Krempat ja nyrjähdykset - vol 1 (eka kolmannes)

Hei vaan kaikille :)

Täälläkin toi hirvittävä vatsan ja rintojen turvotus isoin oire ja toisena vaivaa arat rinnat. Ajoittain tulee tuulahdus heikkoa oloa, mutta ruokailu on pitänyt olon hyvänä..vatsan turvotukseen olen päättänyt itse vaikuttaa siltä osin, että karkit jätin heti pois ja toivotin tervetulleeksi normaalia runsaamman määrän hedelmiä ja vihanneksia :) niin ja suussa on ihmeellinen maku...kai sekin on oire. Painoa (turvotuksen takia?) on tullut 1 kg.

Sellainen oire mielen osalta, että vieläkin vaivaa epäusko asiaa kohtaan..päätin, että kohta tilaan sen ajan sinne varhaisultraan:)
 
Pakko lisätä järisyttävät mieliala-muutokset. Itku tulee todella vähästä! Aamulla itkin, kun laitoin tukkaa - enkä tiennyt syytä itkuun. Aiemmin olen ajatellut, ettei kai nyt kellään voi mielialat heitelle niin paljoa. Mutta ilmeisesti voi. Miehenikin totesi, ettei oikein tiedä olenko lintu vai kala, kun sormia napsauttamalla nauran, itken ja olen äkäinen. En ole varmaankaan mitenkään maailman paras vaimoke tällä hetkellä..
 
Pakko lisätä järisyttävät mieliala-muutokset. Itku tulee todella vähästä! Aamulla itkin, kun laitoin tukkaa - enkä tiennyt syytä itkuun. Aiemmin olen ajatellut, ettei kai nyt kellään voi mielialat heitelle niin paljoa. Mutta ilmeisesti voi. Miehenikin totesi, ettei oikein tiedä olenko lintu vai kala, kun sormia napsauttamalla nauran, itken ja olen äkäinen. En ole varmaankaan mitenkään maailman paras vaimoke tällä hetkellä..

Et ehkä paras, mutta mielenkiintoinen. :D

Kävimme eilen perheen kanssa ystävän luona toisessa pitäjässä. Oli aika saavutus meikämandoliinolta istua autossa 2 tuntia ilman pit stoppia takas tullessa. Huvittavaa (???) on se, että ei tiedä välillä pitäiskö päästä vessaan kuselle, ripulille vai oksentamaan. :confused:

No, en kuitenkaan ole oksentanut - vielä. Tänään en lähtenyt toimistolle kun heräsin ennen kukon pieraisua ja totesin, että olen kuitenkin jo 11 aikaan niin sekasin, että musta ei siellä iloa ole. Etänä siis. Ja ihan hyvä. Oksu meinaa lentää tosi pienestä. Ja tää nälän tunne on niiiiiiin kammottava.

En tiedä onko muilla tätä samaa... Koitan kuvailla... Kaikki lähtee nälästä. On nälkä. Kun syöt ja/tai juot, tulee huono olo - annokset on siis tosi olemattomia välillä. Sitten tulee hetki, kun syömisen aikana tai jälkeen ei olekaan sitä huonoa oloa. Olo ikäänkuin normalisoituu hetkeksi, ja koska vielä on nälkä otat vaikkapa ja juot puoli lasia mehua --- joka syöksee olon tosi huonoksi. Tää on kun veitsenterällä taiteilua. Kauhun tasapainoa. :confused2 Kiva mennä huomenna asiakkaalle... :oops:
 
Tiinamaria: Täällä toinen, mielialan heittelyt on ollut tosi pahoja. Itku herkässä ja tuntuu, että herne menee nenään pienimmistäkin asioista. Mies sanoikin, että varmasti siellä mahassa joku asustaa, kun oon niin raskaana oleva hormoonipakkaus taas. Tätä ollut siis aiemmissakin raskauksissa ja valitettavasti se kesti koko raskauden. Itse elättelen toiveita, että nämä hormoonit hieman tasaantuisi tästä..

Eilisen päivää oli tosi huono-oli pitkin päivää, tänään on taas ollut ihan ok olo. Nämä pahoinvoinnit eivät siis täällä vielä kiusaa päivittäin, saa nähdä mikä on tilanne viikon päästä. Muistelisin että siinä alkuraskauden ultran paikkeilla ne enemmän alkaa vaivaamaan, eli kun viikkoja on kasassa 7+.
 
helmiliini: Mulla ei ollut ensimmäisessä raskaudessa näin voimakkaita mielialamuutoksia. Tuntuu jo välillä, etten pysy itsekkään perässä, mitä haluan tai miltä nyt tuntuu. Hippiäisen aikaan olin lähinnä lauhkea kuin lammas, kunhan vain sain ruokaa silloin kun oli nälkä ja unta, kun väsytti. Mutta nyt tuntuu, että koko maailman on ihan heittänyt kuperkeikkaa ja itkettäisi koko ajan.​
Toivottavasti ei kovin suuria pahoinvointeja tule. Voimia ja tsemppiä kaikille oireiden kanssa oleiluun!​
 
Lantionseudun kivut on kyllä tullut raivostuttamaan arkea.
Lenkkeillä kyllä pystys peruslenkit koiran kanssa yms. mutta välillä meinaa lähteä jalka alta.
Vasenta kankkua vihloo ja tuntuis että iskias vähän vaivais siinä.

