Kumpu

Ekassa raskaudessa meillä kans isäntä oli kovin suojelevainen silleensä et aina huolehti ettet sä vaan rehki liikaa tai nostele mitään painavia:angelic:. Mut ei oo kyllä enää! tietysti sillon kävin vielä töissä ja nyt oon pojan kanssa päivät kotona.
Nyt on masukin alkanu pikkuhiljaa tulla esille ja isännällekkin alkanu taas omalla tavallaan raskaus konkretisoitua sen myötä.
Mutta asiasta kukkaruukkuun. Mulla on nyt menossa rv 16+5 ja huomaan et navan alapuolelle on taas tulossa linea nigra! Ruma ku rullatuoli:yuck:. Ekassa raskaudessa se nous ihan ylös asti. Voipi olla että tänäkään kesänä ei tarttee paljoo
bikinejä käyttää.
 
Mulla oli linea negra vielä esikoisen jäljiltä raskauden alettua, mutta nyt se on tainnut jo haalistua pois... Josko tämäkin viittais että tuleva isoveli sais siskon..? :)
 
Niin, ja bikinejä en ole voinut ekan raskauden jälkeen edes kuvitella päälleni! Sen verran kamala tuo maha raskausarpineen... Niitä ei meinaan ole ihan muutamaa vaan koko vatsa täynnä! :/
 
Täällä jo "innolla" odottelen noita raskausarpia.. Tosin jos äitiini tulen, niin ei tuu ollenkaan, iho vaan venyy ja venyy, jonka tuloksena maha näyttää isolta rusinalta synnytyksen jälkeen.. :D
Onko uudelleen synnyttäjillä kuinka hyvin vatsan iho palautunut esikoisesta? Onko arvet haalentuneet yhtään ajan myötä? Nämäkin toki varmasti paljon ihmisestä ja ihotyypistä kiinni.
 
Mulla on 1v4kk synnytyksestä ja onhan noi arvet haalentuneet aika hyvin, mutta arvet on jostain kohti melko leveitä ja tosiaan niitä on vatsa täynnä, niin eihän tuo maha tuosta kiinteäksi muutu vaikka mitä tekisi... Itselle tuo maha oli aluksi tosi kova paikka, mutta mies aina jaksaa lohduttaa, ne on merkkinä siitä että olen synnyttänyt meille ihanan pojan :)
 
17+6 Tuossahan tuo maha keulii, eikä puhettakaan että sitä sais enää piiloon. Ajattelin et rakenneultraan asti ois piilosilla. Ei sit :joyful:
ja tää on aamupalan jälkeinen aamumaha.
 

Liitteet

  • 20150505_092050.jpg
    20150505_092050.jpg
    882.2 KB · Katsottu: 162
Näyttää todella tutulta! Aamuisin työkaverit hihkuu, että taas se on kasvanut. Itse en ehkä ole ihan niin innoissani, jotenkin ristiriitaiset fiilikset kun on enemmän sellanen olo että lihoo kun että on raskaana.. Ehkä kun kumpu alkaa piakkoin kunnolla erottautumaan niin alkaa mieltää sitä enemmän raskausmahaksi.

Eilen pilateksessa ohjaaja taisi katsella minua sellaisella "voi pullukka" katseella :D Pitäisi teettää Olen raskaana -t-paita :p
 
Jossain afrikan maissa on sellainen ajatus, että synnyttäneellä äidillä pitää olla arpia ja ne raskaudet pitää näkyä kropassa. Arvet on suuri ylpeys. Jos ei näy niin ei voi olla äiti ollenkaan. Egyptissä taas laiha nainen ei voi olla äiti, koska heidän äiti on pullea ja pehmeä :) Kannetaan mekin ylpeänä arpemme ja löllömme! :happy093
 
Mulla oli esikkoa oottaessa todella valtava maha. Luulen että johtuu kapeasta lantiotyypistäni tuo, että maha pullahtaa esiin herkästi. Myös menkkojen aikaan olen saanut kyselyjä raskaudesta, hih. Arpia mulle ei tullut lainkaan. Synnytyksen jälkeen oli kyllä löysä reppu tuossa mahalla, mutta sekin ihmeekseni ajsn myötä katosi. Samoin se yli mahan ulottunut linea negra.
 
