Kumpu

Hei Pauveli! Haa oot eka tapaus ja kohtalotoveri. Tiesitkö että mammavaateliikkeistä saa mammapikkuhousujakin. Ovat kyllä kalliita, yli 20€, mutta nättejä, pehmustetut saumat ja matala vyötärönauha. Ja normipikkuhousuista löydän joskus niin matalalantioisia versioita että niitä ostan sitten heti useammat.

Onko sulla käsitystä mistä tämä arkamahaisuus johtuu? Liittyykö kohdun sijaintiin esim.? Itse tunsin esikoisen liikkeitä jo vk 14 alkaen ja nyt on ruvennut tuntumaan kutittelua, semmoisia kareiluja, vaikka viikkoja vasta 12+5. Tosin kätilöystävä ei usko näin varhaisiin kutitteluihin..:wink
 
Huono lukutaito...olithan sää löytäny mammapikkarit. Itse en oo H&M:ltä älynnyt edes etsiä kun luulin ettei niitä saa kuin erikoisliikkeistä. Minkä hintaisia ovat H&M:llä?
 
Mulla kanssa tuota arkamahaisuutta jonka tunnistan viime kerrasta. Esikko kiipeää aina mun mahan päälle istuman ja yrittää hytkyä siinä niin ai luoja not nice! :sour: En kyl tiiä mistä jo tässä vaiheessa johtuu..
Ja huomaan nyt jo sellaisen piirteen itsessäni mikä tuli tosi aikaisin tällä kertaa, se että varjelen mun vatsaa esim töissä ja viikonloppuna olin kuskina baarissa niin hirveessä väenpaljoudessa ahdisti liikkua kun tuntui että kaikki törmäilee mun mahaan ja sit pidin koko ajan vähän niinku kättä vatsan päällä ja väistelin vastaantulevia. Loppuraskaudessa ymmärrän tämän kyllä ihan täysin kun se vatsa on oikeasti tiellä eikä tunnu kivalta jos siihen törmäillään.,,, mutta että nyt kohtu tuntuu vain pienenä möykkynä häpyluun päällä että eiköhän se siellä ihan turvassa ole :p

Baareista puheen ollen näin viime yönä unta että olin juomassa :nailbiting: tajusin sen siinä unessa itsekin loppujen lopuksi ja ihmettelin miks kukaan ei sanonut mulle siitä mitään!
 
Kia, mulla kohtu taaksepäin kallistuneena ja istukka tällä kertaa edessä, mutta samaa arkuutta on tunnistettavissa kuin esikoista odottaessa (istukka takana sillon). Voisko olla vaan, että toiset reagoi voimakkaammin kohdun kasvamiseen liittyvään kudosten venytykseen. Tai olisko jotenkin supisteluherkempi kohtu; siis, että ulkoinen paine saa kohdun puolijännittyneeseen tilaan sikiötä suojatakseen. Joo, ne H&M:n mamma-alkkarit oli minusta ainakin hyviä. Maksoi 3kpl:n pakkaus 9,90 tai 14,90. Ne on lantiomalliset, mutta niissä on lisänä sellanen kuminauharypytys, mikä antaa lisäjoustoa. Jossain vaiheessa niitä ei ollu valikoimassa, nyt näytti taas olevan.

Minkki, esikoista odottaessa näin useinkin tupakointi- ja ryyppäämisunia. Nyt ei ole vielä tulleet univalikoimaan ja ei tarttis välttämättä tullakaan, kun oli aina niin morkkis niiden unien jälkeen.
 
Mulla kanssa ollut melkein aina pömppömaha,joka ei oo hävinnyt vaikka olen ollut alipainon puolellakin joskus. Ja lisäkilot kertyy vain ja ainoastaan mahaan...no nyt on siis 11 viikko menossa ja päivittäin saan korjailla että millä viikolla oon ja että juu kylllä se nyt taitaa olla vaan "karkkimaha" ja turvotusta mitä siinä ihastelette ja kyllä mua vaivaa se. Ihan hölmöä ja soisin jo pystyväni hyväksymään että mun kroppani on tällänen. Mutta juu siis ei ole hajuakaan että mikä osa tästä vois alkaa olla jo vauvamahaa ja mikä turvotusta ja mikä vaan ihan puhdasta läskiä.
 
Pauveli, tuo on varmaan oikee selitys. Minä tulin vasta varttuneella iällä eka kerran raskaaksi ja koko siihen astinen elämä oli ollu päivittäisenä harrastuksena kaksi lajia joissa pallea ja vatsalihakset kovassa käytössä ja kontrollissa. Nyt en voi toista lajia edes harrastaa kun sattuu niin älyttömästi. Mutta kai ne on paikat eka raskaudes venynyt kun nyt pystyn imuroimaan ja ekassa raskaudessa se tai muu koukistelu oli mahdotonta kun niin sattui mahaan. Kudos ei kertakaikkiaan anna periksi? Mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu. Mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin... Raskausvyö oli kovassa käytössä jo puolivälissä. Ilmana sitä ei kävely onnistunut kun supistelu alkoi heti lenkin alussa.