Ja tietysti nyt "vihdoin" koin tämän raskauden turvotuksen. Siis voi jösses tätä mahaa! :D

Vaikka kuinka seisoin selkä suorana ryhdikkäänä ja vedän napaa sisään niin hirvee "vauvamasu" pullottaa. :D
Voi ku maha kasvaiskin pian niin ennemmin esittelen ylpeenä että siellä on vauva, kuin että turvottaa ja siellä on ilmaa xD
 
mulla kans kyl jäätävä turvotus, ja rinkeli, täällä myös iskiaksen tapaset selkäkivut tällä hetkellä myös kiusana. välillä tulee jommalle kummalle puolelle vatsaan semmosia vihlasuja ja semmonen outo napakipu hetkittäin. nännit on arat, mut muuten ei mitään. kauanko nää alkuraskauden alavatsa tuikkimiset jatkuu ja eks se oo kumminkin ihan normaalia? =) en malttas millään odottaa varhaisultraa... :Heartred
 
Tänne on rantautunut myös turvotus, iltaa kohti vatsa on kuin potkupallo. Normaalisti minulla on suht litteä vatsa ja nyt vaikka kuinka vetäisi sisään vatsaa, niin pömppö vain pysyy.
 
Mulla on oireina

- järkyttävä väsymys (neljän tunnin päiväunet, onneks oon kotona. :D)
- huimaus, kuvotus ja närästys
- tänään ilmeni kova heikotus kun lounas jäi välistä
- rintojen särky
- ajoittain kovatkin alavatsakivut
- ärttyisyys ja todella oudot unet
 
mulla uutena oireena jäätävä flunssa. kuulemma normaalia että alkuraskaudessa vastustuskyky heikkee, onko muilla samaa ogelmaa. tänään poksu rv 6 :) :Heartred
 
Celina: Tiedän tarkalleen mitä tarkoitat! Mulla oli edellisessä raskaudessa voimakas pahoinvointi ja se oli just tommosta! Lisänä oli JÄRKYTTÄVÄ.närästys. :sad001 Tsempit sinne ja muillekin pahoinvoiville. I know how you feel. Omaa osuutta odotellessa. :/
 
Mulla on ollu hirveä nälkä koko viikonlopun! Koko ajan pitäis olla syömässä... Noh, esikoisestakin lihoin sen 16 kiloa ja silloin oli ihan sama juttu. Ei tosiaan sellaista kuin joillain muilla, ettei tee mieli oikein mitään, söin tupla-annoksia tuplavauhdilla normaaliin verrattuna.
 
Nyt siis viikon 7 loppua elellään ja illan väsy muuttunu aamupäivän väsyyn:) Ja kaiken lisäks maanantaina alkaa työt:D Oikiaan puolen munasarjaa nippaillu aikalailla..välillä ajatellu että onko kaikki hyvin,mutta ilmeisemmin kuuluu asiaa..olis vissiin pahempi jos näin ei olis:sad001 Ja saa rampata koko ajan vessas:) Pitääs yrittää miettiä miten selviän tästä töissä:D ja pahoinvointi tulee jos ei heti nouse aamulla ylös..
 
