Kumpu

Turvotus on järkkyä :sad001 käytiin sukuloimassa ja piti kertoa tästä kun olis ne tätä mahaa jo ihmetelleet :P
 
Mulla kans edelleen hirvee pömppis ja daisarit :D :D löysiä huppareita pitää pitää.. en tiä kyllä millä tätä enää kohta piilotan.. onneks nyt on 8+6, että "enää" varmaan se kolmisen viikkoa on np-ultraan, jonka jälkeen kerrotaan jos kaikki on hyvin :)
 
Mulla kans ihan kauhee pömppis/turvotus joka ei lähde vaikka joisin vettä kuinka paljon tai kävisin kävelylenkillä. Nyt on rv 9+0 ja mammahousut ollu käytössä jo useamman viikon. Sunnuntaina tulee mun vanhemmat käymään meillä ja oon kauhulla miettiny että kuinka piilotan mun mahan. Jos ei mene massu piiloon ki se on sit kerrottava uutisista.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Onko täällä muita hieman pyöreitä odottajia? Tuntuu oudolta osallistua mihinkään kumpu-keskusteluun kun lähinnä tuntuu että oma läskimaha vaan isonee :angry2 Toki onhan se kohtukin siellä kasvamassa ja turvotustakin varmasti on, mutta kun mahassa on jo valmiiksi vähän ekstraa niin näin ensikertalaisella ei kyllä tuu ensimmäisenä fiilis että "oi, ihanaa siellä se vauva kasvaa" :D Hyvänä puolena tässä on se, että kukaan ei varmasti kehtaa mitään kysellä!
 
Iltapömppö löytyy täältäkin! Muuten tuntuu että turvotus oli pahimmillaan vkolle 10 asti ja nyt tasoittunut, tänään 13+0. Yhdet mammafarkut hankin, vapaalla olleet kovassa käytössä, kun etenkin ruoan jälkeen on kunnon turvotukset.:grin Pikku hiljaa alkaa kumpu näkyä, mutta vielä ei ole ollut kyselijöitä, läheiset tietää, mutta työkavereista tietää vasta vain yksi plus esimies. Heidät valjastin sanomaan kun alkaa näkyä, niin silloin vasta kerron muille työtovereille. :p
 
Täältä löytyy ylimäärästä n. 15kg, joten raskausmaha ei vielä näy.. Mitä nyt maha on normaalia pyöreämpi varmaankin turvotuksen takia.. :D
 
Mulla on jonnii verran ylimääräistä muutenkin ja kaikki kerääntynyt vatsaan ja tisseihin, eli näytän normaalistikin vähän siltä kuin olisin raskaana :bored: siksi raskaana on niin mukavaa kun ei tartte yrittää peitellä vatsaa jota normaalisti piilottelen.
 
Täällä myöskin löytyy "pehmikettä" vatsasta sen verran, että menee varmasti kotvan aikaa ennen kuin vieraat huomaa koko raskautta :rolleyes:
 
Täälläkin pientä ylimääräistä ja vatsa löysä esikoisen jäljiltä, mutta kyllä tuo maha on niin isoksi paisunut ettei voi erehtyä. Työkaverilla viimeinen kolmannes alkoi juuri ja voisin hyvin kilpailla hänen kanssaan, etenkin iltaisin. :D Miten sitä kehtaa kohta kulkea maha esillä, kun on vasta 12+ kasassa ja näyttää tältä?
 
Sitä kun jo pystyy tuntemaan, missä kasvaa pienen pieni vauvamaha, ja mikä on vaan turvotusta, niin naurattaa kyl toisinaan kun mies silittelee suoliston päältä. :wink sit on pitänyt sanoa että kokeiles vähän alempaa! :D
 
Joo, meilläkin silitellään rasvamöhkälettä :D En oo vielä viitsinyt korjata kun ei sitä varsinaista kumpuakaan edes vielä tunne.. Mutta vähän haikea fiilis näin alussa kun laihemmat fiilistelee pikku-kumpujaan kun itse on näyttänyt jo vuosia siltä et olis 24/7 raskaana. Mulla on n. 10 kiloa ekstraa ja kätevästi kilot on sijoittuneet vain ja ainoastaan vatsan seutuville :sour:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Jnk nyt olis tilaisuus tehdä asialle jotain! Kaveri ainakin sai raskausaikana noin 10kg tiputettua pelkällä terveellisellä syönnillä..siis tiputettu tietty tarkoittaa, että ei tullut raskauskiloja normitahtiin. Mä koen, että raskaana on jotenkin helpompi olla syömättä jotain tiettyä (oli se sitten salmiakki, limu tai hampurilainen), kun tuntee olevansa vastuussa pienestä ihmisenalusta, jolle haluaa vain kaikkein parasta. Alun väsymysten jälkeen itsekuri on ehkä helpompaa kuin yleensä? En muista, monesko lapsi sulle on tulossa, mutta itse ainakin olen esikoisen syntymän jälkeen kokenut omakuvankin muuttuneen sallivammaksi. Vatsan seutu nyt on mitä on ja aiemmasta urheilijasta on tullut väsynyt äiti, joka ehkä joskus käy jotain treenaamassa..mutta onko sillä nyt niin väliä! Hih. Tsemppiä myös jnk mielialan kanssa, hormonit ei yhtään helpota ehkä aiemminkin vaikeiden tunteiden käsittelyä.
 