Mulle vahvistui linea negra vasta synnytyksen jälkeen :grin, musta se oli hieno muisto jonkin aikaa. Vatsaan ei tullut ollenkaan arpia, kiloja n. 12 ekassa raskaudessa. Vatsa palautui hyvin, hiukan pehmoisempi maha jäi, ehkä sitä venynyttä nahkaa. Nyt oon ottanut 3 valokuvaa, ihan vapun tienoilla vatsa pompsahtanut kunnolla esiin. Onkin ryhdytty nyt enempi raskausuutisia kertomaan.
 
Täällä on ruvennut massu kasvaa siihen malliin että jos ei rasvaa sitä säännöllisen epäsäännöllisesti niin alkaa kauhea kutina..
 
Mulla kutisee vanhat raskausarvet välillä ihan hulluna. Eipä viimekerrallakaan rasvailu paljoa auttanut, neukkutäti sanoikin sillon et mulla on tosi 'kiinteä' iho, repee siis sairaan helposti ja sen myös huomaa tässä mahassa :D
 
Mä olen sen verran ylipainoinen, (ja talvella vielä onnettomuuden jälkeen liikunnaton) et oletin että pitkälle kesään mennään ennen kuin raskaus näkyy. Kropan malli on kuitenkin nyt muuttunut siten, että ei tässä kauan enää piilotella jos lainkaan. En oikein tiedä miten suhtautua asiaan, tunnelmat vaihteee päivittäin. Välillä haluis olla se pitsamaha ja välillä ei.
 
Mulla on ihan samoja fiiliksiä, pellefantti! Ylipainoa on jonkin verran mutta kaikki on kivasti sijoittunut just vatsaan eli nyt näytän että olisin toosi paljon pidemmällä kun oikeesti oon. Ja se vasta nyppiikin kun itse tietää että ihmiset kommentoi ja ihastelee läskimahaa. Tekis välillä mieli kääriytyä mattoon :D
 
Tässä tämä ja viikot on vajaa 19... en ymmärrä mikä tän näin isoksi tekee. Ylipainoo ei ollut ennen raskautta. Roteva rakenteinen olen ollut aina. Mahan turvotuksen kanssa ollut ongelmaa pitkään ja nyt esim kuvassa syömisestä 3 tuntia ja niin kova turvotus että henki ei kulje ja selkään sattuu. Saas nähdä mikä on koko lopussa...
 

Liitteet

  • WP_20150519_003.jpg
    WP_20150519_003.jpg
    227 KB · Katsottu: 153
Mulla on Agape sama tilanne. Masu iso ku mikä, eilen neuvolassa mitattaessa se kohdun mitta, nii hypähin 18 viikolla suoraan yläkäyrälle. Ei ylipainoo ennen raskautta ja nyt paino nousee kilon viikkovauhtia. Terkka sano että näin vaan joillain on, masu kasvaa lujaa ja nestettä kertyy heti alussa. Kyllä itteeki hirvittää, että miten mennään lopussa ku nyt on näin.
 
Nii ja lisättäköön, että mammalle kyllä ruoka maittaa vaikka tossu ei ennää liiku yhtä paljon ku ennen raskautta... :D Että ihan ei kiloja taikuudeksi tarvi ihmetellä. :D
 
Olin eilen odottavien äitien fyssaritapaamisessa (terkkuja vaan jos joku muukin oli eilen maunulassa!) ja itse ainakin väistämättä aloin vähän vertailla omaa kumpuani muihin. Tuli vähän sellanen olo että oon varkain täällä kun ei se raskaus niin selkeästi kuitenkaan näy. Tosin en ollut ainoa kun sitten taas toisilla oli pienemmillä viikoilla jo selkeä kumpu :) Ollaan vaan niin erilaisia mutta eiköhän se parin viikon päästä kaikilla näy jo selkeesti :)
 
Takaisin
Top