Krempat ja nyrjähdykset - vol 1 (eka kolmannes)

Mulla alkoi eilen illasta (rv5+5) huimaus ja siitä tunnin päästä verinen vuoto. Vuotoa kesti illan, huimaus jatkuu edelleen. Soitin tänään neuvolaan ja sain lähetteen labraan hcg-mittaukseen. Kävinkin siellä jo ja tulokset saan iltapäivällä. Ensi viikolla sitten mitataan uudelleen ja seurataan onko hormoni noussut. Vähän kyllä säikäytti tuo vuoto, mutta kummempia kipuja ei ole ollut , ja huimauskin voi kaiketi olla 'normaali' raskausoire. Nyt sit otetaan vaan iisisti, (kun vaan osais).
 
Ohhoh, outoa että noin samaan aikaan tulivat huimaus ja vuoto Amalialla. :sad001 Toivottavasti kaikki hyvin siellä..
 
Tän viikon on ollu ihan hullu väsy koko ajan! Töissä tuntuu että silmät menee kiinni. Aivotkin käy hitaalla. :whacky011 Mies valittaa piereskelystä, koko päivän maha kerännyt kaasua ja sitten illalla nukkumaan mennessä alkaa paukkua. :smiley-angelic006 Pahoinvointia ei voi aamupahoinvoinniksi sanoa kun jatkuu koko päivän. Kahta päivää ei voi kuvitella syövänsä samaa ruokaa, oksu lentää pelkästä ajatuksesta. :sick006 Missä se raskauden "hehku" viipyy?! :laughing002
 
Huimaus meni ohi ja hcg-arvo viikkoihin nähden hyvä, joten ehkä selvisimme säikähdyksellä.. Toivotaan :)
 
Neuvolantäti arveli huimauksen johtuneen eilisestä kuumuudesta :) mitäköhän se on sit heinä-elokuun helteillä jos nyt jo huimailee :D
Eli siis muistakaamme nesteytys näin 'helteillä' :)
 
morojenttens, menee hermo! aivan JÄRKYTTÄVÄ ummetus, ja onko vähän noloo kun ulospäin ei tuu muutaku kaasua. pakko töissä mennä salaa takahuoneesee rutisemaan :D hahahahhahah
 
Onko mitään omituisia oireita kellään?
Mä olen nähnyt viikon putkeen kauheita seksiunia, siis ihan hirveätä hurjastelua ollut yöt. :D Missään ei ole seikkaillut oma kumppani, ja aiheet sellaisia että täytyy välillä pohtia onko enää tervettäkään. Eli hormonit hyrrää ilmeisesti...
 
6 viikon alussa alkoi oksentelu, joka jatkuu edelleen. Toivottavasti ei tällakertaa läpi raskauden
Rinnat ovat painavat.
Nälkä (ei edellisessä)
Kamala väsymys ( ei edellisessä)
Huimaus ( ei edellisessä)
Suolasen himo (ei edellisessä)
Jalat turvoksissa
Näkö huonontunut
Hajamielisyys
Allergiat helpottanut
 
Millä viikoilla on teillä oireet alkaneet? Itellä siis viikkoja 4+5 ja vasta lievää arkuutta tisseissä (en tosin tiiä onko siitä että oon testaillut painelemalla onko ne kipeät vai olisko muutenkin :laughing001 ) ja jonkun verran nipistelyjä alamahalla. Iltasin saattaa joskus pikkusen närästää. Ekan lapsen kanssa aloin oksentamaan tasan viikolla 5..sitä odotellessa! :happy112
 
Valvon valvon...
Olen kärsinyt muutenkin unettomuudesta ajoittain. Viime aikoina menny vähän paremmin, mut tää raskaus sekottanu kaiken. Onneksi saan levähtää myös kun tyttö nukkuu päikkärit aina meidän sängyssä niin makoilen ja saatan torkahtaakkin sen kahden tunnin aikana minkä yleensä nukkuu. Miehellä menee päivät töissä, taas kun iltavuoroa tekee niin yksin on pärjättävä.
Olen ihan poikki!
Paino putoaa, ruokvalioon kuuluu jukurttia, vettä ja välillä uppoaa mehu. Paha olo on lähes taukoamatta, ei vaikuta syännit ei päikkärit. Ulkoilu helpottaa hetkeksi mutta helteinen aurinko saa olon taas kurjaksi jos liikaa paistattaa. Onneksi ei ole oksentaa tarvinnut, välillä on ollut lähellä. Ruokaa teen perheelle yökötystä sietäen, saatan särppiä vähän sitä mut huono olo voittaa aina.

Fyysisemmät kivut onneksi ovat poistuneet. Aivastaminen tietty tuntuu ilkeältä, mutta sehän nyt ilman raskauttakin joskus kirpaisee voimakkaana sisäelimissä.