Tää olisi meille, ja mulle myös, eka lapsi eli vauvakiloja entuudestaan ei ole. En mä siis mitenkään tätä mahaa jaksa enää murehtia, se on nyt siinä missä on ja varmasti imettäessä lähtee vanhojakin kiloja pois :) Lähinnä siis vaan sitä "murehdin" kun ei sitä alkuraskauden kumpua pysty näkemään vielä.. Ja enhän oo edes lihonnnut raskauden alusta juuri lainkaan, pahoinvointi ja väsymys on ollut niin lamaannuttavia.

Mulla on silleen jännä tilanne, että oon aiemmin (nyt en oo pystynyt koska väsymys on ollut niin pahaa) liikkunut 4-6 tuntia viikossa (plus kevät-syksyllä työmatkapyöräilyt 18 km päivässä), syön säännöllisesti, en syö juurikaan herkkuja tai roskaruokaa mutta silti en oo päässyt noista ylimääräisistä kiloista eroon. Ja niitä on kyllä yritetty laihduttaa! Mutta en siis koe tätä maha-asiaa sinään ahdistavana, kunhan tarkoitin tuota raskauskumpua kun näin alussa vielä epäröi että onko maha-asukki edes mukana enää.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on kanssa yksi turvotusmaha. Oon vuoden sisällä lihonut muutenkin pikkasen, niin nyt tuntuu jotenkin extrakamalalta, että maha vaan näyttää leviävän (painoa on tullut ehkä 1-2kg).

Oon koittanut töissä pitää asian salassa. Yhdelle luotettavalle työkaverille kerroin kun oli yksi tilanne, missä oli vähän pakko kertoa, mutta muille en. Tämä työkaveri mulle tänään kertoi, että nyt on alkanut kahvipöydässä arvailu. No, kyllähän se tietenkin jossain vaiheessa välttämättä näkyy, mutta harmittaa, että nyt jo näkyy (rv ~12).

Tosin ilmeisesti tää arvaillut tyyppi on joku ihme meedio, joka aina huomaa kaiken. :D
 
Mulla oli alkuun kovakin turvotus etenki iltaisin. Nyt ei turvotusta juurikaan ole, mutta alavatsalla alkaa pikkuhiljaa kumpu kasvaa. :) Eilen illalla mies katteli pitkään masua ja ylpeänä ilmoitti että alkaa näkyä. Eikä kyllä haittaa lainkaan, sitä on niin odotettu. ♥
 
VOi vitsit joko se maha vois alkaa kasvamaan *malttamaton*. Tosin kesän helteillä voi olla taas erimieltä, mutta kehtaapahan vihdoin mennä rannalle bikineissä :wink Ja voi jopa ylpeänä esitellä masuaan. Nyt rv 11+5
 
Minä oon molemmissa raskauksissa turvonnut jo vk 8 niin, että oudotkin kattoo. PMS- oireena tuttu jopa niin, että kolmesti töissä on tultu onnittelemaan raskaudesta, kun menkat on just tulossa. Ei kiva. Onneksi muoto on (kaunis?) pyöreä pallo. Sitten OIKEASSA raskaudessa turvotus ei häviä mihinkään vaan ajan myötä masu vaan kovenee vauvamasuksi.

Kummallinen oire mulla on se, että masu on kosketusarka aivan alusta asti. Jos oma käsi unohtui nukahtaessa jo joskus vk 5 vatsan päälle, havahduin kovaan mahapoltteeseen. Ja normi pikkuhousujen saumakin painoi polttavasti. Tää oire edelleen. Ja kun mahaa vetää sisään häveliäästi, tulee koko alamaha kipeäksi. Olen kade odottajille, jotka voivat huoletta pusertaa muotonsa normi vaatteisiin vielä alkuraskauden lopussakin. Onko kellään muulla tämmönen arka tuo mahanseutu?
 
Toinen arka mahanseutu ilmoittautuu! Mullakin on ihan mahdottumuus kuvitella, että olis jotain puristavaa navan alapuolella, eli käytännössä kuminauhat yms pitää saada vedettyä mahan yli. H&M:n mamma-alushousut melkein ainoot, mitkä ei tuskaa aiheuta (kun ei ihan kehtaa hommata alushousujakin kunnon mummoversioina). Ei onnistuis vetää raskautta lantio-farkuissa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Takaisin
Top