Kotidoppler

Itse en vieläkään saanut kuulumaan. Ne äänet on kamalat, kun irroittaa sen laitteen iholta, tuntuu että kuuroutuu kun rätisee korvaa. Kuunneltiin yhdessä miehen kanssa josko kuuluisi ja tuo ääni pamahti korvaan niin miehellä meni hermo ja kiskaisi kuulokkeen irti korvastaan ja kirosi että p*ska laite :sad001 Mielestäni geeliäkin oli ihan hyvin. Syke hyppi näytöllä aina silloin tällöin hetken, mutta vaihteli kovasti edelleen, välillä varmaan siinä näkyi siis oma sykkeeni ja välillä vauvan. Ääniä en kyllä saanut kuuluviin, muutakuin sen viuhviuh-virtausäänen.
 
Mä kuulin eilen illalla pientä semmosta tumpsutus ääntä, en sit tiiä mikä oli! :eek:
 
Pikkanen: suosittelen laittamaan kuulokkeet korviin vasta ku laite on masulla ottamaan laitteen pois vasta ku on korvista kuulokkeet pois:wink se ääni on tosiaankin ikävä..paljon sulla oli nyt viikkoja? tyyppi on sen verran pieni vielä et mahtuu vielä pakoilemaan..mut hyvähän on et sykkeet kävivät jo ruudulla.

Meidän mini ei vissiin tykkää ku häntä kuunnellaan, koska alkuun on aina paikallaan, mut sit alkaa joku monotus tms., josta kuuluu kans aika ikävä ääni:grin
 
Muokattu viimeksi:
Ultran mukaan on menossa 10+2, neuvolan ja omien laskujen mukaan 11+4 :) ensi viikolla on nt-ultra niin varmistuu. Sitä on vaan tupannut vaihtelemaan paikkaan kun on yrittänyt etsiä tyyppiä, niin välillä on sen vuoksi nostanut laitteen pois, pitää varmaan jatkossa koittaa vaan liu'uttaa masua pitkin eikä nostella :grin
 
Huomasin juuri että tuo minun tarra näyttää tuossa alla 11+5, eli sekään ei nyt ole oikein :smiley-bounce022
 
Pikkanen, Onko teillä mitään pientä radiota esim mihin saisitte kytkettyä laitteen äänet kuuluviin? Meilläkin vaatii kärsivällisyyttä, että löydetään äänet ja doppleria saa painaa aika kovaakin mahaa vasten. Vajaa kaksi viikkoa sitten alettiin kuuntelemaan ja löytyi aina tarkalleen yhdestä kohtaa joka kerta ja todella alhaalta. Nyt jo vähän ylempänä ja paikka vaihtelee ja ääni häviää helposti, eli varmaan liikuksii siellä paljon.
 
Meiltä löytyy padi ja bosen kannettava kaiutin, pitää katsoa jos jompaankumpaan laittaisi ja kokeilisi sitä kautta :grin Missä asennossa muuten yleensä olette kun kuuntelette, makuultaan selällään vai istuvilteen vai jotenkin muuten? Mietin voiko asennolla olla vaikutusta mistä kuuluisi paremmin.
 
Mulla ainakin alkuun kun oli hankalampi etsiä, niin kuului parhaiten sillain puoli-istuvassa asennossa. Nyt tuntuu, että on melkein miten vain niin löytyy tosi nopsaa.
 
Mä en oo vieläkään tuota ostanu. Kovasti tekis mieli, mutta ei huvittais maksaa viittäkymppiä :angry1 saan kuitenkin vaan hermoromahduksen sen kanssa :D
 
Oisin halunnu kans tuon unbornheart-dopplerin, mut en raaski maksaa siitä yli 50€ ja mieskään ei oikein innostunu ajatuksesta. Oon sit katellu noita halvempia dopplereita kirppiksiltä. Tori.fistä pitäs ens viikolla tulla mulle perusmalli siitä angelsounds jumperista, kunhan myyjä ehtii postittamaan. :) luulis, että sit pitäs sydänäänienkin kuulua kun sit on jo rv+11 meneillään.
 
Enpä ole hoksannut kokeillakaan kuin makuuasennossa. Mm. Youtubessa on videoita aiheesta. Itse kävin videoilta kuuntelemassa, millaisen äänen pitäisi kuulua ja siellä myös opastettiin käyttöä.
 
Kaveri kävi tänään kylässä dopplerinsa kanssa. Pulssi löytyi heti, mutta sydänääniä etsimme varmaan 20 min... Ja sitten se kuului, ihanan pieni ja nopea jumputus :) Saatiin kuunnella hetken, ennen kuin jälkikasvu karkasi jonnekin.