Agape, liityn pömppömasuihin. Tää pömppö on ollu aina ennen menkkoja PMS-oireena ja nyt raskauden 8vk paisui ihan hurjaksi. Aamulla vielä siedettävä ja illalla kamala. Voi kun tää pallo täyttyisi niin saisi olla onnellinen "syystä". Tunnustan pyöristeleväni vastauksia kyselyihin lasketusta ajasta. "Loppu kesästä" sanoin tänään tiukimmassa paikassa kun en kehdannut tunnustaa mahtavan kumpuni kanssa olevani vasta 13 viikolla:sorry:. (Olin just syöny mämmiä, hörp!) Nyt hävettää. Oi miksi me naiset ei oltais VAPAITA juuri sellaisina yksilöinä ihanine mahoinemme? TÄÄ ON SENTÄÄN AINOA MAHA MIKÄ MULLA TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ ON! En löydä kuin yhden syyn ja se on heikko itsetunto vs. vallitsevan arvo?maailman vaatimukset. Siis tämmönen änkyrä häpeä sikiää siitä kun oma keho muuttuu niin nopeaa ja radikaalisti että ei pysy perässä.

Muutenkin oon vasta viime viikolla alkanut hyväksymään sen, että vauva on vallannut kehoni. On siis ollu vihan ja inhon tunteita jopa siinä määrin etten kestänyt äkkiä nähdä vauvoja...aivan hullua. Kai se muutos pelotti. Ja varmaan sekin että jos tää ei onnistukaan. Esikoisen kanssa en kestäny edes vauvan kuvia kassajonossa lehtien kansissa, heh.
 
Niin ja ootteko heränneet yöllä kattomaan ultrakuvaa että miten RUMA munapää tuo vauva on? Sama kuva on sitten päivällä maailman ihmeellisin ja ihanin jota kuin pyhää esinettä näyttää harvoille ja valituille.
 
Täällä kans yks pömppömaha! Oon tosi hoikka (173/61) mut pömppis ollut aina ja nyt se on ISO. Kaveritkin kummastelleet et oho, nyt jo tollanen! Viikko 15 alkoi eilen. Mammafarkut ostin just, oli pakko, muut kiristää niin pirusti. Iltaa kohden maha kasvaa niin valtavasti et mietin jo onko normaalia. Toisaalta nyt ihanaa, kun ei tarvi katsoa syömisiä kun maha turpoaa muutenkin... :wink
 
Mulla on nyt selkeästi alkanut pötsi kasvaa. :) Eilen ajatuksissani laitoin farkut jalkaan ja hups kiristi niin kivasti. Mies sanoi että nyt selkeästi on pyöristynyt.

Mullakin alkuun oli vain iltaisin turvotusta, mutta nyt noin viikon ajan on masu pyöristynyt jo heti aamusta, eli siellä sitä kasvetaan. Toivon vain että kasvaisi vieläkin nopeammin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Tänä aamuna miehen kanssa ihmeteltiin mun masua ja hänenkin mielestä näyttää jo ihan raskausmasulta. Toisaalta, eipä tuo haittaa :) Painossa ei näy mahan kasvu kuitenkaan.
 
Joko saadaan kohta kuvia pienistä tai isoista masuista? Mulla tällä hetkellä rv 12+1, vatsa ei ole vielä kasvanut. Jonkun verran löytyy kylläkin jo ennestään.
 
Täällä plumpsahti parin viime päivän aikana maha kunnolla esiin. Hu 15+0, jos muistan niin voin laittaa kuvaa. :)
 
Mun maha se vasta pömppö onkin, ei etes viitsi kuvaa laitta. Muistuttaa kuin olis jo 7 kk raskaana. Enää ei jaksa jännittää läskejä sisällä vaan pullahtavat rentona esiin :D Sukuvikana että kaikki mikä ylimääräinen tulee, tulee mahaan ja vielä etumahaan :D Äidiltäni kuuliin että sillä on joka raskaudessa ollut valtava maha, kuten myös siskollani oli. Joten sitä odotellessa. :) Ainoastaan töissä vähän haittaa kun maha näkyy kunnolla. Jokainen on sanomassa että "kylläpäs sä jo olet pyöristynyt", "kuinkahan pitkään vielä mahdut tuohon takkiin", en voi muuta kuin nauraa. Kahvihuoneessa ukot kyselee työkavereilta että onko se raskaana vai lihonu, kun eivät uskalla tulla multa kysymään. Vapaa-ajalla annan mahan vapaasti rellottaa :)
Niin ja pömppö johtuu myös valtavasta turvotuksesta, suoli ei toimi mihinkään suuntaan. Ei auta liikunta tai kuidut yms..
 
Helkku, jos ummetus on totaalista, kysypä lääkäriltä lääkkeet. Vaihtoehtoja on. Ei mullakaan maha toimi perinteisin luomukeinoin.

Oon kokenut senkin, mitä on kun suoli tyhjenee ylöspäin. :wacky: Hastattelin aiheesta lääkäriä ja löytyihän ne konstit. Siis olo on suhteellisen hyvä.
 
Toi pömppö maha on kyllä outo juttu. Mä kävin vaakassa eilen ja olin ihan varma että oon keräänyt kiloja ainakin 10 jo...Ja olikin vasta 5 kiloa plussaamisesta. Nyt 12. viikko alkanut. Mahasta päätellen kiloja olis paljon enemmän. Ja kokeilin laittaa mun sormukset sormiin monen viikon jälkeen niin eipä yhtään turvota ? Meneekö se kaikki turvotus mahaan nilkkoihin ehkä myös vähän
 
Takaisin
Top