköhä kaikki ol hyvin :)
 
Harmillisesti nyt täältä tulee ikävää uutista tästä meidän raskaudesta...Eilisen hyvän uutisen päälle asiat kääntyikin taas päälaelleen illalla nukkumaan mennessä :( veristä vuotoa eikä vaan pikku tuhrua. Taas on matto vedetty jalkojen alta ja huoli kova!

Eikä tietenkään naistentautien poliklinikallakaan haluta uudelleen ultrata, sanoivat vaan että eiköhän siellä kaikki ole kunnossa kun eilen ultrassa ok että odottele vain :S

Tiedän, että keskenmenolle ei voi mitään, mutta kyllä tieto helpottaisi! Varsinkin jos kaikki on hyvin ja myös silloinkin jos nähtäisiin että on mennyt kesken - lopettaisin hormonilääkityksen ja ottisin surun vastaan. Siis miksi mahdollisesti pitkittää ja pitää epätietoisuudessa?

Noh, tämä nyt minun tilanteeni, joka onneksi ei tarvi olla ollenkaan samanlainen kuin muilla! Tsemppiä siis kaikille ja täällä onneksi sain järkättyä itselleni ajan toiseen paikkaan ultraan, jotta vähän tietoa saisin (kylläkin vasta ensi ma).


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi taruh, kuinka kurjaa! Tuo tiedonsaannin odottaminen on varmaan ihan kamalan rankkaa, odottaminen yleensäkin... Pidetään nyt vielä peukkuja kuitenkin, että vuoto olisi täysin harmitonta, kun kaikki eilenkin on näyttänyt hyvälle! :Heartbigred
 
taruh oisko mahollist hematooma kohdus tai istukka kohdunsuulla. onko kipuja? voin sanoa kokemuksesta että nkl ottaa vastaa kyllä ja ultraa mikäli sanot että sulla on kovat kivut alavatsas ja vuodat. niille pitää aina vähä liiotella että ne kuuntelee. on tullu oltua päivystyksessä siellä aikoinaa.
 
puapru: kiitti tsempeistä, toivotaan parasta!

Gatusa: Oon vähän huono liiotteleen :/ oon jotenki niin tunnolliseks opetettu, mutta katon nyt huomiseen ja jos todella on itellä ahistava olo niin soitan ja sanon et jonku pitää tarkistaa ainaki sen vuoks kun syön noita keltarauhashormoneja! Tän illan nyt yritän olla maltillinen, ku en tosiaan vuoda runsaasti eikä ole kipuja, rinnatki vielä arat ja jonkinmoista pahoinvointia välillä (vaik en tiedä johtuuko enemmän tästä stressistä?).
 
mulla tuli mielee valemenkat, hematooma kohdus tai etinen istukka, ehkä myös limakalvojen herkkyys myös voi aiheuttaa. on minutki tunnolliseks kasvatettu mutta tarvittaes on pakko joustaa periaatteista etä tulee ymmärretyks.
 
Gatusa eilisessä ultrassa ei lääkäri vaikuttanu näkevän mitään poikkeavaa, niin en osaa sanoa voiko olla jokin noista: Limakalvot on kyllä mulla jo ennestään herkät ja sitä itse olen myös ajatellu yhdeksi syyksi. Mutta mene ja tiedä..?
Sinulla onkin aivan liian monta km kokemusta :( ja varmasti sitä myöten paljon tietoakin eri mahdollisuuksista. Pitääpä tentata hoitajia/lääkäreitä!

Tunnollisisa varmaan kaikki ollaan, ja kyllä itsekin olen "hädän hetkellä" liioitellut..jotenkin se vaan aina tuntuu hankalalta ja eihän sen niin saisi olla, vaan hoitoa/neuvoa pitäisi saada ilmanki! Tosiaan niin kuin tossa aikaisemmin mainitsin, niin katson huomiseen ja sitten saatankin jo soittaa ja olla kovastikki vaativa.
 
Tämän nimimerkin takana on kans yksi pelokas. Oma tarinani on että olen luomusti tullut raskaaksi x6 joista neljä on ollut kohdun ulkopuolista ja kaksi keskeytynyttä raskautta alkumetreillä. Nyt tein testin joka näytti diginä viime maanantaina 1-2 ja keskiviikkona 2-3, lauantaina alkoikin kovat alavatsa kivut ja taustastani johtuen pääsin suoraan kättärille. Tuomio: ku. Raskaus ja laparoskopiaan. Nyt multa on siis poistettu molemmat munajohtimet. Kaiken lisäksi kun ultrasivat mun kohtu oli paksumpi ja näin ollen kohdunulkopuolisen raskauden lisäksi epäily myös samanaikaisesta kohdunsisäisestä raskaudesta. Huomenna otetaan vielä hcg arvot aamulla raskausepäilyn takia. Jos hormoni tasot ei ole noussu lähete ivf hoitoon laitetaan.. hormonipoliklinikalle.
Mitään vuotoja mulla ei ole ollut, kuin parina päivänä pientä haalean ruskeaa vessassa käydessä. Muutoin olen väsynyt rinnat hieman arat, ja hyvin vähäisiä tuntemuksia alavatsassa. Osaksi luulen näiden johtuvan lapariskopiasta.
Yhdiatelmä raskaudesta (heterotooppinen raskaus) olen löytänyt todella vähän tietoa ja niiden onnistumisista ja siksi pelko onkin suuri. Yhdistelmäraskaus on harvinainen 1:30 000 ...
Zemppiä kaikille pelkääjille jotenkin niin ymmärrän teitä! :3some
 