Hei! Onko muilla kokemuksia alkuraskauden vuodosta? Ja mites noista emätinkapseleista, kun mulla tulee nyt punaruskeana mössönä ulos? Mites onko muilla paineentunnetta häpyhuulissa/emättimessä? Onko muita pelottanut keskenmeno? Testissä ei viimeksi 3+4 mitään näkynyt, mutta raskausoireita kattavasti yli viikon ollut. Oma päähänpinttymäni nyt on oireiden perusteella, että olisin raskaana. Emätintulehdukset oireet tuli tässä (vaivannut aiemminkin, tämä 5. kerta). Mitään varsinaista apua ei ole löytynyt, kun uusiutuu koko ajan. Antibioottikuurit kokeiltu ja apteekin tuotteet... No hätäavuks otin tänään iltapäivällä Gynolact-kapselin (hiivaan varsinaisesti). Pientä vaaleanpunaista tuhrua tuli jo ennen tätä tuossa päivä-pari sitten. Nyt sitten tänään kapselin laiton jälkeen on tullut verensekaista kapselimössöä (ei kirkasta, mutta punaista ja rusehtavaa). Hirveä pelko iskenyt, että onko nyt keskenmeno tulossa... (Yksi mitä pohdin, että voiko kynnen raapaisu emätintablettia laittaessa aiheuttaa moista.) Huvittavinta, että nyt on rv 3+6, jos on ja huomenna aamulla pitää yrittää katsoa, josko testi jo näyttäisi jotain. Täytyy sitten soittaa aamulla lääkäriin/ neuvolaan tai jonnekin ja toivotaan, että jotain selviää huomenna. Jospa selviäisi ensinnäkin olenko raskaana ja sitten vielä, että onko mitään hätää ja sitten vielä onko mitään apua näihin tulehduksiin, kun uusiutuu jatkuvasti. Hirveintä on nyt pelko siitä, jos tämä olettamamme raskaus on menossa kesken. Tilanteita on niin hirveän erilaisia kuitenkin ja vuoto hyvin yleistä alkuraskaudesta ja kipuja ei ole (paitsi ärsyttävä paineentunne) ja eihän nämä nyt muulla selviä kuin tutkimalla, jos selviää. En jaksa tätä pelkoa ja epätietoutta... Oletteko miten helposti päässeet tutkimuksiin/ selvityksiin alkuraskauden vuodon vuoksi ja mitä toimenpiteitä on yleensä tehty?
 
tärkeintä_elämässä Kuulostaapa oireesi ikäviltä ja toivottavasti joku selvyys pian tulisi. Valitettavasti noin pienillä viikoilla, eivät tee mitään, jos vuoto alkaa. Koska periaatteessa, nehän voi olla menkat, oireet eivät valitettavasti vielä tarkoita raskautta. Kokemuksesta voin sanoa, että olen luullut satavarmasti olevani raskaana, jo ennen menkkojen alkua joskus oireita seuraamalla ja niin ne menkat alkoi. Yleensähän raskausoireet alkaa vasta kun kuukautiset on myöhässä, näin se valitettavasti menee. En nyt tarkoita, että et voisi olla raskaana, mutta koska viikkoja noin vähän, niin siksi ei ne testit todennäköisesti vielä ole mitään näyttänyt. Voimia sinulle ja seuraile vointiasi. Mikäli nyt jotain poikkeavaa tulee, kuumetta esim. joka voisi viitata kohtutulehdukseen, niin ota ihmeessä yhteyttä terveyskeskukseen. Muuten ehkä sinuna seurailisin tilannetta hetken.
 
Kiitos tosi paljon helmiliini! Soitin tuossa aamulla neuvolaan ja sain lähetteen labraan. Huomenna aamulla saan tietää sitten tulokset. Verenvuoto on nyt jatkunut ja on menkkamaista kuin olisi alkupäivien vuotoa... Kipuja ei ole ja mitään hyytymäklönttejä ei ole. Ihanan ymmärtäväinen terkkari oli!! Sanoi jopa, että tulee huomenna aamulla 7.30 töihin ja voin hänelle soittaa jo aamulla, kun kerroin, että hirveän vaikea odottaa ja elää tässä epävarmuudessa. Ihanaa, että on tuollaisia ihmisiä! Eilen, kun soittelin päivystykseen, niin oli kyllä jotain niiiiiin toista. Huomenna sitten saa vähän selvyyttä tähän asiaan...
 
Pahoinvointi rantautunut tänne suuntaan tänä aamuna. Onneksi vessa on lähellä työpistettä. Turvotus vähän helpottanut, viimeviikon olin ihan ilmapallo.
 
Täällä ensimmäisen raskauden oireita (ainakin yhdistän ne raskauteen..) :

- Todella arat ja kosketukselle kipeät innat
- Pitkittyneet flunssaoireet? (tosi vierasta minulle, että nuha kestäisi yli viikon.)
- Jomotusta selässä, kyljissä ja vatsassa. Viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa kyljen vaihtamiseen, kun kävi jomottamaan.
- Huomattavasti useammin pitää pissalla käydä :D viime yönä heräsin ensimmäistä kertaa varmaan ikinä myös yöllä käymään.
- Ennen raskaustestin tekemistä oli myös ohimeneviä kuvotuksen tunteita. Niitä on nytkin ollut ihan pari kertaa sellaisia muutaman sekunnin kestäviä, etovia kuvotuksen tunteita, jotka eivät liity mihinkään tilanteeseen varsinaisesti. Esim. kaupan parkkipaikalla yks kaks luulin, että kohta lentää laatta. :D
 
Takaisin
Top