Seuraavan kerran sitten kolmen viikon kuluttua neuvolassa.
 
Itse ostin oman unbornheartin 20 €:lla :) itse kanssa kuuntelin sen opastusvideolla olleen äänen, että tietäisin millaista etsiä. Täytynee varmaan tänä iltana taas koittaa josko löytyisi. Se huojentaa, että syke vilkkuu aina silloin tällöin ruudussa ja on selkeästi korkeampi kuin oma kun on yli 100, mutta häiritsee kun se on ruudussa aina vain pari sekuntia ja taas katoaa ja saattaa löytyä eri kohdasta uudelleen hetken päästä, taitaa tyyppi liikkua karkuun :) myös se hieman mietityttää, kun syke heittelee niin kovasti, välillä saattaa olla päälle 150, välillä vain 100 luokkaa. Joskus saattaa vilahtaa esim 70, tällöin kyllä epäilen, että se on omani. En tiedä onko tuo normaalia että syke voi noin heitellä, voiko johtua siitä että tyyppi liikkuu.
 
Johtuu nimenomaan kai siitä että pieni siellä liikkuu kovasti. Ja kun se ei ehdi näyttää kuin pari sekunttia niitä sykkeitä, niin ne ei ole luotettavia arvoja. Suuntaa antavia. Ja sen takia ne sitten heitteleekin paljon kun ei ehdi kunnolla mitata niitä sykkeitä.
 
Samaa mieltä että sykkeiden suuri vaihtelu johtuu siitö ku laite ei saa pitköän mitattua sykettä. Mulla oli alussa aivan sama. Mutta hyvä että sykkeet löytyy..Eiköhän ne viim viikon kuluttua ala näkymään ja kuulumaankin jo paremmin:)
 
Doppleri on tänään kuulemma postitettu ja nyt vaan oottelen malttamattomana, et mikä päivä se saapuu! :) toivon, että keskiviikkona pääsisin jo kuuntelee sykkeitä :Heartred harmi vaan, että se tuskin mahtuu postilaatikkoon vaan joutunee postista hakemaan eli päivä enempi odoteltavaa, että tulee eka se saapumisilmoitus kotiin... Mut en malttaisi odottaa! Jos onnistuis nuo sykkeen kuulemaan niin os vähän helpottuneempi olo ennen ens viikon ultraa ja sit viikonloppuna ei haittais, jos joutuu miehen läheisille jo asiaa paljastamaan. Tietäis ainakin, että pikkuinen on edelleen hengissä.
 
Minun doppleri olikin jo nyt saapunut! Tosi nopeesti tuli :) Varmaan sain vauvankin sykkeet kuulumaan hetken, kun sitä äsken jo testasin. Piti käydä youtubesta katsomassa ja varmistamassa, miltä sen pitäisi kuulostaa :) tunnistin oman sykkeeni myös, kun se oli hitaampi. Välillä kuului varmaan tuota viuhviuh ääntä istukasta kans. Pitää jatkaa vielä vähän tuota testailua nyt --->
 
Mä oon viikolla 14+0 ja jo muutaman viikon koittanut saada doplerin kuulumaan.. ainoa mitä olen kuullut on nuo istukan äänet :sad001 eilen kokeiltiin neuvolassakin eikä kuulunut vaikka neuvolan täti sanoikin ettei koskaan ala edes kuunnella ennen viikkoa 15... mun mielestä ekan kanssa kyllä kuunneltiin jo ekalla neuvolalla :woot: tosin se voi olla että aika kultaa :) ekasta jo 10vuotta...
 
Mun oli pakko taas kuunnella vähän kun raskausoireet kadonnu kun tuhka tuuleen, sielä se sykkii pikkuinen. Sykkeet siis pomppi kokoajan näytöllä, ei siis mitään hätää.. :) nyt rv 11+2
 
Mä pistin dopplerin perjantai-iltana tilaukseen ja tiistaina tuli doppleri postissa. Onneksi olin etäpäivällä niin ei tarvinnut sitä postista hakea. Nyt on pari kertaa sykkeet kuunneltu ja ekalla kertaa löyty tosi nopeesti. Tänään sain etsiä hieman kauemmin mutta suhteellisen nopeasti löytyi kuitenkin. Oli tänään jotenkin huonommassa paikassa kun istukan meinasi peittää pienen sydänäänet. :)
Niin ja rv 15+4
 
Takaisin
Top