Kumpu

Eilen töissä multa kysyttiin että sulla taitaa olla laskettuaika ihan piakkoin :happy: Ei oo ei :woot:... kumpu on nyt kasvanut hirmusta tahtia ja olen nyt pitänyt suht' tiukkoja vaatteita, jolloin mahakin näkyy selvästi. Ei ole ollut ylipainoa, mutta vatsamakkaroita kylläkin. Nyt ne makkarat on hyvin tasoittuneet masulle, joka lisää masun kokoa :grin Ylpeä masusta, mutta jos se nyt on näin iso niin mitä se on sitten lopussa. Saa hommata rollaattorin jolla työntelee masua.
 
Hah mulla kanssa asiakas tokas yks päivä että "taidat kohta jäädä vähän pidemmälle lomalle!" :joyful: Ja mä jäin kattoon hetken sitä hölmönä kun en tajunnut mitä se tarkoitti..hetken kelattuani sanoin sitten että joo syyskuussa jään. Että on tuolla mahalla jo nyt kokoa sen verran et asiakkaat tajuaa. Pomo on ihmetellyt että miten se on jo nyt noin iso ( piti vaihtaa xl koon työpaitaan mahan takia) että mitähän mä vedän päälleni sit loppuajasta :eek:
Onneks kesäloma alkaa heti syyskuun alusta ja siitä suoraan äippälomille :happy:
 
Jnk: mitä siellä fyssaritapaamisessa oli? Saako apua vaivoihin :) ...tarvis kyllä. Viikon päästä neuvola niin pitääpä sielläkin kysyä noista sitten.
 
Siellä käytiin läpi missä ja miten tärkeää on treenata lantionpohjanlihaksia ja syviä vatsalihaksia. Käytiin erilaisia harjoitteita läpi ja saatiin niistä myös monistenivaska. Fyssari myös esitteli sellasta vyötä mikä tukee lantiota, jos on iskias- tai muuta selkävaivaa. Lähdin vähän aiemmin, mutta lopussa ilmeisesti käytiin vielä läpi ergonomiaa (imetys ja kantaminen) ja vauvan motorista kehittymistä. Ihan ok tapaaminen, mutta hyvin oon saanut kaikki samat tiedot ihan netistä.
 
Joo olisihan noista kiva kuulla ihan livenä, niin korostuisi asian tärkeys. En tiedä mikä on, muttei kovasti jaksa/osaa treenata.
 
masu16_4.jpg
Tässä meikäläisen viimeviikkoinen masu. Jostain syystä tämänviikkoinen masukuva ei oo tallentunut pilveen, jotenka nyt tää. Kuvassa viikkoja siis 16+4.
 
Muokattu viimeksi:
Nnäääääh! Ihania masuja täällä! Itellä poksahtaa huomenna 22 rv ja mahaa ei näy juurikaan. Painoakaan ei ole tullut yhtään, päinvastoin kilo vähempi kuin ekassa neuvolassa vaikka syönyt ihan normisti ja herkutellutkin välillä. Lohduttaudun sillä, että ehkä se masu sieltä jossain vaiheessa alkaa erottua. Pikkuinen oli rakenneultrassa ihan aikataulussa kasvamassa :)
Toki en mikään langanlaiha todella ollut ennen raskauttakaan, vaan ruoka ja sportti on kulkenut sopivassa suhteessa elämässä. Aina ollut rotevarakenteinen. Nyt siis 173/82
2lCf.jpg

En tiedä osasinko laittaa kuvan oikein..
 
Musta tuntuu, et tää maha lähtee ihan käsistä kuulkaas! Nyt 21+2. Vaakalla en oo uskaltanut käydä hetkeen, ens viikolla on neuvola ni sit on pakko :) Kolmisen viikkoa sitte oli tullut lisää painoa 4kg, ei paljoa, mut sen jälkeen tuntuu et paino sekä masu menee ylöspäin ja kovaa!
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    814.4 KB · Katsottu: 159
En nyt laita kuvaa mutta mun maha on nyt melkeinpä saman kokoinen kuin edellisessä raskaudessa 2 kk myöhemmin :eek:
Huomasin tänään sen siitä että sama takki jota käytin viimeks raskaudessa 3kk ennen la ja se just meni kiinni sillo, on nyt aikalailla yhtä pinkeä ja saa vetää mahaa sisään et menee kiinni.
Keskiviikkona lääkärineuvolassa selviää miten on paino noussut. :banghead:
 
Nyt on alkanu täälläki vatsa kasvaa.. ja tahti on suht reipas..:eek: ^^
Asiakkaatkin huomanneet nyt viime viikolla sen ja tietävät raskaudesta.:)
21+1 tänää
 
Mun rv 18+0 esikoismasu näyttää tältä. Ihanaa kun se on alkanut tosissaan kasvaa! Löysemmillä vaatteilla saa vielä piiloon niin ettei vieraat osaa kiinnittää huomioo mut tutut kyllä näkee ison eron entiseen kapeaan muotooni.
cf649e15603e2b860e2861fe11cc92cf
 
Tätä masuahan saa olla kokoajan rasvoilla hölväämässä ku tuntuu et ratkee liitoksistaan.
 
rv19_1.jpg
Tässä 19+1 masu. Notko selässä taitaa olla suurempi kuin vatsa :rolleyes:. Löysillä paidoilla ei erotu vieläkään ja takit menevät kiinni, tiukoilla näkyy kivasti.
 
Ihania kumpuja täällä! :cat:

Olen aika yllättynyt, kun oma mahani ei ole vielä mikään supersuuri. Varressa on mittaa alle 160cm ja siksi oletin puolivälin paukkuessa olevani jo melkoisen reilusti pyöristynyt. :grin Ehtiihän tuo maha vielä hyvinkin isoksi kasvaa, joten siinä mielessä olen ihan tyytyväinen olettamaani hitaampaan kasvuvauhtiin. :rolleyes:
Mun esikkomaha 20+4
maha20+4.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Siro masu Hilumolla! :) Täällä kans yksi alle 160cm hukkapätkä, mutta masua on jo mahdotonta olla huomaamatta :grin
 
Vesta, kuvaa kehiin! :woot:

Onko muuten kenellekään tietoa tai hyvää arvausta, vaikuttaako istukan sijainti mitenkään mahan kasvuun/muotoon/kokoon? :scratch Lähinnä siis ensimmäisen tai toisen kolmanneksen aikaan.
 
Hilumo, kohdun asento varmaan ensisijaisesti, en ole ainakaan koskaan kuullut että istukan sijainnilla olisi mahan kasvun suhteen tekemistä.

Kopsasin tuolta salaiselta puolelta mun viimeisimmän masukuvan viikon takaa, eli rv 19+3 :grin
 

Liitteet

  • masu.jpg
    masu.jpg
    162.9 KB · Katsottu: 125
Takaisin
Top