hope sua on koeteltu liikaa, jos siellä on kohdussa pienokainen niin inshaAllah kaikki menee hyvin. sun pelko on todella ymmärrettävää kyllä.
 
Nonni nyt on sit hcg-kokeissa käyty ja jännittää, jännitti vielä sen verran että kotiin palatessani koukkasin apteekin kautta. Nyt digi testi näytti 1-2. Joten olisikohan hcg laskussa (ennen lähtöä labraan kävin kyllä vessassa). Eli jännittää vielä enempi. Normaalistihan jos ku. Raskaus leikataan / esim. Munajohdin poistetaan ei ole tarvetta seurata hcg:tä, ja uutta yritystä saa aloittaa kun yhdet kk. On ollut. Ja vällyjen välissä pelehtelemistä sitten kun vuoto on loppu..Noh, mulla ei ole ollut vuotoja. Tämäkin nyt ahistaa...
 
Hope : tiedän niin tuon jännityksen ja odottamisen tuskan toivotaan parasta, muutahan ei voi tehdä!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
HoPe, sulla on kyllä niin epäselvä tilanne että varmasti jännittää ja ahdistaa!! Tsemii! :) Sulla on niin raskaita kokemuksia taustalla, että jo olisi teidän vuoro! :Heartred

Mulla oli viime kierrossa ns kemiallinen raskaus jota kesti 10pvää. Mulla oli vähäistä vuotoa alusta asti, mutta testit jaksoi pitkään näyttää plussaa. Eniten siinä stressasi just se kun ei voinut tietää mitä tulee käymään. Loppua kohden ei oikein ollut enää niin väliä jatkuuko raskaus vai ei, kunhan tilanteeseen vaan sai jonkun selvyyden.

En siis osaa kuvitellakaan mitä tunteita sinun tilanteesi herättää, mutta osaan samaistua siihen ahdistuksen tunteeseen jota tietämättömyys aiheuttaa.
 
"Mulla on vaan pelottavan tavallinen olo.. oireita oli siis kaksi päivää sitten.. ei enää, mutta tein varmistus testin ja plussa tuli. pienet turvonneet arat muhkurat rinnoissa eikä muuta.. toivottavasti tämä on minun oireeni.. viimeksi oli kyllä pahoinvointia koko ajan :D"

Kkira, tuo oli ihan kuin mun suusta! Sillä erotuksella, että mulla ei ole EDES mitään arkoja muhkuroita :D Siis mulla ei kertakaikkiaan ole yhtään raskausoiretta, kahdessa edellisessä raskaudessa olen kärsinyt pahoinvoinnista, tosin viime raskaudessa se loppui jo rv8 paikkeilla. Kyllä tässä oikeasti huoli on, että onko jotain vialla. Enhän mä edes muista olevani raskaana välillä, hyvä etten illalla ole korkannut lasia punaviiniä kun oikeesti tää raskaus ei tunnu missään :/ Toivon todella, että mulla vain olisi joku maailman helpoin raskaus tällä kertaa, koska jos kaikki vaan on hyvin niin tämä olotilahan sopii minulle paremmin kuin hyvin :)

Taruh: voi ei ,ymmärrän huolesi :( Jos ultrassa on juuri nähty elävä sikiö, niin minä myös näkisin että suurella todennäköisyydellä tuo vuoto on harmitonta :) kun alkuraskaudessa vuodot on todella yleisiä :) Ymmärrän kyllä, että jokatapauksessa se ultra on ainoa joka helpottaa mieltä, kun näkee että kaikki on hyvin :) Onneksi pääsette viimeistään maanantaina näkemään tilanteen. Tsemppiä sulle kovasti!! :Heartred

HoPe: Voi että, suuret pahoittelut :( Nyt toivotaan kaikki täällä teidän puolesta, että myös kohdusta löytyisi elävä sikiö joka selviäisi loppuun asti :) Toivoa vielä on, ja digitestihän tosiaan antaa viikot oikein vain jos sen tekee aamun ekasta virtsasta, että sinänsä tuo tulos 1-2 ei ole huolestuttava. Tsemppiä sulle ihan hirveästi! :Heartred
 
Takaisin
Top