Välillä todellakin tuntuu että koira vaistoaa tän mun olon liian hyvin. Yöt nukkuu hievahtamatta sängyn vieressä vaikka yleensä on olkkarissa omalla pedillään. Päikkäreilläkin on päästettävä seuraks, koska jos jätän koiran makkarin ulkopuolelle päikkäreiden ajaks nii kyllä pitää mekkalaa oven takana.
Esikoista kun odotin niin tää meidän koira, narttu kun on, alkoi hoivaamaan mua. Saas nähä käykö taas samoin :)
 
Kirjottelinkin tonne toiseen ketjuun noita miljoonia oireitani, mutta kirjataan nyt tännekin.
- kuvotus/pahoinvointi etenkin autossa rv 5+0 alkaen
- satunnainen oksentelu rv 5+6 alkaen ja tähän mennessä jatkuvan oksentamisen takia sairauslomalla rv 6+1 - 6+5 ja 8+0 - 8+2
- rinnat (erit. nännit) arat rv 4 alkaen, jopa suihkussa käynti sattuu
- painontunne alavatsalla rv 4 alkaen
- rinnat kasvaneet ja nännit laajentuneet ja tuntuvat myös painavemmilta
- pääosin on kuuma, iltaisin vilunväristyksiä
- jatkuva jano
- pakko käydä pissalla usein tai rakkoa alkaa pakottaa ja jopa kivistää
- ajoittainen turvotus tai ainakin turvonnut olo
- hirveä väsymys viikoilla 5-7, nyt taas en saa oikein nukuttua
- jatkuva tinnitus (itsellä esiintyy huminana korvissa)
- lyhyitä repäisykipuja
- ikenien herkkyys tulehtua, pakko käyttää listerine-suuvettä joka päivä
- pään kivistys, onneksi ei mitään migreeniä toistaiseksi
- itkuherkkyys
- seksihalut ovat lisääntyneet
- selkeät, oudot unet
- jatkuva nälkä, onneksi oksentelun takia on toisaalta paino pysynyt kurissa
- kahvia en ole pystynyt juomaan viikolta 5 alkaen
- huimaus
- lisääntynyt valkovuoto
- närästys ja ilmavaivat
- vaihteleva ja epäsäännöllinen suolen toiminta
- lisääntynyt hikoilu ja hiki haisee voimakkaammin (tai sitten haistan sen paremmin)

Että kyllä näitä tässä tuntuu piisaavan...
 
Mä kattelin eilen vähä painoani ja huomasin että kolmes viikos on pudonnu 4kg, ja mä ku luulin syöneeni paljon?? Huono olo on tajuton, mutta pyrin kyllä mutustelemaan jotakin joka väli, esikon aikana meni niin pahaksi olo ja syömättömyys että vissiin viikolla 15 jouduin tiputukseen, sen jälkeen olin kyl ku uus ihminen, mutta nyt yritän kyllä välttää sen, en oo nii neula ihminen :D ja tätä painoa on vielä esikosta jäljellä että ei se ny varmaa kuolemaksi oo laihtua kun lopussa paisun taas niin älyttömästi
 
Huh! Just tuli tosi huono olo! :p Onko tää nyt sit sitä, vai oonko juonu liikaa kahvia vai syönyt liian vähän..?
 
Vaikka mulla vähän ylipainoa onkin niin siltikään ei se siltikään tunnu hyvältä kun viikossa tippuu reilu 3kiloa paino. :/
Väsyttävää touhua *-*
 
Mulla tää väsymys on jotain ihan järkyttävää...ja siihen päälle yövuoro niin yhdistelmä on jo ihan mahdoton
 
Täällä kylmä olo vaivaa.. Siis näillä helteillä minä palelen!!! Ihan käsittämätöntä...
 
Jaahas ja tänään haettu kortisooni piikki lonkkaan ja kaksipitäisi viellä saada. Oksentelu tahti senkuin kiristyy... Yöunet olis kova juttu.
 
täällä nyt tän viikon aikan on ollut niin, että en pysty syömään ollenkaan mitään lämmintä ruokaa, en siis mitään, saatan vähän närppiä jotain, ja sit tulee pahaolo. outoo koska esikoisesta teki mieli kaikkee mättöö, sipsiä, hampparia, pizzaa yms ja paino nousi 23kg, jonka onneks sain pois. mutta nyt tekee mieli vaan kaikkee raikasta, appelsiinit, omput, nektariinit,luumut,salaatit, ne ainoastaan ja ruisleipä mitkä menee alas.. en tie johtuuko osittain tästä helteestä. niin ja mun pötsi on edelleen aivan turvonnut, näyttää jo ihan vauvamasulta :happy090 hhahah. olisko ku pojasta teki mieli mättöö, niin nyt sitte luvassa tyttö ku ruokamieltymykset on aivan eri? :D tänään tein uunilohta ja uusiapottuja, ja niitäki söin hiiren annoksen :laughing001 outoooo..
 
Takaisin
Top