Kotidoppler

Minniliini

Piirimestaruustason postaaja
Tammikuunmammat 2016
Meidän perheeseen saapui tänään tällainen
https://www.kotitesti.fi/tuote/baby-fun-kotidoppleri-fhr20/00541/

Mies lupasi hommata, kun ensin käsi sydämellä vakuutin etten ala vauhkoomaan ja juoksemaan paniikkiultrissa, jos sykettä ei vielä kuulukaan:wacky:

Tänään siis rv 9+2, enkä tiedä onko mahdollista, mutta näytöllä vilahti pienen hetken 156 ja mietinkin onko tosiaan voinut olla jo pienen syke. Tosi alhaalta sain ton lukeman ja pitkään piti hakea, kun ensin näytti vain omaa leposykettä n. 67.

Oletteko muut löytäneet näillä viikoilla vielä sykkeitä? Vai onko toi vilahdus ollut vain joku häikkä..?

Mutta aika jännää kyllä..suosittelen kyllä tota doppleria..tosi selkeä, helppokäyttöinen ja toi sykenäyttö on mun mielestä iso plussa:)
 
Laittakaahan muutkin kokemuksia dopplereista. Itsellä ei esikoisen kanssa sellaista ollut mutta nyt tekis melkeen mieli hommata :)
 
Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä laitteesta mutta aion ehdottomasti hankkia. Sen mitä netistä oon palstoilta lukenut niin jotkut on löytäneet sydänäänet jo 8+ viikolta ja 9+ on jo aika yleistä. Sen oon myös lukenut että siinä vaiheessa tosiaan pitää etsiä niitä ihan siitä häpyluun yläreunasta eli tosi alhaalta.
 
sitä ressivehjettä en aio itelleni hankkia ko on tuota ylimääräistä edessä niin sydänäänien löytyminen on hyvin hankalaa... siksi kai terkka ultralla joka neuvolassa kahtookin pörriäistä :wink
 
Ois kyl kiva jos meilläki terkka sais ultrata. En aio itekää doppleria hommata, vaik välil vähän houkuttaiskii. Mut on sitä pärjätty aiemmatki ilman, ni kai nyt tääkin :)
 
Mulla on doppleri mutta siinä ei sykenäyttöä.. Esikoisesta kuulin rv 13, nyt pari kertaa yrittänyt mut en oo löytäny. Viimeks kokeilin 9+1, eli eilen. En aio stressiä ottaa, mielenkiinnosta kokeilin :) sitä geeliä ei enää ole ja laitekin aika vanha :D

Minniliini, on siinä hyvinkin voinut pienen syke näkyä, en keksi mistä muustakaan tuo 156 kertoisi :)
 
Minuakin kiinnostaisi tää kyseinen vehje, pitäiskö hankkia joskus heinäkuussa? Nyt vasta menossa rv 6+5.
 
Minä ostin viimenraskaudessa dopplerin ja hyväksi todettu. Ei ole sykenäyttöä ja aluksi hieman tuotti tuskaa että löysinkö nyt oikean sukkeen vai en. Lopulta ei voinut erehtyä. Parhautta oli se kun olin aika useasti raskausaikana flunssassa ja kerran nosti korkean kuumeen ja vauvan potkut katosi niin sai sitten ees dopplerilla kuunneltua onko kaikki ok. En ihan pienistä olis ees kehdannut mennä neuvolaan itkemään että haluan kuulla sykkeet. Yhden päivän oli aika harvakseltaan potkuja että ei onneks sen kauempaa kestäny. Olin kyllä jo melko paniikissa ja vielä enemmän jos ei ois ollu tota vehjettä. Sai mielenrauhan.
 
Minulla doppleri jossa ei ole näyttöä ja esikoisen kanssa toimi mainiosti. Poisti minulta todella paljon stressiä, kun pystyi aina halutessaan "vakoilemaan" toisen hengailua. Varsinkin kahden ultran (ainoat tarjottavat täällä) välissä meinas stressitasot yltyä eeppisiin mittasuhteisiin, siksi tuommoisen hankinkin.

Laitteen kyljessä lukee, että 14 viikolta eteenpäin, mutta esikoisen kanssa taisi kuulua jo 10-11 viikoilla.. Dopplerissa vaan pitää muistaa, että siinä sydänäänen kuulumiseen vaikuttaa kohdun suunta (eteen vai taakse kallistunut) ja muutama muukin rakenteelinen seikka. Eli toisilla toimii aikaisemmin kuin toisilla:confused:
 
Te, ketkä ootte löytäny dopplerilla sykkeen. Onko jotain hyvää vinkkiä millä kuuluis? ..vai täytyykö vaan odotella lisää viikkoja/päiviä?
 
Bumble, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, niin ei varmaan vielä kannata doppleria ostaa? Nyt menossa 9+2 :)
 
Mimi: mulle on joskus monia vuosia sitten gyne sanonut, että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. En tiedä sitten voiko kohdun asento muuttua jotenkin vuosien saatossa, tietääkö kukaan? Vai onko mulla edelleen taaksepäin kallistunut kohtu.. :confused: Mutta syke tuli näkyviin ja joku ääni sieltä kuului.:Heartpink
 
Mulla on se 9+4 ja aamulla taas kokeilin, ei kuulunut.. Esikoisesta kuuntelin useastikin joten tekniikasta tuskin on kyse, vaan siitä et eivät vaan kuulu vielä (järkikin sen sanoo mut uteliaisuus voittaa). Mulla ei sitä geeliä ole eli kuuntelen perusrasvan avulla ja on kuunneltava iiiihan alhaalta, häpyluun tuntumasta. Sitä anturia kannattaa myös käännellä eri kohdissa ja mulla saa ainakin painaa. Sikiön sydänäänet muistuttaa hevosenlaukkaa tai todella nopeaa viuhviuh-ääntä. :)
 
Mullakaan ei ollut sitä ultrausgeeliä, mutta kuulin vinkin, että vesipohjainen liukkari käy yhtä hyvin ja sillä kuuluikin sitten hyvin. Kokeilin ensin ilman mitään ja sillä tavoin en kuullut edes omaa sydämen sykettäni.
 
Musta se viuhviuh-ääni kuuluu napanuoran virtauksista :) Nuorempaa odottaessa sijaistava neuvolan täti sanoi kuuntelevansa sykkeen lisäksi just noi virtaukset ja niistä virtauksista kuului viuhviuh ja sydänäänet oli sellasta hevosenlaukkaa. Sen jälkee oonki ihmetelly, et miks muut neuvolantädit ei kuuntele niitä napanuoranvirtauksiakii, ku niistäki vois huomata jos onkii jotain vinossa loppuraskaudessa.
 
Mulla kuulu välillä esikoisesta sitä nopeeta viuhviuh jos antura ei osunut ihan siihen mistä sen hevosenlaukan sai kuuluumaan. Ja sit hitaammat viuhviuh oli juurikin istukan virtauksia :)

Minniliini, oon kuullut et toi liukkari on kans hyvää. Saitko nyt siis kuulumaan? :) paljon sulla olikaan viikkoja?
 
Sain kuulumaan siis liukkarilla vain ton viuhviuh-äänen, mutta näytölle samalla sykkeet.
 
Mä oon miettiny kans kotidoppleria, mutta ehkä sit ens kuussa olis parempi. En haluu huolestuu, jos ei kuulukkaan vielä. :)
 
Takaisin
Top